Hľadaj
× Aplikácia Aplikácia

Asistenčné služby k cestovnému poisteniu v prípade nepríjemnej udalosti fungujú ako záchranný padák

Zuzana Mecková Banky a poisťovne
SK
EN
Poslať

Pandemická situácia sa síce zhoršuje, ale všetci cestovatelia veria, že tomuto spôsobu trávenia voľného času určite nie je koniec. Pri akejkoľvek ceste do zahraničia je bezpodmienečne potrebné uzatvorenie cestovného poistenia. A pri jeho výbere by sme mali prihliadať aj na asistenčné služby, ktoré sú už väčšinou zahrnuté v poistných balíčkoch. Počas nepríjemných situácií na cestách dokážu byť pomyselným anjelom strážnym, keďže ide o servis, ktorý má klient v prípade potreby u väčšiny poisťovní nonstop a ihneď k dispozícii.

image

Foto: Shutterstock

Základné alebo nadštandardné služby

Možno ani vy netušíte, čo všetko zahŕňajú asistenčné služby k cestovnému poisteniu a na čo máte v prípade nepríjemností na cestách nárok. Niektoré poisťovne disponujú základnými asistenčnými službami, ktoré sú väčšinou podobné, no niektoré z nich ponúkajú aj nadštandardné služby. Obe sa môžu zísť najmä počas cestovania do zahraničia.

Medzi nadštandardné služby patria napríklad pomoc pri zabezpečení právneho zástupcu či tlmočníka, alebo záloha na právneho zástupcu, prípadne na kauciu do výšky dohodnutej sumy. Na cestách je preto ideálne mať pri sebe vždy kontakt na asistenčnú službu k danému cestovnému poisteniu, na ktorú sa môžete v prípade potreby obrátiť.

Pomôžu pri zdravotných nepríjemnostiach

V poisťovni Uniqa sú súčasťou každého balíčka cestovného poistenia asistenčné služby vzťahujúce sa k zdravotným ťažkostiam či iným neočakávaným situáciám. V rámci nich klientovi:

  • poskytnú informácie o najbližšom lekárovi, na ktorého sa môže v zahraničí obrátiť,
  • zaplatia za ošetrenie a hospitalizáciu v zahraničí,
  • sledujú zdravotný stav po návšteve klienta u lekára,
  • zabezpečia prevoz z nemocnice na Slovensko,
  • v prípade hospitalizácie poisťovňa komunikuje s klientovou rodinou na Slovensku,
  • poskytujú asistenciu pri strate dokumentov,
  • poradia pred vycestovaním v oblasti hygieny, cestovania a bezpečnosti krajiny, do ktorej plánuje vycestovať,
  • poskytnú kontakt na veľvyslanectvo a konzuláty.

Podobne v poisťovni Generali asistenčné služby k cestovnému poisteniu zahŕňajú aj:

  • vyhľadanie zdravotníckeho zariadenia pre klienta,
  • zabezpečenie lekárskeho ošetrenia a lekárskej starostlivosti,
  • úhradu vzniknutých nákladov na lekárske ošetrenie a starostlivosť,
  • kontrolu priebehu hospitalizácie,
  • zabezpečenie organizácie cesty a pobytu pre opatrovníka, ako aj repatriáciu klienta späť na Slovensko,
  • zadováženie liečiv, ak nie sú v danej krajine k dispozícii, a ak sú nevyhnutné,
  • zabezpečenie asistencie k vozidlu,
  • zabezpečenie asistencie pri poistení opustenej domácnosti,
  • v prípade tragickej udalosti sa postarajú o prepravu telesných pozostatkov a vybavenie pohrebnej dokumentácie.

Účty, lekárske správy a ďalšie doklady si uschovajte

V prípade, že klient v zahraničí ochorie, alebo sa mu stane úraz, náklady spojené s ošetrením či liečením, vrátane dopravy, je potrebné zaplatiť v hotovosti. Veľmi dôležité je uschovať si originály účtov, ako aj odborný lekársky nález s diagnózou a liečbou od lekára. Po návrate ich poisťovňa klientovi preplatí.

Komunálna poisťovňa radí, že v prípade, ak nebude klient schopný zaplatiť účty za ambulantné liečenie, alebo ak potrebuje poradiť či privolať pomoc, môže sa obrátiť na asistenčnú službu. Rovnako tak pri hospitalizácii či prevoze domov je nutné bezodkladne kontaktovať asistenčnú službu.

Ak si však klient nie je istý, ako postupovať v prípade úrazu či ochorenia, alebo na koho sa obrátiť v prípade škodovej udalosti, či aké doklady bude potrebovať po návrate na Slovensko, môže sa obrátiť na linku asistenčných služieb, ktorá je k dispozícii 24 hodín denne v slovenskom jazyku. Rovnako tak, ak si nie je istý, aké účty platiť na mieste a ktoré v v žiadnom prípade neuhradiť, aj v tom mu môže pomôcť asistenčná služba.

Zdravotné, právne a praktické asistenčné služby

Nonstop dostupné asistenčné služby má aj poisťovňa Wüstenrot, a to v slovenskom alebo českom jazyku. Celkovo ich v poisťovni delia do troch oblastí – na zdravotné, právne a praktické asistenčné služby.

Zdravotné asistenčné služby: „Pri vycestovaní má klient prístup k praktickej pomoci v prípade ochorenia alebo úrazu, či vyhľadaní najbližšieho zdravotníckeho zariadenia. Samozrejmosťou je aj uhradenie poskytnutej starostlivosti alebo prístup k informáciám ešte pred vycestovaním, napríklad aj ohľadom očkovania či bezpečnostnej situácie v krajine,“ vysvetľuje hovorca poisťovne Wüstenrot Tomáš Ferenčák.

Právne asistenčné služby: Na cestách však klienta môžu stretnúť aj ďalšie nepríjemné situácie, a práve vďaka asistenčným službám získava neodkladnú právnu pomoc, ktorú mu hradí poisťovňa spolu s prípadným zložením kaucie.

Praktické asistenčné služby: „Napríklad v prípade poruchy auta asistenčné služby zabezpečia opravu, odtiahnutie či úschovu vozidla. V prípade krádeže auta alebo pri strate kľúčov má klient zabezpečené pokračovanie v ceste. Asistenčné služby sa venujú aj následnému prevozu vozidla domov a s tým spojenou administratívou,“ dodáva T. Ferenčák.

Praktické asistenčné služby bývajú nápomocné aj v ďalších situáciách, ktoré môžu nečakane skomplikovať dovolenku. Zahŕňajú napríklad aj preplatenie náhradného ubytovania, oblečenia či zaistenia dopravy na letisko.

Pripravte si všetky potrebné údaje

Väčšina poisťovní má linku asistenčných služieb zriadenú zadarmo a 24 hodín denne. Pre prípad, že by nastala situácia, ktorá si žiada asistenčné služby, majte pri sebe vždy kontakt na asistenčné služby. Pri kontaktovaní servisu od vás budú požadovať údaje:

  • meno a priezvisko,
  • druh poistenia a číslo poistky,
  • špecifikáciu pomoci, ktorú potrebujete,
  • miesto, kde sa nachádzate a telefónne číslo pre opätovný kontakt,
  • miesto trvalého alebo prechodného bydliska,
  • miesto zamestnania,
  • dĺžku pobytu v zahraničí.

Zabezpečia kontakt s kýmkoľvek

Aj ČSOB poisťovňa odporúča mať pri sebe vždy kontakt na asistenčnú službu, ktorú môžu klienti kontaktovať na cestách v prípade komplikácií. Okrem spomínaných situácií môžu pomôcť napríklad aj pri dohodnutí návštevy u lekára, s nákupom liekov a liečebných pomôcok predpísaných lekárom, či so zabezpečením organizačnej pomoci pri poistných udalostiach týkajúcich sa zodpovednosti za spôsobenú škodu, úrazového pripoistenia, alebo pripoistenia batožiny či nadštandardných asistenčných služieb.

Okrem toho sú určené klasicky aj na uhradenie nákladov za klienta priamo lekárovi či zdravotníckemu zariadeniu, ako aj na zaistenie kontaktu s jeho rodinnými príslušníkmi a komunikácie so zamestnávateľom či obchodným partnerom. V službách od ČSOB je zahrnutý aj sprievod dieťaťa mladšieho ako 15 rokov, ktoré zostalo pre hospitalizáciu rodiča bez dozoru, späť na Slovensko.

Už ako súčasť cestovného poistenia

Vo väčšine poisťovní sú asistenčné služby automatickou súčasťou cestovného poistenia, čo znamená, že klienti si ich nemusia uzatvárať osobitne. Hovorkyňa ČSOB Anna Jamborová hovorí, že tieto služby sú platné v rozsahu krajín, na ktoré sa vzťahuje cestovné poistenie. To však nemení nič na tom, že pred uzatvorením cestovného poistenia je vždy dobré si preveriť, či sú v ňom už zahrnuté asistenčné služby.

Aj marketingový a PR konzultant poisťovne Groupama Ivan Bobošík približuje, že v cestovnom poistení sú asistenčné služby automaticky zahrnuté v každom ich poistení bez ohľadu na zvolený balík. „Asistenčná služba sa vzťahuje na všetky krajiny bez rozdielu. Cestovné poistenie sa však dá uzatvoriť len pre zahraničie, nie pre cestovanie v rámci Slovenska,“ tvrdí. Podľa jeho slov by prakticky každú škodovú udalosť mali klienti riešiť cez asistenčné služby, keďže sú dostupné 24 hodín denne. Poisťovňu potom stačí kontaktovať až po návrate zo zahraničia.

Kľúčové slová

logo
Prečítajte si tiež:
26.10.2021 Redakcia FinReport

E-shopom sa darí, predvianočné nákupy sľubujú možno aj nový rekord

Pandémia prinútila ľudí meniť svoje nákupné zvyky a presunula oveľa viac ľudí do online priestoru. Dáta ukazujú, že časť Slovákov pri ...

26.10.2021 Redakcia FinReport

Počet bankrotov sa oproti minulému rekordnému roku znížil

Do konca septembra tohto roka o takzvaný malý konkurz požiadalo viac ako 5-tisíc ľudí. Číslo sa síce zdá vysoké, no je podstatne nižšie ...

26.10.2021 Naďa Černá

Vyšetrenie plodnosti: Začína muž, ale žena ich podstúpi viac. Ako to riešia poisťovne?

Plánovanie rodiny sa niekedy nezaobíde bez komplikácií. Jednou z čoraz častejšie sa vyskytujúcich býva otázka plodnosti jedného alebo aj ...

26.10.2021 Redakcia FinReport

Z dvoch depozitárov cenných papierov bude definitívne jeden

Proces vytvorenia jedného centrálneho depozitára cenných papierov na Slovensku sa blíži do finále. Rada guvernérov Európskej centrálnej ...

26.10.2021 Redakcia FinReport

Zrovnoprávnením gastrolístkov a finančných príspevkov štát ušetrí na zamestnancoch

Gastrolístky aj finančné príspevky na stravovanie sa zrovnoprávnia. Rozhodli o tom poslanci parlamentu, ktorí schválili novelu Zákonníka ...

26.10.2021 Roland Régely

Zrušenie bankového účtu trvá bežne aj mesiac a často nebýva zadarmo

Bankový účet si dnes založíte online a za pár minút. Čo však v prípade, že sa ho rozhodnete zrušiť? V mnohých slovenských bankách to ...

25.10.2021 Robert Juriš

Banky sa topia v zisku, napriek tomu im chýbajú kvalitní ľudia

Slovenským bankám chýbajú ľudia. Najmä tí s dlhšou praxou na seniorských finančných pozíciách. Odborári tvrdia, že poznajú príčinu. ...

25.10.2021 Zuzana Mecková

Franšízová spoluúčasť pri poistení sa môže oplatiť, výhodou je nižšia cena

Spoluúčasť v poisťovníctve je známa vec, keď sa úhrada škody delí medzi klienta a poisťovňu. Niekedy sa však využíva aj menej známa ...

25.10.2021 Redakcia FinReport

Spor o zdaňovanie či nezdaňovanie príjmov z predaja ETF akcií

Asociácia obchodníkov s cennými papiermi tvrdí, že Finančná správa SR vo svojom stanovisku zneistila investorov a v radoch bežných občanov ...

25.10.2021 Redakcia FinReport

Strach, nevedomosť a nezáujem – to sú najčastejšie dôvody, prečo Slováci málo investujú

Až traja zo štyroch Slovákov nemajú žiadne skúsenosti s investovaním. Medzi najčastejšie dôvody investičnej pasivity patria ...

25.10.2021 Redakcia FinReport

Súťaž v mene Slovenskej pošty o 10-tisíc eur je podvod

Slovenská pošta upozorňuje na podvodnú súťaž, ktorú niekto organizuje v jej mene. Lákadlom pre záujemcov je možnosť získať rôzne ...

22.10.2021 Redakcia FinReport

Spotrebné úvery budú ku koncu tohto roka v kurze. Slováci uprednostnia osobný kontakt s bankou pred online

Slováci sa v roku 2021 opäť osmelili a začali čerpať spotrebné úvery vo väčšej miere ako vo vlaňajšom pandemickom roku. Objem nových ...

21.10.2021 Naďa Černá

Ošetrenie u zubára vás môže vyjsť lacnejšie, ako si myslíte. Na aké zľavy máte nárok?

Návšteva lekára sa nezaobíde bez platenia vyšších súm za ošetrenie alebo jednotlivé medicínske výkony. Aj bežné vŕtanie zuba môže ...

20.10.2021 Magdaléna Švančarková

Prenajímate byt? V problémovej situácii vám môže pomôcť pripoistenie nájomníka

Vytopení susedia, rozbité okno či poškodený nábytok. Škody na majetku zvyčajne kryje poistenie zodpovednosti za škodu alebo poistenie ...

19.10.2021 Zuzana Mecková

Spotrebiteľský úver s úrokom 0,00 % ponúkajú tri banky. Ich podmienky sa líšia najmä v poplatkoch

Spotrebiteľský úver s úrokovou sadzbou 0,00 % ročne, to znie naozaj lákavo. Aby ste využili tú najvýhodnejšiu pôžičku na trhu, je dobré ...

18.10.2021 Zuzana Mecková

Väčšina úrokových sadzieb sporiacich účtov na Slovensku sa nachádza hlboko pod úrovňou súčasnej inflácie

Úrokové sadzby sporiacich účtov u jednotlivých bánk sa v súčasnosti výrazne líšia a väčšina z nich ani zďaleka nedosahuje úroveň ...

17.10.2021 Redakcia FinReport

Väčšina krajín EÚ považuje COVID-19 v súvislosti s prácou za chorobu z povolania, tri za pracovný úraz

Európsky štatistický úrad Eurostat zrealizoval celoeurópsky prieskum o tom, či je ochorenie na koronavírus v súvislosti s prácou na úrovni ...

16.10.2021 Redakcia FinReport

Na cestách sa zvyšuje počet kolízií áut so zverou, škody bývajú vysoké. Ako minimalizovať riziko?

Jesenné obdobie so sebou prináša aj častejšie komplikácie na cestách. Okrem tradičného zhoršenia počasia, výdatnejších zrážok, ...

Aplikácia
PHP Developer - študentská brigáda PHP Developer - študentská brigáda
PHP Developer províznych systémov PHP Developer províznych systémov
PHP Developer poistných agregátorov PHP Developer poistných agregátorov
PHP Developer FinTech cloudových riešení PHP Developer FinTech cloudových riešení

Najčítanejšie

  1. 1.
    Banky sa topia v zisku, napriek tomu im chýbajú kvalitní ľudia
  2. 2.
    Zrušenie bankového účtu trvá bežne aj mesiac a často nebýva zadarmo
  3. 3.
    Spor o zdaňovanie či nezdaňovanie príjmov z predaja ETF akcií
  4. 4.
    Vyšetrenie plodnosti: Začína muž, ale žena ich podstúpi viac. Ako to riešia poisťovne?
  5. 5.
    Gastrolístky: Diskrimináciu pri zdaňovaní je potrebné opraviť v zákone, no jeho schválenie je zatiaľ neisté