Prieskum: Viac ako polovica firiem si myslí, že dáta budú dôležitejšie ako obchodné vzťahy
V dôsledku pandémie koronavírusu, ktorá narušila a prinútila digitalizovať obchodné operácie ako nikdy predtým, sa spôsoby práce dramaticky zmenili. Výsledkom je napríklad, že viac ako polovica (53 %) vedúcich pracovníkov firiem pripúšťa, že dáta budú v budúcnosti dôležitejšie ako osobné obchodné vzťahy, a až dve tretiny z nich sú presvedčené, že na úspech firiem sú už dnes potrebné presnejšie (66 %) a širšie (65 %) dáta.

Foto: Shutterstock
Panujú obavy o kvalitu dát
Zistenia zverejnené v štúdii Future of Data spoločnosti Dun & Bradstreet, ktorá sa dopytovala 1 700 pracovníkov na vedúcich pozíciách s rozhodovacou právomocou v podnikoch v rámci celej Európy, odhaľujú obavy týkajúce sa kvality dát a ich vplyvu na ich spoločnosť. Výsledky ukazujú, že najdôležitejšou biznis prioritou pre firmy po pandémii koronavírusu je udržanie si zákazníkov (40 %).
Zo štúdie ďalej vyplýva, že spoločnosti sa obávajú, že kvôli nedostatočnej kvalite dát nebudú schopné získavať nových zákazníkov (27 %), alebo si nebudú vedieť udržať tých existujúcich (25 %). Navyše kvôli zlej kvalite a správe dát je pre ne čoraz väčším problémom nových zákazníkov si vôbec nájsť (22 %), a zároveň udržiavať presné údaje o tých existujúcich (20 %).
Pracovníci obchodu a marketingu sú pod veľkým tlakom
„Obchodné a marketingové tímy sú pod väčším tlakom ako inokedy. Problémy dodávateľského reťazca zhoršujú dlhoročné problémy, ako je napríklad mať aktuálne informácie o zákazníkoch. Nikdy nebolo pre podniky dôležitejšie zaistiť si čo najkvalitnejšie dáta, ktoré im pomôžu identifikovať nových zákazníkov a udržať si tie existujúce,“ povedala international CMO spoločnosti Dun & Bradstreet Susan McKayová.
Do čoho sa bude investovať
Podniky podľa výsledkov štúdie musia investovať najmä do svojej dátovej stratégie, inak kvalitu dát nezlepšia. Pozitívne pritom je, že takmer dve tretiny respondentov (63 %) sa domnievajú, že vedenie ich podniku chápe význam a potenciál dát, pričom 60 % je pripravených dáta demokratizovať, teda sprístupniť ich zamestnancom pre lepšie rozhodovanie a flexibilitu.
Ďalším riešením, ktoré spoločnosti zvažujú, je získanie externej podpory, ktorá im pomôže zlepšiť kvalitu dát. Podľa respondentov by čerpanie väčšieho množstva dát od tretích strán pomohlo firmám udržať si zákazníkov (62 %), ako aj získať nové zákazky (60 %).
Napriek výzvam, ktorým čelia obchodné a marketingové tímy, je efektívna správa dát aj veľkým prísľubom na zlepšenie ich činnosti. Väčšina z nich sa domnieva, že prístup k väčšiemu množstvu dát môže zvýšiť príjmy firmy (69 %), a ich efektívne spravovanie môže byť konkurenčnou výhodou (73 %). A nakoniec až 62 % respondentov verí, že automatizácia pohľadávok bude dôležitá pre pochopenie poznatkov o platbách – napríklad pre pochopenie peňažných tokov a čakajúcich platieb.
Kľúčové slová
Podujatia

2023

Finanční agenti

Kryptomeny

Zamestnanie

Voľný čas


SPRAVODAJSTVO





Najčítanejšie
- 1.Budúcnosť: Umelá inteligencia sa postará o personalizované učenie a technológie o manuálnu prácu
- 2.Krádeže identity firiem pribúdajú. Ako predchádzať problémom?
- 3.Changpeng Zhao: Šéf Binance bagatelizuje hrozbu digitálnych mien centrálnych bánk pre kryptosvet
- 4.Zimný čas sa mení na letný, hlavným cieľom jeho zavedenia bolo aj šetrenie energie
- 5.Ako sa v roku 2023 zvýšia príplatky za prácu cez víkendy, v noci a počas sviatkov