Tri roky, ktoré zmenili Union k lepšiemu
S riaditeľom sekcie obchodu Tomášom Kalivodom hovoríme o zmenách v poisťovni Union v uplynulých rokoch, o podnikaní v oblasti zdravotného poistenia aj o motívoch kúpy Groupamy či Poštovej poisťovne.
Zdroj: Union
Union poisťovňa sa nespochybniteľne mení, po kúpe Poštovej poisťovne ste sa pustili do akvizície Groupamy. Ako vnímate nárast vašej spoločnosti a čo je vašou métou?
Rast Union poisťovne vnímam ako kľúčový pre dosiahnutie udržateľného podnikania v oblasti poistenia. Regulácia a administratívna záťaž na poisťovne sa neustále zvyšuje, s tým ide ruka v ruke rast nákladov. Kmeň poisťovne musí byť dostatočne veľký, aby tieto rastúce náklady vedel pokrývať. Union poisťovňa sa za posledných päť rokov viac ako zdvojnásobila. A počet našich klientov spoločne za Union poisťovňu a Union zdravotnú poisťovňu presiahol métu 1 milión.
Ste členom predstavenstva Unionu a riaditeľom sekcie obchodu a starostlivosti o zákazníkov. Ako sa v ostatných rokoch zmenil samotný predaj produktov a čo je kľúčom k spokojnosti klientov?
Predaj poistných zmlúv sa presunul z papiera do online nástrojov. Zmluvy dnes nie je nutné podpisovať, ale ich platnosť sa potvrdzuje zaplatením. Celý proces uzatvorenia zmluvy a potvrdenia jej platnosti je veľmi rýchly. Samotná distribúcia sa za posledné roky až tak výrazne nezmenila. Je zrejmý určitý trend vysúvania komoditných a ľahko porovnateľných produktov smerom k poistným porovnávačom. Ide najmä o jednoduché produkty, ako PZP a cestovné poistenie.
Tradiční sprostredkovatelia si zároveň držia svoju pozíciu a v Unione patria k rýchlo rastúcim distribúciám už niekoľko rokov po sebe. Pre spokojnosť klientov je v prvom kroku dôležité, aby klient dobre rozumel, čo si vlastne kupuje a čo z poistenia dostane v prípade poistnej udalosti. Tu zohráva veľmi dôležitú úlohu sprostredkovateľ, ktorý navrhne optimálny rozsah krytia a vie poradiť aj so správnym nastavením poistnej sumy. Najmä pri domoch a bytoch je to dnes veľmi dôležité nielen pri nových zmluvách, ale aj tých existujúcich. Vďaka inflácii hrozí podpoistenie aj na zmluvách, ktoré majú len pár rokov. Riešením je aj zapnutie automatickej indexácie poistných zmlúv, keď sa poistná suma automaticky pravidelne aktualizuje tak, aby k podpoisteniu nikdy nedošlo. V druhom kroku je na ťahu poisťovňa. Tá musí byť hlavne férová a rýchla.
Klienti a klientky vnímajú Union najmä cez cestovné poistenie, ako si vysvetľujete jeho úspech? Sú za tým podpísané aj vaše inovácie či prvenstvá?
Union je poisťovňa, ktorá cestovné poistenie na Slovensko vlastne priniesla. To určite pomáha našej súčasnej pozícii, ale samo osebe by to na úspech nestačilo. Neustále sa snažíme prinášať inovácie a novinky, a viackrát sa nám už podarilo prísť s niečím, čo sa neskôr stalo novým štandardom kvalitného cestovného poistenia. Chceme, aby nás klienti vnímali ako poisťovňu, ktorá pri nich stojí bez ohľadu na to, či cestujú len niekde v okolí, alebo v exotike na opačnom konci sveta, či si užívajú nočný život v Barcelone, alebo windsurfing v Brazílii. Za tie roky sme si vybudovali sieť zmluvných partnerov po celom svete, ktorí sú našim klientom k dispozícii a pomôžu, keď je to potrebné.
Aké iné produkty Unionu sú vášmu srdcu najbližšie? Čo by ste v budúcnosti chceli ešte zdokonaliť?
Cestovné poistenie bol môj prvý kontakt s Unionom ešte veľa rokov pred tým, ako som tu začal pracovať. O kvalite nášho produktu svedčí aj ocenenie magazínu FinReport 2023, keď sme získali 1. miesto v spotrebiteľskom hodnotení pre oblasť cestovného poistenia. Páči sa mi však aj unikátne poistenie PZP, kde sa cena odvíja od počtu najazdených kilometrov. Tento koncept sme na Slovensko priniesli ako prví, a bolo to v období COVID pandémie, keď sa aj autami jazdilo menej, a na poistnom tak ušetrilo veľa našich klientov. Veľmi sa mi páčia aj naše produkty pre podnikateľov, ktorých má Union pre niekoho možno až prekvapivo širokú ponuku. Od štandardných majetkových a zodpovednostných poistení, cez stavebnomontážne poistenia až po špecializované poistenia cestných prepravcov, colných dlhov či insolventnosť.
Union má aj „sesterskú“ zdravotnú poisťovňu. Ako veľmi odlišné je podnikanie v zdravotnom poistení a v čom vidíte najväčšie výzvy?
Je to veľmi odlišné. Ide o silne regulované odvetvie s častými a zásadnými zásahmi zo strany štátu. Je veľmi náročné pripravovať dlhodobú stratégiu, lebo pravidlá hry sa neustále menia. Pracujeme tiež v prostredí, kde ak by nedochádzalo k nesystémovému dofinancovaniu zo strany štátu, boli by všetky zdravotné poisťovne v strate. Máme strop na dosahovaný zisk, ale strata je bez obmedzenia. Štát nám dokonca od tohto roku nariadil aj presnú štruktúru našich výdavkov, ktorá nereflektuje vôbec na našu realitu a tlačí nás do toho, aby sme viac míňali tam, kde to nie je potrebné, a šetrili tam, kde zdroje chýbajú. Chýba tu dlhodobý koncept smerovania celého zdravotníctva a jasné pravidlá hry. Napriek tomu sme radi, že neustále rastieme a stále viac poistencov nám prejavuje svoju priazeň a dôveru. Aj teraz pracujeme na ďalších novinkách, aby sa našim klientom oplatilo byť práve u nás. Stále tiež platí, že poistenci Union zdravotnej poisťovne môžu zvýhodnene využívať produkty Union poisťovne.
Union poisťovňa si na slovenskom trhu drží stabilnú pozíciu už viac než 30 rokov. Posledné tri roky pre vás boli skutočne transformačné. Aké budú tie ďalšie roky či kroky Unionu?
Áno. Posledné tri roky boli naozaj v znamení zmeny. Kúpili sme Poštovú poisťovňu a v krátkom slede Groupama poisťovňu. S tým súviselo množstvo integrácií, spájania a prepájania, či už na strane IT, alebo organizačnej štruktúry. Prišlo k nám veľa nových kolegov a kolegýň. Do toho meníme IT systém celej poisťovne. Stihli sme zmeniť logo a zjednotili sme značku pre Union poisťovňu aj Union zdravotnú poisťovňu. Popri tom všetkom nás klienti dva roky po sebe ocenili v prieskume KPMG ako poisťovňu s najspokojnejšími klientmi, čo nás nesmierne povzbudilo. V najbližšom období sa chceme sústrediť na zlepšenie našich interných procesov. Momentálne tiež intenzívne pracujeme na nových online riešeniach, ktoré výrazne zvýšia komfort a kvalitu spolupráce so sprostredkovateľmi.
Union sa tento rok stal partnerom unikátneho projektu Vianočnej pošty. Ako vnímate spoluprácu so Slovenskou poštou a prečo ste sa rozhodli túto iniciatívu podporiť?
Partnerom Slovenskej pošty sme sa stali po akvizícii Poštovej poisťovne. Je to celkom iný typ distribúcie, veľa sme sa naučili, prispôsobili a dnes sa tešíme veľmi profesionálnej a férovej spolupráci. Produkty Unionu je dnes možné dojednať v každej pobočke Slovenskej pošty a ja s radosťou konštatujem, že objem predaja neustále rastie. Keď nás Slovenská pošta oslovila s možnosťou byť hlavným partnerom Vianočnej pošty, neváhali sme ani chvíľu. Je to krásny koncept a má už aj slušnú tradíciu. Sám s tým mám osobnú skúsenosť, keď moje deti v minulosti písali list Ježiškovi a boli následne milo prekvapené, keď prišla listom od Ježiška odpoveď. Pretože v Unione už niekoľko rokov v komunikácii používame symbol anjela, k Vianočnej pošte máme teda naozaj veľmi blízko.
Mzdová kalkulačka
Mzdová kalkulačka ADVANCED
Kalkulačka tehotenskej dávky
Kalkulačka materskej dávky
Kalkulačka rodičovského bonusu
Valorizácia dôchodkov
Kalkulačka na výpočet dôchodku
Kalkulačka dôchodkového veku
Kalkulačka vdovského dôchodku
Kalkulačka sirotského dôchodku
Kalkulačka minimálneho dôchodku
Porovnanie zdravotných poisťovní
2024
Finanční agenti
Kryptomeny
Unicef
Zamestnanie
SPRAVODAJSTVO
Najčítanejšie
- 1.Novomestský jarmok 13. - 15. septembra 2024
- 2.Nemecké voľby odštartujú novú éru v politike a ekonomike. Viac peňazí pôjde do digitalizácie a zelených projektov
- 3.Na aké príspevky majú maminy nárok bezprostredne po narodení dieťaťa?
- 4.Ukrajinský minister zahraničia Kuleba vyzval Západ na rozhodnejšiu pomoc, dôvod sú smrteľné ruské útoky
- 5.Zlato dosiahlo nový rekord 2 550 dolárov za uncu a s prehľadom prekonáva akcie