Hľadaj
× Aplikácia Aplikácia

Anketa: Budúcnosť praje digitalizácii finančných služieb. Bez agentov to však nepôjde

Magdaléna Švančarková Váš názor
SK
EN
Poslať

Aktuálna situácia spustila lavínu digitalizácie aj vo finančných službách. Klienti komunikujú viac na diaľku, zmluvy sa uzatvárajú online. Osobný kontakt je však stále dôležitou súčasťou poistenia, a bez neho si budúcnosť nevedia predstaviť ani slovenské finančné domy.

image

Peter Friedmann, co-CEO a predseda predstavenstva Prosight Slovensko

Peter Friedmann, generálny riaditeľ a predseda predstavenstva Prosight Slovensko

Finančné sprostredkovanie podlieha modernizácii a digitalizácii. Do popredia sa dostáva pojem fintech. Jednoduchšie produkty, ako napríklad povinné zmluvné poistenie, cestovné poistenie a zodpovednosť za škodu, je možné bez problémov uzatvoriť online. Naopak, produkty, ktoré znamenajú pre klientov veľké rozhodnutie, ako hypotéka, životné poistenie alebo investície, sú oblasťami, kde cítime veľký a rastúci dopyt po službách finančných sprostredkovateľov. Klienti sa chcú o týchto otázkach poradiť s odborníkom. Digitalizácia v tejto oblasti smeruje skôr k technológiám, ktoré znižujú administratívnu náročnosť, umožňujú komunikovať na diaľku a zjednodušujú uzatváranie a servis produktov.

Milan Pobjecký, konateľ spoločnosti Respect Slovakia

Milan Pobjecký, konateľ spoločnosti Respect Slovakia

Predpokladáme, že blízka budúcnosť prinesie zo strany poisťovní čoraz viac unifikovaných digitalizovaných poistných produktov, dát a informácií o poistení. Kvalitné dojednávanie poistenia v budúcnosti podľa nás prinesie úzku špecializáciu finančného agenta na konkrétne typy poistenia a vytváranie špecializovaných poistných domov. Bežnou pomôckou finančných agentov budú poistné porovnávače. Prevažná časť komunikácie s finančným agentom bude prebiehať v online prostredí. Pridaná hodnota zo strany finančného agenta bude nutná, pretože nastupujúca generácia bude „hladná“ po poistení „šitom na mieru“. Pozícia kvalitného finančného agenta v budúcnosti bude pravdepodobne ešte dôležitejšia, ako je dnes.

Positive

Partnerom článku je Positive Services s.r.o

Milan Drugda, senior director Partners Group SK

Milan Drugda, senior director Partners Group SK

Množstvo finančných kalkulačiek, porovnávačov produktov a možnosť uzavrieť zmluvu online cez web natíska otázku, či vôbec bude potreba finančných sprostredkovateľov v budúcnosti. Všetky technologické inovácie sú však v rukách neprofesionálneho klienta málo efektívne. Na definovanie investičných horizontov, potreby riešenia zabezpečenia dôchodku, poistných rizík, poistných súm a ďalších parametrov komplexného finančného plánu nemá bežný človek čas a dostatočnú finančnú gramotnosť. V budúcnosti sa na trhu presadia finanční sprostredkovatelia, ktorí dokážu klientovi poradiť komplexne vo všetkých šiestich sektoroch finančného trhu. To prinesie zvýšené požiadavky na ich vzdelanie a odbornú spôsobilosť v oblasti financií.

Roland Dvořák, generálny riaditeľ Fingo

Roland Dvořák, generálny riaditeľ Fingo

Finančný trh sa už niekoľko rokov presúva do online sveta, a tomuto trendu sa prispôsobujú aj sprostredkovatelia. Moderné maklérske spoločnosti sa digitalizujú, inovujú svoje služby a vyvíjajú online nástroje, aby klientom poskytli čo najlepší zážitok a komplexné služby na jednom mieste. Očakávame, že v budúcnosti budú pribúdať nové technológie, ktoré ešte viac zefektívnia prácu agentov a prinesú vyšší komfort pre klientov. Myslím si, že osobný kontakt s klientom bude pre náš biznis stále kľúčový, ale práve vďaka digitalizácii dokážu agenti pomôcť širšiemu okruhu klientov. Máme prepracované unikátne Trhovisko príležitostí, kde maklérom prinášame nové obchodné príležitosti z online prostredia a mesačne generujeme až päťtisíc nových leadov.

Marián Búlik, finančný analytik OVB Allfinanz Slovensko

Marián Búlik, finančný analytik OVB Allfinanz Slovensko

Digitalizácia nám už niekoľko rokov uľahčuje prácu, ale nedokáže nahradiť finančné sprostredkovanie. My v OVB máme elektronickú dokumentáciu od roku 2013, neskôr sme pridali biometrický podpis a sofistikovanú správu klientov. To všetko nám pomáha robiť prácu efektívnejšie a rýchlejšie. Budúcnosť sprostredkovania však bude naďalej závisieť od osobného kontaktu. Žiadny online systém nedokáže pri zložitejších zadaniach, ako sú životné poistenie či financovanie bývania, nahradiť osobný kontakt a riešenia šité na mieru klientovi. Aj keď jednoduché produkty, ako cestovné a povinné zmluvné poistenie, budú ľudia stále viac riešiť online, pri náročnejších témach sa budú obracať na sprostredkovateľov aj v budúcnosti.

Kľúčové slová

logo
Prečítajte si tiež:
30.11.2022 Naďa Černá

Obraz White Disaster od Andyho Warhola vydražili za 84,5 milióna dolárov

Masívnu sieťotlač s názvom White Disaster, ktorá je jedným z najvýznamnejších diel Andyho Warhola, predala aukčná spoločnosť Sotheby's ...

30.11.2022 Redakcia FinReport

Rast cien nehnuteľností sa spomalil, medziročne sa zvýšili už „len“ o 14,5 %

Realizačné ceny všetkých nehnuteľností určených na bývanie boli počas tretieho štvrťroka 2022 o 14,5 % vyššie ako v rovnakom období ...

30.11.2022 Roland Régely

UNIVERSAL maklérsky dom: Tržby kontinuálne rastú, v pláne je expanzia na západ

UNIVERSAL maklérsky dom je stabilnou súčasťou desiatky najväčších samostatných finančných agentov na slovenskom trhu. Firme v posledných ...

29.11.2022 Martin Jamnický

Kryptomeny padajú, no trhom s NFT rastú tržby o 60 % aj počty používateľov o 22 %

Nedávny pád cien kryptomien vymazal všetkým digitálnym aktívam hodnotu vyčíslenú na miliardy dolárov. Výnimkou nie sú ani nezameniteľné ...

29.11.2022 Naďa Černá

Vznikol, aby bojoval proti korupcii a nekalým praktikám. Ako sa mu darí chrániť whistleblowerov?

Každý, kto čelí šikane či inému negatívnemu správaniu sa zo strany zamestnávateľa, sa môže obrátiť na Úrad na ochranu oznamovateľov. ...

29.11.2022 Redakcia FinReport

Zdravotná poisťovňa Dôvera dostala trojmiliónovú pokutu

Zdravotná poisťovňa Dôvera dostala pokutu 3 milióny eur. Dôvodom má byť nesprávny postup pri účtovaní o poistnom kmeni. Pokuta sa týka ...

29.11.2021 Robert Juriš

Anketa: Multi-level marketing, broker pool, alebo existuje aj tretia cesta?

Keď sa objavili prví sprostredkovatelia finančných produktov na trhu, svoje štruktúry budovali v štýle MLM, teda vertikálne v podobe ...

6.5.2021 Robert Juriš

Anketa: Poisťovne smerujú k poskytovaniu komplexných riešení za asistencie najmodernejších technológií

Kľúčové bude získavanie dostatku kvalitných dát. Na ich zber a identifikáciu potrieb klientov sa počíta s masívnym využitím internetu ...

19.1.2021 Robert Juriš

Anketa: Ako sa masívny nástup digitalizácie premietol do konania lídrov a riadenia finančných spoločností

Doba "kovidová" priniesla množstvo obmedzení, nepríjemností a obáv. Pre mnohých sa však spája nielen s negatívnymi zážitkami a ...

25.6.2020 Arian Ali

Anketa – Ako urýchlila pandémia koronavírusu proces digitalizácie na poistnom trhu?

26.2.2020 Zuzana Fryč

Anketa: Aké ekonomické opatrenia by ste privítali od novej vlády?

21.1.2020 Zuzana Fryč

Anketa: Čo robia pre ekologicky šetrné správanie slovenské firmy?

24.10.2019 Marek Mittaš

Anketa: Nachádzate na pracovnom trhu dostatok kvalifikovaných pracovných síl? Ako motivujete svojich zamestnancov?

28.5.2019 Marek Mittaš

Anketa: Oplatí sa v súčasnosti kupovať nehnuteľnosť?

25.4.2019 Marek Mittaš

Čo by mali mladí pracujúci urobiť pre zabezpečenie svojich dôchodkov?

4.3.2019 Marek Mittaš

Anketa: Ako hodnotíte prínosy a negatíva pre Slovensko za desať rokov v eurozóne?

30.7.2018 Marek Mittaš

Aká je aktuálna ekonomická situácia, dá sa očakávať v blízkom období výraznejšia kríza? Čo by ju mohlo spôsobiť?

25.5.2018 Marek Mittaš

Ako hodnotíte stav digitalizácie a elektronizácie na Slovensku?

Aplikácia

  1. 1.
    UNIVERSAL maklérsky dom: Tržby kontinuálne rastú, v pláne je expanzia na západ
  2. 2.
    Rast cien nehnuteľností sa spomalil, medziročne sa zvýšili už „len“ o 14,5 %
  3. 3.
    Zdravotná poisťovňa Dôvera dostala trojmiliónovú pokutu
  4. 4.
    Obraz White Disaster od Andyho Warhola vydražili za 84,5 milióna dolárov
  5. 5.
    Informácie o budúcom dôchodku budeme dostávať čierne na bielom v takzvanej oranžovej obálke