Hľadaj

Úspešní manažéri pohyb potrebujú. Toto sú športy vhodné práve pre nich

13 Voľný čas Poslať

Vyťaženie je pre manažérov životným štýlom. No bez športu sa fyzická aj mentálna kondícia neregeneruje dostatočne rýchlo. Máme tu pár tipov, ktoré ozdravia, prinesú efekt a necvičia sa dlho.

image

Foto: Shutterstock

Power joga

Uponáhľaný životný štýl typický pre „západné“ krajiny príliš nekorešponduje so „slow motion“ módom východnej kultúry. No jogové cviky sú dokonalé na nabudenie sa energiou, precvičenie tela a zlepšenie kondície. Ak však nemáte čas dve hodiny dýchať na karimatke, riešením môže byť power joga. Tento druh jogy spojil dynamiku západnej kultúry s múdrosťou východu. Výsledkom je cvičenie, ktoré dokonale zrelaxuje psychiku a rozcvičí telo. Pomocou špeciálnych cvikov prichádza k zlepšeniu prenosu informácií medzi telom a mozgom. Revitalizuje orgány a posilní hlboké svaly, ktoré sú dôležité pre správne držanie tela a fungovanie celého organizmu. Už počas cvičenia dochádza k harmonizácii všetkých vnútorných procesov, a tým aj k strate nadbytočných kilogramov.

Power joga redukuje stres a napätie. V power joge sú pozície a dych úzko späté. Riadeným dýchaním dochádza k odbúravaniu napätia a stresu, má to antistresový efekt. Skrátka toto cvičenie má všetko, čo manažér potrebuje. Navyše je power joga silným zdrojom pozitívnej energie.

Maratónsky beh 

Je to aktivita, ktorá je mimoriadnou métou. Manažéri sa neuspokoja len tak s dvíhaním činiek a behaním, ak nemajú víziu. Tréning na maratón buduje pevnú vôľu, vytrvalosť a zoceľuje telo aj myseľ. Odbehnúť maratón je manažérska prestíž. Výzvou však je aj samotný tréning, pretože zabehnúť viac ako štyridsať kilometrov sa nedá rovno z kancelárskej stoličky. Podľa bežca a vedca Grega McMillana sa dá pripraviť z amatéra na maratónca za 24 týždňov. Kľúčom je behať tieto týždne minimálne trikrát týždenne a pozvoľne zvyšovať trasy. Je dobré začať zľahka troma kilometrami, a takto o necelý rok už môžete mať nejakú tú maratónsku medailu. Nehovoriac o tom, že pravidelný beh zbavuje stresu, posilňuje srdce aj kondíciu.

Bez športu sa fyzická aj mentálna kondícia neregeneruje dostatočne rýchlo. Preto nemusí byť šport súčasťou zdravého životného štýlu zameraného na zvyšovanie výkonu.

Kickbox

Zlý vplyv na zdravie je hromadenie stresu a zlej energie v tele. No a práve manažéri zvyčajne neprežijú ani jeden deň bez stresovej situácie. Tú je z tela najlepšie vybiť. Preto je kickbox jeden z najvhodnejších športov. Tréningy navyše nie sú mimoriadne dlhé. Aj pri ľahšej športovej záťaži sa dá spáliť 800 kalórií za hodinu, takže aj bruško z rautov sa dá efektívne vyboxovať. Okrem toho kickbox vďaka vybitiu agresie extra dobre pôsobí na nervovú sústavu, pretože odstraňuje stres a napätie. Ako jeden z mála športov precvičí prakticky všetky svalové partie. Buduje výbušnosť, ostražitosť, zlepšuje koordináciu. Navyše formuje mužnú postavu a veľmi dobre pomáha aj psychike. Keďže kickbox je do istej miery aj záležitosťou stratégie, jeho pozitívny afekt sa prejaví nielen v ringu, ale aj v lepšom myslení v rámci biznisu.

Plávanie

Všetky predchádzajúce sú pre manažérov vhodné, no ak ste svoje telo dvadsať rokov zanedbávali, je najlepšie začať plávaním. Pri ňom netrpia kĺby, pretože telo je nadľahčované vo vode. Pri plávaní si skvele vytriedite myšlienky a vyčistíte hlavu. Je to kardiotréning, ktorý ponúka viacero plaveckých spôsobov. Samotné plávanie zlepšuje držanie tela a podporuje pohybový aparát. Plávanie podporí aj úbytok hmotnosti a je prakticky športom, ktorý môže robiť každý.

Potrebujete licenciu na výkon finančného sprostredkovania ?
Rýchlosťou blesku vám poskytneme odborné a komplexné služby.
logo
PHP Developer - študentská brigáda PHP Developer - študentská brigáda
PHP Developer províznych systémov PHP Developer províznych systémov
PHP Developer poistných agregátorov PHP Developer poistných agregátorov
PHP Developer FinTech cloudových riešení PHP Developer FinTech cloudových riešení