Hľadaj
× Aplikácia Aplikácia

Pod vplyvom koronakrízy až 80 % slovenských firiem investovalo do online marketingu

Redakcia FinReport Podnikanie Poslať

Koronakríza zásadným spôsobom poznačila ekonomiku štátu, veľké aj malé firmy. Napriek tomu však niektoré spoločnosti aj z tejto náročnej situácie dokázali vyťažiť plus body vo svoj prospech.

Marketing, kreatívni ľudia

Foto: Shutterstock

Podľa slovenských marketérov združených v Paneli marketingových profesionálov si počas najkritickejších mesiacov tohto roka, teda od marca až do leta 2020, spomedzi slovenských firiem najlepšie počínala spoločnosť Dedoles.

Túto známu značku zameranú na produkciu veselého oblečenia v prieskume organizovanom prieskumnou agentúrou Go4insight a platformou TheMarketers.biz označila za „víťaza koronakrízy“ viac ako štvrtina opýtaných marketérov. Za ňou nasledovali Slovenská sporiteľňaTelekom, ktoré zhodne získali viac ako 22 % hlasov.

Štyri z piatich firiem investovali do digitálnych technológií

Takéto je poradie firiem, ktoré v tomto roku najlepšie dokázali zúročiť potenciál marketingu. Ako sa však toto odvetvie podporujúce obchod dokázalo zmeniť a vyvíjať počas ostatných mesiacov? Podľa Panelu marketingových profesionálov až takmer 80 % slovenských firiem počas koronakrízy investovalo do niektorých z digitálnych technológií alebo online nástrojov.

Najviac firiem (viac ako polovica) investovalo do digitálnej internej komunikácie a riadenia interných procesov. Takmer polovica firiem zamerala svoje investície do svojho webu, kde optimalizovali SEO, uskutočňovali redizajn alebo vylepšovali user experience pre svojich návštevníkov.

Viac ako 40 % firiem investovalo svoje prostriedky a úsilie do newsletterov alebo e-mailových kampaní pre svojich súčasných či budúcich klientov.

Približne pätina firiem investovala do nástrojov, ktoré zbierajú alebo vyhodnocujú dáta. Šestina firiem sa zamerala na zvýšenie svojej digitálnej bezpečnosti. Do automatizácie, respektíve technológií spojených s umelou inteligenciou, investovala každá siedma spoločnosť a do chatbotov každá desiata spomedzi sledovaných spoločností.

Naopak, len 21 % slovenských firiem zastúpených v Paneli marketingových profesionálov počas koronakrízy nepovažovalo zlepšenie digitálnych technológií alebo nástrojov za svoju prioritu.

Ako efektívne boli online kampane?

Zvýšenie efektivity svojich online kampaní počas koronakrízy zaznamenalo až takmer 60 % marketérov. Každý piaty z nich deklaruje, že ich online kampane boli výrazne efektívnejšie ako obdobné kampane pred koronakrízou. Ľudia boli častejšie doma a výrazne sa zvýšila konzumácia online médií a intenzita využívania sociálnych médií.

Opačnú skúsenosť má približne sedmina marketérov. Ich online kampane počas karantény boli o niečo menej efektívne ako pred karanténou. Žiadnu zmenu v efektivite online kampaní nezaznamenala približne pätina marketérov.

Pozitívne skúsenosti so zvýšenou efektivitou online kampaní mali marketéri z malých, stredných aj najväčších spoločností, pričom najväčšiu pozitívnu zmenu zaznamenali práve tie najmenšie firmy. Čo sa týka oblasti pôsobenia, najväčšie zlepšenie deklarovali marketéri pracujúci v sektore maloobchodu a e-commerce, IT a telekomunikačných spoločností. Mierne zníženie efektivity si všimli niektoré spoločnosti v sektore financií.

Čo je to Panel marketingových profesionálov

Panel slúži ako platforma na kontinuálne exkluzívne prieskumy názorov a postojov medzi slovenskými marketérmi a zadávateľmi reklamy. Jeho členmi sú marketéri, ktorí pracujú predovšetkým pre stredné a veľké slovenské spoločnosti. Aktuálny prieskum bol realizovaný na vzorke 91 respondentov.

Ready Made Maklér
Staňte sa samostatným
finančným agentom už dnes.
Robte biznis,
byrokraciu nechajte na nás.
logo
Prečítajte si tiež:
23.4.2024 Redakcia FinReport

Ako získať vodičské oprávnenie s finančným príspevkom od štátu

Získať vodičské oprávnenie na Slovensku nie je veru lacnou záležitosťou. Mladí ľudia, ktorí sú v opatere centier pre deti a rodiny, po ...

23.4.2024 Martin Jamnický

Do dražby smeruje unikátna zbierka mincí, jej hodnota môže prekonať 5 miliónov eur

Zberatelia aj investori by mali zbystriť pozornosť. Do dražby putuje celoživotná zbierka významného zberateľa MUDr. Václava Brunu. ...

23.4.2024 Redakcia FinReport

VÚB banka: Vedenie účtu aj narábanie s hotovosťou budú drahšie

VÚB je ďalšou bankou pôsobiacou na slovenskom finančnom trhu, ktorá ohlásila zmeny v cenníku svojich služieb. Vychádza z nich, že klienti ...

23.4.2024 Zuzana Fryč

Výber PZP nemusí byť len o nízkej cene, dá sa z neho vyťažiť oveľa viac

Pri výbere povinného zmluvného poistenia (PZP) často rozhoduje čo najnižšia cena, keďže mnohí túto poistku považujú len za zákonnú ...

22.4.2024 Robert Juriš

Predaj bytov v Bratislave zaznamenal prvé oživenie od roku 2022, ceny stagnujú

Začiatok tohto roka sa na bratislavskom trhu s nehnuteľnosťami niesol v znamení mierneho oživenia. Počas prvých troch mesiacov 2024 sa ...

22.4.2024 Martin Jamnický

Vysoké náklady likvidujú dopravcov na Slovensku, trpia najmä menšie spoločnosti

Drahé mýto, vysoká cena pohonných hmôt, nedostatok vodičov. Dopravcovia na Slovensku sa sťažujú na rastúce náklady aj menšie množstvo ...

22.4.2024 Zuzana Fryč

Čomu je lepšie sa vyhnúť počas cestovania, alebo ktoré riziká cestovné poistenie nekryje?

Niektorí preferujú cestovanie najmä počas leta, pre iných sa stalo súčasťou ich životného štýlu počas celého roka. Súčasťou ciest, a ...

15.4.2024 Martin Jamnický

NKÚ: Sociálne podniky, ktoré na Slovensku zamestnávajú 6 700 ľudí, dostali z EÚ 100-miliónovú podporu

Sociálne podniky zamestnávajúce znevýhodnených ľudí poskytujú prácu približne 6 700 zamestnancom. Napriek tomu, že ich podiel na ...

14.4.2024 Redakcia FinReport

E-commerce: V centre pozornosti sú umelá inteligencia a personalizované zážitky

Pre slovenské e-shopy bol minulý rok priaznivým rokom. Viac ako tri štvrtiny z nich zaznamenali vlani rast, alebo boli na tom porovnateľne ako v ...

7.4.2024 Redakcia FinReport

Reporting o zodpovednom prístupe k podnikaniu sa rozšíri aj na množstvo slovenských firiem

Nefinančný ESG reporting je od roku 2018 povinný pre niekoľko veľkých spoločností pôsobiacich na Slovensku. Do platnosti však vstúpi nová ...

5.4.2024 Martin Jamnický

V ktorých odvetviach vzniká a zaniká najviac firiem a živností

Minulý rok bol pre slovenských podnikateľov mimoriadne náročný. Kým v rokoch 2021 a 2022 zaniklo približne 3 300 spoločností, vlani ich ...

1.4.2024 Redakcia FinReport

Na európskom trhu dominujú mikropodniky, no až polovicu obratu generujú veľké firmy

V krajinách Európskej únie pôsobí približne 32 miliónov podnikov a firiem, ktoré zamestnávajú viac ako 160 miliónov ľudí a vlani mali ...

26.3.2024 Robert Juriš

Slovensko má najvyšší podiel fiktívnych živnostníkov v EÚ, švarcsystém dostane stopku

Slovensko má najvyšší podiel takzvaných fiktívnych živnostníkov v rámci krajín Európskej únie. Aj preto chystá Ministerstvo práce, ...

24.3.2024 Redakcia FinReport

McDonald’s vlani na Slovensku nakŕmil 19 miliónov zákazníkov

Slovákom hamburgery chutia. Spoločnosť McDonald's Slovakia vo svojich prevádzkach vlani obslúžila viac ako 19 miliónov zákazníkov. Tržby ...

21.3.2024 Redakcia FinReport

Penta zvažuje predaj stávkovej a hernej spoločnosti Fortuna

Spoločnosť Penta Investments zvažuje možný predaj svojho stávkového a herného operátora Fortuna Entertainment Group. Záujemcom o ...

20.3.2024 Redakcia FinReport

Na niekoľkých exponovaných adresách sídlia aj tisícky firiem naraz

Na Slovensku existuje takmer 1 260 exponovaných adries. Sú to adresy, na ktorých sídli viacero obchodných spoločností alebo neziskových ...

16.3.2024 Redakcia FinReport

Európska investičná banka vlani poskytla Slovensku 293 miliónov eur

Skupina Európskej investičnej banky (skupina EIB) podporila v roku 2023 hospodárstvo Slovenska sumou 293 miliónov eur v nových pôžičkách a ...

16.3.2024 Redakcia FinReport

Trh s hračkami sa prepadol, no Lego dokázalo zvýšiť svoje tržby

Farebné do seba zapadajúce dieliky stavebnice s názvom Lego sú stále populárne. A to aj v časoch, keď sa ľudia, respektíve deti, hrajú ...

Mobilná aplikácia
VISA MasterCard Maestro Apple Pay Google Pay