Hľadaj
× Aplikácia Aplikácia

Tri roky, ktoré zmenili Union k lepšiemu

Union PR články Poslať

S riaditeľom sekcie obchodu Tomášom Kalivodom hovoríme o zmenách v poisťovni Union v uplynulých rokoch, o podnikaní v oblasti zdravotného poistenia aj o motívoch kúpy Groupamy či Poštovej poisťovne.

Tomáš Kalivoda

Zdroj: Union

Union poisťovňa sa nespochybniteľne mení, po kúpe Poštovej poisťovne ste sa pustili do akvizície Groupamy. Ako vnímate nárast vašej spoločnosti a čo je vašou métou?

Rast Union poisťovne vnímam ako kľúčový pre dosiahnutie udržateľného podnikania v oblasti poistenia. Regulácia a administratívna záťaž na poisťovne sa neustále zvyšuje, s tým ide ruka v ruke rast nákladov. Kmeň poisťovne musí byť dostatočne veľký, aby tieto rastúce náklady vedel pokrývať. Union poisťovňa sa za posledných päť rokov viac ako zdvojnásobila. A počet našich klientov spoločne za Union poisťovňu a Union zdravotnú poisťovňu presiahol métu 1 milión.

Ste členom predstavenstva Unionu a riaditeľom sekcie obchodu a starostlivosti o zákazníkov. Ako sa v ostatných rokoch zmenil samotný predaj produktov a čo je kľúčom k spokojnosti klientov?

Predaj poistných zmlúv sa presunul z papiera do online nástrojov. Zmluvy dnes nie je nutné podpisovať, ale ich platnosť sa potvrdzuje zaplatením. Celý proces uzatvorenia zmluvy a potvrdenia jej platnosti je veľmi rýchly. Samotná distribúcia sa za posledné roky až tak výrazne nezmenila. Je zrejmý určitý trend vysúvania komoditných a ľahko porovnateľných produktov smerom k poistným porovnávačom. Ide najmä o jednoduché produkty, ako PZP a cestovné poistenie.

Tradiční sprostredkovatelia si zároveň držia svoju pozíciu a v Unione patria k rýchlo rastúcim distribúciám už niekoľko rokov po sebe. Pre spokojnosť klientov je v prvom kroku dôležité, aby klient dobre rozumel, čo si vlastne kupuje a čo z poistenia dostane v prípade poistnej udalosti. Tu zohráva veľmi dôležitú úlohu sprostredkovateľ, ktorý navrhne optimálny rozsah krytia a vie poradiť aj so správnym nastavením poistnej sumy. Najmä pri domoch a bytoch je to dnes veľmi dôležité nielen pri nových zmluvách, ale aj tých existujúcich. Vďaka inflácii hrozí podpoistenie aj na zmluvách, ktoré majú len pár rokov. Riešením je aj zapnutie automatickej indexácie poistných zmlúv, keď sa poistná suma automaticky pravidelne aktualizuje tak, aby k podpoisteniu nikdy nedošlo. V druhom kroku je na ťahu poisťovňa. Tá musí byť hlavne férová a rýchla.

Klienti a klientky vnímajú Union najmä cez cestovné poistenie, ako si vysvetľujete jeho úspech? Sú za tým podpísané aj vaše inovácie či prvenstvá?

Union je poisťovňa, ktorá cestovné poistenie na Slovensko vlastne priniesla. To určite pomáha našej súčasnej pozícii, ale samo osebe by to na úspech nestačilo. Neustále sa snažíme prinášať inovácie a novinky, a viackrát sa nám už podarilo prísť s niečím, čo sa neskôr stalo novým štandardom kvalitného cestovného poistenia. Chceme, aby nás klienti vnímali ako poisťovňu, ktorá pri nich stojí bez ohľadu na to, či cestujú len niekde v okolí, alebo v exotike na opačnom konci sveta, či si užívajú nočný život v Barcelone, alebo windsurfing v Brazílii. Za tie roky sme si vybudovali sieť zmluvných partnerov po celom svete, ktorí sú našim klientom k dispozícii a pomôžu, keď je to potrebné.

Aké iné produkty Unionu sú vášmu srdcu najbližšie? Čo by ste v budúcnosti chceli ešte zdokonaliť?

Cestovné poistenie bol môj prvý kontakt s Unionom ešte veľa rokov pred tým, ako som tu začal pracovať. O kvalite nášho produktu svedčí aj ocenenie magazínu FinReport 2023, keď sme získali 1. miesto v spotrebiteľskom hodnotení pre oblasť cestovného poistenia. Páči sa mi však aj unikátne poistenie PZP, kde sa cena odvíja od počtu najazdených kilometrov. Tento koncept sme na Slovensko priniesli ako prví, a bolo to v období COVID pandémie, keď sa aj autami jazdilo menej, a na poistnom tak ušetrilo veľa našich klientov. Veľmi sa mi páčia aj naše produkty pre podnikateľov, ktorých má Union pre niekoho možno až prekvapivo širokú ponuku. Od štandardných majetkových a zodpovednostných poistení, cez stavebnomontážne poistenia až po špecializované poistenia cestných prepravcov, colných dlhov či insolventnosť.

Union má aj „sesterskú“ zdravotnú poisťovňu. Ako veľmi odlišné je podnikanie v zdravotnom poistení a v čom vidíte najväčšie výzvy?

Je to veľmi odlišné. Ide o silne regulované odvetvie s častými a zásadnými zásahmi zo strany štátu. Je veľmi náročné pripravovať dlhodobú stratégiu, lebo pravidlá hry sa neustále menia. Pracujeme tiež v prostredí, kde ak by nedochádzalo k nesystémovému dofinancovaniu zo strany štátu, boli by všetky zdravotné poisťovne v strate. Máme strop na dosahovaný zisk, ale strata je bez obmedzenia. Štát nám dokonca od tohto roku nariadil aj presnú štruktúru našich výdavkov, ktorá nereflektuje vôbec na našu realitu a tlačí nás do toho, aby sme viac míňali tam, kde to nie je potrebné, a šetrili tam, kde zdroje chýbajú. Chýba tu dlhodobý koncept smerovania celého zdravotníctva a jasné pravidlá hry. Napriek tomu sme radi, že neustále rastieme a stále viac poistencov nám prejavuje svoju priazeň a dôveru. Aj teraz pracujeme na ďalších novinkách, aby sa našim klientom oplatilo byť práve u nás. Stále tiež platí, že poistenci Union zdravotnej poisťovne môžu zvýhodnene využívať produkty Union poisťovne.

Union poisťovňa si na slovenskom trhu drží stabilnú pozíciu už viac než 30 rokov. Posledné tri roky pre vás boli skutočne transformačné. Aké budú tie ďalšie roky či kroky Unionu?

Áno. Posledné tri roky boli naozaj v znamení zmeny. Kúpili sme Poštovú poisťovňu a v krátkom slede Groupama poisťovňu. S tým súviselo množstvo integrácií, spájania a prepájania, či už na strane IT, alebo organizačnej štruktúry. Prišlo k nám veľa nových kolegov a kolegýň. Do toho meníme IT systém celej poisťovne. Stihli sme zmeniť logo a zjednotili sme značku pre Union poisťovňu aj Union zdravotnú poisťovňu. Popri tom všetkom nás klienti dva roky po sebe ocenili v prieskume KPMG ako poisťovňu s najspokojnejšími klientmi, čo nás nesmierne povzbudilo. V najbližšom období sa chceme sústrediť na zlepšenie našich interných procesov. Momentálne tiež intenzívne pracujeme na nových online riešeniach, ktoré výrazne zvýšia komfort a kvalitu spolupráce so sprostredkovateľmi.

Union sa tento rok stal partnerom unikátneho projektu Vianočnej pošty. Ako vnímate spoluprácu so Slovenskou poštou a prečo ste sa rozhodli túto iniciatívu podporiť?

Partnerom Slovenskej pošty sme sa stali po akvizícii Poštovej poisťovne. Je to celkom iný typ distribúcie, veľa sme sa naučili, prispôsobili a dnes sa tešíme veľmi profesionálnej a férovej spolupráci. Produkty Unionu je dnes možné dojednať v každej pobočke Slovenskej pošty a ja s radosťou konštatujem, že objem predaja neustále rastie. Keď nás Slovenská pošta oslovila s možnosťou byť hlavným partnerom Vianočnej pošty, neváhali sme ani chvíľu. Je to krásny koncept a má už aj slušnú tradíciu. Sám s tým mám osobnú skúsenosť, keď moje deti v minulosti písali list Ježiškovi a boli následne milo prekvapené, keď prišla listom od Ježiška odpoveď. Pretože v Unione už niekoľko rokov v komunikácii používame symbol anjela, k Vianočnej pošte máme teda naozaj veľmi blízko.

logo
Prečítajte si tiež:
1.3.2024 Zuzana Fryč

Novela zákona o povinnom zmluvnom poistení prinesie viacero noviniek

Medzirezortné pripomienkovanie novely zákona o povinnom zmluvnom poistení (PZP) sa skončilo už v júli minulého roka. Aj napriek tomu sa jej ...

1.3.2024 Martin Jamnický

Pre ktoré zamestnanecké benefity dokážeme akceptovať aj o niečo nižší plat?

Odmena za vykonanú prácu sa už dávno nevypláca len v peniazoch. Pri rozhodovaní sa pre to-ktoré zamestnanie často rozhodujú benefity ...

29.2.2024 Ivana Forraiová

Ako správne postupovať pri reklamácii tovaru? Každý spotrebiteľ by mal poznať svoje práva

Black Friday, Cyber Week, nákupy vianočných darčekov a koncoročné či novoročné výpredaje. V tomto období nás lákajú akciové ceny a ...

29.2.2024 Redakcia FinReport

Európske médiá požadujú od Google 2,1 miliardy eur za zneužívanie jej dominancie v digitálnej reklame

Skupina 32 popredných európskych mediálnych skupín žaluje spoločnosť Google. Od firmy požadujú spolu 2,1 miliardy eur za to, že podľa nich ...

29.2.2024 Martin Jamnický

Na toto si dajte pozor pri zdaňovaní príjmov z investovania

Na podanie daňového priznania už zostáva daňovníkom len menej ako mesiac. Je preto vhodné zopakovať si, čo robiť, ak mám príjmy nielen od ...

29.2.2024 Robert Juriš

Umbrella Group sa spojila s hypotekárnymi špecialistami KAMAPRO a Hypomaklér

Začiatok roka 2024 sa na slovenskom trhu finančného sprostredkovania nesie v znamení spájania síl. Urobili tak hneď tri maklérske ...

24.11.2023 Redakcia FinReport

Jesenná ITAPA 2023: Top projektmi sú elektronický účet poistenca a handcubekeys

Už poznáme víťazov Ceny ITAPA 2023. Najlepším projektom kategórií Najlepší projekt digitalizácie spoločnosti sa stal projekt z dielne ...

28.8.2023 BizPartner Group

Ako na investovanie v náročných časoch? Výnos by nemal byť rozhodujúcim kritériom, hovorí odborník

Aktuálne výzvy na trhu s investičnými nehnuteľnosťami na Slovensku, výhody a nevýhody alternatívnych investičných prístupov a pohľad do ...

22.6.2023 Redakcia FinReport

Invest Summit 2023: Investovanie dnes prináša riziká aj výzvy v podobe umelej inteligencie

Tretí ročník investičnej konferencie Invest Summit 2023 v Bratislave privítal množstvo expertov, ekonómov a investorov. Spíkri a účastníci ...

14.6.2023 Redakcia FinReport

Gilles Le Cocguen: Schopnosť prežiť je založená na schopnosti inovovať

Podnikateľské prostredie sa neustále mení, pričom všetky tieto zmeny sú intenzívnejšie a rýchlejšie než kedykoľvek predtým. To ...

5.6.2023 ClaimCloud

Mešká vám let? Máte nárok na kompenzáciu až do výšky 600 eur

Leto je takpovediac za dverami a ľudia čoraz častejšie cestujú do zahraničia. S tým sa často spájajú rôzne komplikácie, napríklad v ...

10.3.2023 Lenka Sliacka

Investícia do kryptomien: TOP 4 kryptomeny na investíciu v roku 2023

Premýšľate, že by ste tento rok zhodnotili svoj majetok investovaním do kryptomien? V tom prípade dbajte na výber tokenu, ktorý má ...

16.2.2023 Lenka Sliacka

Najlepšie kryptomeny v predpredaji na nákup v roku 2023

Predpredaj umožňuje investorom nakupovať kryptomeny za veľmi nízke ceny. Zároveň však prináša výrazné riziko, keďže nie je isté, či ...

9.2.2023 Lenka Sliacka

Nové kryptomeny na investíciu v roku 2023

Na trhu s kryptomenami sa denne objavuje množstvo nových projektov. Vďaka tomu majú investori stovky možností na nákup nových kryptomien. Na ...

3.10.2022 FinGO.sk

Vzťahy sú u nás na prvom mieste, aj preto sme sa rozhodli pre FinGO.sk

Spolupráca na vysokej úrovni, silná podpora centrály, pomoc pri vyhľadávaní nových obchodných príležitostí. Aj týmito slovami opisuje ...

20.6.2022 TRINITY Hotels & Resosts

Jeseň patrí kongresom v TRINITY HOTELS

Je tu čas užiť si zaslúženú letnú dovolenku! Nezabúdajme však, že leto je pominuteľné a ani sa nenazdáme, bude čas vrátiť sa späť ...

14.6.2022 Redakcia FinReport

Tomáš Maga – nový partner RHR

14.4.2022 Premium IC

Najlepším upisovateľom rizík klienta je jeho sprostredkovateľ poistenia, nie poisťovňa!

Už dva roky dávame sprostredkovateľom možnosť, aby si komplexné poistné produkty pre svojich klientov – podnikateľov, podnikajúce fyzické ...

Mobilná aplikácia
VISA MasterCard Maestro Apple Pay Google Pay