Hľadaj
× Aplikácia Aplikácia

Netflix prichádza s novým predplatným. Bude lacnejšie, no s reklamami

Naďa Černá Voľný čas Poslať

Streamovacia spoločnosť Netflix nadviazala spoluprácu so spoločnosťou Microsoft, aby svojim zákazníkom mohla poskytnúť lacnejší plán predplatného s reklamami. Lacnejší plán má prilákať nových zákazníkov a zmierniť tak straty, ktoré Netflix od začiatku tohto roka zaznamenal.

Netflix

Foto: Shutterstock

 

Nové predplatné nenahradí predchádzajúce

Po úspešnom roku 2021 zaznamenal Netflix výrazný pokles ceny akcií. Navyše počas prvého štvrťroka prišiel o približne 200-tisíc predplatiteľov a počas druhého o približne 1 milión. Dôvodov poklesu hodnoty akcií bolo hneď niekoľko.

Prvým bola invázia Ruska na Ukrajinu, čo spôsobilo, že streamovacia spoločnosť odišla z ruského trhu, kde si ju predplácalo viac ako 700-tisíc divákov. Druhým dôvodom bolo uvoľňovanie opatrení. Ľudia už nemajú toľko času pozerať seriály a filmy, preto svoje predplatné rušia.

Podľa samotnej spoločnosti je hlavnou príčinou poklesu akcií aj zieľanie hesiel medzi priateľmi a rodinnými príslušníkmi. Z analýz vyplynulo, že takýmto spôsobom funguje až 100 miliónov domácností po celom svete.

Lacnejšie, ale s reklamami

Spoločnosť Netflix tak začala premýšľať, ako vyriešiť problém so „zdieľaním“ hesiel a pritiahnuť nových zákazníkov. Jednou z možností má byť nové predplatné, na ktorom pracuje spolu so spoločnosťou Microsoft. Toto predplatné má byť lacnejšie ako základné, ktoré v súčasnosti stojí 7,99 eura, no Netflix ešte neprezradil, koľko zaň zákazník zaplatí.

Nové predplatné s reklamami však nenahradí balíky, ktoré sú v ponuke. Má ich len doplniť. Zákazník si tak bude môcť vybrať, či si priplatí a užije si film bez vyrušovania, alebo ušetrí a pretrpí kratšiu reklamu.

Výkonný riaditeľ Netflixu Greg Peters sa v oficiálnom vyhlásení vyjadril, že dlhodobým cieľom Netflixu je väčší výber pre spotrebiteľov a prémiový zážitok pre inzerentov.

Problémom je aj konkurencia

Spoločnosť Netflix v minulosti nechcela reklamy. Jej obchodný model bol postavený na mesačnom predplatnom. Po výraznom poklese hodnoty akcií a strate predplatiteľov však muselo vedenie firmy porušiť svoje vlastné pravidlá.

Netflix dúfa, že nové predplatné mu pomôže aj v boji proti konkurencii. Na trhu sa totiž v súčasnosti nachádza veľké množstvo rôznych streamovacích platforiem a málo zákazníkov, ktorí sú ochotní za ne platiť. K obľúbeným sa radia HBO Max, Amazon Prime, Apple TV či Disney+.

Streamovanie s reklamami nie je žiadnou novinkou. Podobný model má aj hudobná služba Spotify, ktorú môžete používať zadarmo v prípade, ak vám nevadí zopár reklám. V prípade Netflixu si však budete musieť aj za plán s reklamami niečo zaplatiť.

Kedy Netflix predstaví svoje nové predplatné?

Netflix aktuálne pracuje na nových zmluvách s viacerými veľkými spoločnosťami, ako Warner Bros, Universal či Sony Pictures Television, aby mohol zobrazovať reklamy ako súčasť svojej služby. Dátum spustenia nového predplatného ešte nie je presný, no odhaduje sa na koniec tohto roka.

logo
Prečítajte si tiež:
16.11.2023 Miloslava Némová

V piatok 17. novembra si pripomenieme Deň boja za slobodu a demokraciu, obchody budú zatvorené

Deň boja za slobodu a demokraciu, ktorý sa slávi ako štátny sviatok vždy 17. novembra, v tomto roku pripadne na piatok. Môžeme sa teda ...

15.11.2023 Miloslava Némová

Spoločnosť Disney oslavuje 100 rokov. Od myšiaka Mickeyho až po streamovacie služby

Už je to 100 rokov od vzniku animačného štúdia, ktoré dnes pozná každý pod názvom Walt Disney. Legendárna postavička Mickey Mouse, ...

9.11.2023 Miloslava Némová

Poslednej skladbe Beatles pomohla na svet umelá inteligencia

Začiatok novembra 2023 bol poznamenaný návratom legendárnej skupiny The Beatles na hudobnú scénu. Skladba Johna Lennona Now and Then zaujala ...

8.11.2023 Roland Régely

Letenky sú drahšie ako pred pandémiou, no záujem o cestovanie je aj tak rekordný

Ak ste v poslednom čase hľadali letenky do vzdialenejších destinácií, pravdepodobne ste sa stretli s vyššími cenami, ako ste boli zvyknutí ...

1.11.2023 Redakcia FinReport

Online rezervačné platformy dovolenkových pobytov sú stále na vzostupe

Počas druhého štvrťroka 2023 strávili hostia v rámci EÚ takmer 153 miliónov nocí v krátkodobom prenájme ubytovania, ktoré si ...

27.10.2023 Roland Régely

Cestovateľské novinky, ktoré potešia slovenských dovolenkárov už túto zimu

Kam sa tento rok v zime oplatí cestovať za teplom? Sezóna 2023/2024 prvýkrát ponúkne plnohodnotnú dovolenku bez pandemických opatrení a ...

25.9.2023 Redakcia FinReport

Víťazka veľkej letnej súťaže Jarmila Szabóová vďaka FinReportu zažila super dovolenku

Veľká letná súťaž magazínu FinReport pozná svoju víťazku. Stala sa ňou Jarka Szabóová zo Štrkovca v okrese Rimavská Sobota, ktorú sme ...

28.7.2023 Roland Régely

Turistov pribúda a exotické destinácie obmedzujú ich počty zavádzaním environmentálnych poplatkov

Čoraz viac krajín, prípadne letovísk, bojuje s enormným nárastom turistov. Kým niektoré z nich sa rozhodli obmedziť počet návštevníkov, ...

21.7.2023 Ján Sípos

Letné dovolenky: Tieto veci si na cestu do niektorých krajín so sebou určite neberte

Letné cestovanie je nielen a načerpaní nových síl, ale často aj o dobrodružstvách. Tým sa môže stať napríklad aj niečo také na prvý ...

6.7.2023 Ján Sípos

Hlavné trendy v turizme pre rok 2023 – zdravie, zážitky a ekológia

Turistická sezóna je už v plnom prúde a miera rastu cestovného ruchu je obrovská. Nie div, odvetvie sa konečne zotavuje z pandémie COVID-19. ...

4.7.2023 Redakcia FinReport

Nakúpte si už dnes, pretože v stredu 5. júla 2023 budú obchody zatvorené

Sviatok sv. Cyrila a Metoda, ktorý na Slovensku patrí medzi štátne sviatky, v tomto roku pripadol na stredu 5. júla 2022. Pripravte sa na to, ...

1.7.2023 Redakcia FinReport

Ani vysoká inflácia nás neprinúti vzdať sa letnej dovolenky. Plánuje ju 70 % Slovákov, až 46 % chce ísť k moru

Ani vysoká inflácia neznížila apetít Slovákov po letnej dovolenke. Až sedem z desiatich obyvateľov Slovenska totiž tento rok plánuje letnú ...

Mobilná aplikácia
VISA MasterCard Maestro Apple Pay Google Pay