Hľadaj

Finančný agent je pri životnom poistení nezastupiteľný

Financie Poslať

Kým trend pri iných druhoch poistení jasne smeruje k digitalizácii, možností na uzatvorenie životného poistenia online nie je veľa. Dôvodom nie je len konzervatívnosť Slovákov, ale potreba súčinnosti človeka s človekom aj v 21. storočí.

image

Úloha agenta naberá na význame

Podiel poistných produktov, ktoré je možné uzatvoriť online, narastá, no životné poistenie akoby trend digitalizácie zatiaľ obchádzal. Dôvodom rozhodne nie sú absentujúce technické možnosti. Pri takom komplexnom produkte, akým je oblasť životného poistenia, však naberá na význame oblasť poradenstva. „Skúsený finančný agent vie klientovi celý produkt komplexne predstaviť, prebrať s ním jednotlivé riziká a vypracovať mu ponuku podľa potrieb aj očakávania do budúcnosti. Takisto vie pružne reagovať na meniace sa potreby klienta alebo zmeny, ktoré v jeho živote nastanú. Všetky potrebné náležitosti ohľadom poistných plnení, zmien na zmluve až po zmenu pripoistení, sú pre bežného klienta náročné a tento servis zabezpečuje práve finančný agent,“ hovorí Helena Kanderková, špecialistka externej komunikácie Allianz – Slovenskej poisťovne.

Rozhoduje teda predstavenie produktu ľudskou rečou a nielen strohé „vysypanie“ základných parametrov. Dôležité je aj poctivé a komplexné servisovanie produktu počas celej jeho dĺžky trvania. Aj to je parameter, ktorý žiada čoraz viac klientov od svojich agentov. Počítač také niečo nedokáže, hoci vie poslať newsletter s novou ponukou služieb aj zaslať dokumenty na vypísanie.

Všetky potrebné náležitosti ohľadom poistných plnení, zmien na zmluve až po zmenu pripoistení, sú pre bežného klienta náročné.

 

 

Algoritmus agentov nevytlačí

V súčasnosti je na realitu každodenného života a rôzne potreby klienta schopný reagovať aj počítačový algoritmus. Zvládne pripraviť porovnania, predstaviť výhodné riešenie a poisťovni šetrí náklady. Napriek tomu povolaniu finančného agenta nehrozí zánik. „Rozdiel medzi ponukou vygenerovanou softvérom a ponukou pripravenou na základe kvalifikovaného rozhovoru s poisťovacím poradcom je v správnom pochopení súvislostí v rámci rozhovoru o bežnom živote a doplnení poistenia rizík, ktoré algoritmus na základe vstupných údajov nevyhodnotil ako potrebné,“ hovorí o špecifickej úlohe agenta Nosková Illášová, hovorkyňa poisťovne Kooperativa.

Ľudia veľmi často pred rozhodnutím poistiť sa potrebujú špecifickú radu.

Počítačovo sa síce dá nastaviť napríklad metodika výberu potrebných rizík či správna výška poistných súm. Tieto aplikácie dokonca využívajú aj samotní agenti, no pre bežného človeka, ktorý sa vo financiách nevyzná, nepredstavujú riešenie, ktoré by dokázal plnohodnotne využiť. „U laickej verejnosti by mohol nastať problém v správnom porozumení odbornej terminológie, zohľadnení všetkých faktorov rodinných financií, prípadne nízkej finančnej gramotnosti samotného obyvateľstva. Agent je potrebný aj pri správnom nastavení výšky poistných súm, čo má vplyv aj na celkové poistné a eliminuje možnú nespokojnosť klienta,“ hovorí Ing. Daniela Vlčková z Wüstenrot poisťovne.
 

Dosiahnuť spokojnosť klienta je základ

Životné poistenie sa podstatne líši od iných typov poistenia, pretože zohľadňuje individuálne potreby človeka aj jeho zdravotný stav či rodinné vzťahy. Zo skúseností Allianz – SP vyplýva, že preto samotní klienti vyhľadávajú skôr pomoc kvalifikovaného agenta, ktorý im vie pripraviť riešenie na mieru podľa potrieb a očakávaní. Vtedy nadobudnú pocit spokojnosti. Na tom by mala stáť aj asistencia a spolupráca finančného agenta s klientom pri uzatváraní životného poistenia. „Pri komplexných a dlhodobých produktoch, ako je napríklad životné poistenie, sa budú klienti vždy chcieť poradiť so „živým poradcom“, ktorý pozná ich situáciu, potreby aj očakávania do budúcnosti, ktorý sa im vie navyše prispôsobiť aj časovo,“ predpokladá vývoj situácie Helena Kanderková. Klient získa presvedčenie o vhodnosti produktu pre jeho potreby, a to mu vie poskytnúť len konzultácia s odborníkom. „Ľudia veľmi často pred rozhodnutím poistiť sa potrebujú špecifickú radu. Aj keď si naštudujú ponuky a možnosti poistenia online, informáciám často detailne nerozumejú. Živý kontakt s poradcom a konzultácia s odborníkom sú pre ich správne rozhodnutie o poistke nevyhnutné,“ dodáva Beata Lipšicová, PR konzultant poisťovne UNIQA.

 

Rozdiel medzi ponukou vygenerovanou softvérom a ponukou pripravenou na základe kvalifikovaného rozhovoru je v správnom pochopení súvislostí.

Kvalitných finančných agentov trh potrebuje

Rodinný a spoľahlivý finančný agent nemá svoje miesto len pri životnom poistení. Konzultácia s odborníkom je niekedy prospešná aj pred uzatváraním nenáročného cestovného poistenia. Vyhne sa napríklad duplicitnému poisteniu liečebných nákladov, ktoré zvykne byť súčasťou platobnej karty. Práve tu rastie postavenie dobrých rodinných agentov, ktorí poskytnú klientovi okrem životného poistenia celý poistný servis, ktorý potrebuje. „Naše skúsenosti hovoria, že aj napriek tomu, že Slováci vymoženosti internetu využívajú a radi si ponuky poistenia pozrú online, sú vo svojej podstate stále konzervatívni. Potrebujú kontakt s obchodníkom a vo všeobecnosti stále veľmi často dohadujú poistenie či už priamo v pobočkách, alebo cez sprostredkovateľov,“ uzatvára Beata Lipšicová.

bezpecnykurier
bezpecnykurier
bezpecnykurier Chráňte
vašu komunikáciu
bezpecnykurier Dôverné informácie
zabezpečte heslom
bezpecnykurier Diskrétnosť požadujte
aj od vašich partnerov

Kľúčové slová

logo
Prečítajte si tiež:
24.7.2019 Ján Beracka

Ondrej Faith: Klienti sú citliví na cenu poistenia. Riešia aj navýšenie o päť eur ročne

„Niektorí klienti chcú poistku najmä rýchlo, na svojho agenta často nemajú čas,“ hovorí Ondrej Faith, prezident Slovenskej asociácie ...

23.7.2019 Ján Beracka

Neautorizované platby sa dajú reklamovať, nie však vždy

Platobná karta je, pochopiteľne, zabezpečená ochrannými prvkami, no napriek tomu sa dá zneužiť. Ľudia sú navyše zraniteľnejší v ...

22.7.2019 Marek Mittaš

Dovolenka bez poistenia môže vyjsť draho. Operácia slepého čreva v Grécku stála 10-tisíc eur

Letná sezóna, to nie sú len dovolenky a zábava, ale aj nešťastia a poistné udalosti. Priemerná poistná škoda v zahraničí za minulý rok ...

19.7.2019 Ján Beracka

Štát si od občanov prestane pýtať ďalšie dokumenty v papierovej forme

Slovensko sa už od 1. septembra minulého roka konkrétnym spôsobom obmedzuje v byrokracii tým, že určité potvrdenia sa dajú získať ...

18.7.2019 Ján Beracka

Na Slovensku majú agenti viac povinností, ako vyžaduje európska smernica

Smernica IDD vznikala so vznešeným cieľom, ktorým bolo chrániť spotrebiteľa a nastaviť rovnaké pravidlá pre všetky kanály distribúcie ...

17.7.2019 Ján Beracka

Hybridne financovaný poistný maklér? Nič také sa na Slovensku nechystá

Agenti sa nahlas sťažujú na to, že slovenská legislatíva prísne oddeľuje finančných agentov od finančných poradcov. Túto problematiku ...

16.7.2019 Ján Beracka

Nick de Maesschalck o smernici IDD: Určité rozdiely medzi krajinami sú zdravé, no nesmú byť veľké

Smernica IDD je základnou reguláciou, ktorá predstavuje minimálnu harmonizáciu pravidiel v oblasti distribúcie poistenia. Členské štáty ...

15.7.2019 Ján Beracka

Zavedenie smernice IDD v EÚ je náročné, niektoré krajiny ho doteraz nezvládli

Smernica o distribúcii poistenia (IDD) sa do národných legislatív členských štátov EÚ dostáva s pomerne veľkými ťažkosťami. Táto ...

12.7.2019 Ján Beracka

Dohoda o navýšení minimálnej mzdy je zatiaľ ďaleko

Do 15. júla by sa mali zamestnávatelia, odborári a vláda dohodnúť na prípadnom navýšení minimálnej mzdy. Zamestnávatelia sú ochotní ...

11.7.2019 Redakcia FinReport

Financial Report júl - august analyzuje európsku smernicu IDD

Jednou z výhod európskej integrácie, na ktorú sme si zvykli, je slobodné cestovanie. No z Európskej únie na Slovensko skutočne prichádza ...

19.6.2019 Redakcia FinReport

Podnikatelia s obratom do 100 000 eur by mali platiť nižšiu daň z príjmu

Koalícia pripravuje nižšie dane pre malé firmy a živnostníkov. Spoločnosti a živnostníci s obratom do 100 000 by mali platiť nižšiu daň ...

18.6.2019 Redakcia FinReport

Čas na podanie odloženého daňového priznania sa kráti

Na jún si podanie daňového priznania odložilo približne 193-tisíc daňovníkov. Na podanie daňového priznania tak majú tieto osoby ...

17.6.2019 Redakcia FinReport

Záujem o kryptomeny opäť rastie, hodnota bitcoinu stúpa

Virtuálne meny sú stále živé. Hoci má bitcoin za sebou ťažký minulý rok, opäť sa vracia k rastu. Bitcoin rastie spolu s ďalšími ...

14.6.2019 Ján Beracka

Slovensko má málo ambiciózne rozpočtové ciele, ani tie zrejme nesplní

Slovensko nemá dostatočne ambiciózne rozpočtové ciele na dosiahnutie dlhodobo udržateľných financií. Upozorňuje na to Rada pre ...

8.6.2019 Marek Šimo

Je lepšie investovať sám alebo sa poradiť s poradcom?

Väčšina ľudí má svoj názor na to, aký postup zvoliť. Jasná odpoveď v tomto prípade však neexistuje. Závisí totiž od mnohých ...

6.6.2019 Redakcia FinReport

Životné minimum by malo od júla stúpnuť o približne päť eur

Životné minimum na dospelú osobu sa má od začiatku júla tohto roka zvýšiť o 2,5 %, teda o 5,13 eura na 210,20 eura. Vyplýva to z údajov ...

5.6.2019 Redakcia FinReport

Počet sporiteľov v druhom pilieri sa zvyšuje

Počet sporiteľov v druhom pilieri bol koncom apríla tohto roku viac ako 1,5 milióna. Vyplýva to z údajov Sociálnej ...

4.6.2019 Ján Beracka

Sociálne odvody sa majú zmeniť. Viac pôjde na starobné dôchodky, inde zaplatíme menej

Skladba odvodov do Sociálnej poisťovne by sa mohla zmeniť. V parlamente je novela zákona 461/2003 Z. z. o sociálnom poistení, ktorá počíta s ...

PHP Developer - študentská brigáda PHP Developer - študentská brigáda
PHP Developer províznych systémov PHP Developer províznych systémov
PHP Developer poistných agregátorov PHP Developer poistných agregátorov
PHP Developer FinTech cloudových riešení PHP Developer FinTech cloudových riešení