Hľadaj
× Aplikácia Aplikácia

Asistenčné služby k cestovnému poisteniu v prípade nepríjemnej udalosti fungujú ako záchranný padák

Zuzana Fryč Banky a poisťovne
SK
EN
Poslať

Pandemická situácia sa síce zhoršuje, ale všetci cestovatelia veria, že tomuto spôsobu trávenia voľného času určite nie je koniec. Pri akejkoľvek ceste do zahraničia je bezpodmienečne potrebné uzatvorenie cestovného poistenia. A pri jeho výbere by sme mali prihliadať aj na asistenčné služby, ktoré sú už väčšinou zahrnuté v poistných balíčkoch. Počas nepríjemných situácií na cestách dokážu byť pomyselným anjelom strážnym, keďže ide o servis, ktorý má klient v prípade potreby u väčšiny poisťovní nonstop a ihneď k dispozícii.

image

Foto: Shutterstock

Základné alebo nadštandardné služby

Možno ani vy netušíte, čo všetko zahŕňajú asistenčné služby k cestovnému poisteniu a na čo máte v prípade nepríjemností na cestách nárok. Niektoré poisťovne disponujú základnými asistenčnými službami, ktoré sú väčšinou podobné, no niektoré z nich ponúkajú aj nadštandardné služby. Obe sa môžu zísť najmä počas cestovania do zahraničia.

Medzi nadštandardné služby patria napríklad pomoc pri zabezpečení právneho zástupcu či tlmočníka, alebo záloha na právneho zástupcu, prípadne na kauciu do výšky dohodnutej sumy. Na cestách je preto ideálne mať pri sebe vždy kontakt na asistenčnú službu k danému cestovnému poisteniu, na ktorú sa môžete v prípade potreby obrátiť.

Pomôžu pri zdravotných nepríjemnostiach

V poisťovni Uniqa sú súčasťou každého balíčka cestovného poistenia asistenčné služby vzťahujúce sa k zdravotným ťažkostiam či iným neočakávaným situáciám. V rámci nich klientovi:

  • poskytnú informácie o najbližšom lekárovi, na ktorého sa môže v zahraničí obrátiť,
  • zaplatia za ošetrenie a hospitalizáciu v zahraničí,
  • sledujú zdravotný stav po návšteve klienta u lekára,
  • zabezpečia prevoz z nemocnice na Slovensko,
  • v prípade hospitalizácie poisťovňa komunikuje s klientovou rodinou na Slovensku,
  • poskytujú asistenciu pri strate dokumentov,
  • poradia pred vycestovaním v oblasti hygieny, cestovania a bezpečnosti krajiny, do ktorej plánuje vycestovať,
  • poskytnú kontakt na veľvyslanectvo a konzuláty.

Podobne v poisťovni Generali asistenčné služby k cestovnému poisteniu zahŕňajú aj:

  • vyhľadanie zdravotníckeho zariadenia pre klienta,
  • zabezpečenie lekárskeho ošetrenia a lekárskej starostlivosti,
  • úhradu vzniknutých nákladov na lekárske ošetrenie a starostlivosť,
  • kontrolu priebehu hospitalizácie,
  • zabezpečenie organizácie cesty a pobytu pre opatrovníka, ako aj repatriáciu klienta späť na Slovensko,
  • zadováženie liečiv, ak nie sú v danej krajine k dispozícii, a ak sú nevyhnutné,
  • zabezpečenie asistencie k vozidlu,
  • zabezpečenie asistencie pri poistení opustenej domácnosti,
  • v prípade tragickej udalosti sa postarajú o prepravu telesných pozostatkov a vybavenie pohrebnej dokumentácie.

Účty, lekárske správy a ďalšie doklady si uschovajte

V prípade, že klient v zahraničí ochorie, alebo sa mu stane úraz, náklady spojené s ošetrením či liečením, vrátane dopravy, je potrebné zaplatiť v hotovosti. Veľmi dôležité je uschovať si originály účtov, ako aj odborný lekársky nález s diagnózou a liečbou od lekára. Po návrate ich poisťovňa klientovi preplatí.

Komunálna poisťovňa radí, že v prípade, ak nebude klient schopný zaplatiť účty za ambulantné liečenie, alebo ak potrebuje poradiť či privolať pomoc, môže sa obrátiť na asistenčnú službu. Rovnako tak pri hospitalizácii či prevoze domov je nutné bezodkladne kontaktovať asistenčnú službu.

Ak si však klient nie je istý, ako postupovať v prípade úrazu či ochorenia, alebo na koho sa obrátiť v prípade škodovej udalosti, či aké doklady bude potrebovať po návrate na Slovensko, môže sa obrátiť na linku asistenčných služieb, ktorá je k dispozícii 24 hodín denne v slovenskom jazyku. Rovnako tak, ak si nie je istý, aké účty platiť na mieste a ktoré v v žiadnom prípade neuhradiť, aj v tom mu môže pomôcť asistenčná služba.

Zdravotné, právne a praktické asistenčné služby

Nonstop dostupné asistenčné služby má aj poisťovňa Wüstenrot, a to v slovenskom alebo českom jazyku. Celkovo ich v poisťovni delia do troch oblastí – na zdravotné, právne a praktické asistenčné služby.

Zdravotné asistenčné služby: „Pri vycestovaní má klient prístup k praktickej pomoci v prípade ochorenia alebo úrazu, či vyhľadaní najbližšieho zdravotníckeho zariadenia. Samozrejmosťou je aj uhradenie poskytnutej starostlivosti alebo prístup k informáciám ešte pred vycestovaním, napríklad aj ohľadom očkovania či bezpečnostnej situácie v krajine,“ vysvetľuje hovorca poisťovne Wüstenrot Tomáš Ferenčák.

Právne asistenčné služby: Na cestách však klienta môžu stretnúť aj ďalšie nepríjemné situácie, a práve vďaka asistenčným službám získava neodkladnú právnu pomoc, ktorú mu hradí poisťovňa spolu s prípadným zložením kaucie.

Praktické asistenčné služby: „Napríklad v prípade poruchy auta asistenčné služby zabezpečia opravu, odtiahnutie či úschovu vozidla. V prípade krádeže auta alebo pri strate kľúčov má klient zabezpečené pokračovanie v ceste. Asistenčné služby sa venujú aj následnému prevozu vozidla domov a s tým spojenou administratívou,“ dodáva T. Ferenčák.

Praktické asistenčné služby bývajú nápomocné aj v ďalších situáciách, ktoré môžu nečakane skomplikovať dovolenku. Zahŕňajú napríklad aj preplatenie náhradného ubytovania, oblečenia či zaistenia dopravy na letisko.

Pripravte si všetky potrebné údaje

Väčšina poisťovní má linku asistenčných služieb zriadenú zadarmo a 24 hodín denne. Pre prípad, že by nastala situácia, ktorá si žiada asistenčné služby, majte pri sebe vždy kontakt na asistenčné služby. Pri kontaktovaní servisu od vás budú požadovať údaje:

  • meno a priezvisko,
  • druh poistenia a číslo poistky,
  • špecifikáciu pomoci, ktorú potrebujete,
  • miesto, kde sa nachádzate a telefónne číslo pre opätovný kontakt,
  • miesto trvalého alebo prechodného bydliska,
  • miesto zamestnania,
  • dĺžku pobytu v zahraničí.

Zabezpečia kontakt s kýmkoľvek

Aj ČSOB poisťovňa odporúča mať pri sebe vždy kontakt na asistenčnú službu, ktorú môžu klienti kontaktovať na cestách v prípade komplikácií. Okrem spomínaných situácií môžu pomôcť napríklad aj pri dohodnutí návštevy u lekára, s nákupom liekov a liečebných pomôcok predpísaných lekárom, či so zabezpečením organizačnej pomoci pri poistných udalostiach týkajúcich sa zodpovednosti za spôsobenú škodu, úrazového pripoistenia, alebo pripoistenia batožiny či nadštandardných asistenčných služieb.

Okrem toho sú určené klasicky aj na uhradenie nákladov za klienta priamo lekárovi či zdravotníckemu zariadeniu, ako aj na zaistenie kontaktu s jeho rodinnými príslušníkmi a komunikácie so zamestnávateľom či obchodným partnerom. V službách od ČSOB je zahrnutý aj sprievod dieťaťa mladšieho ako 15 rokov, ktoré zostalo pre hospitalizáciu rodiča bez dozoru, späť na Slovensko.

Už ako súčasť cestovného poistenia

Vo väčšine poisťovní sú asistenčné služby automatickou súčasťou cestovného poistenia, čo znamená, že klienti si ich nemusia uzatvárať osobitne. Hovorkyňa ČSOB Anna Jamborová hovorí, že tieto služby sú platné v rozsahu krajín, na ktoré sa vzťahuje cestovné poistenie. To však nemení nič na tom, že pred uzatvorením cestovného poistenia je vždy dobré si preveriť, či sú v ňom už zahrnuté asistenčné služby.

Aj marketingový a PR konzultant poisťovne Groupama Ivan Bobošík približuje, že v cestovnom poistení sú asistenčné služby automaticky zahrnuté v každom ich poistení bez ohľadu na zvolený balík. „Asistenčná služba sa vzťahuje na všetky krajiny bez rozdielu. Cestovné poistenie sa však dá uzatvoriť len pre zahraničie, nie pre cestovanie v rámci Slovenska,“ tvrdí. Podľa jeho slov by prakticky každú škodovú udalosť mali klienti riešiť cez asistenčné služby, keďže sú dostupné 24 hodín denne. Poisťovňu potom stačí kontaktovať až po návrate zo zahraničia.

Kľúčové slová

logo
Prečítajte si tiež:
8.2.2023 Redakcia FinReport

Deficit zahraničného obchodu Slovenska v roku 2022 dosiahol rekordných 4,3 miliardy eur

Slovensko vykázalo pasívne saldo zahraničného obchodu na celoročnej báze naposledy v roku 2008, keď dosiahlo necelých 760 miliónov eur. V ...

8.2.2023 Redakcia FinReport

Inštitút finančnej politiky tvrdí, že inflácia je na ústupe a ekonomickej recesii sa vyhneme

Ekonomická depresia z konca roka 2022 ustupuje do úzadia a do budúcnosti ju nahrádza mierny optimizmus. Vyhliadky slovenskej ekonomiky do ...

8.2.2023 Zuzana Fryč

Novela Obchodného zákonníka prináša možnosť založiť si eseročku online

Do platnosti vstúpila novela Obchodného zákonníka. Účinná je od 1. februára 2023. Vďaka nej môžu podnikatelia využiť zjednodušený ...

8.2.2023 Martin Jamnický

Poslanci zmenili zákon o pomoci v hmotnej núdzi a schválili obedy pre deti zadarmo

Poslanci parlamentu schválili novelu zákona o pomoci v hmotnej núdzi, v rámci ktorej odobrili aj opätovné zavedenie plošnej dotácie na obedy ...

8.2.2023 Redakcia FinReport

Správa o ochrane osobných údajov poukazuje na zásadné nedostatky

Správa o ochrane osobných údajov za rok 2022 poukazuje na množstvo nedostatkov, ktoré na Slovensku existujú v oblasti ochrany osobných ...

8.2.2023 Robert Juriš

Technologické firmy sú v červených číslach a prepúšťajú tisíce zamestnancov

Prepúšťanie v technologickom sektore naberá na obrátkach. Počas pandémie koronavírusu to bola naozaj rýchla jazda, keď mimoriadne ...

7.2.2023 Redakcia FinReport

Snehová kalamita priniesla masívny nárast počtu poistných udalostí

Poisťovne v týchto dňoch registrujú zvýšený počet škôd spôsobených snehovou kalamitou, a to najmä v severných a východných okresoch ...

7.2.2023 Redakcia FinReport

Zvýšený počet pokusov o podvod zaznamenala aj poisťovňa Uniqa

Ďalšia poisťovňa pôsobiaca na slovenskom finančnom trhu hlási nárast počtu aj objemu poistných podvodov. Počet vyšetrovaných prípadov v ...

6.2.2023 Redakcia FinReport

Analýza: Slováci očakávajú, že inflácia vystúpi až nad hranicu 30 %

Slováci boli voči nárastu cien tovarov a služieb najskeptickejší na sklonku minulého roku. Inak povedané, vtedy boli ich očakávania vysokej ...

6.2.2023 Martin Jamnický

Generálny pardon: Uhraďte svoje dlhy voči Sociálnej poisťovni do konca augusta 2023 a nemusíte platiť penále

Dlžníci Sociálnej poisťovne dostali šancu, ako sa vyhnúť plateniu penále za omeškanie sa pri plnení si svojich povinností. Opatrenie ...

5.2.2023 Redakcia FinReport

Dve tretiny bánk v strednej a východnej Európe sa zameriavajú na udržateľné financovanie nehnuteľností

Udržateľné ESG stratégie pre sektor financovania komerčných nehnuteľností majú v regióne strednej a východnej Európy (CEE) už dve ...

3.2.2023 Redakcia FinReport

UniCredit prináša na trh predschválené úvery pre malé podniky

Banková skupina UniCredit prináša na trh nové predschválené úvery na podporu malých podnikov v siedmich krajinách strednej a východnej ...

2.2.2023 Zuzana Fryč

Aké sú trendy v životnom poistení pre rok 2023? V ponuke sú nové produkty aj výhodnejšie podmienky pre klientov

Hoci v porovnaní so zahraničím je u nás miera životného poistenia stále nízka, záujem o životné poistenie má v posledných rokoch ...

2.2.2023 Robert Juriš

Ceny nehnuteľností začali klesať. Divoká rely sa zastavila tesne pod hranicou 3-tisíc eur za meter štvorcový

Ponukové ceny nehnuteľností na bývanie vo štvrtom štvrťroku 2022 v porovnaní s predchádzajúcim štvrťrokom klesli o 2 %. Stalo sa to ...

2.2.2023 Robert Juriš

Európska centrálna banka opäť prehodnotila svoje kľúčové sadzby, základný úrok zvýšila na 3 %

Mimoriadne náročné rozhodnutie museli urobiť členovia Rady guvernérov Európskej centrálnej banky. Len deň po zverejnení predbežných ...

2.2.2023 Redakcia FinReport

SBA: Banky dodržali svoje záväzky vyplývajúce z Memoranda o porozumení, dokonca ich prekročili

Slovenská banková asociácia (SBA) tvrdí, že banky pôsobiace na slovenskom finančnom trhu v minulom roku splnili a dokonca výrazne prekročili ...

2.2.2023 Redakcia FinReport

SZČO a dobrovoľne poistení musia uhradiť novú výšku poistného najneskôr do 8. februára 2023

Samostatne zárobkovo činné osoby (SZČO) a dobrovoľne poistené osoby (DPO) majú už len týždeň na úhradu nových zmenených súm ...

1.2.2023 Andrej Vida

Pre získanie úveru v banke je kľúčová bonita. Čo všetko musíte spĺňať, aby ste vyhoveli?

Žiadali ste niekedy o hypotekárny alebo spotrebiteľský úver v banke? Tušíte, čo rozhoduje o tom, či úver vôbec dostanete? Viete, ako si ...

Mobilná aplikácia

  1. 1.
    Minister Monastyrskyj neprežil haváriu vrtuľníka pri Kyjeve, zahynuli aj tri deti (video+foto)
  2. 2.
    Ako sa v roku 2023 zvýšia príplatky za prácu cez víkendy, v noci a počas sviatkov
  3. 3.
    Daňový bonus na dieťa: Výpočet je komplikovaný, pre niektorých živnostníkov bude bonus nedosiahnuteľný
  4. 4.
    Daňové priznanie: Čo všetko si môže živnostník odpočítať z daní?
  5. 5.
    Heger nerozumie premenlivosti názorov Sulíka a poslancom za SaS cez Facebook adresoval výzvu