Hľadaj
× Aplikácia Aplikácia

Reklamácia na tanieri: Aké možnosti majú nespokojní návštevníci reštaurácií?

Redakcia FinReport Financie Poslať

Nie je nič frustrujúcejšie, ako keď si objednáte svoje obľúbené jedlo a vzápätí vám obsluha prinesie niečo, čo vaše chuťové poháriky rozhodne nepoteší. Aj taká nepríjemnosť na tanieri má však riešenie. Jedlo a pitie objednané v reštauráciách a stánkoch s rýchlym občerstvením môžete reklamovať. Stačí byť asertívny a poznať svoje práva.

nespokojnosť v reštaurácii

Zdroj: Freepik

Nespokojnosť oznámte ihneď

Aj v reštauráciách a stánkoch s rýchlym občerstvením uzatvárate kúpnu zmluvu ako kdekoľvek inde, a máte tak možnosť v prípade nespokojnosti uplatniť reklamáciu. Napriek tomu sa mnohí spotrebitelia stále ostýchajú ozvať.

87085

Reštaurácia či stánok s rýchlym občerstvením zodpovedajú za to, že ponúkané pokrmy a nápoje majú deklarované vlastnosti, či už sú prezentované v jedálnom lístku, alebo si ich dohodnete s obsluhou. A pokiaľ vlastnosti nie sú v jedálnom lístku nijako bližšie špecifikované, mali by zodpovedať všeobecným zvyklostiam.

„V zásade platí, že reklamovať môžete čokoľvek, čo je predmetom kúpnej zmluvy, ktorú s podnikateľom prevádzkujúcim reštauráciu či občerstvenie uzatvárate. Dôvodom na reklamáciu môže byť množstvo, teplota, zloženie, zlý postup prípravy či chuť pokrmov a nápojov,” vysvetľuje riaditeľka spotrebiteľskej organizácie dTest Eduarda Hekšová.

89086

Hneď ako si všimnete, že niečo nie je s vaším objednaným pokrmom v poriadku, informujte o tom obsluhu a požiadajte o riešenie. Čas je kľúčový – obsluhe nespokojnosť oznámte ihneď. Snažte sa byť v tejto situácii tiež objektívny a slušný. To, že pokrm nechutí ako podľa receptu vašej babičky ešte nemusí byť dôvodom na reklamáciu. Pokúste sa opísať problém čo najkonkrétnejšie a jasne.

Na čo máte ako nespokojný hosť právo?

Vo všeobecnosti môžete požadovať primeranú zľavu. Tiež môžete žiadať nápravu. Ak ide o zjavný nedostatok – obsluha vám napríklad priniesla úplne iné jedlo, než ste si objednali – požiadajte o nápravu ihneď.

80885

„Určite nie je možné zjesť celý pokrm, a potom reklamovať zle dodanú objednávku už s prázdnym tanierom,” dodáva odborníčka. Pokiaľ má jedlo či nápoj závažné nedostatky, ktoré nie je možné napraviť, spotrebitelia môžu odstúpiť od zmluvy a nič neplatiť.

Častým dôvodom na reklamáciu je neadekvátne množstvo pokrmu. Mnohí spotrebitelia sa stretávajú s nedočapovaným pivom. Tu je však potrebné poznamenať, že to sa hodnotí až po spadnutí peny. Inokedy radosť pokazí studené jedlo. Riešením môže byť jednoduché ohriatie. Niekedy sa však zohrievaním jedlo znehodnotí, v takom prípade máte nárok požadovať nový pokrm.

Čo ak je obsluha nekonečne pomalá?

Aj tu je možné sa ohradiť. „Ak na obsluhu čakáte čas neúmerný zložitosti objednávky, môžete žiadať zľavu alebo odstúpiť od kúpnej zmluvy a odísť,” radí E. Hekšová. Iná situácia však môže nastať, ak vás obsluha o dlhšom čase prípravy jedla vopred informovala a vy ste súhlasili. Ak by však reštaurácia aj tento čas prekročila, môžete požadovať zľavu, alebo od zmluvy odstúpiť a z reštaurácie odísť.

73421

Nakoniec sa môžete obrátiť aj na štátne dozorné orgány. Ak ste narazili na problém týkajúci sa hygieny či bezpečnosti potravín, môžete kontaktovať Úrad verejného zdravotníctva SR a jeho regionálne zložky.

logo
Prečítajte si tiež:
24.6.2024 Redakcia FinReport

Byrokracia v EÚ bujnie, nárasty sú v stovkách percent

Od prijatia Maastrichtskej zmluvy (od 1. januára 1994 do 1. januára 2024) sa počet právnych predpisov EÚ zvýšil o 729 % a od prijatia ...

24.6.2024 Redakcia FinReport

Dotácia na stravu pokračuje, žiadatelia o ňu musia splniť dve povinnosti

Zabezpečiť jedlo pre deti v školských zariadeniach, viesť ich k zdravým stravovacím návykom a odbremeniť rodičov od nadmerných ...

24.6.2024 Redakcia FinReport

Ekonomická situácia sa zlepšuje, odhady rastu sú čoraz optimistickejšie

Rada pre rozpočtovú zodpovednosť zvýšila odhad tohtoročného rastu slovenskej ekonomiky na 2,7 %. Odvoláva sa pritom na nižšiu infláciu a ...

24.6.2024 Robert Juriš

Katastrofické scenáre o nesplácaní hypoték sa nenaplnili, objem poskytnutých úverov začal rásť

Trh s hypotékami pomaly opäť začína ožívať. Jeden zo samostatných finančných agentov pôsobiacich na slovenskom trhu tvrdí, že za menej ...

24.6.2024 Redakcia FinReport

NKÚ: Slovensko zaostáva v strategickom riadení aj vo vyvodzovaní osobnej zodpovednosti

Slovensko potrebuje jasnú stratégiu smerovania, lebo na súčasnej ceste dlhodobého udržateľného rozvoja sa čoraz viac potáca, zraňuje a ...

24.6.2024 Mário Špilberger

Ponúk na skrátený úväzok je málo. Ako sa na ňom dohodnúť so zamestnávateľom?

Ženy s malými deťmi, študenti či seniori často túžia po práci na skrátený úväzok. Momentálne sú vo výhode tí, ktorí hľadajú menej ...

21.6.2024 Redakcia FinReport

Každý tretí Slovák poberá od štátu nejakú dôchodkovú dávku, je to najviac v EÚ

Každý tretí obyvateľ Slovenska poberá od štátu dôchodok v rámci sociálnej ochrany. Poberatelia dôchodkov tvoria približne 33,2 % ...

19.6.2024 Redakcia FinReport

NKÚ odsúhlasil vstup Kooperativy do spoločnosti Universal maklérsky dom

Vstup poisťovne Kooperativa do spoločnosti Universal maklérsky dom sa stal realitou. Obe firmy získali súhlas Protimonopolného úradu SR, ...

19.6.2024 Roland Régely

O dôchodky sa zaujímame čoraz viac, príčinou sú obavy o ich výšku v budúcnosti

Viac ako dve tretiny opýtaných v prieskume agentúry Focus uvádzajú, že sú v prvom dôchodkovom pilieri a zvyšná tretina si myslí, že v ...

17.6.2024 Redakcia FinReport

Od 1. júla sa zvyšujú príspevky na osobnú asistenciu a na opatrovanie

Už o tri týždne, od 1. júla 2024, sa zvyšujú príspevky na osobnú asistenciu a na opatrovanie ťažko zdravotne postihnutých osôb. Zmenu v ...

14.6.2024 Redakcia FinReport

Kedy nemusia brigádnici platiť preddavky na daň

Obdobie letných brigád prináša zvýšený počet dohôd o brigádnickej práci. Aj z takto nadobudnutých príjmov je potrebné platiť preddavky ...

13.6.2024 Redakcia FinReport

Študentky, pozor! Nárok na tehotenské a materské dávky majú len ženy s nemocenským poistením

Študentky ani mladé tehotné ženy po skončení štúdia nemajú automaticky nárok na tehotenskú a materskú dávku. Podmienkou na ich získanie ...

12.6.2024 Redakcia FinReport

ECB síce znížila úrokové sadzby, no slovenské banky tak urobia najskôr o tri roky

Európska centrálna banka začiatkom júna znížila svoje kľúčové úrokové sadzby, no na úrokových sadzbách slovenských hypoték sa to ...

12.6.2024 Robert Juriš

INESS: Plošné rozdávanie 13. dôchodkov je selektívna podpora odtrhnutá od príjmovej reality

Súčasné aj plánované zvyšovanie daní je najhorším spôsobom, ako pristupovať ku kríze vo verejných financiách. Výdavky štátu ...

12.6.2024 Redakcia FinReport

Vymenia Poliaci zloté a Česi koruny za euro?

Diskusie o odklone od využívania vlastnej meny a prihlásenie sa k spoločnej európskej mene – k euru – rezonujú u našich severných aj ...

11.6.2024 Martin Jamnický

Aj seniori majú záujem o investovanie či poistné produkty

Hoci finančná gramotnosť postupne rastie aj medzi seniormi, podľa finančných sprostredkovateľov je veľký rozdiel, ak sa o investovanie na ...

10.6.2024 Redakcia FinReport

Blíži sa termín na podanie daňových priznaní odložených o tri mesiace

Daňovníci, ktorí si predĺžili lehotu na podanie daňového priznania k dani z príjmov o tri mesiace, musia si svoju povinnosť splniť do konca ...

8.6.2024 Redakcia FinReport

Analýza: Je výhodnejšie sporiť si v eurách alebo napríklad českých korunách?

Počet Slovákov pracujúcich v zahraničí neustále rastie. Len v Česku ich je viac ako 216-tisíc a ďalšie tisíce žijú v iných krajinách ...

Mobilná aplikácia
VISA MasterCard Maestro Apple Pay Google Pay