Netflix prichádza s novým predplatným. Bude lacnejšie, no s reklamami
Streamovacia spoločnosť Netflix nadviazala spoluprácu so spoločnosťou Microsoft, aby svojim zákazníkom mohla poskytnúť lacnejší plán predplatného s reklamami. Lacnejší plán má prilákať nových zákazníkov a zmierniť tak straty, ktoré Netflix od začiatku tohto roka zaznamenal.
Foto: Shutterstock
Nové predplatné nenahradí predchádzajúce
Po úspešnom roku 2021 zaznamenal Netflix výrazný pokles ceny akcií. Navyše počas prvého štvrťroka prišiel o približne 200-tisíc predplatiteľov a počas druhého o približne 1 milión. Dôvodov poklesu hodnoty akcií bolo hneď niekoľko.
Prvým bola invázia Ruska na Ukrajinu, čo spôsobilo, že streamovacia spoločnosť odišla z ruského trhu, kde si ju predplácalo viac ako 700-tisíc divákov. Druhým dôvodom bolo uvoľňovanie opatrení. Ľudia už nemajú toľko času pozerať seriály a filmy, preto svoje predplatné rušia.
Podľa samotnej spoločnosti je hlavnou príčinou poklesu akcií aj zieľanie hesiel medzi priateľmi a rodinnými príslušníkmi. Z analýz vyplynulo, že takýmto spôsobom funguje až 100 miliónov domácností po celom svete.
Lacnejšie, ale s reklamami
Spoločnosť Netflix tak začala premýšľať, ako vyriešiť problém so „zdieľaním“ hesiel a pritiahnuť nových zákazníkov. Jednou z možností má byť nové predplatné, na ktorom pracuje spolu so spoločnosťou Microsoft. Toto predplatné má byť lacnejšie ako základné, ktoré v súčasnosti stojí 7,99 eura, no Netflix ešte neprezradil, koľko zaň zákazník zaplatí.
Nové predplatné s reklamami však nenahradí balíky, ktoré sú v ponuke. Má ich len doplniť. Zákazník si tak bude môcť vybrať, či si priplatí a užije si film bez vyrušovania, alebo ušetrí a pretrpí kratšiu reklamu.
Výkonný riaditeľ Netflixu Greg Peters sa v oficiálnom vyhlásení vyjadril, že dlhodobým cieľom Netflixu je väčší výber pre spotrebiteľov a prémiový zážitok pre inzerentov.
Problémom je aj konkurencia
Spoločnosť Netflix v minulosti nechcela reklamy. Jej obchodný model bol postavený na mesačnom predplatnom. Po výraznom poklese hodnoty akcií a strate predplatiteľov však muselo vedenie firmy porušiť svoje vlastné pravidlá.
Netflix dúfa, že nové predplatné mu pomôže aj v boji proti konkurencii. Na trhu sa totiž v súčasnosti nachádza veľké množstvo rôznych streamovacích platforiem a málo zákazníkov, ktorí sú ochotní za ne platiť. K obľúbeným sa radia HBO Max, Amazon Prime, Apple TV či Disney+.
Streamovanie s reklamami nie je žiadnou novinkou. Podobný model má aj hudobná služba Spotify, ktorú môžete používať zadarmo v prípade, ak vám nevadí zopár reklám. V prípade Netflixu si však budete musieť aj za plán s reklamami niečo zaplatiť.
Kedy Netflix predstaví svoje nové predplatné?
Netflix aktuálne pracuje na nových zmluvách s viacerými veľkými spoločnosťami, ako Warner Bros, Universal či Sony Pictures Television, aby mohol zobrazovať reklamy ako súčasť svojej služby. Dátum spustenia nového predplatného ešte nie je presný, no odhaduje sa na koniec tohto roka.
Mzdová kalkulačka
Mzdová kalkulačka ADVANCED
Kalkulačka tehotenskej dávky
Kalkulačka materskej dávky
Kalkulačka rodičovského bonusu
Valorizácia dôchodkov
Kalkulačka na výpočet dôchodku
Kalkulačka dôchodkového veku
Kalkulačka vdovského dôchodku
Kalkulačka sirotského dôchodku
Kalkulačka minimálneho dôchodku
Porovnanie zdravotných poisťovní
2024
Finanční agenti
Kryptomeny
Unicef
Zamestnanie
SPRAVODAJSTVO
Najčítanejšie
- 1.IMT Smile - Exoticana 13. - 19. decembra 2024
- 2.Jozef Holly - Vianočná piano show 23. novembra 2024 - 6. januára 2025
- 3.Top foto dňa (15. október 2024): Rekordná chlebová reťaz z Nitry, podpis memoranda s Hyundai Mobis aj prijatie výboru Kultúrneho štrajku
- 4.Zomrel český herec Jiří Hromada
- 5.Zlaté zuby, župany či plienky. Kanalizácia nie je odpadkový kôš, upozorňujú obyvateľov bratislavskí vodári