IKEA na Slovensku vlani klesla len minimálne. V tomto roku sa zameria na digitálne služby a udržateľné riešenia
Bratislavský obchodný dom IKEA vlani navštívilo 2,4 milióna ľudí, pričom 1,3 milióna z nich v ňom aj nakúpilo. Spoločnosť v rámci Slovenska predala viac ako 9-tisíc sedačiek, čo v priemere predstavuje 26 pohoviek denne. Napriek tomu, že rok 2020 významne poznačila koronakríza, tržby dosiahli 114,7 milióna eur, čo je len o 2 % menej ako v roku predchádzajúcom.

Foto: Unsplash
IKEA k dobrému hospodárskemu výsledku pomohol nový koncept predaja, ktorý sa spája so zriaďovaním výdajných miest vo viacerých mestách Slovenska. Aj vďaka tomu spoločnosť na Slovensku vlani neprepúšťala, naopak, zvýšila počet svojich pracovníkov o 1,9 %.
Zatvorený obchodný dom priniesol nárast online predaja
Rok 2020 poznamenala pandémia koronavírusu a s ňou spojené zatvorenie bratislavského obchodného domu IKEA na 50 dní. „Tento rok nebol ľahký pre nikoho. Doteraz sme nikdy podobnú situáciu nezažili. Napriek mnohým komplikáciám som veľmi hrdá na našich zamestnancov aj zákazníkov, ktorí si s nami touto cestou prešli a zachovali nám priazeň,“ povedala generálna riaditeľka IKEA Česká republika, Maďarsko a Slovensko Mounia El Hilali.
Spoločnosti sa v čase prísnych protiepidemiologických opatrení darilo v online predaji, ktorý medziročne narástol až o 200 %. „V čase, keď bol obchodný dom v Bratislave zatvorený, náš online predaj raketovo vyletel a v porovnaní s predchádzajúcim rokom vzrástol viac ako dvojnásobne,“ pokračuje riaditeľka.
Do online nakupovania plánujú investovať 23 miliónov eur
Pretože dopyt po online nakupovaní neustále rastie, IKEA plánuje investovať až 23 miliónov eur s cieľom uľahčiť nákupy svojim zákazníkom. Posilnená bude najmä efektívnejšia logistika a navýšenie kapacít online objednávok, ale aj otvorenie ďalšieho výdajného miesta pre zákazníkov v Nitrianskom kraji.
„V januári 2020 otvorila IKEA prvý dočasný pop-up store v Košiciach, ktorý si zákazníci obľúbili, a tak Košičania môžu naďalej využívať konzultácie s IKEA odborníkmi na vybavenie domácnosti, konzultovať a plánovať svoje vysnívané domovy, nechať si objednať celé svoje riešenia a doručiť ich preferovaným spôsobom do výdajného miesta v Košiciach, alebo priamo domov,“ povedala riaditeľka obchodného domu IKEA Bratislava Lucia Klečková.
Vďaka Circular Hubu dajú starému nábytku druhú šancu
V rámci dlhodobej vízie „Dobré pre ľudí a planétu“ spustí IKEA tento rok nové služby s dôrazom na udržateľnosť. „Naši zákazníci sa zaujímajú o udržateľné riešenia a výrobky pre domácnosť vo väčšej miere. Zároveň vnímame, že pandémia koronavírusu ovplyvňuje aj to, ako ľudia míňajú financie. Rastie ich záujem o to, aby ich nábytok vydržal čo najdlhšie,“ vysvetľuje manažérka pre rozvoj podnikania a transformáciu Eva Malá Beluská.
„IKEA preto uvedie nový koncept Circular Hub (Centrum pre cirkularitu) – miesto, ktoré dá druhú šancu starším kusom nábytku a jeho predaju za nižšiu cenu, ale zároveň zákazníkom ponúkne prístup k náradiu, náhradným dielom a znalostiam, ako sa starať o svoj nábytok.“ Circular Hub sa v obchodnom dome IKEA Bratislava otvorí v priebehu roka 2021.
Plánujú investovať aj do zelených riešení
Spoločnosť IKEA chce na Slovensku v nasledujúcich troch rokoch investovať 2 milióny eur do udržateľných riešení, ktoré majú pozitívny vplyv na našu planétu. Príkladom sú fotovoltické panely, alebo moderné systémy HVAC, ktoré šetria energiu a znižujú emisie CO2.
Kľúčové slová
Podujatia

2023

Finanční agenti

Kryptomeny

Zamestnanie

Voľný čas


SPRAVODAJSTVO





Najčítanejšie
- 1.Budúcnosť: Umelá inteligencia sa postará o personalizované učenie a technológie o manuálnu prácu
- 2.Krádeže identity firiem pribúdajú. Ako predchádzať problémom?
- 3.Changpeng Zhao: Šéf Binance bagatelizuje hrozbu digitálnych mien centrálnych bánk pre kryptosvet
- 4.Zimný čas sa mení na letný, hlavným cieľom jeho zavedenia bolo aj šetrenie energie
- 5.Ako sa v roku 2023 zvýšia príplatky za prácu cez víkendy, v noci a počas sviatkov