Hľadaj
× Aplikácia Aplikácia

Mastercard reaguje na rastúci záujem o ochranu životného prostredia spustením kalkulačky uhlíkovej stopy

Redakcia FinReport FinTech Poslať

Záujem spotrebiteľov o životné prostredie počas ostatného roka výrazne narástol. Polovica respondentov prieskumu (52 %) spoločnosti Mastercard sa zaujíma o svoj vplyv na životné prostredie viac ako predtým. Spoločnosť preto spustila uhlíkovú kalkulačku, ktorá poskytuje prehľad emisií uhlíka vzniknutých pri nakupovaní jednotlivých druhov tovarov. Bankám umožňuje upraviť svoje služby tak, aby boli ekologickejšie, a firmám aj spotrebiteľom dovoľuje podieľať sa na ochrane životného prostredia.

Mastercard

Foto: Mastercard

Ekologicky premýšľa hlavne generácia Z a mileniáli

Nová štúdia udržateľnosti odhaľuje, že prebiehajúca pandémia koronavírusu spôsobila výrazný nárast záujmu spotrebiteľov o životné prostredie. Pre takmer polovicu (48 %) opýtaných európskych respondentov je znižovanie uhlíkovej stopy teraz dôležitejšie ako pred vypuknutím pandémie. Viac ako polovica (52 %) respondentov sa viac ako predtým zaujíma o vlastný vplyv na životné prostredie, pričom väčšinový podiel (58 %) tvorí predovšetkým generácia Z a generácia mileniálov.

S týmto posunom vo vnímaní životného prostredia súvisí aj nárast záujmu o ekologicky uvedomelé nakupovanie a spotrebu. Ľudia majú záujem o to, aby ich nakupovanie a vernostné odmeny mali zmysluplný pozitívny vplyv na planétu.

Pandémia urýchlila zmenu v postojoch

Podpora ekologicky prívetivej spotreby sa zvyšuje celé posledné desaťročie. V dôsledku prepuknutia pandémie koronavírusu sa však zmena v postojoch aj konaní výrazne zrýchlila. Spotrebitelia si oveľa viac všímajú vplyvy svojho konania a necelé tri pätiny (58 %) z nich sa domnievajú, že by sa aj firmy mali správať udržateľnejšie a zodpovednejšie voči životnému prostrediu.

Tento posun je najvýraznejší pri generácii Z (62 %). Popri riešení pandémie považovali európski účastníci štúdie za tri najdôležitejšie témy, na ktoré by sa firmy a komerčné značky mali zamerať: znižovanie množstva odpadu (39 %), riešenie problému znečistenia plastmi z obalových materiálov a výrobkov (38 %) a redukcia znečistenia ovzdušia a vôd (35 %).

100 miliónov nových stromov

Súčasťou platformy udržateľnosti spoločnosti Mastercard, nazvanej Sustainability, je aj program Priceless Planet Coalition. Jeho prostredníctvom chce Mastercard trvalo pomáhať firmám aj spotrebiteľom prospievať planéte. Dlhodobým cieľom programu je obnova zalesnenia a výsadba 100 miliónov stromov.

Positive

Partner témy

 

Kalkulačka ukáže dôsledky nákupných rozhodnutí

Spoločnosť Mastercard sa však okrem pomoci pri opätovnom zalesňovaní planéty podieľa aj na edukácii bankových klientov prostredníctvom inovácie v oblasti finančných technológií. Preto v spolupráci so švédskou fintech spoločnosťou Doconomy vytvorila takzvanú uhlíkovú kalkulačku.

Nový nástroj je k dispozícii v rámci globálnej siete spoločnosti Mastercard a umožňuje bankám upraviť svoje služby s ohľadom na ekologicky zameraných spotrebiteľov, ktorí chcú podrobnejšie informácie o svojich nákupoch. Kalkulačka poskytuje informácie a dáta o dôsledkoch nákupných rozhodnutí a umožňuje ľuďom podieľať sa na ochrane životného prostredia.

Uhlíková kalkulačka spoločnosti Mastercard poskytuje spotrebiteľom prehľad emisií uhlíka vzniknutých v súvislosti s ich nákupmi v jednotlivých kategóriách výdavkov. Výpočty vychádzajú z nezávisle overovaného prehľadu. Navyše ich je možné dopĺňať o ľahko zrozumiteľné príklady – ako je napríklad počet stromov potrebných na absorbovanie daného množstva CO2 – ale poskytuje aj rady, ako sa správať udržateľnejším spôsobom.

Program Priceless Planet Coalition si na celom svete získava čoraz väčšiu podporu, a teraz má už viac ako 50 členov. V Európe sa najnovšie pridali aj spoločnosti Ekko, GLS Bank, Paybox Bank, UKRSIBBANK BNP Paribas Group a Hellenic Bank.

Ďalšie kroky na ochranu životného prostredia

Spoločnosť Mastercard ponúka okrem svojej uhlíkovej kalkulačky aj ďalšie produkty a služby so zameraním na ochranu životného prostredia. Príkladom sú platobné karty vyrobené z udržateľných materiálov, ktoré prispievajú k znižovaniu množstva plastového odpadu. Spoločnosť sa tiež zaviazala do roku 2050 dosiahnuť nulové emisie. Podporuje tým snahu obmedzovať emisie skleníkových plynov v súlade s cieľom nedopustiť nárast priemerných teplôt o viac ako 1,5 °C. Firma tiež vydala dlhopisy vo výške 600 miliónov dolárov, ktorých výnos využije na projekty udržateľnosti.

logo
Prečítajte si tiež:
26.4.2024 Martin Jamnický

ASINS: Osobný bankrot by sa nemal vzťahovať na ľudí s nadštandardným príjmom

Počet osobných bankrotov za posledné tri roky významne stúpol. Len minulý rok požiadalo o oddlženie vyše 9 700 ľudí. Problémom je, že v ...

25.4.2024 Martin Jamnický

Investori začali dávať prednosť ETF fondom pred podielovými fondmi

Slováci zmenili preferencie pri investovaní. Potvrdzuje to nová štatistika Preferencie Slovákov pri investičných rozhodnutiach prechádzajú ...

25.4.2024 Robert Juriš

Na Slovensku pracuje rekordných viac ako 103-tisíc cudzincov

Počet pracujúcich cudzincov na Slovensku dosiahol nový rekord. V marci tohto roku sa ich počet vyšplhal nad úroveň 103-tisíc. Pritom až ...

25.4.2024 Redakcia FinReport

Na darovanie 2 % zo svojich daní máte čas do konca apríla

Ak chcete poukázať podiel zo svojej zaplatenej dane za rok 2023 vybranej neziskovej organizácii, nadácii či občianskemu združeniu, máte čas ...

25.4.2024 Redakcia FinReport

Počet insolvencií vlani narástol o 15 %, toto sú najčastejšie príčiny

Až 400 firiem sa vlani na Slovensku ocitlo v stave platobnej neschopnosti. Bolo ich o 53 viac ako v treťom kovidovom roku 2022, čo predstavuje ...

25.4.2024 Redakcia FinReport

Škody po vyčíňaní prírodných živlov vlani stúpli v stovkách percent

Počasie počas minulého roku niekoľkokrát ukázalo svoju divokosť a nevyspytateľnosť. Povodne, prívalové dažde, krupobitia, tornádo, ...

24.4.2024 Robert Juriš

Prečo je pri umelej inteligencii potrebné vnímať nielen vysoké tržby, ale aj možné riziká

Spoločnosť OpenAI je jednou z firiem, ktorej sa vlani podarilo urobiť takzvanú dieru do sveta. Na báze umelej inteligencie vyvinula chatbot ...

23.4.2024 Redakcia FinReport

Spotrebiteľská organizácia varuje pred sťahovaním aplikácie Temu

Používanie niektorých mobilných aplikácií môže byť vyslovene škodlivé nielen pre váš mobilný telefón, ale aj pre bankový účet, s ...

22.4.2024 Robert Juriš

Bitcoin prešiel halvingom, očakávaný cenový skok zatiaľ nenastal

Zrejme najsledovanejšia udalosť roka vo svete kryptomien sa stala realitou. Takzvaný halving bitcoinu sa udial v noci z 19. na 20. apríla 2024. ...

21.4.2024 Redakcia FinReport

Priložte, kliknite a plaťte – priepasť medzi digitálnymi platbami a hotovosťou sa zväčšuje

Používanie digitálnych platieb je už niekoľko rokov stále na vzostupe. Inak to nebolo ani vlani, keď ich počet vo svete stúpal, kým počet ...

20.4.2024 Redakcia FinReport

Chatbot s umelou inteligenciou od Klarny pracuje ako 700 zamestnancov na plný úväzok

Klarna – švédska spoločnosť zaoberajúca sa sprostredkovaním platieb v oblasti elektronického obchodovania tvrdí, že jej chatbot vyvinutý ...

19.4.2024 Robert Juriš

OpenAI je najviac financovaná spoločnosť s umelou inteligenciou. Jednorožec vyzbieral už 14 miliárd dolárov

Explozívny rast trhu s umelou inteligenciou pritiahol obrovskú pozornosť investorov rizikového kapitálu, ktorí naliali miliardy dolárov do ...

18.4.2024 Redakcia FinReport

ECB sa chystá testovať účtovanie peňazí cez blockchain

Hoci sa Európska centrálna banka v posledných dvoch rokoch spomína najmä v súvislosti so zvyšovaním základných úrokových sadzieb, ktoré ...

17.4.2024 Robert Juriš

Revolut varuje pred dramatickým nárastom počtu falošných pracovných ponúk a investičných podvodov

Počet falošných pracovných ponúk v minulom roku vzrástol o 1 200 % a investičné podvody zaznamenali 142-percentný nárast. Vo svojej správe ...

12.4.2024 Martin Jamnický

Prognóza: Kryptomeny rekordne rastú, no do roku 2028 spomalia na slabučké 4 %

Kryptomenám sa v súčasnosti darí ako nikdy doteraz. Bitcoin aj ethereum dosahujú historické cenové maximá za token a viaceré tokeny rastú ...

8.4.2024 Martin Jamnický

Kryptomenovými víťazmi v prvom štvrťroku tohto roku sú Shiba Inu a dogecoin

Kryptomenový ošiaľ v úvode tohto roku vystrelil nahor viacero kryptomien, ktoré v minulosti zaznamenali skôr striedavé úspechy. Hoci ...

7.4.2024 Redakcia FinReport

Mastercard pripravuje finančný nástroj na správu predplatného s podporou bankovníctva

Spoločnosť Mastercard sa pripravuje na spustenie nového otvoreného finančného nástroja na správu predplatného s podporou bankovníctva, ...

6.4.2024 Redakcia FinReport

Nie umelej inteligencii pri tvorbe štrukturálnych modelov centrálnych bánk

Hitom postkovidového obdobia nielen medzi priaznivcami technológií, ale aj u širokej verejnosti je umelá inteligencia. V mnohých odvetviach sa ...

Mobilná aplikácia
VISA MasterCard Maestro Apple Pay Google Pay