Anketa – Ako urýchlila pandémia koronavírusu proces digitalizácie na poistnom trhu?

Slavomír Molnár, analytik spoločnosti PROSIGHT Slovensko
Poisťovne mali digitalizáciu procesu sprostredkovania v pláne už niekoľko rokov, no až pandémia ich prinútila v tomto smere okamžite zmeniť priority. Zrazu v priebehu niekoľkých týždňov dokončili rozpracované projekty a urobili veľký krok vpred. Napriek nákladom, ktoré do toho investovali, poisťovne túto možnosť vnímajú ako svoju konkurenčnú výhodu.
Digitalizácia v období pandémie uľahčila sprostredkovateľom uzatvoriť poistenie s klientom na diaľku. Zjednodušenie sa týka najmä zrušenia nutnosti, aby klient podpísal zmluvu fyzicky. Nahrádza ju digitálny podpis alebo podpis zmluvy zaplatením prvého poistného.
Pre klienta to prináša benefit v podobe úspory času a odpadnutie nevyhnutnosti osobného stretnutia. Nemyslím si však, že vďaka tomu by si klienti sami dokázali nastaviť optimálne poistenie a sami si ho aj uzatvorili prostredníctvom webu poisťovne.
Peter Majer, hovorca Národnej banky Slovenska
Digitalizácia v poistnom sektore nie je novým fenoménom. Na trhu už niekoľko rokov existujú možnosti online porovnania produktov a uzatvárania zmlúv na diaľku. Zmena nastala v intenzite využívania týchto nástrojov kvôli potrebe čo najviac minimalizovať osobné stretnutia.
Tvorba a výroba predajných online nástrojov sa uskutočnila z veľkej časti už v minulosti. Aj keď si ich vývoj vyžiadal nejaké prvotné investície, ich aplikácia v praxi má potenciál zásadne znížiť administratívne náklady.
Legislatívna ochrana klienta je tiež dostačujúca vďaka už prijatým zákonom, ktoré upravujú distribúciu finančných služieb a ich poskytovanie na diaľku. Tie poznajú mechanizmy na zabezpečenie riadneho a včasného informovania klienta.
Marián Búlik, finančný analytik OVB Allfinanz Slovensko
My sa snažíme nahrádzať klasické procesy digitálnymi už osem rokov. Od roku 2016 sme nasadili do praxe biometrický podpis. Týmto krokom sme vlastne u časti klientov kompletne eliminovali papierovú dokumentáciu.
Naše skúsenosti jasne potvrdzujú, že klienti prechod na elektronickú dokumentáciu oceňujú. Výhody jednoznačne prevažujú. Okrem iného, pri každom jednom produkte by sme bez digitalizácie museli klientovi dávať niekoľko desiatok strán papiera dokumentov. V posledných rokoch totiž počet aj rozsah informačných materiálov výrazne narástol.
Finančný sektor je v otázke digitalizácie dlhé roky pozadu. Digitalizácia je prirodzený proces, ktorý patrí do každého sektora ekonomiky, a každý, kto chce na trhu zotrvať, musí do digitalizácie investovať. Poisťovne a banky nemohli a nemôžu zostať bokom, ak si chcú udržať klientov. Pandémia koronavírusu preto finančnému trhu v tejto oblasti len pomohla.
Maroš Ovčarik, generálny riaditeľ PARTNERS INVESTMENTS
Koronakríza výrazne zrýchlila digitalizáciu naprieč celou ekonomikou nielen v poistnom sektore. V praxi to znamená, že dnes si na diaľku dokáže klient uzavrieť viac zmlúv ako pred krízou. Neznamená to však, že sa zmluvy na osobnom stretnutí už nebudú dať uzatvárať, alebo že tento spôsob úplne zanikne.
Predpokladám vyššiu dostupnosť finančných služieb aj z pohodlia domova. Pre poisťovne je digitalizácia príležitosťou na zvýšenie dostupnosti ich produktov. Napriek tomu, že nesie so sebou vstupné náklady, predstavuje okrem iného aj budúcu úsporu. Preto po vypuknutí pandémie takmer všetky spoločnosti zvolili veľmi podobný postup a dofinalizovali svoje digitalizačné projekty v krátkom čase.
Kľúčové slová
Podujatia

2023

Finanční agenti

Kryptomeny

Zamestnanie

Voľný čas


SPRAVODAJSTVO





- 1.Daňový bonus na dieťa: Výpočet je komplikovaný, pre niektorých živnostníkov bude bonus nedosiahnuteľný
- 2.Daňové priznanie: Čo všetko si môže živnostník odpočítať z daní?
- 3.Finančná správa SR testuje úhradu dane z príjmov a spotrebných daní aj prostredníctvom platobnej karty
- 4.Changpeng Zhao: Šéf Binance bagatelizuje hrozbu digitálnych mien centrálnych bánk pre kryptosvet
- 5.Canva: Vytvorte manuál značky 16.02.2023