Viaceré firmy obchádzajú zákon a namiesto používania marketingovej predvoľby (0)888 radšej volajú z českých čísel
Vlani v auguste začala pre marketingové telefonické volania platiť nová predvoľba (0)888. Jej úlohou je upozorniť zákazníka, že mu volá niekto s ponukou produktov a služieb. Vďaka tomu sa volaný môže rozhodnúť, či telefonát prijme alebo nie. V praxi však firmy vymýšľajú rôzne spôsoby, ako toto pravidlo obísť.

Foto: Shutterstock
Volajú bez predvoľby
Úrad pre reguláciu elektronických komunikácií a poštových služieb od októbra minulého roku preveruje rôzne podnety na dodržiavanie povinnosti používať marketingovú predvoľbu a konštatuje, že firmy sú naozaj vynaliezavé.
„Od spustenia zoznamu telefónnych čísel pre zabránenie nevyžiadaným marketingovým volaniam účastníci a používatelia nahlasujú úradu rôzne telefónne čísla, z ktorých boli obťažovaní marketingovými ponukami napriek tomu, že svoje vlastné číslo do zoznamu uviedli. Medzi týmito číslami sú nielen slovenské, ale aj české telefónne čísla,“ komentuje situáciu vedúca tlačovo-informačného oddelenia Úradu pre reguláciu elektronických komunikácií a poštových služieb Adriana Volfová.
Takmer 400 podnetov
V decembri 2022 riešil úrad sedem podnetov, aktuálne eviduje 380 podnetov, a to aj vrátane šiestich podnetov na marketingové volania z českých telefónnych čísel. „Tieto podnety riešime v spolupráci s Českým telekomunikačným úradom,“ dopĺňa A. Volfová.
Pritom pri telefonátoch z českých čísel platí, že v zmysle zákona o elektronických komunikáciách musia marketingovú predvoľbu používať všetky subjekty, ktoré marketingovo kontaktujú zákazníkov na území Slovenskej republiky. Okrem toho je ich povinnosťou overiť si číslo zákazníka v zozname na stránke nevyziadanevolania.sk, či klient neuviedol, že v danej oblasti nechce byť marketingovo kontaktovaný.
Úrad podnety prešetruje a v prípade zistenia porušenia zákona má právo uložiť pokutu. Doteraz však nevydal rozhodnutie o uložení pokuty za nepoužívanie marketingovej predvoľby.
„Pri správnom konaní je potrebné rešpektovať všetky zákonné lehoty a poskytnúť účastníkovi správneho konania priestor na predloženie vyjadrení a dôkazov na svoju obhajobu v zmysle správneho poriadku,“ uzatvára A. Volfová. Pokuta môže byť vo výške od 200 eur do 5 % z obratu firmy za predchádzajúci rok.
Kedy nie je potrebné použiť marketingovú predvoľbu
Firmy, samozrejme, môžu volať zákazníkovi kvôli priamemu marketingu aj bez predvoľby. No iba v prípade niekoľkých povolených výnimiek:
1) Napríklad vtedy, ak majú svoje telefónne číslo zverejnené na webovej stránke.
2) V prípade, že podnikateľ predal klientovi nejaký výrobok na základe zmluvy, kde má uvedené jeho kontaktné údaje.
3) Ak firma v minulosti predala klientovi produkt a chce mu ho ponúknuť znova.
4) Ak klient sám požiada o cenovú ponuku a informovanie o najnovších ponukách firmy, a to preukázateľným spôsobom.
Kľúčové slová
Mzdová kalkulačka
Mzdová kalkulačka ADVANCED
Kalkulačka tehotenskej dávky
Kalkulačka materskej dávky
Kalkulačka rodičovského bonusu
Valorizácia dôchodkov
Kalkulačka na výpočet dôchodku
Kalkulačka dôchodkového veku
Kalkulačka vdovského dôchodku
Kalkulačka sirotského dôchodku
Kalkulačka minimálneho dôchodku
Porovnanie zdravotných poisťovní
2023

Finanční agenti

Kryptomeny

Zamestnanie

Kultúra a umenie

Voľný čas


SPRAVODAJSTVO





Najčítanejšie
- 1.Zakladateľmi neobanky Revolut sú Ukrajinec a Rus. Ako spolu vychádzajú a aký to má vplyv na ich biznis?
- 2.E-commerce čelí nedostatku kvalifikovanej pracovnej sily, kľúčové sú zručnosti a zanietenie uchádzačov
- 3.Úrazové poistenie je potrebné prehodnocovať a aktualizovať rovnako ako poistenie nehnuteľnosti
- 4.Víťazka veľkej letnej súťaže Jarmila Szabóová vďaka FinReportu zažila super dovolenku
- 5.JPMorgan prináša nový spôsob platenia prostredníctvom klepnutia na iPhone