Tržby v e-commerce klesajú, e-shopy hľadajú spôsoby, ako znížiť náklady
Obdobie kovidových lockdownov prialo e-shopom. Rast odvetvia e-commerce zbrzdila až vojna na Ukrajine a následná inflácia. Rast cien dnes majiteľom a prevádzkovateľom e-shopov spôsobuje veľké problémy. Najvhodnejším riešením v aktuálnej situácii je hľadanie možností znižovania prevádzkových nákladov, čo môže pomôcť aj zvýšiť konkurenčnú výhodu elektronického obchodu.

Zdroj: Freepik
Ako znížiť náklady na prevádzku
Znižovanie nákladov na prevádzku je nový trend spojený s krízou a rastúcou infláciou. Po období vysokých tržieb zažívajú obchodníci šok v podobe poklesu objednávok. Podľa dát spoločnosti Upgates zaznamenalo slovenské e-commerce v treťom kvartáli medziročný prepad až o 9 %.
Tí, ktorí výške prevádzkových nákladov, v snahe získať konkurenčnú výhodu, doteraz pozornosť nevenovali, tak teraz musia robiť, aby sa dokázali udržať na trhu.
Časté sú prenájmy e-shopov
Viac než dve tretiny obchodníkov využívajú možnosť prenájmu e-shopu na konkrétnej platforme. Ide o jednoduché riešenie, ktoré umožňuje určitú mieru personalizácie e-shopu pri nízkych mesačných nákladoch.
„Oplatí sa skontrolovať, či e-shopovej platforme podnikateľ neplatí viac, než je nutné. Obľúbenou praktikou sú predovšetkým príplatky za funkcie, ktoré by sa dali považovať za základnú výbavu plnohodnotného e-shopu,“ upozorňuje Michal Benatzky zo spoločnosti Upgates, ktorá vyvíja riešenia pre elektronické obchody.
Štandardnými funkciami môžu byť hodnotenie produktu, porovnanie produktov, prepojenie na sociálne siete, platobné brány, akcie typu 2+1 a podobne. Zmena e-shopového riešenia tak môže znamenať úsporu rádovo v stovkách eur mesačne a majiteľ internetového obchodu dokáže znížiť prevádzkové výdavky doslova na desiatky eur.
Taktika zaujímavých ponúk
Boj o internetového zákazníka je v súčasnosti ešte tvrdší ako v nedávnej minulosti. Mnohí očakávajú, že od predajcu dostanú niečo navyše. Môže ísť o zľavu na prvý nákup, zvýhodnený set produktov, darček a podobne.
Aj preto je teraz vhodný čas uvažovať napríklad o taktike zaujímavých ponúk. „Je lepšie začať v menšom meradle, ktoré umožní zmerať úspešnosť a rentabilitu rôznych kampaní. Nástroje na automatizáciu e-mailov môžu vygenerovať až 20 %, pretože veľmi efektívne prinútia k opakovanému nákupu,“ uzatvára odborník.
Mzdová kalkulačka
Mzdová kalkulačka ADVANCED
Kalkulačka tehotenskej dávky
Kalkulačka materskej dávky
Kalkulačka rodičovského bonusu
Valorizácia dôchodkov
Kalkulačka na výpočet dôchodku
Kalkulačka dôchodkového veku
Kalkulačka vdovského dôchodku
Kalkulačka sirotského dôchodku
Kalkulačka minimálneho dôchodku
Porovnanie zdravotných poisťovní
2023

Finanční agenti

Kryptomeny

Unicef

Zamestnanie

Kultúra a umenie


SPRAVODAJSTVO





Najčítanejšie
- 1.Slabá finančná gramotnosť má negatívny vplyv aj na domáce rozpočty
- 2.HSBC je prvou bankou na svete, ktorá ponúka tokenizované zlato
- 3.Vodička pri obci Mierovo neprežila čelnú zrážku s autom, v ktorom sa viezla mladá rodina (foto)
- 4.Zoroslav Kollár opätovne zdraví Sulíka, tentokrát hovorí o podivnom biznise s ropnými produktami (video)
- 5.Exprezidentovi Porošenkovi zakázali vycestovať z Ukrajiny pre údajné stretnutie s premiérom Orbánom (video)