Chatbot s umelou inteligenciou od Klarny pracuje ako 700 zamestnancov na plný úväzok
Klarna – švédska spoločnosť zaoberajúca sa sprostredkovaním platieb v oblasti elektronického obchodovania tvrdí, že jej chatbot vyvinutý s podporou spoločnosti OpenAI a poháňaný umelou inteligenciou vykonáva rovnakú prácu ako 700 zamestnancov pracujúcich na plný úväzok.
Foto: Shutterstock
Znížil dopyty, skrátil rozhovory
Chatbot fungujúci na báze umelej inteligencie švédskej spoločnosti Klarna je na rovnakej úrovni ako ľudský sprostredkovateľ, pokiaľ ide o skóre spokojnosti zákazníkov, pričom počas uplynulého roka mal na svojom konte 2,3 milióna rozhovorov s klientmi, čo sú dve tretiny všetkých konverzácií o zákazníckych službách spoločnosti.
Firma tvrdí, že nasadenie tohto chatbota viedlo k 25-percentnému zníženiu opakovaných dopytov, a že zákazníci vyriešili svoje problémy za menej ako dve minúty v porovnaní s jedenástimi minútami, ktoré potrebovali pri rozhovore so živým pracovníkom finančnej spoločnosti.
Partner témy
V konečnom dôsledku spoločnosť vyčíslila, že chatbot v súčasnosti odvádza toľko práce ako 700 zamestnancov pracujúcich na plný úväzok.
Zásadným spôsobom môže zvýšiť zisky spoločnosti
„Tento prelom umelej inteligencie v interakcii so zákazníkmi znamená pre našich klientov zlepšené zákaznícke skúsenosti za lepšie ceny, zaujímavejšie výzvy pre našich zamestnancov a lepšie výnosy pre našich investorov,“ vyhlásil spoluzakladateľ a generálny riaditeľ spoločnosti Klarna Sebastian Siemiatkowski.
„Sme nadšení z výsledkov nášho chatbota, no zároveň si uvedomujeme, aký hlboký vplyv bude mať umelá inteligencia na spoločnosť už v blízkej budúcnosti,“ dodal šéf spoločnosti, ktorá v súčasnosti pôsobí v 23 krajinách, pričom chatbot komunikuje v 35 jazykoch a firma si od neho sľubuje nárast zisku o 40 miliónov dolárov.