Hľadaj

Vaša osobná značka na profesionálnych sociálnych sieťach

Jana Schochmann, Adela Jasenovcová Podnikanie Poslať

Sociálne siete sa dajú považovať samy osebe za zvláštny jav. Priniesli však so sebou aj niekoľko ďalších fenoménov, s ktorými sa musíme vo svojom profesionálom živote vyrovnať. Je to voľný priestor – „stage“ pre každého. Ako pre firmy, tak pre jednotlivcov. Za každou firmou však dnes už chceme vidieť konkrétneho lídra. Nestačí, keď k svojim zákazníkom a potenciálnym zamestnancom komunikuje len firma, nestačí už ani jej hovorkyňa či hovorca.

Jana Schochmann, Adela Jasenovcová, Katarína Varga

Zdroj: Katarína Varga

Ľudia chcú vidieť konkrétnych, reálnych ľudí. Chcú poznať ich hodnoty a názory. Doba si vyžaduje ísť takpovediac s kožou na trh a užiť si (alebo si oddrieť) warholovských 15 minút slávy. Na scénu vstupuje „Personal Branding“ alebo budovanie vlastnej osobnej značky, a to sa nezaobíde bez silnej a efektívnej online prítomnosti.

Pri budovaní pracovnej siete kontaktov medzi sociálnymi médiami zreteľne vyniká LinkedIn. Udržuje si profesionalitu a jeho algoritmus chce dávať priestor najmä odborníkom.

Profily na LinkedIn obsahujú informácie o pracovných skúsenostiach, vzdelaní, zručnostiach a odporúčaniach od ľudí, s ktorými dotyčný spolupracoval.

LinkedIn je tiež platforma pre firemné profily, kde spoločnosti môžu zdieľať informácie o svojich produktoch a službách, vyhľadávať potenciálnych zamestnancov a budovať svoju firemnú identitu prostredníctvom obsahu a interakcií so svojimi sledovateľmi.

Šesť krokov k efektivite a viditeľnosti

1) Optimalizujte si svoj profil.

Zabezpečte, aby bol váš profil na LinkedIn kompletný a aktuálny. Profilové fotky a príspevky by mali vystihovať váš profesionálny obraz.

2) Stanovte si ciele.

Definujte si jasné ciele, ktoré chcete svojou online prítomnosťou dosiahnuť. Chcete získať nových klientov, budovať odbornú reputáciu alebo sa pripojiť k profesionálnej komunite?

3) Vytvárajte kvalitný obsah.

Pravidelne zdieľajte obsah, či už ide o krátke príspevky, články alebo videá.

Pomôže vám to získať pozornosť, odbornú reputáciu a rešpekt. A, samozrejme, taktiež prilákať sledovateľov.

4) Angažujte sa v komunitách.

Komunikujte s ľuďmi z vašej oblasti, komentujte príspevky a budujte vzťahy. Aktívna účasť v online komunite zvyšuje vašu viditeľnosť.

5) Využívajte aj vizuálne prvky.

Pracujte aj na vizuálnej stránke vášho profilu. Profilová fotka a grafický dizajn prispievajú k skvelému prvému dojmu v online priestore.

6) Merajte svoj úspech.

Sledujte analytické údaje a merajte úspech vašej online stratégie. To vám umožní prispôsobiť svoj prístup a dosahovať lepšie výsledky.

Ak sa chcete rozvíjať a budovať si vlastnú osobnú značku, mali by ste na sebe pracovať. Poznať možnosti LinkedIn na maximum. Už dávno neslúži iba ako HR nástroj, prípadne miesto pre váš životopis. Ponúka oveľa viac, len ho stačí vedieť využívať na maximum.

Je pochopiteľné, že nemôžete mať prehľad v každej oblasti a byť profesionálom v každej sfére. Preto dávame do pozornosti workshop naživo v Bratislave, ktorým vás prevedú tri skúsené expertky: Jana Schochmann (odborníčka na budovanie osobnej značky), Adela Jasenovcová (certifikovaná Linkedin špecialistka) a Katarína Varga (profesionálna fotografka a content creator).

Dňa 6. 12. na Škultétyho 18 sa počas 6 hodín naučíte všetky dôležité a najčerstvejšie informácie a trendy, ktoré sa neustále menia a prispôsobujú potrebám používateľov.

Viac informácií: schochmann.jana@gmail.com

logo
Prečítajte si tiež:
10.12.2024 Robert Juriš

Na Slovensku sa postavilo o štvrtinu menej bytov ako pred rokom

Výstavba nových bytov na Slovensku sa prepadáva a čísla sú čoraz nepriaznivejšie. V treťom štvrťroku tohto roku sa začalo stavať o 22,5 ...

10.12.2024 Redakcia FinReport

Odložené platby odvodov za december 2021 je potrebné zaplatiť do konca tohto roka

Sociálna poisťovňa pripomína a upozorňuje samostatne zárobkovo činné osoby (SZČO) a zamestnávateľov na blížiaci sa termín odkladu ...

10.12.2024 Redakcia FinReport

Priemyselná produkcia pokračuje v raste najmä vďaka výrobe automobilov

Priemyselná produkcia na Slovensku rastie. V októbri 2024 sa jej podarilo byť v pluse už štvrtý mesiac za sebou. K tomuto trendu prispela ...

10.12.2024 Redakcia FinReport

Slovenské firmy sú vo využívaní digitálnych technológií podpriemerné

Slovenské firmy sú vo využívaní digitálnych technológií piate najhoršie v celej Európskej únii. Síce zaostávame aj za našimi ...

10.12.2024 Martina Staňová

Spotrebné úvery: Záujem o ne zvyšuje očakávané zdražovanie

Objem spotrebných úverov poskytnutých bankami na Slovensku v tomto roku v porovnaní s minulým rokom vzrástol. Podľa Národnej banky Slovenska ...

9.12.2024 Mário Špilberger

Banky investovanie do kryptomien neponúkajú, len jedna o tom uvažuje

Banky vám okrem tradičného zhodnocovania vkladov a poskytovania pôžičiek ponúknu aj príležitosť investovať do akcií, realitných fondov ...

9.12.2024 Robert Juriš

Cena bitcoinu prekonala 100-tisíc dolárov, no víťazom býčieho trhu bude blockchain

Cena najsilnejšej kryptomeny na trhu – bitcoinu dosiahla minulý týždeň svoje nové historické maximum, keď prekonala psychologickú hranicu ...

8.12.2024 Redakcia FinReport

Najvyššie platy na Slovensku poskytujú „staršie“ obchodné spoločnosti

Úspech firmy sa zvykne merať tržbami, ktoré dokáže vygenerovať počas roka, prípadne dosiahnutým ziskom pred či po zdanení. Jedným z ...

1.12.2024 Redakcia FinReport

Spoločnosti sa pripravujú na nárast rizík, pomoc hľadajú u umelej inteligencie

Podľa novej správy spoločnosti KPMG Future of Risk je riadenie rizík vo firmách čoraz zložitejšie a náročnejšie. Príčinou je zvyšovanie ...

30.11.2024 Redakcia FinReport

Firmy zápasia s nárastom insolvencií a oneskoreným platením faktúr

Slovenské firmy čaká náročný záver roku. Hlavný exportný partner – Nemecko doteraz nenaštartovalo ekonomiku a dopyt z jeho strany preto ...

28.11.2024 Martin Jamnický

Faktoring ako spôsob riešenia pohľadávok. Kedy sa oplatí?

Dozvuky dvojcifernej inflácie, rast prevádzkových nákladov a vysoké úrokové sadzby napínajú rozpočty slovenských firiem na doraz. Stále ...

24.11.2024 Redakcia FinReport

V októbri 2024 zbankrotovalo najviac firiem počas tohto roka

Október 2024 bol zatiaľ najhorším mesiacom v tomto roku z pohľadu počtu bankrotov firiem na Slovensku. Presne 42 októbrových konkurzov ...

21.11.2024 Martin Jamnický

Ako môže nové nariadenie o ekodizajne ovplyvniť európsky trh?

Európska únia urobila významný krok smerom k zelenšej budúcnosti, keď v júli tohto roku schválila nové nariadenie, ktoré sprísňuje ...

19.11.2024 Redakcia FinReport

Čo je to ESG reporting a ako pomáha spoločenská zodpovednosť firmám

Firmy, aj tie slovenské, budú musieť zvýšiť transparentnosť a zodpovednosť svojho podnikania. Prikazuje im to zákon o účtovníctve, ktorý ...

16.11.2024 Redakcia FinReport

Home office sa môže po dohode so zamestnávateľom nachádzať kdekoľvek

Home office zažil najväčší boom najmä v rokoch 2021 a 2022. Mnohé firmy by teraz rady vrátili ľudí späť do kancelárií, pričom ...

14.11.2024 Martin Jamnický

Efektivita vymáhania dlhov exekútormi za posledné dva roky klesla o 40 %

Efektivita vymáhania dlhov exekútormi klesla za posledné dva roky až o takmer 40 %. Asociácia slovenských inkasných spoločností (ASINS) ...

7.11.2024 Martin Jamnický

Ako pri poistnej udalosti skrátiť čakanie na vyplatenie poistného plnenia?

Za hospitalizáciu, vážne úrazy, invaliditu či úmrtie vlani poisťovne vyplatili cez 360 miliónov eur pri celkovom počte bezmála 240-tisíc ...

26.10.2024 Redakcia FinReport

Daňové povinnosti: Na toto nesmiete zabudnúť pri prenájme nehnuteľnosti cez digitálne platformy

Podmienky pre prenájom nehnuteľností cez medzinárodné digitálne platformy, ako sú Booking či Airbnb, sa zmenili. Každý, kto využíva ...

Mobilná aplikácia
VISA MasterCard Maestro Apple Pay Google Pay