Hľadaj
× Aplikácia Aplikácia

Finančný agent je pri životnom poistení nezastupiteľný

Marek Mittaš Financie Poslať

Kým trend pri iných druhoch poistení jasne smeruje k digitalizácii, možností na uzatvorenie životného poistenia online nie je veľa. Dôvodom nie je len konzervatívnosť Slovákov, ale potreba súčinnosti človeka s človekom aj v 21. storočí.

Úloha agenta naberá na význame

Podiel poistných produktov, ktoré je možné uzatvoriť online, narastá, no životné poistenie akoby trend digitalizácie zatiaľ obchádzal. Dôvodom rozhodne nie sú absentujúce technické možnosti. Pri takom komplexnom produkte, akým je oblasť životného poistenia, však naberá na význame oblasť poradenstva. „Skúsený finančný agent vie klientovi celý produkt komplexne predstaviť, prebrať s ním jednotlivé riziká a vypracovať mu ponuku podľa potrieb aj očakávania do budúcnosti. Takisto vie pružne reagovať na meniace sa potreby klienta alebo zmeny, ktoré v jeho živote nastanú. Všetky potrebné náležitosti ohľadom poistných plnení, zmien na zmluve až po zmenu pripoistení, sú pre bežného klienta náročné a tento servis zabezpečuje práve finančný agent,“ hovorí Helena Kanderková, špecialistka externej komunikácie Allianz – Slovenskej poisťovne.

Rozhoduje teda predstavenie produktu ľudskou rečou a nielen strohé „vysypanie“ základných parametrov. Dôležité je aj poctivé a komplexné servisovanie produktu počas celej jeho dĺžky trvania. Aj to je parameter, ktorý žiada čoraz viac klientov od svojich agentov. Počítač také niečo nedokáže, hoci vie poslať newsletter s novou ponukou služieb aj zaslať dokumenty na vypísanie.

Všetky potrebné náležitosti ohľadom poistných plnení, zmien na zmluve až po zmenu pripoistení, sú pre bežného klienta náročné.

 

 

Algoritmus agentov nevytlačí

V súčasnosti je na realitu každodenného života a rôzne potreby klienta schopný reagovať aj počítačový algoritmus. Zvládne pripraviť porovnania, predstaviť výhodné riešenie a poisťovni šetrí náklady. Napriek tomu povolaniu finančného agenta nehrozí zánik. „Rozdiel medzi ponukou vygenerovanou softvérom a ponukou pripravenou na základe kvalifikovaného rozhovoru s poisťovacím poradcom je v správnom pochopení súvislostí v rámci rozhovoru o bežnom živote a doplnení poistenia rizík, ktoré algoritmus na základe vstupných údajov nevyhodnotil ako potrebné,“ hovorí o špecifickej úlohe agenta Nosková Illášová, hovorkyňa poisťovne Kooperativa.

Ľudia veľmi často pred rozhodnutím poistiť sa potrebujú špecifickú radu.

Počítačovo sa síce dá nastaviť napríklad metodika výberu potrebných rizík či správna výška poistných súm. Tieto aplikácie dokonca využívajú aj samotní agenti, no pre bežného človeka, ktorý sa vo financiách nevyzná, nepredstavujú riešenie, ktoré by dokázal plnohodnotne využiť. „U laickej verejnosti by mohol nastať problém v správnom porozumení odbornej terminológie, zohľadnení všetkých faktorov rodinných financií, prípadne nízkej finančnej gramotnosti samotného obyvateľstva. Agent je potrebný aj pri správnom nastavení výšky poistných súm, čo má vplyv aj na celkové poistné a eliminuje možnú nespokojnosť klienta,“ hovorí Ing. Daniela Vlčková z Wüstenrot poisťovne.
 

Dosiahnuť spokojnosť klienta je základ

Životné poistenie sa podstatne líši od iných typov poistenia, pretože zohľadňuje individuálne potreby človeka aj jeho zdravotný stav či rodinné vzťahy. Zo skúseností Allianz – SP vyplýva, že preto samotní klienti vyhľadávajú skôr pomoc kvalifikovaného agenta, ktorý im vie pripraviť riešenie na mieru podľa potrieb a očakávaní. Vtedy nadobudnú pocit spokojnosti. Na tom by mala stáť aj asistencia a spolupráca finančného agenta s klientom pri uzatváraní životného poistenia. „Pri komplexných a dlhodobých produktoch, ako je napríklad životné poistenie, sa budú klienti vždy chcieť poradiť so „živým poradcom“, ktorý pozná ich situáciu, potreby aj očakávania do budúcnosti, ktorý sa im vie navyše prispôsobiť aj časovo,“ predpokladá vývoj situácie Helena Kanderková. Klient získa presvedčenie o vhodnosti produktu pre jeho potreby, a to mu vie poskytnúť len konzultácia s odborníkom. „Ľudia veľmi často pred rozhodnutím poistiť sa potrebujú špecifickú radu. Aj keď si naštudujú ponuky a možnosti poistenia online, informáciám často detailne nerozumejú. Živý kontakt s poradcom a konzultácia s odborníkom sú pre ich správne rozhodnutie o poistke nevyhnutné,“ dodáva Beata Lipšicová, PR konzultant poisťovne UNIQA.

 

Rozdiel medzi ponukou vygenerovanou softvérom a ponukou pripravenou na základe kvalifikovaného rozhovoru je v správnom pochopení súvislostí.

Kvalitných finančných agentov trh potrebuje

Rodinný a spoľahlivý finančný agent nemá svoje miesto len pri životnom poistení. Konzultácia s odborníkom je niekedy prospešná aj pred uzatváraním nenáročného cestovného poistenia. Vyhne sa napríklad duplicitnému poisteniu liečebných nákladov, ktoré zvykne byť súčasťou platobnej karty. Práve tu rastie postavenie dobrých rodinných agentov, ktorí poskytnú klientovi okrem životného poistenia celý poistný servis, ktorý potrebuje. „Naše skúsenosti hovoria, že aj napriek tomu, že Slováci vymoženosti internetu využívajú a radi si ponuky poistenia pozrú online, sú vo svojej podstate stále konzervatívni. Potrebujú kontakt s obchodníkom a vo všeobecnosti stále veľmi často dohadujú poistenie či už priamo v pobočkách, alebo cez sprostredkovateľov,“ uzatvára Beata Lipšicová.

logo
Prečítajte si tiež:
28.4.2024 Redakcia FinReport

Daňové licencie môžu spôsobiť problémy majiteľom neaktívnych spoločností

Daňové licencie ovplyvnia viac než 43 % slovenských firiem. Komplikácie vzniknú predovšetkým malým a neaktívnym firmám. Majitelia ...

28.4.2024 Redakcia FinReport

Najväčším producentom poľnohospodárskych produktov v EÚ je Taliansko

Najväčšími producentmi paradajok v rámci Európskej únie sú Taliani. Táto krajina zároveň vedie aj v pestovaní broskýň, hrušiek, ...

27.4.2024 Redakcia FinReport

BlackRock spustil svoj prvý tokenizovaný fond na verejnom blockchaine

Najväčší správca aktív na svete BlackRock urobil svoj prvý krok do sveta tokenizácie. Spoločnosť totiž spustila svoj prvý tokenizovaný ...

27.4.2024 Redakcia FinReport

Ženy a fintech: Vyššia lojalita, nižšia miera zlyhaní a silné generovanie príjmov

Téma ženy a finančné technológie predstavuje silný potenciál pre odvetvie financií do budúcnosti. Podľa prieskumu Svetovej banky sú totiž ...

26.4.2024 Martin Jamnický

ASINS: Osobný bankrot by sa nemal vzťahovať na ľudí s nadštandardným príjmom

Počet osobných bankrotov za posledné tri roky významne stúpol. Len minulý rok požiadalo o oddlženie vyše 9 700 ľudí. Problémom je, že v ...

26.4.2024 Robert Juriš

Banka varuje pred podvodníkmi s letenkami alebo dovolenkovými pobytmi

S blížiacimi sa letnými prázdninami sa čoraz intenzívnejšie rozbieha sezóna rezervovania si dovolenkových pobytov. V tejto súvislosti však ...

26.4.2024 Redakcia FinReport

Boj proti praniu špinavých peňazí dostáva prísnejšie pravidlá

Europoslanci schválili ďalší balík finančných zákonov. Najnovšia európska finančná legislatíva je zameraná predovšetkým na posilnenie ...

26.4.2024 Redakcia FinReport

Ceny priemyselných výrobcov klesajú, znižujú ich lacné energie

Pokles výrobných cien domácich priemyselných výrobcov pokračoval už tretí mesiac po sebe. V marci 2024 to bolo v porovnaní s rovnakým ...

26.4.2024 Redakcia FinReport

Informácie o príjemcoch cezhraničných platieb je potrebné nahlásiť do konca apríla 2024

Poskytovatelia platobných služieb majú do konca apríla povinnosť zaslať Finančnej správe SR informácie o príjemcoch cezhraničných ...

26.4.2024 Roland Régely

Koľko stojí vybavenie hypotéky v roku 2024? Tieto poplatky zdraželi

Zdražovanie hypoték pokračuje, a tentoraz to nie je spôsobené len zvyšovaním úrokových sadzieb úverov na bývanie. Od apríla 2024 sa ...

26.4.2024 Redakcia FinReport

Po týždňoch zdražovania sa zvyšovanie cien benzínu konečne zastavilo

Pozitívna správa pre motoristov. Ceny benzínu sa v uplynulých dňoch po niekoľkých týždňoch zdražovania konečne prestali zvyšovať. V ...

25.4.2024 Redakcia FinReport

DPH budú po novom platiť firmy s ročným obratom vyšším ako 50-tisíc eur

Platcov dane z pridanej hodnoty (DPH) čakajú v budúcom roku zmeny. Povinnosť registrácie za platcu DPH sa po novom vzťahuje na tuzemské firmy ...

25.4.2024 Redakcia FinReport

Na darovanie 2 % zo svojich daní máte čas do konca apríla

Ak chcete poukázať podiel zo svojej zaplatenej dane za rok 2023 vybranej neziskovej organizácii, nadácii či občianskemu združeniu, máte čas ...

23.4.2024 Redakcia FinReport

Ako získať vodičské oprávnenie s finančným príspevkom od štátu

Získať vodičské oprávnenie na Slovensku nie je veru lacnou záležitosťou. Mladí ľudia, ktorí sú v opatere centier pre deti a rodiny, po ...

21.4.2024 Redakcia FinReport

Ako postupovať keď zistíme, že čerstvo kúpená nehnuteľnosť je poškodená?

Po kúpe bytu či domu sa môžu s odstupom času objaviť chyby, poruchy alebo poškodenia, na ktoré predávajúci neupozornil kupujúceho. Čo ...

20.4.2024 Redakcia FinReport

Nie je diéta ako diéta, vždy ide najmä o obchod

S príchodom jari sa pozornosť veľkého množstva spotrebiteľov sústreďuje na to, či do leta stihnú schudnúť do plaviek. Na mnohých ...

19.4.2024 Redakcia FinReport

Odchod do predčasného dôchodku bude po novom menej výhodný

Čerstvo schválená novela zákona o sociálnom poistení priniesla nie jednu, ale hneď dve novinky, ktoré zaujímajú slovenských dôchodcov. ...

18.4.2024 Redakcia FinReport

Novela zákona o sociálnom poistení prinesie penzistom vyššie 13. dôchodky

Poslanci Národnej rady SR schválili novelu zákona o sociálnom poistení, v rámci ktorej odhlasovali vznik novej dôchodkovej dávky. Je ňou 13. ...

Mobilná aplikácia
VISA MasterCard Maestro Apple Pay Google Pay