Netflix prichádza s novým predplatným. Bude lacnejšie, no s reklamami
Streamovacia spoločnosť Netflix nadviazala spoluprácu so spoločnosťou Microsoft, aby svojim zákazníkom mohla poskytnúť lacnejší plán predplatného s reklamami. Lacnejší plán má prilákať nových zákazníkov a zmierniť tak straty, ktoré Netflix od začiatku tohto roka zaznamenal.

Foto: Shutterstock
Nové predplatné nenahradí predchádzajúce
Po úspešnom roku 2021 zaznamenal Netflix výrazný pokles ceny akcií. Navyše počas prvého štvrťroka prišiel o približne 200-tisíc predplatiteľov a počas druhého o približne 1 milión. Dôvodov poklesu hodnoty akcií bolo hneď niekoľko.
Prvým bola invázia Ruska na Ukrajinu, čo spôsobilo, že streamovacia spoločnosť odišla z ruského trhu, kde si ju predplácalo viac ako 700-tisíc divákov. Druhým dôvodom bolo uvoľňovanie opatrení. Ľudia už nemajú toľko času pozerať seriály a filmy, preto svoje predplatné rušia.
Podľa samotnej spoločnosti je hlavnou príčinou poklesu akcií aj zieľanie hesiel medzi priateľmi a rodinnými príslušníkmi. Z analýz vyplynulo, že takýmto spôsobom funguje až 100 miliónov domácností po celom svete.
Lacnejšie, ale s reklamami
Spoločnosť Netflix tak začala premýšľať, ako vyriešiť problém so „zdieľaním“ hesiel a pritiahnuť nových zákazníkov. Jednou z možností má byť nové predplatné, na ktorom pracuje spolu so spoločnosťou Microsoft. Toto predplatné má byť lacnejšie ako základné, ktoré v súčasnosti stojí 7,99 eura, no Netflix ešte neprezradil, koľko zaň zákazník zaplatí.
Nové predplatné s reklamami však nenahradí balíky, ktoré sú v ponuke. Má ich len doplniť. Zákazník si tak bude môcť vybrať, či si priplatí a užije si film bez vyrušovania, alebo ušetrí a pretrpí kratšiu reklamu.
Výkonný riaditeľ Netflixu Greg Peters sa v oficiálnom vyhlásení vyjadril, že dlhodobým cieľom Netflixu je väčší výber pre spotrebiteľov a prémiový zážitok pre inzerentov.
Problémom je aj konkurencia
Spoločnosť Netflix v minulosti nechcela reklamy. Jej obchodný model bol postavený na mesačnom predplatnom. Po výraznom poklese hodnoty akcií a strate predplatiteľov však muselo vedenie firmy porušiť svoje vlastné pravidlá.
Netflix dúfa, že nové predplatné mu pomôže aj v boji proti konkurencii. Na trhu sa totiž v súčasnosti nachádza veľké množstvo rôznych streamovacích platforiem a málo zákazníkov, ktorí sú ochotní za ne platiť. K obľúbeným sa radia HBO Max, Amazon Prime, Apple TV či Disney+.
Streamovanie s reklamami nie je žiadnou novinkou. Podobný model má aj hudobná služba Spotify, ktorú môžete používať zadarmo v prípade, ak vám nevadí zopár reklám. V prípade Netflixu si však budete musieť aj za plán s reklamami niečo zaplatiť.
Kedy Netflix predstaví svoje nové predplatné?
Netflix aktuálne pracuje na nových zmluvách s viacerými veľkými spoločnosťami, ako Warner Bros, Universal či Sony Pictures Television, aby mohol zobrazovať reklamy ako súčasť svojej služby. Dátum spustenia nového predplatného ešte nie je presný, no odhaduje sa na koniec tohto roka.
Kľúčové slová
Podujatia

2023

Finanční agenti

Kryptomeny

Zamestnanie

Voľný čas


SPRAVODAJSTVO





- 1.Daňový bonus na dieťa: Výpočet je komplikovaný, pre niektorých živnostníkov bude bonus nedosiahnuteľný
- 2.Daňové priznanie: Čo všetko si môže živnostník odpočítať z daní?
- 3.Changpeng Zhao: Šéf Binance bagatelizuje hrozbu digitálnych mien centrálnych bánk pre kryptosvet
- 4.Finančná správa SR testuje úhradu dane z príjmov a spotrebných daní aj prostredníctvom platobnej karty
- 5.Slovensko vyčerpalo v dobiehajúcom programovom odbobí z eurofondov takmer 11 miliárd eur