Mastercard reaguje na rastúci záujem o ochranu životného prostredia spustením kalkulačky uhlíkovej stopy
Záujem spotrebiteľov o životné prostredie počas ostatného roka výrazne narástol. Polovica respondentov prieskumu (52 %) spoločnosti Mastercard sa zaujíma o svoj vplyv na životné prostredie viac ako predtým. Spoločnosť preto spustila uhlíkovú kalkulačku, ktorá poskytuje prehľad emisií uhlíka vzniknutých pri nakupovaní jednotlivých druhov tovarov. Bankám umožňuje upraviť svoje služby tak, aby boli ekologickejšie, a firmám aj spotrebiteľom dovoľuje podieľať sa na ochrane životného prostredia.

Foto: Mastercard
Ekologicky premýšľa hlavne generácia Z a mileniáli
Nová štúdia udržateľnosti odhaľuje, že prebiehajúca pandémia koronavírusu spôsobila výrazný nárast záujmu spotrebiteľov o životné prostredie. Pre takmer polovicu (48 %) opýtaných európskych respondentov je znižovanie uhlíkovej stopy teraz dôležitejšie ako pred vypuknutím pandémie. Viac ako polovica (52 %) respondentov sa viac ako predtým zaujíma o vlastný vplyv na životné prostredie, pričom väčšinový podiel (58 %) tvorí predovšetkým generácia Z a generácia mileniálov.
S týmto posunom vo vnímaní životného prostredia súvisí aj nárast záujmu o ekologicky uvedomelé nakupovanie a spotrebu. Ľudia majú záujem o to, aby ich nakupovanie a vernostné odmeny mali zmysluplný pozitívny vplyv na planétu.
Pandémia urýchlila zmenu v postojoch
Podpora ekologicky prívetivej spotreby sa zvyšuje celé posledné desaťročie. V dôsledku prepuknutia pandémie koronavírusu sa však zmena v postojoch aj konaní výrazne zrýchlila. Spotrebitelia si oveľa viac všímajú vplyvy svojho konania a necelé tri pätiny (58 %) z nich sa domnievajú, že by sa aj firmy mali správať udržateľnejšie a zodpovednejšie voči životnému prostrediu.
Tento posun je najvýraznejší pri generácii Z (62 %). Popri riešení pandémie považovali európski účastníci štúdie za tri najdôležitejšie témy, na ktoré by sa firmy a komerčné značky mali zamerať: znižovanie množstva odpadu (39 %), riešenie problému znečistenia plastmi z obalových materiálov a výrobkov (38 %) a redukcia znečistenia ovzdušia a vôd (35 %).
100 miliónov nových stromov
Súčasťou platformy udržateľnosti spoločnosti Mastercard, nazvanej Sustainability, je aj program Priceless Planet Coalition. Jeho prostredníctvom chce Mastercard trvalo pomáhať firmám aj spotrebiteľom prospievať planéte. Dlhodobým cieľom programu je obnova zalesnenia a výsadba 100 miliónov stromov.
Partner témy
Kalkulačka ukáže dôsledky nákupných rozhodnutí
Spoločnosť Mastercard sa však okrem pomoci pri opätovnom zalesňovaní planéty podieľa aj na edukácii bankových klientov prostredníctvom inovácie v oblasti finančných technológií. Preto v spolupráci so švédskou fintech spoločnosťou Doconomy vytvorila takzvanú uhlíkovú kalkulačku.
Nový nástroj je k dispozícii v rámci globálnej siete spoločnosti Mastercard a umožňuje bankám upraviť svoje služby s ohľadom na ekologicky zameraných spotrebiteľov, ktorí chcú podrobnejšie informácie o svojich nákupoch. Kalkulačka poskytuje informácie a dáta o dôsledkoch nákupných rozhodnutí a umožňuje ľuďom podieľať sa na ochrane životného prostredia.
Uhlíková kalkulačka spoločnosti Mastercard poskytuje spotrebiteľom prehľad emisií uhlíka vzniknutých v súvislosti s ich nákupmi v jednotlivých kategóriách výdavkov. Výpočty vychádzajú z nezávisle overovaného prehľadu. Navyše ich je možné dopĺňať o ľahko zrozumiteľné príklady – ako je napríklad počet stromov potrebných na absorbovanie daného množstva CO2 – ale poskytuje aj rady, ako sa správať udržateľnejším spôsobom.
Program Priceless Planet Coalition si na celom svete získava čoraz väčšiu podporu, a teraz má už viac ako 50 členov. V Európe sa najnovšie pridali aj spoločnosti Ekko, GLS Bank, Paybox Bank, UKRSIBBANK BNP Paribas Group a Hellenic Bank.
Ďalšie kroky na ochranu životného prostredia
Spoločnosť Mastercard ponúka okrem svojej uhlíkovej kalkulačky aj ďalšie produkty a služby so zameraním na ochranu životného prostredia. Príkladom sú platobné karty vyrobené z udržateľných materiálov, ktoré prispievajú k znižovaniu množstva plastového odpadu. Spoločnosť sa tiež zaviazala do roku 2050 dosiahnuť nulové emisie. Podporuje tým snahu obmedzovať emisie skleníkových plynov v súlade s cieľom nedopustiť nárast priemerných teplôt o viac ako 1,5 °C. Firma tiež vydala dlhopisy vo výške 600 miliónov dolárov, ktorých výnos využije na projekty udržateľnosti.
Kľúčové slová
Podujatia

2023

Finanční agenti

Kryptomeny

Zamestnanie

Kultúra a umenie


SPRAVODAJSTVO





Najčítanejšie
- 1.Dôchodky sa budú mimoriadne zvyšovať už od júla tohto roku – v priemere o 61 eur
- 2.Spoločnosť Positive digitalizáciou finančného trhu vlani ušetrila 53 ton papiera a teraz vysádza aj nové stromy
- 3.Slovenský investor dosiahol od roku 2017 kumulovaný výnos 13,3 %, no na infláciu to nestačí
- 4.Záujem o hypotéky je najnižší za posledných 10 rokov, úroky sú najvyššie od roku 2014
- 5.Od 1. júna 2023 sa zmenia príplatky za prácu cez víkendy a v noci. O koľko sa zvýšia?