Hľadaj
× Aplikácia Aplikácia

Viaceré firmy obchádzajú zákon a namiesto používania marketingovej predvoľby (0)888 radšej volajú z českých čísel

Magdaléna Švančarková Podnikanie Poslať

Vlani v auguste začala pre marketingové telefonické volania platiť nová predvoľba (0)888. Jej úlohou je upozorniť zákazníka, že mu volá niekto s ponukou produktov a služieb. Vďaka tomu sa volaný môže rozhodnúť, či telefonát prijme alebo nie. V praxi však firmy vymýšľajú rôzne spôsoby, ako toto pravidlo obísť.

image

Foto: Shutterstock

Volajú bez predvoľby

Úrad pre reguláciu elektronických komunikácií a poštových služieb od októbra minulého roku preveruje rôzne podnety na dodržiavanie povinnosti používať marketingovú predvoľbu a konštatuje, že firmy sú naozaj vynaliezavé.

„Od spustenia zoznamu telefónnych čísel pre zabránenie nevyžiadaným marketingovým volaniam účastníci a používatelia nahlasujú úradu rôzne telefónne čísla, z ktorých boli obťažovaní marketingovými ponukami napriek tomu, že svoje vlastné číslo do zoznamu uviedli. Medzi týmito číslami sú nielen slovenské, ale aj české telefónne čísla,“ komentuje situáciu vedúca tlačovo-informačného oddelenia Úradu pre reguláciu elektronických komunikácií a poštových služieb Adriana Volfová.

72478

Takmer 400 podnetov

V decembri 2022 riešil úrad sedem podnetov, aktuálne eviduje 380 podnetov, a to aj vrátane šiestich podnetov na marketingové volania z českých telefónnych čísel. „Tieto podnety riešime v spolupráci s Českým telekomunikačným úradom,“ dopĺňa A. Volfová.

Pritom pri telefonátoch z českých čísel platí, že v zmysle zákona o elektronických komunikáciách musia marketingovú predvoľbu používať všetky subjekty, ktoré marketingovo kontaktujú zákazníkov na území Slovenskej republiky. Okrem toho je ich povinnosťou overiť si číslo zákazníka v zozname na stránke nevyziadanevolania.sk, či klient neuviedol, že v danej oblasti nechce byť marketingovo kontaktovaný.

Úrad podnety prešetruje a v prípade zistenia porušenia zákona má právo uložiť pokutu. Doteraz však nevydal rozhodnutie o uložení pokuty za nepoužívanie marketingovej predvoľby.

„Pri správnom konaní je potrebné rešpektovať všetky zákonné lehoty a poskytnúť účastníkovi správneho konania priestor na predloženie vyjadrení a dôkazov na svoju obhajobu v zmysle správneho poriadku,“ uzatvára A. Volfová. Pokuta môže byť vo výške od 200 eur do 5 % z obratu firmy za predchádzajúci rok.

Kedy nie je potrebné použiť marketingovú predvoľbu

Firmy, samozrejme, môžu volať zákazníkovi kvôli priamemu marketingu aj bez predvoľby. No iba v prípade niekoľkých povolených výnimiek:

1) Napríklad vtedy, ak majú svoje telefónne číslo zverejnené na webovej stránke.

2) V prípade, že podnikateľ predal klientovi nejaký výrobok na základe zmluvy, kde má uvedené jeho kontaktné údaje.

3) Ak firma v minulosti predala klientovi produkt a chce mu ho ponúknuť znova.

4) Ak klient sám požiada o cenovú ponuku a informovanie o najnovších ponukách firmy, a to preukázateľným spôsobom.

Kľúčové slová

logo
Prečítajte si tiež:
25.9.2023 Martin Jamnický

E-commerce čelí nedostatku kvalifikovanej pracovnej sily, kľúčové sú zručnosti a zanietenie uchádzačov

Odvetvie e-commerce rástlo ako jedno z mála aj počas pandémie koronavírusu. Nárast sa síce v ostatných mesiacoch spomalil, no vo väčšine ...

25.9.2023 Dominik Horváth

Zakladateľmi neobanky Revolut sú Ukrajinec a Rus. Ako spolu vychádzajú a aký to má vplyv na ich biznis?

Neobanka Revolut vznikla v roku 2015 a rýchlo sa stala najúspešnejším britským startupom v histórii. Za jej vydareným príbehom stojí rodák ...

24.9.2023 Redakcia FinReport

JPMorgan prináša nový spôsob platenia prostredníctvom klepnutia na iPhone

Tak, ako sa vyvíjajú moderné technológie, pribúdajú aj nové spôsoby platenia. Na jednom takom pracovala aj americká banka JPMorgan, ktorá ...

24.9.2023 Redakcia FinReport

Úrazové poistenie je potrebné prehodnocovať a aktualizovať rovnako ako poistenie nehnuteľnosti

Úrazy sa častejšie stávajú mužom ako ženám. Najohrozenejšou vekovou skupinou sú „násťroční“ študenti či žiaci, a potom dospelí ...

23.9.2023 Redakcia FinReport

Nový zamestnanecký benefit prinesie revolúciu vo výplatách

Pri uchádzaní sa o prácu musia o svoju pracovnú budúcnosť zabojovať nielen noví potenciálni zamestnanci, ale funguje to aj naopak, keď sa o ...

23.9.2023 Redakcia FinReport

Reštaurácie: Elektronické stravenky sú na vzostupe, využívanie kešu ustupuje

Väčšina reštaurácií na Slovensku v súčasnosti využíva digitálne technológie ako súčasť svojich prevádzok, aby zabezpečili komfort ...

22.9.2023 Robert Juriš

ECB skúma kvalitu súčasných eurobankoviek a zároveň pracuje na ich redizajne

Európska centrálna banka už počas minulého roka ohlásila redizajn eurobankoviek, ktoré sú v nezmenenej podobe v obehu už viac ako dve ...

22.9.2023 Redakcia FinReport

iSTYLE sa spája s m:zone. Akvizícia prinesie viac prémiových predajní

Spoločnosti iSTYLE a m:zone spájajú svoje aktivity a pod hlavičkou iSTYLE budú prevádzkovať šesť predajní v Bratislave, Trenčíne a ...

22.9.2023 Miloslava Némová

Česká národná banka dostala zlatú horúčku. Čo sa to u našich susedov deje?

Popularita zlata je opäť na vzostupe. Medzi centrálnymi bankami, ktoré vo veľkom tento drahý kov nakupujú, vyčnieva Česká národná banka. ...

21.9.2023 Redakcia FinReport

Podvod: Podnikateľ zdokladoval, že tankoval aj 30-krát denne, daniari mu to spočítali

Podnikateľ chcel optimalizovať výsledok hospodárenia svojej firmy, a preto sa uchýlil k nečestnému konaniu. Do nákladov si zahrnul množstvo ...

19.9.2023 Miloslava Némová

Malé podniky čaká úprava DPH. Budú sa môcť oslobodiť od platenia dane v štáte, v ktorom nesídlia

Schyľuje sa k úprave národnej legislatívy v otázke dane z pridanej hodnoty (DPH) pre malé podniky. Dôvodom je nová smernica Európskej únie, ...

18.9.2023 Redakcia FinReport

Európska komisia schválila zníženie sociálnych odvodov pre potravinárov a podnikateľov v živočíšnej výrobe

Európska komisia schválila dočasné zníženie sociálnych odvodov slovenským potravinárom. Štát síce pripravil a poslanci parlamentu s ...

17.9.2023 Redakcia FinReport

Pribúda veľa nových e-shopov, no tie staršie sú životaschopnejšie

Počty e-shopov rástli aj v prvom polroku roku 2023. Oproti roku 2022 sa však zmenilo ich zameranie. Medzi nový‎‎mi e-shopmi dominovali ...

14.9.2023 Redakcia FinReport

Expertné centrum Arval BNP Paribas v Bratislave plánuje prijať ďalších 200 zamestnancov

Nadnárodná skupina Arval BNP Paribas na Slovensku pokračuje v rozširovaní svojich aktivít. Do konca roka 2025 plánuje prijať 200 nových ...

12.9.2023 Redakcia FinReport

Protimonopolný úrad SR schválil Ternu kúpu potravinárskej firmy KON-RAD

Protimonopolný úrad Slovenskej republiky (PMÚ SR) schválil koncentráciu spočívajúcu v získaní nepriamej výlučnej kontroly spoločnosti ...

6.9.2023 Redakcia FinReport

Prieskum: Slovenskí podnikatelia vnímajú podporu vlády pre ich podnikanie ako nedostatočnú

Slovenskí podnikatelia nie sú spokojní s podporou, ktorú im poskytuje vláda pre ich podnikanie. Ukazujú to najnovšie výsledky prieskumu ...

3.9.2023 Redakcia FinReport

Prieskum: Príležitosť na rast malých a stredných rodinných firiem je v ich ďalšej digitalizácii

Modernizovať svoje fungovanie chcú pomocou nových digitálnych nástrojov viac ako dve pätiny malých a stredných firiem v rodinných rukách. ...

2.9.2023 Redakcia FinReport

Nové živnosti na Slovensku pribúdajú pomalšie, počet ukončených, naopak, stúpa

Situácia na Slovensku novým podnikateľom nepraje. Výsledkom je, že ľudia sa do zakladania vlastných živností nehrnú. Počet ...

Mobilná aplikácia
VISA MasterCard Maestro Apple Pay Google Pay