Hľadaj

Finančný agent je pri životnom poistení nezastupiteľný

Marek Mittaš Financie Poslať

Kým trend pri iných druhoch poistení jasne smeruje k digitalizácii, možností na uzatvorenie životného poistenia online nie je veľa. Dôvodom nie je len konzervatívnosť Slovákov, ale potreba súčinnosti človeka s človekom aj v 21. storočí.

Úloha agenta naberá na význame

Podiel poistných produktov, ktoré je možné uzatvoriť online, narastá, no životné poistenie akoby trend digitalizácie zatiaľ obchádzal. Dôvodom rozhodne nie sú absentujúce technické možnosti. Pri takom komplexnom produkte, akým je oblasť životného poistenia, však naberá na význame oblasť poradenstva. „Skúsený finančný agent vie klientovi celý produkt komplexne predstaviť, prebrať s ním jednotlivé riziká a vypracovať mu ponuku podľa potrieb aj očakávania do budúcnosti. Takisto vie pružne reagovať na meniace sa potreby klienta alebo zmeny, ktoré v jeho živote nastanú. Všetky potrebné náležitosti ohľadom poistných plnení, zmien na zmluve až po zmenu pripoistení, sú pre bežného klienta náročné a tento servis zabezpečuje práve finančný agent,“ hovorí Helena Kanderková, špecialistka externej komunikácie Allianz – Slovenskej poisťovne.

Rozhoduje teda predstavenie produktu ľudskou rečou a nielen strohé „vysypanie“ základných parametrov. Dôležité je aj poctivé a komplexné servisovanie produktu počas celej jeho dĺžky trvania. Aj to je parameter, ktorý žiada čoraz viac klientov od svojich agentov. Počítač také niečo nedokáže, hoci vie poslať newsletter s novou ponukou služieb aj zaslať dokumenty na vypísanie.

Všetky potrebné náležitosti ohľadom poistných plnení, zmien na zmluve až po zmenu pripoistení, sú pre bežného klienta náročné.

 

 

Algoritmus agentov nevytlačí

V súčasnosti je na realitu každodenného života a rôzne potreby klienta schopný reagovať aj počítačový algoritmus. Zvládne pripraviť porovnania, predstaviť výhodné riešenie a poisťovni šetrí náklady. Napriek tomu povolaniu finančného agenta nehrozí zánik. „Rozdiel medzi ponukou vygenerovanou softvérom a ponukou pripravenou na základe kvalifikovaného rozhovoru s poisťovacím poradcom je v správnom pochopení súvislostí v rámci rozhovoru o bežnom živote a doplnení poistenia rizík, ktoré algoritmus na základe vstupných údajov nevyhodnotil ako potrebné,“ hovorí o špecifickej úlohe agenta Nosková Illášová, hovorkyňa poisťovne Kooperativa.

Ľudia veľmi často pred rozhodnutím poistiť sa potrebujú špecifickú radu.

Počítačovo sa síce dá nastaviť napríklad metodika výberu potrebných rizík či správna výška poistných súm. Tieto aplikácie dokonca využívajú aj samotní agenti, no pre bežného človeka, ktorý sa vo financiách nevyzná, nepredstavujú riešenie, ktoré by dokázal plnohodnotne využiť. „U laickej verejnosti by mohol nastať problém v správnom porozumení odbornej terminológie, zohľadnení všetkých faktorov rodinných financií, prípadne nízkej finančnej gramotnosti samotného obyvateľstva. Agent je potrebný aj pri správnom nastavení výšky poistných súm, čo má vplyv aj na celkové poistné a eliminuje možnú nespokojnosť klienta,“ hovorí Ing. Daniela Vlčková z Wüstenrot poisťovne.
 

Dosiahnuť spokojnosť klienta je základ

Životné poistenie sa podstatne líši od iných typov poistenia, pretože zohľadňuje individuálne potreby človeka aj jeho zdravotný stav či rodinné vzťahy. Zo skúseností Allianz – SP vyplýva, že preto samotní klienti vyhľadávajú skôr pomoc kvalifikovaného agenta, ktorý im vie pripraviť riešenie na mieru podľa potrieb a očakávaní. Vtedy nadobudnú pocit spokojnosti. Na tom by mala stáť aj asistencia a spolupráca finančného agenta s klientom pri uzatváraní životného poistenia. „Pri komplexných a dlhodobých produktoch, ako je napríklad životné poistenie, sa budú klienti vždy chcieť poradiť so „živým poradcom“, ktorý pozná ich situáciu, potreby aj očakávania do budúcnosti, ktorý sa im vie navyše prispôsobiť aj časovo,“ predpokladá vývoj situácie Helena Kanderková. Klient získa presvedčenie o vhodnosti produktu pre jeho potreby, a to mu vie poskytnúť len konzultácia s odborníkom. „Ľudia veľmi často pred rozhodnutím poistiť sa potrebujú špecifickú radu. Aj keď si naštudujú ponuky a možnosti poistenia online, informáciám často detailne nerozumejú. Živý kontakt s poradcom a konzultácia s odborníkom sú pre ich správne rozhodnutie o poistke nevyhnutné,“ dodáva Beata Lipšicová, PR konzultant poisťovne UNIQA.

 

Rozdiel medzi ponukou vygenerovanou softvérom a ponukou pripravenou na základe kvalifikovaného rozhovoru je v správnom pochopení súvislostí.

Kvalitných finančných agentov trh potrebuje

Rodinný a spoľahlivý finančný agent nemá svoje miesto len pri životnom poistení. Konzultácia s odborníkom je niekedy prospešná aj pred uzatváraním nenáročného cestovného poistenia. Vyhne sa napríklad duplicitnému poisteniu liečebných nákladov, ktoré zvykne byť súčasťou platobnej karty. Práve tu rastie postavenie dobrých rodinných agentov, ktorí poskytnú klientovi okrem životného poistenia celý poistný servis, ktorý potrebuje. „Naše skúsenosti hovoria, že aj napriek tomu, že Slováci vymoženosti internetu využívajú a radi si ponuky poistenia pozrú online, sú vo svojej podstate stále konzervatívni. Potrebujú kontakt s obchodníkom a vo všeobecnosti stále veľmi často dohadujú poistenie či už priamo v pobočkách, alebo cez sprostredkovateľov,“ uzatvára Beata Lipšicová.

logo
Prečítajte si tiež:
13.9.2024 Redakcia FinReport

Toto sú najčastejšie povinnosti súvisiace s uplatnením si nároku na sirotský dôchodok

Na Slovensku žije viac ako 17-tisíc detí a mladých ľudí poberajúcich sirotské dôchodky. Ak sú už študenti, tak väčšina z nich nemá na ...

12.9.2024 Robert Juriš

ECB po druhý raz v tomto roku znížila svoje hlavné úrokové sadzby

Očakávané zníženie úrokových sadzieb Európskou centrálnou bankou je konečne realitou. Guvernéri centrálnych bánk členských krajín ...

12.9.2024 Mário Špilberger

Finančným spoločnostiam pribudnú povinnosti súvisiace s kyberbezpečnosťou

Približne o štyri mesiace by sa mala začať dôslednejšie posilňovať odolnosť finančníkov voči rizikám v oblasti kybernetickej ...

12.9.2024 Martin Jamnický

Nováčikom medzi biliónovými spoločnosťami je Berkshire Hathaway Warrena Buffetta

Rodina spoločností s trhovou hodnotou vyššou ako jeden bilión dolárov má nového člena. Je ňou konglomerát Berkshire Hathaway, ktorý ...

12.9.2024 Redakcia FinReport

Prieskum: Polovica Slovákov registruje kryptomeny, druhá polovica o nich nevie vôbec nič

Kryptomeny rozdeľujú populáciu Slovákov na dve približne rovnaké polovice. Kým jedna ich vníma, snaží sa pochopiť ich význam a takmer ...

12.9.2024 Redakcia FinReport

Rast miezd na Slovensku prevyšuje infláciu, najviac v maloobchode

Mzdy v slovenskej ekonomike počas júla rástli rýchlejšie ako inflácia. Vo všetkých 10 sledovaných odvetviach sa podarilo dosiahnuť nielen ...

12.9.2024 Redakcia FinReport

Tržby v priemysle začali stúpať, klesajú už len v stavebníctve

Júlové tržby sa zvýšili v štyroch z piatich sledovaných odvetví ekonomiky, najvýraznejšie vo vybraných trhových službách. Tržby v ...

12.9.2024 Robert Juriš

Zlato dosiahlo nový rekord 2 550 dolárov za uncu a s prehľadom prekonáva akcie

Cena zlata v tomto roku vzrástla o 24 % a hneď niekoľkokrát pokorila svoje vlastné historické maximá. Práve dnes zaznamenala novú rekordnú ...

11.9.2024 Mário Špilberger

Online poistenie: Neživotné si „vyklikáte“, no na uzatvorenie životného stále potrebujete finančného agenta

Uzatvorili ste si už poistenie cez internet? Túto možnosť v súčasnosti ponúkajú viaceré poisťovne, finanční agenti, ale aj internetové ...

10.9.2024 Redakcia FinReport

Počet osobných bankrotov sa znížil o pätinu, veľký podiel majú ľudia bez domova

V auguste tohto roku zbankrotovalo 688 dlžníkov, z toho bolo 428 mužov a 260 žien. Po marci (573 dlžníkov) a januári (616 dlžníkov) je to ...

6.9.2024 Redakcia FinReport

Prieskum: Viac ako milión Slovákov žije vo vysokom finančnom strese

Približne každý štvrtý dospelý Slovák pociťuje vysoký finančný stres. V praxi to znamená, že ide až o 1,1 milióna ľudí. Podľa ...

5.9.2024 Redakcia FinReport

Finančná správa SR to s podnikateľmi skúša po dobrom aj po zlom

Finančná správa SR v týchto dňoch začala s rozposielaním informácií podnikateľom v súvislosti s ich povinnosťami, ktoré sa týkajú ...

4.9.2024 Martin Jamnický

Mzdy zamestnancov na Slovensku síce rastú, no nie každému

Mzdy, ktorým sa darí porážať na Slovensku infláciu, priebežne rastú – nominálne a dokonca aj reálne. Rast miezd sa však týka len ...

31.8.2024 Redakcia FinReport

Prieskum: Ženy držia rodinné rozpočty, no finančné bohatstvo sa hromadí skôr v rukách mužov

Finančné bohatstvo je sústredené viac na účtoch mužov ako na účtoch žien. S pribúdajúcimi peniazmi na účtoch sa nožnice roztvárajú v ...

30.8.2024 Martina Staňová

Ako sa nestať obeťou finančného podvodu

Pokusy o získanie citlivých bankových údajov klientov neustále pribúdajú. Príkladom sú aj nedávne phishingové útoky na ČSOB. Banka na ...

30.8.2024 Martin Jamnický

Takto sa od septembra zvýši stravné na pracovných cestách a hodnota gastrolístkov

Zamestnanci, ktorí sa stravujú v reštauráciách a iných stravných zariadeniach, budú od začiatku septembra tohto roka dostávať od svojich ...

27.8.2024 Redakcia FinReport

Novela zákona o cenách má priniesť webovú stránku porovnávajúcu ceny potravín

Pred takmer rokom rezort financií oznámil, že pripraví novú webovú stránku, na ktorej si Slováci budú môcť pozrieť nielen vývoj cien ...

27.8.2024 Redakcia FinReport

Z eurofondov príde 100 miliónov eur na podporu cykloprojektov

Rezort investícií avizuje, že v tomto a nasledujúcom roku bude mať z európskych finančných zdrojov k dispozícii 100 miliónov eur, ktoré ...

Mobilná aplikácia
VISA MasterCard Maestro Apple Pay Google Pay