Hľadaj
× Aplikácia Aplikácia

Reklamácia na tanieri: Aké možnosti majú nespokojní návštevníci reštaurácií?

Redakcia FinReport Financie Poslať

Nie je nič frustrujúcejšie, ako keď si objednáte svoje obľúbené jedlo a vzápätí vám obsluha prinesie niečo, čo vaše chuťové poháriky rozhodne nepoteší. Aj taká nepríjemnosť na tanieri má však riešenie. Jedlo a pitie objednané v reštauráciách a stánkoch s rýchlym občerstvením môžete reklamovať. Stačí byť asertívny a poznať svoje práva.

nespokojnosť v reštaurácii

Zdroj: Freepik

Nespokojnosť oznámte ihneď

Aj v reštauráciách a stánkoch s rýchlym občerstvením uzatvárate kúpnu zmluvu ako kdekoľvek inde, a máte tak možnosť v prípade nespokojnosti uplatniť reklamáciu. Napriek tomu sa mnohí spotrebitelia stále ostýchajú ozvať.

87085

Reštaurácia či stánok s rýchlym občerstvením zodpovedajú za to, že ponúkané pokrmy a nápoje majú deklarované vlastnosti, či už sú prezentované v jedálnom lístku, alebo si ich dohodnete s obsluhou. A pokiaľ vlastnosti nie sú v jedálnom lístku nijako bližšie špecifikované, mali by zodpovedať všeobecným zvyklostiam.

„V zásade platí, že reklamovať môžete čokoľvek, čo je predmetom kúpnej zmluvy, ktorú s podnikateľom prevádzkujúcim reštauráciu či občerstvenie uzatvárate. Dôvodom na reklamáciu môže byť množstvo, teplota, zloženie, zlý postup prípravy či chuť pokrmov a nápojov,” vysvetľuje riaditeľka spotrebiteľskej organizácie dTest Eduarda Hekšová.

89086

Hneď ako si všimnete, že niečo nie je s vaším objednaným pokrmom v poriadku, informujte o tom obsluhu a požiadajte o riešenie. Čas je kľúčový – obsluhe nespokojnosť oznámte ihneď. Snažte sa byť v tejto situácii tiež objektívny a slušný. To, že pokrm nechutí ako podľa receptu vašej babičky ešte nemusí byť dôvodom na reklamáciu. Pokúste sa opísať problém čo najkonkrétnejšie a jasne.

Na čo máte ako nespokojný hosť právo?

Vo všeobecnosti môžete požadovať primeranú zľavu. Tiež môžete žiadať nápravu. Ak ide o zjavný nedostatok – obsluha vám napríklad priniesla úplne iné jedlo, než ste si objednali – požiadajte o nápravu ihneď.

80885

„Určite nie je možné zjesť celý pokrm, a potom reklamovať zle dodanú objednávku už s prázdnym tanierom,” dodáva odborníčka. Pokiaľ má jedlo či nápoj závažné nedostatky, ktoré nie je možné napraviť, spotrebitelia môžu odstúpiť od zmluvy a nič neplatiť.

Častým dôvodom na reklamáciu je neadekvátne množstvo pokrmu. Mnohí spotrebitelia sa stretávajú s nedočapovaným pivom. Tu je však potrebné poznamenať, že to sa hodnotí až po spadnutí peny. Inokedy radosť pokazí studené jedlo. Riešením môže byť jednoduché ohriatie. Niekedy sa však zohrievaním jedlo znehodnotí, v takom prípade máte nárok požadovať nový pokrm.

Čo ak je obsluha nekonečne pomalá?

Aj tu je možné sa ohradiť. „Ak na obsluhu čakáte čas neúmerný zložitosti objednávky, môžete žiadať zľavu alebo odstúpiť od kúpnej zmluvy a odísť,” radí E. Hekšová. Iná situácia však môže nastať, ak vás obsluha o dlhšom čase prípravy jedla vopred informovala a vy ste súhlasili. Ak by však reštaurácia aj tento čas prekročila, môžete požadovať zľavu, alebo od zmluvy odstúpiť a z reštaurácie odísť.

73421

Nakoniec sa môžete obrátiť aj na štátne dozorné orgány. Ak ste narazili na problém týkajúci sa hygieny či bezpečnosti potravín, môžete kontaktovať Úrad verejného zdravotníctva SR a jeho regionálne zložky.

logo
Prečítajte si tiež:
27.4.2024 Redakcia FinReport

BlackRock spustil svoj prvý tokenizovaný fond na verejnom blockchaine

Najväčší správca aktív na svete BlackRock urobil svoj prvý krok do sveta tokenizácie. Spoločnosť totiž spustila svoj prvý tokenizovaný ...

27.4.2024 Redakcia FinReport

Ženy a fintech: Vyššia lojalita, nižšia miera zlyhaní a silné generovanie príjmov

Téma ženy a finančné technológie predstavuje silný potenciál pre odvetvie financií do budúcnosti. Podľa prieskumu Svetovej banky sú totiž ...

26.4.2024 Martin Jamnický

ASINS: Osobný bankrot by sa nemal vzťahovať na ľudí s nadštandardným príjmom

Počet osobných bankrotov za posledné tri roky významne stúpol. Len minulý rok požiadalo o oddlženie vyše 9 700 ľudí. Problémom je, že v ...

26.4.2024 Robert Juriš

Banka varuje pred podvodníkmi s letenkami alebo dovolenkovými pobytmi

S blížiacimi sa letnými prázdninami sa čoraz intenzívnejšie rozbieha sezóna rezervovania si dovolenkových pobytov. V tejto súvislosti však ...

26.4.2024 Redakcia FinReport

Boj proti praniu špinavých peňazí dostáva prísnejšie pravidlá

Europoslanci schválili ďalší balík finančných zákonov. Najnovšia európska finančná legislatíva je zameraná predovšetkým na posilnenie ...

26.4.2024 Redakcia FinReport

Ceny priemyselných výrobcov klesajú, znižujú ich lacné energie

Pokles výrobných cien domácich priemyselných výrobcov pokračoval už tretí mesiac po sebe. V marci 2024 to bolo v porovnaní s rovnakým ...

26.4.2024 Redakcia FinReport

Informácie o príjemcoch cezhraničných platieb je potrebné nahlásiť do konca apríla 2024

Poskytovatelia platobných služieb majú do konca apríla povinnosť zaslať Finančnej správe SR informácie o príjemcoch cezhraničných ...

26.4.2024 Roland Régely

Koľko stojí vybavenie hypotéky v roku 2024? Tieto poplatky zdraželi

Zdražovanie hypoték pokračuje, a tentoraz to nie je spôsobené len zvyšovaním úrokových sadzieb úverov na bývanie. Od apríla 2024 sa ...

26.4.2024 Redakcia FinReport

Po týždňoch zdražovania sa zvyšovanie cien benzínu konečne zastavilo

Pozitívna správa pre motoristov. Ceny benzínu sa v uplynulých dňoch po niekoľkých týždňoch zdražovania konečne prestali zvyšovať. V ...

25.4.2024 Redakcia FinReport

DPH budú po novom platiť firmy s ročným obratom vyšším ako 50-tisíc eur

Platcov dane z pridanej hodnoty (DPH) čakajú v budúcom roku zmeny. Povinnosť registrácie za platcu DPH sa po novom vzťahuje na tuzemské firmy ...

25.4.2024 Martin Jamnický

Investori začali dávať prednosť ETF fondom pred podielovými fondmi

Slováci zmenili preferencie pri investovaní. Potvrdzuje to nová štatistika Preferencie Slovákov pri investičných rozhodnutiach prechádzajú ...

25.4.2024 Robert Juriš

Na Slovensku pracuje rekordných viac ako 103-tisíc cudzincov

Počet pracujúcich cudzincov na Slovensku dosiahol nový rekord. V marci tohto roku sa ich počet vyšplhal nad úroveň 103-tisíc. Pritom až ...

25.4.2024 Redakcia FinReport

Na darovanie 2 % zo svojich daní máte čas do konca apríla

Ak chcete poukázať podiel zo svojej zaplatenej dane za rok 2023 vybranej neziskovej organizácii, nadácii či občianskemu združeniu, máte čas ...

23.4.2024 Redakcia FinReport

Ako získať vodičské oprávnenie s finančným príspevkom od štátu

Získať vodičské oprávnenie na Slovensku nie je veru lacnou záležitosťou. Mladí ľudia, ktorí sú v opatere centier pre deti a rodiny, po ...

21.4.2024 Redakcia FinReport

Ako postupovať keď zistíme, že čerstvo kúpená nehnuteľnosť je poškodená?

Po kúpe bytu či domu sa môžu s odstupom času objaviť chyby, poruchy alebo poškodenia, na ktoré predávajúci neupozornil kupujúceho. Čo ...

20.4.2024 Redakcia FinReport

Nie je diéta ako diéta, vždy ide najmä o obchod

S príchodom jari sa pozornosť veľkého množstva spotrebiteľov sústreďuje na to, či do leta stihnú schudnúť do plaviek. Na mnohých ...

19.4.2024 Redakcia FinReport

Odchod do predčasného dôchodku bude po novom menej výhodný

Čerstvo schválená novela zákona o sociálnom poistení priniesla nie jednu, ale hneď dve novinky, ktoré zaujímajú slovenských dôchodcov. ...

18.4.2024 Redakcia FinReport

Novela zákona o sociálnom poistení prinesie penzistom vyššie 13. dôchodky

Poslanci Národnej rady SR schválili novelu zákona o sociálnom poistení, v rámci ktorej odhlasovali vznik novej dôchodkovej dávky. Je ňou 13. ...

Mobilná aplikácia
VISA MasterCard Maestro Apple Pay Google Pay