Hľadaj
× Aplikácia Aplikácia

Nákupné správanie

16.12.2022 Redakcia FinReport

Vianoce budú tento rok chudobnejšie. Vysoké ceny menia nákupné správanie sa ľudí

Vianoce v predchádzajúcom roku boli aj napriek pandémii koronavírusu štedré. Tento rok však Slováci chcú kvôli vysokým cenám energií a inflácii viac šetriť. Zatiaľ čo vlani dali za ...

8.11.2022 Redakcia FinReport

Zdražovanie sa nás dotýka čoraz viac, šetríme na hoteloch aj reštauráciách

Energetická kríza, mimoriadne vysoká inflácia a neustále zdražovanie tovarov a služieb sa podpísali na zmene nákupného správania a životného štýlu mnohých Slovákov. Až 46 % ľudí ...

22.4.2021 Redakcia FinReport

Mastercard reaguje na rastúci záujem o ochranu životného prostredia spustením kalkulačky uhlíkovej stopy

Záujem spotrebiteľov o životné prostredie počas ostatného roka výrazne narástol. Polovica respondentov prieskumu (52 %) spoločnosti Mastercard sa zaujíma o svoj vplyv na životné ...

21.3.2021 Redakcia FinReport

Koronakríza nás vyhnala z kamenných obchodov, ale prepadáva sa aj nakupovanie cez internet

Pandémia koronavírusu nám dlhodobo bráni nakupovať v klasických kamenných obchodoch a najnovšie dokonca menej nakupujeme aj na internete. Je síce pravda, že občania začali častejšie ...

14.2.2021 Redakcia FinReport

Valentínsky prieskum Mastercard: Výdavky Slovákov na romantiku vzrástli za posledné desaťročie o 427 %

Romantici na nákupoch pred sviatkom sv. Valentína utrácajú stále viac. Podľa každoročne zostavovaného ukazovateľa Mastercard Love Index za posledných desať rokov vzrástli valentínske ...

25.1.2021 Redakcia FinReport

Viac ako tretina Slovákov nakupuje potraviny cez internet, hoci až doteraz si to mnohí nevedeli ani predstaviť

Už takmer rok trvajúca koronakríza výrazne zmenila nákupné správanie Slovákov. Mnohí prešli na nakupovanie cez internet, ktoré je z pohľadu možnej nákazy koronavírusom predsa len ...

20.1.2021 Redakcia FinReport

Zahraničné e-shopy zatiaľ vedú nad slovenskými, ale rozdiely v tržbách sa pomaly zmenšujú

V predchádzajúcom roku prakticky všetci ľudia zmenili svoje tradičné nákupné zvyky. Navyše v dôsledku obmedzení mnohí spotrebitelia museli prejsť na nové formy nákupov – online ...

19.1.2021 Redakcia FinReport

Každý tretí človek je ochotný za protihodnotu poskytnúť svoje citlivé údaje a každý šiesty to už urobil

Dátum narodenia, adresa, informácie o zdravotnom stave alebo nákupné správanie – to všetko sú osobné údaje, ktoré sú ľudia ochotní za protihodnotu poskytnúť. Reprezentatívna ...

9.1.2021 Redakcia FinReport

Zakázali nám piť v podnikoch, nalievame si doma. Vlani každý z nás vypil v priemere 12 litrov čistého alkoholu

Lockdowny zatvárajú nielen ekonomiku, ale menia aj správanie sa obyvateľov štátu. Napríklad Slováci znížili príjem alkoholu v podnikoch, naopak, začali ho viac konzumovať doma. Podľa ...

4.12.2020 Redakcia FinReport

Citlivosť zákazníkov na cenu výrobkov a služieb počas pandémie koronavírusu prekvapujúco klesla

Hovorí sa, že najdôležitejším faktorom pri nakupovaní je cena. Tomu je zrejme ťažké protirečiť. No podľa celoeurópskej štúdie softvérovej a poradenskej spoločnosti SAS do hry ...

Mobilná aplikácia
VISA MasterCard Maestro Apple Pay Google Pay