Hľadaj
× Aplikácia Aplikácia

Finančný agent je pri životnom poistení nezastupiteľný

Marek Mittaš Financie Poslať

Kým trend pri iných druhoch poistení jasne smeruje k digitalizácii, možností na uzatvorenie životného poistenia online nie je veľa. Dôvodom nie je len konzervatívnosť Slovákov, ale potreba súčinnosti človeka s človekom aj v 21. storočí.

Úloha agenta naberá na význame

Podiel poistných produktov, ktoré je možné uzatvoriť online, narastá, no životné poistenie akoby trend digitalizácie zatiaľ obchádzal. Dôvodom rozhodne nie sú absentujúce technické možnosti. Pri takom komplexnom produkte, akým je oblasť životného poistenia, však naberá na význame oblasť poradenstva. „Skúsený finančný agent vie klientovi celý produkt komplexne predstaviť, prebrať s ním jednotlivé riziká a vypracovať mu ponuku podľa potrieb aj očakávania do budúcnosti. Takisto vie pružne reagovať na meniace sa potreby klienta alebo zmeny, ktoré v jeho živote nastanú. Všetky potrebné náležitosti ohľadom poistných plnení, zmien na zmluve až po zmenu pripoistení, sú pre bežného klienta náročné a tento servis zabezpečuje práve finančný agent,“ hovorí Helena Kanderková, špecialistka externej komunikácie Allianz – Slovenskej poisťovne.

Rozhoduje teda predstavenie produktu ľudskou rečou a nielen strohé „vysypanie“ základných parametrov. Dôležité je aj poctivé a komplexné servisovanie produktu počas celej jeho dĺžky trvania. Aj to je parameter, ktorý žiada čoraz viac klientov od svojich agentov. Počítač také niečo nedokáže, hoci vie poslať newsletter s novou ponukou služieb aj zaslať dokumenty na vypísanie.

Všetky potrebné náležitosti ohľadom poistných plnení, zmien na zmluve až po zmenu pripoistení, sú pre bežného klienta náročné.

 

 

Algoritmus agentov nevytlačí

V súčasnosti je na realitu každodenného života a rôzne potreby klienta schopný reagovať aj počítačový algoritmus. Zvládne pripraviť porovnania, predstaviť výhodné riešenie a poisťovni šetrí náklady. Napriek tomu povolaniu finančného agenta nehrozí zánik. „Rozdiel medzi ponukou vygenerovanou softvérom a ponukou pripravenou na základe kvalifikovaného rozhovoru s poisťovacím poradcom je v správnom pochopení súvislostí v rámci rozhovoru o bežnom živote a doplnení poistenia rizík, ktoré algoritmus na základe vstupných údajov nevyhodnotil ako potrebné,“ hovorí o špecifickej úlohe agenta Nosková Illášová, hovorkyňa poisťovne Kooperativa.

Ľudia veľmi často pred rozhodnutím poistiť sa potrebujú špecifickú radu.

Počítačovo sa síce dá nastaviť napríklad metodika výberu potrebných rizík či správna výška poistných súm. Tieto aplikácie dokonca využívajú aj samotní agenti, no pre bežného človeka, ktorý sa vo financiách nevyzná, nepredstavujú riešenie, ktoré by dokázal plnohodnotne využiť. „U laickej verejnosti by mohol nastať problém v správnom porozumení odbornej terminológie, zohľadnení všetkých faktorov rodinných financií, prípadne nízkej finančnej gramotnosti samotného obyvateľstva. Agent je potrebný aj pri správnom nastavení výšky poistných súm, čo má vplyv aj na celkové poistné a eliminuje možnú nespokojnosť klienta,“ hovorí Ing. Daniela Vlčková z Wüstenrot poisťovne.
 

Dosiahnuť spokojnosť klienta je základ

Životné poistenie sa podstatne líši od iných typov poistenia, pretože zohľadňuje individuálne potreby človeka aj jeho zdravotný stav či rodinné vzťahy. Zo skúseností Allianz – SP vyplýva, že preto samotní klienti vyhľadávajú skôr pomoc kvalifikovaného agenta, ktorý im vie pripraviť riešenie na mieru podľa potrieb a očakávaní. Vtedy nadobudnú pocit spokojnosti. Na tom by mala stáť aj asistencia a spolupráca finančného agenta s klientom pri uzatváraní životného poistenia. „Pri komplexných a dlhodobých produktoch, ako je napríklad životné poistenie, sa budú klienti vždy chcieť poradiť so „živým poradcom“, ktorý pozná ich situáciu, potreby aj očakávania do budúcnosti, ktorý sa im vie navyše prispôsobiť aj časovo,“ predpokladá vývoj situácie Helena Kanderková. Klient získa presvedčenie o vhodnosti produktu pre jeho potreby, a to mu vie poskytnúť len konzultácia s odborníkom. „Ľudia veľmi často pred rozhodnutím poistiť sa potrebujú špecifickú radu. Aj keď si naštudujú ponuky a možnosti poistenia online, informáciám často detailne nerozumejú. Živý kontakt s poradcom a konzultácia s odborníkom sú pre ich správne rozhodnutie o poistke nevyhnutné,“ dodáva Beata Lipšicová, PR konzultant poisťovne UNIQA.

 

Rozdiel medzi ponukou vygenerovanou softvérom a ponukou pripravenou na základe kvalifikovaného rozhovoru je v správnom pochopení súvislostí.

Kvalitných finančných agentov trh potrebuje

Rodinný a spoľahlivý finančný agent nemá svoje miesto len pri životnom poistení. Konzultácia s odborníkom je niekedy prospešná aj pred uzatváraním nenáročného cestovného poistenia. Vyhne sa napríklad duplicitnému poisteniu liečebných nákladov, ktoré zvykne byť súčasťou platobnej karty. Práve tu rastie postavenie dobrých rodinných agentov, ktorí poskytnú klientovi okrem životného poistenia celý poistný servis, ktorý potrebuje. „Naše skúsenosti hovoria, že aj napriek tomu, že Slováci vymoženosti internetu využívajú a radi si ponuky poistenia pozrú online, sú vo svojej podstate stále konzervatívni. Potrebujú kontakt s obchodníkom a vo všeobecnosti stále veľmi často dohadujú poistenie či už priamo v pobočkách, alebo cez sprostredkovateľov,“ uzatvára Beata Lipšicová.

logo
Prečítajte si tiež:
26.2.2024 Pavel Škriniar

Investičná konferencia: Čo môžeme očakávať od kapitálového trhu v roku 2024?

Investičná konferencia spoločnosti Swiss Life Select Slovensko plná zvučných mien hneď v úvode roka priniesla množstvo pohľadov na vývoj ...

26.2.2024 Redakcia FinReport

Nvidia vlani zvýšila svoj zisk z 1,4 na astronomických 12,3 miliardy dolárov

Výrobca polovodičových čipov spoločnosť Nvidia opäť dosiahla pozoruhodné ekonomické výsledky, keď sa jej podarilo prekonať všetky ...

26.2.2024 Redakcia FinReport

Platby do zahraničia rýchlejšie a lacnejšie

Tatra banka prináša novú službu Card2Card, ktorá umožňuje posielanie peňazí z jednej karty na druhú za niekoľko minút. Klienti Tatra ...

26.2.2024 Redakcia FinReport

Stavebný úrad finišuje s portálom územného plánovania

Už o necelé dva mesiace – 1. apríla 2024 nadobudne účinnosť zákon o územnom plánovaní. Agenda územného plánovania aj naďalej zostane ...

26.2.2024 Robert Juriš

Svet žije na dlh, a ten je v súčasnosti vyšší ako 300 biliónov dolárov

Globálna zadlženosť vlani presiahla hranicu 300 biliónov dolárov. Áno, žijeme na dlh a táto suma je prakticky nepredstaviteľná. Číslo v ...

26.2.2024 Redakcia FinReport

Toto sú najlepšie akcie na európskom trhu

Kým americký investičný trh sa orientuje najmä na akcie technologických spoločností, ten európsky je pestrejší a viac diverzifikovaný. ...

26.2.2024 Zuzana Fryč

Štyri poisťovne ovládajú tri štvrtiny slovenského poistného trhu, jednotkou je Kooperativa

Jednotkou na slovenskom poistnom trhu na sklonku uplynulého roku zostala Kooperativa. Pred Allianz – Slovenskou poisťovňou má však len ...

23.2.2024 Redakcia FinReport

Štát zvýši pomoc investičným projektom. Kto sa o ňu môže uchádzať?

Podpora investičných projektov na Slovensku dostane nové pravidlá. Postarali sa o to poslanci parlamentu, ktorí schválili novelu zákona o ...

22.2.2024 Redakcia FinReport

Dane a niektoré správne poplatky môžete zaplatiť aj platobnou kartou

Úhradu daní platobnou kartou spustila Finančná správa SR v minulom roku. Online úhrada správnych poplatkov a 15 druhov daní priamo pri ...

22.2.2024 Redakcia FinReport

Za posledný rok na Slovensku pribudlo viac ako 88-tisíc penzistov

Sociálna poisťovňa eviduje vo svojich štatistikách presne 1 426 994 občanov, ktorí ku koncu minulého roka poberali 1 772 390 rôznych ...

21.2.2024 Redakcia FinReport

Asociácia lízingových spoločností hovorí o odklade splátok pre firmy farmárov

Členské spoločnosti Asociácie leasingových spoločností v minulom roku financovali hnuteľné a nehnuteľné predmety v obstarávacej cene vo ...

21.2.2024 Robert Juriš

V čase vysokej inflácie slovenské domácnosti nešetrili, prišli o 4 miliardy eur

S dvoma rokmi inflačnej krízy sa slovenské domácnosti vyrovnali úplne opačným spôsobom ako napríklad slovenské firmy. Kým domácnosti ...

21.2.2024 Redakcia FinReport

Vláda rozhodla: Príspevky na ubytovanie odídencov z Ukrajiny pre nepodnikateľov sa znížia na 5 eur

Vláda schválila zníženie finančných príspevkov na ubytovanie ľudí z Ukrajiny. Od 1. marca tohto roka budú nižšie o polovicu. Suma na ...

20.2.2024 Robert Juriš

Aké zmeny v 13. dôchodkoch prinesie novela zákona o sociálnom poistení

Trináste dôchodky budú vyššie. Rozhodnutie majú vo svojich rukách poslanci parlamentu, ktorí môžu toto „prilepšenie pre seniorov“ ...

19.2.2024 Martin Jamnický

Ako sa pri výbere peňazí z bankomatu v zahraničí vyhnúť pasci s názvom DCC?

Pred odchodom do zahraničia, kde sa platí inou menou ako eurom, je vhodné si v tuzemskej banke overiť poplatky účtované za výbery z banky či ...

17.2.2024 Redakcia FinReport

Platenie faktúr načas sa zhoršilo, zmení sa to najskôr až v nasledujúcom roku

Útlm ekonomiky, nárast úrokových sadzieb aj vyčerpaný trh práce. To sú podľa odborníkov hlavné dôvody, prečo sa vlani zhoršila ...

15.2.2024 Redakcia FinReport

Dnes je posledný deň na zaslanie žiadosti o vykonanie ročného zúčtovania dane z príjmov

Štvrtok 15. februára 2024 je posledným dňom na zaslanie žiadosti o vykonanie ročného zúčtovania dane z príjmov zo závislej činnosti za ...

15.2.2024 Martin Jamnický

V druhom pilieri sa nachádza 14,5 miliardy eur a sporí si v ňom 70 % pracujúcich ľudí

Druhý dôchodkový pilier na Slovensku funguje už dve desaťročia. Sporia si v ňom traja zo štyroch dospelých ľudí v krajine a aktuálne je v ...

Mobilná aplikácia
VISA MasterCard Maestro Apple Pay Google Pay