Hľadaj
× Aplikácia Aplikácia

Finančný agent je pri životnom poistení nezastupiteľný

Marek Mittaš Financie
SK
EN
Poslať

Kým trend pri iných druhoch poistení jasne smeruje k digitalizácii, možností na uzatvorenie životného poistenia online nie je veľa. Dôvodom nie je len konzervatívnosť Slovákov, ale potreba súčinnosti človeka s človekom aj v 21. storočí.

image

Úloha agenta naberá na význame

Podiel poistných produktov, ktoré je možné uzatvoriť online, narastá, no životné poistenie akoby trend digitalizácie zatiaľ obchádzal. Dôvodom rozhodne nie sú absentujúce technické možnosti. Pri takom komplexnom produkte, akým je oblasť životného poistenia, však naberá na význame oblasť poradenstva. „Skúsený finančný agent vie klientovi celý produkt komplexne predstaviť, prebrať s ním jednotlivé riziká a vypracovať mu ponuku podľa potrieb aj očakávania do budúcnosti. Takisto vie pružne reagovať na meniace sa potreby klienta alebo zmeny, ktoré v jeho živote nastanú. Všetky potrebné náležitosti ohľadom poistných plnení, zmien na zmluve až po zmenu pripoistení, sú pre bežného klienta náročné a tento servis zabezpečuje práve finančný agent,“ hovorí Helena Kanderková, špecialistka externej komunikácie Allianz – Slovenskej poisťovne.

Rozhoduje teda predstavenie produktu ľudskou rečou a nielen strohé „vysypanie“ základných parametrov. Dôležité je aj poctivé a komplexné servisovanie produktu počas celej jeho dĺžky trvania. Aj to je parameter, ktorý žiada čoraz viac klientov od svojich agentov. Počítač také niečo nedokáže, hoci vie poslať newsletter s novou ponukou služieb aj zaslať dokumenty na vypísanie.

Všetky potrebné náležitosti ohľadom poistných plnení, zmien na zmluve až po zmenu pripoistení, sú pre bežného klienta náročné.

 

 

Algoritmus agentov nevytlačí

V súčasnosti je na realitu každodenného života a rôzne potreby klienta schopný reagovať aj počítačový algoritmus. Zvládne pripraviť porovnania, predstaviť výhodné riešenie a poisťovni šetrí náklady. Napriek tomu povolaniu finančného agenta nehrozí zánik. „Rozdiel medzi ponukou vygenerovanou softvérom a ponukou pripravenou na základe kvalifikovaného rozhovoru s poisťovacím poradcom je v správnom pochopení súvislostí v rámci rozhovoru o bežnom živote a doplnení poistenia rizík, ktoré algoritmus na základe vstupných údajov nevyhodnotil ako potrebné,“ hovorí o špecifickej úlohe agenta Nosková Illášová, hovorkyňa poisťovne Kooperativa.

Ľudia veľmi často pred rozhodnutím poistiť sa potrebujú špecifickú radu.

Počítačovo sa síce dá nastaviť napríklad metodika výberu potrebných rizík či správna výška poistných súm. Tieto aplikácie dokonca využívajú aj samotní agenti, no pre bežného človeka, ktorý sa vo financiách nevyzná, nepredstavujú riešenie, ktoré by dokázal plnohodnotne využiť. „U laickej verejnosti by mohol nastať problém v správnom porozumení odbornej terminológie, zohľadnení všetkých faktorov rodinných financií, prípadne nízkej finančnej gramotnosti samotného obyvateľstva. Agent je potrebný aj pri správnom nastavení výšky poistných súm, čo má vplyv aj na celkové poistné a eliminuje možnú nespokojnosť klienta,“ hovorí Ing. Daniela Vlčková z Wüstenrot poisťovne.
 

Dosiahnuť spokojnosť klienta je základ

Životné poistenie sa podstatne líši od iných typov poistenia, pretože zohľadňuje individuálne potreby človeka aj jeho zdravotný stav či rodinné vzťahy. Zo skúseností Allianz – SP vyplýva, že preto samotní klienti vyhľadávajú skôr pomoc kvalifikovaného agenta, ktorý im vie pripraviť riešenie na mieru podľa potrieb a očakávaní. Vtedy nadobudnú pocit spokojnosti. Na tom by mala stáť aj asistencia a spolupráca finančného agenta s klientom pri uzatváraní životného poistenia. „Pri komplexných a dlhodobých produktoch, ako je napríklad životné poistenie, sa budú klienti vždy chcieť poradiť so „živým poradcom“, ktorý pozná ich situáciu, potreby aj očakávania do budúcnosti, ktorý sa im vie navyše prispôsobiť aj časovo,“ predpokladá vývoj situácie Helena Kanderková. Klient získa presvedčenie o vhodnosti produktu pre jeho potreby, a to mu vie poskytnúť len konzultácia s odborníkom. „Ľudia veľmi často pred rozhodnutím poistiť sa potrebujú špecifickú radu. Aj keď si naštudujú ponuky a možnosti poistenia online, informáciám často detailne nerozumejú. Živý kontakt s poradcom a konzultácia s odborníkom sú pre ich správne rozhodnutie o poistke nevyhnutné,“ dodáva Beata Lipšicová, PR konzultant poisťovne UNIQA.

 

Rozdiel medzi ponukou vygenerovanou softvérom a ponukou pripravenou na základe kvalifikovaného rozhovoru je v správnom pochopení súvislostí.

Kvalitných finančných agentov trh potrebuje

Rodinný a spoľahlivý finančný agent nemá svoje miesto len pri životnom poistení. Konzultácia s odborníkom je niekedy prospešná aj pred uzatváraním nenáročného cestovného poistenia. Vyhne sa napríklad duplicitnému poisteniu liečebných nákladov, ktoré zvykne byť súčasťou platobnej karty. Práve tu rastie postavenie dobrých rodinných agentov, ktorí poskytnú klientovi okrem životného poistenia celý poistný servis, ktorý potrebuje. „Naše skúsenosti hovoria, že aj napriek tomu, že Slováci vymoženosti internetu využívajú a radi si ponuky poistenia pozrú online, sú vo svojej podstate stále konzervatívni. Potrebujú kontakt s obchodníkom a vo všeobecnosti stále veľmi často dohadujú poistenie či už priamo v pobočkách, alebo cez sprostredkovateľov,“ uzatvára Beata Lipšicová.

Kľúčové slová

logo
Prečítajte si tiež:
8.8.2022 Andrej Vida

Americká hypotéka: Pre niektoré banky štandardný finančný produkt, pre iné neexistuje

Posledné roky dopriali bankám nezvyčajne bohatú úverovú žatvu. Vďaka klesajúcim úrokovým sadzbám objemy úverov na financovanie bývania ...

8.8.2022 Redakcia FinReport

Kryptomeny padajú a ich ťažiari si hľadajú nové uplatnenie

Hodnota kryptomien sa začiatkom júna 2022 prepadla na dvojročné minimá. Množstvo investorov zaplakalo, prekvapení boli aj tí, ktorí pri ...

8.8.2022 Redakcia FinReport

Medzibankový informačný systém SWIFT čelí novej výzve v oblasti cezhraničných platieb

Medzibankový informačný systém SWIFT po odpojení Ruska a narušení svojej globálnej schémy čelí novým výzvam. Správa Economist ...

8.8.2022 Redakcia FinReport

Ratingová agentúra Moody’s zmenila stabilný výhľad slovenskej ekonomiky na negatívny

Ratingová agentúra Moody’s varovala Slovensko pred zhoršením hodnoty jeho ratingu. Príčinou má byť najmä závislosť Slovenska od dodávok ...

8.8.2022 Redakcia FinReport

SaS predkladá vlastný ústavný zákon o dôchodkoch

Strana SaS predkladá do Národnej rady SR návrh dôchodkového ústavného zákona. Jeho kľúčovou súčasťou má byť princíp, že ten, kto ...

8.8.2022 Redakcia FinReport

Sociálna poisťovňa už uhrádza lekárom výkony za ePN

Sociálna poisťovňa v júli 2022 po prvýkrát uhradila poskytovateľom zdravotnej starostlivosti zdravotné výkony na účely sociálneho ...

8.8.2022 Roland Régely

UniCredit Bank znížila úrokové sadzby hypoték, 365.bank ich zvýšila

Prvý augustový týždeň priniesol zaujímavé zmeny v úrokových sadzbách hypotekárnych úverov. Kým 365.bank zvýšila úrokové sadzby pri ...

8.8.2022 Real Estate Market

Yuliya Badritdinová: McDonald’s pre český a slovenský trh má novú generálnu riaditeľku z Ukrajiny

Spoločnosť McDonald’s v Českej republike a na Slovensku vymenovala novú generálnu riaditeľku. S účinnosťou od 1. augusta 2022 na pozíciu ...

6.8.2022 Naďa Černá

TOP 6 praktických rád, ako ušetriť financie

Ceny za energie a potraviny neustále stúpajú. Mnohých ľudí to núti zamyslieť sa nad možnosťami, ako ušetriť, respektíve ako zbytočne ...

3.8.2022 Redakcia FinReport

Vatikán po prvý raz zverejnil podrobný prehľad, ako hospodári s darmi od veriacich

Vatikán po prvý raz zverejnil prehľad príjmov a výdavkov Svätej stolice v súvislosti s darmi, ktoré každoročne dostáva. Podľa neho ...

2.8.2022 Zuzana Fryč

Zvyšovanie dôchodkov pre infláciu bude od budúceho roka najvyššie za posledných 20 rokov

Od januára 2023 sa dôchodky na Slovensku zvýšia o 11,8 %, čo podľa Štatistického úradu SR zodpovedá zvýšeniu dôchodcovskej inflácie za ...

31.7.2022 Redakcia FinReport

Naučte sa používať svoju platobnú kartu čo najefektívnejšie, nenaletíte podvodníkom

Leto je časom dovoleniek, prázdnin a uvoľnenej atmosféry. Toto obdobie však využívajú aj rôzni podvodníci. Preto je dobré vedieť, ako im ...

30.7.2022 Redakcia FinReport

Aké sú najčastejšie prekážky na ceste k hypotekárnemu úveru a ako ich vyriešiť?

Neschválili vám žiadosť o hypotéku? Stopka v banke môže mať rôzne príčiny. Možno máte nedostatočný príjem, meškáte s platením ...

28.7.2022 Zuzana Fryč

Daňový bonus na dieťa: Výpočet je komplikovaný, pre niektorých živnostníkov bude bonus nedosiahnuteľný

Podľa aktuálnych zmien v zákone č. 595/2003 Z. z. o dani z príjmov sa od 1. januára 2022 a od 1. januára 2023 postupne zvyšuje daňový bonus ...

28.7.2022 Redakcia FinReport

Finančná správa SR zruší 13 kontaktných miest daňových úradov

Napredovanie elektronickej komunikácie, pokles počtu spravovaných subjektov, či menej fyzických návštev klientov priviedli Finančnú správu ...

28.7.2022 Redakcia FinReport

Sociálna poisťovňa vyplatila 13. dôchodky viac ako 1 432 000 dôchodcom

Sociálna poisťovňa ukončila v mimoriadnom skoršom termíne výplatu 13. dôchodkov. Dostalo ich presne 1 432 060 poberateľov všetkých druhov ...

27.7.2022 Redakcia FinReport

Zberatelia sa môžu tešiť na novú striebornú 10-eurovú mincu

Banková rada Národnej banky Slovenska schválila vydanie ďalšej striebornej zberateľskej euromince v nominálnej hodnote 10 eur pri ...

26.7.2022 Zuzana Fryč

Podnikatelia dostanú indexy daňovej spoľahlivosti do konca septembra, budú však v rozpore s Ústavou SR

Finančná správa SR plánuje do konca septembra rozposlať každému registrovanému a podnikajúcemu daňovníkovi hodnotenie na základe ...

Aplikácia

  1. 1.
    Ratingová agentúra Moody’s zmenila stabilný výhľad slovenskej ekonomiky na negatívny
  2. 2.
    Kryptomeny padajú a ich ťažiari si hľadajú nové uplatnenie
  3. 3.
    SaS predkladá vlastný ústavný zákon o dôchodkoch
  4. 4.
    V Karlovej Vsi horel byt, jeho obyvateľ unikol skokom z okna (foto)
  5. 5.
    Sociálna poisťovňa už uhrádza lekárom výkony za ePN