Pod vplyvom koronakrízy až 80 % slovenských firiem investovalo do online marketingu
Koronakríza zásadným spôsobom poznačila ekonomiku štátu, veľké aj malé firmy. Napriek tomu však niektoré spoločnosti aj z tejto náročnej situácie dokázali vyťažiť plus body vo svoj prospech.
Foto: Shutterstock
Podľa slovenských marketérov združených v Paneli marketingových profesionálov si počas najkritickejších mesiacov tohto roka, teda od marca až do leta 2020, spomedzi slovenských firiem najlepšie počínala spoločnosť Dedoles.
Túto známu značku zameranú na produkciu veselého oblečenia v prieskume organizovanom prieskumnou agentúrou Go4insight a platformou TheMarketers.biz označila za „víťaza koronakrízy“ viac ako štvrtina opýtaných marketérov. Za ňou nasledovali Slovenská sporiteľňa a Telekom, ktoré zhodne získali viac ako 22 % hlasov.
Štyri z piatich firiem investovali do digitálnych technológií
Takéto je poradie firiem, ktoré v tomto roku najlepšie dokázali zúročiť potenciál marketingu. Ako sa však toto odvetvie podporujúce obchod dokázalo zmeniť a vyvíjať počas ostatných mesiacov? Podľa Panelu marketingových profesionálov až takmer 80 % slovenských firiem počas koronakrízy investovalo do niektorých z digitálnych technológií alebo online nástrojov.
Najviac firiem (viac ako polovica) investovalo do digitálnej internej komunikácie a riadenia interných procesov. Takmer polovica firiem zamerala svoje investície do svojho webu, kde optimalizovali SEO, uskutočňovali redizajn alebo vylepšovali user experience pre svojich návštevníkov.
Viac ako 40 % firiem investovalo svoje prostriedky a úsilie do newsletterov alebo e-mailových kampaní pre svojich súčasných či budúcich klientov.
Približne pätina firiem investovala do nástrojov, ktoré zbierajú alebo vyhodnocujú dáta. Šestina firiem sa zamerala na zvýšenie svojej digitálnej bezpečnosti. Do automatizácie, respektíve technológií spojených s umelou inteligenciou, investovala každá siedma spoločnosť a do chatbotov každá desiata spomedzi sledovaných spoločností.
Naopak, len 21 % slovenských firiem zastúpených v Paneli marketingových profesionálov počas koronakrízy nepovažovalo zlepšenie digitálnych technológií alebo nástrojov za svoju prioritu.
Ako efektívne boli online kampane?
Zvýšenie efektivity svojich online kampaní počas koronakrízy zaznamenalo až takmer 60 % marketérov. Každý piaty z nich deklaruje, že ich online kampane boli výrazne efektívnejšie ako obdobné kampane pred koronakrízou. Ľudia boli častejšie doma a výrazne sa zvýšila konzumácia online médií a intenzita využívania sociálnych médií.
Opačnú skúsenosť má približne sedmina marketérov. Ich online kampane počas karantény boli o niečo menej efektívne ako pred karanténou. Žiadnu zmenu v efektivite online kampaní nezaznamenala približne pätina marketérov.
Pozitívne skúsenosti so zvýšenou efektivitou online kampaní mali marketéri z malých, stredných aj najväčších spoločností, pričom najväčšiu pozitívnu zmenu zaznamenali práve tie najmenšie firmy. Čo sa týka oblasti pôsobenia, najväčšie zlepšenie deklarovali marketéri pracujúci v sektore maloobchodu a e-commerce, IT a telekomunikačných spoločností. Mierne zníženie efektivity si všimli niektoré spoločnosti v sektore financií.
Čo je to Panel marketingových profesionálov
Panel slúži ako platforma na kontinuálne exkluzívne prieskumy názorov a postojov medzi slovenskými marketérmi a zadávateľmi reklamy. Jeho členmi sú marketéri, ktorí pracujú predovšetkým pre stredné a veľké slovenské spoločnosti. Aktuálny prieskum bol realizovaný na vzorke 91 respondentov.
Mzdová kalkulačka
Mzdová kalkulačka ADVANCED
Kalkulačka tehotenskej dávky
Kalkulačka materskej dávky
Kalkulačka rodičovského bonusu
Valorizácia dôchodkov
Kalkulačka na výpočet dôchodku
Kalkulačka dôchodkového veku
Kalkulačka vdovského dôchodku
Kalkulačka sirotského dôchodku
Kalkulačka minimálneho dôchodku
Porovnanie zdravotných poisťovní
2024
Finanční agenti
Kryptomeny
Unicef
Zamestnanie
SPRAVODAJSTVO
Najčítanejšie
- 1.Výber PZP nemusí byť len o nízkej cene, dá sa z neho vyťažiť oveľa viac
- 2.Do dražby smeruje unikátna zbierka mincí, jej hodnota môže prekonať 5 miliónov eur
- 3.VÚB banka: Vedenie účtu aj narábanie s hotovosťou budú drahšie
- 4.Ako získať vodičské oprávnenie s finančným príspevkom od štátu
- 5.Otravné telefonáty sa stanú minulosťou. Predvoľba (0)888 znamená, že ide o marketingový hovor