Zamestnávatelia zvažujú návrat svojich pracovníkov do kancelárií. Musia však myslieť na opatrenia
V súvislosti s postupným uvoľňovaním vládnych nariadení, zvažujú mnohí zamestnávatelia návrat svojich pracovníkov do kancelárií. Odborníci upozorňujú, že tomuto kroku by mali predchádzať viaceré opatrenia.
Foto: Shutterstock
Spôsob práce v kanceláriách sa v najbližšom období zmení v dôsledku krízy v súvislosti s pandémiou COVID-19. „Zatiaľ sa zameriavame skôr na krátkodobé riešenia vyvolané vplyvom zdravotnej krízy a opatrenia primárne zamerané na zabezpečenie bezpečnosti a zdravia zamestnancov. Málokto si už dnes trúfa s určitosťou povedať, aký bude mať táto nová situácia dlhodobý dosah,“ hovorí Marek Marynčák, zodpovedný za riešenia pracovného priestoru v Colliers International. Zamestnávatelia s pomocou konzultantov dokážu tieto zmeny priviesť do života v priebehu krátkeho času.
Návrat na pracoviská treba premyslieť
Kancelárie zostanú dôležitou súčasťou biznis stratégií podnikov aj naďalej. Sú neodmysliteľnou súčasťou budovania podnikovej kultúry, komunity, či posilňovania vzťahov medzi kolegami. Pred pestovaním dobrých vzťahov musia dať zamestnávatelia aktuálne prednosť zabezpečeniu dostatočného odstupu medzi zamestnancami a hygiene.
Práve teraz je správny čas zamyslieť sa nad tým, ako pripraviť pracovisko na návrat zamestnancov. Príprava by mala pozostávať z prehodnotenia troch kľúčových oblastí: fyzické usporiadanie priestoru, organizácia práce a zmena života v kancelárii.
Tri kľúčové oblasti
Fyzické usporiadanie priestoru zahŕňa optimalizáciu existujúcich kancelárií s ohľadom na zabezpečenie bezpečných rozostupov medzi pracovníkmi. Nové usporiadanie fyzického priestoru často závisí od premyslenia účelu a nových spôsobov využívania pracovísk. S tým súvisí aj zavedenie nových pravidiel práce.
Organizačné zmeny si vyžadujú analýzu chodu práce v organizácii a prípravu na fázový návrat do kancelárie. Nové pravidlá ovplyvnia spôsob, akým sa prerozdelia tímy a postupy, akými sa budú striedať na pracovisku. Spolu s tým treba zvážiť, ako efektívne začleniť do nového konceptu aj prácu z domu. V tomto smere je dôležité, aby bol zamestnávateľ pripravený riešiť problémy zamestnancov nastavením správnej internej komunikácie.
Zmena života v kancelárií – Konzultanti riešenia pracovného prostredia sa do vypuknutia krízy sústredili najmä na tvorbu kancelárií, ktoré podporujú neformálnu komunikáciu medzi členmi tímu. Aktuálna situácia si však žiada prehodnotenie týchto konceptov za účelom ochrany zdravia pracovníkov. Neformálne kávy, voľnočasové aktivity na odreagovanie, ako aj využívanie spoločných priestorov musí mať stanovené nové pravidlá s ohľadom na bezpečné používanie priestorov ako takých.
„Žijeme v bezprecedentnej dobe, v ktorej sú mimoriadne dôležité správne rozhodnutia v správnom čase. Odporúčame preto zveriť prípravu pracoviska na návrat zamestnancom do rúk skúseným konzultantom, ktorí v tomto smere ponúkajú svoje dlhoročné know-how adaptované na dnešnú zmenenú realitu. Vďaka tomu prevedú klienta celým procesom veľmi rýchlo,“ dopĺňa Marek Marynčák.
Mzdová kalkulačka
Mzdová kalkulačka ADVANCED
Kalkulačka tehotenskej dávky
Kalkulačka materskej dávky
Kalkulačka rodičovského bonusu
Valorizácia dôchodkov
Kalkulačka na výpočet dôchodku
Kalkulačka dôchodkového veku
Kalkulačka vdovského dôchodku
Kalkulačka sirotského dôchodku
Kalkulačka minimálneho dôchodku
Porovnanie zdravotných poisťovní
2024
Finanční agenti
Kryptomeny
Unicef
Zamestnanie
SPRAVODAJSTVO
Najčítanejšie
- 1.Odchod do predčasného dôchodku bude po novom menej výhodný
- 2.Pomoc s hypotékou sa má po novom týkať aj ľudí s refinancovaným úverom
- 3.Dnes (19. apríla) je svetový deň investičných fondov. Ako sa im darí na Slovensku?
- 4.OpenAI je najviac financovaná spoločnosť s umelou inteligenciou. Jednorožec vyzbieral už 14 miliárd dolárov
- 5.Umelá inteligencia vládne aj trhu so smartfónmi. Apple je pod tlakom, Samsung na vzostupe