Hľadaj
× Aplikácia Aplikácia

Pod vplyvom koronakrízy až 80 % slovenských firiem investovalo do online marketingu

Redakcia FinReport Podnikanie Poslať

Koronakríza zásadným spôsobom poznačila ekonomiku štátu, veľké aj malé firmy. Napriek tomu však niektoré spoločnosti aj z tejto náročnej situácie dokázali vyťažiť plus body vo svoj prospech.

image

Foto: Shutterstock

Podľa slovenských marketérov združených v Paneli marketingových profesionálov si počas najkritickejších mesiacov tohto roka, teda od marca až do leta 2020, spomedzi slovenských firiem najlepšie počínala spoločnosť Dedoles.

Túto známu značku zameranú na produkciu veselého oblečenia v prieskume organizovanom prieskumnou agentúrou Go4insight a platformou TheMarketers.biz označila za „víťaza koronakrízy“ viac ako štvrtina opýtaných marketérov. Za ňou nasledovali Slovenská sporiteľňaTelekom, ktoré zhodne získali viac ako 22 % hlasov.

Štyri z piatich firiem investovali do digitálnych technológií

Takéto je poradie firiem, ktoré v tomto roku najlepšie dokázali zúročiť potenciál marketingu. Ako sa však toto odvetvie podporujúce obchod dokázalo zmeniť a vyvíjať počas ostatných mesiacov? Podľa Panelu marketingových profesionálov až takmer 80 % slovenských firiem počas koronakrízy investovalo do niektorých z digitálnych technológií alebo online nástrojov.

Najviac firiem (viac ako polovica) investovalo do digitálnej internej komunikácie a riadenia interných procesov. Takmer polovica firiem zamerala svoje investície do svojho webu, kde optimalizovali SEO, uskutočňovali redizajn alebo vylepšovali user experience pre svojich návštevníkov.

Viac ako 40 % firiem investovalo svoje prostriedky a úsilie do newsletterov alebo e-mailových kampaní pre svojich súčasných či budúcich klientov.

Približne pätina firiem investovala do nástrojov, ktoré zbierajú alebo vyhodnocujú dáta. Šestina firiem sa zamerala na zvýšenie svojej digitálnej bezpečnosti. Do automatizácie, respektíve technológií spojených s umelou inteligenciou, investovala každá siedma spoločnosť a do chatbotov každá desiata spomedzi sledovaných spoločností.

Naopak, len 21 % slovenských firiem zastúpených v Paneli marketingových profesionálov počas koronakrízy nepovažovalo zlepšenie digitálnych technológií alebo nástrojov za svoju prioritu.

Ako efektívne boli online kampane?

Zvýšenie efektivity svojich online kampaní počas koronakrízy zaznamenalo až takmer 60 % marketérov. Každý piaty z nich deklaruje, že ich online kampane boli výrazne efektívnejšie ako obdobné kampane pred koronakrízou. Ľudia boli častejšie doma a výrazne sa zvýšila konzumácia online médií a intenzita využívania sociálnych médií.

Opačnú skúsenosť má približne sedmina marketérov. Ich online kampane počas karantény boli o niečo menej efektívne ako pred karanténou. Žiadnu zmenu v efektivite online kampaní nezaznamenala približne pätina marketérov.

Pozitívne skúsenosti so zvýšenou efektivitou online kampaní mali marketéri z malých, stredných aj najväčších spoločností, pričom najväčšiu pozitívnu zmenu zaznamenali práve tie najmenšie firmy. Čo sa týka oblasti pôsobenia, najväčšie zlepšenie deklarovali marketéri pracujúci v sektore maloobchodu a e-commerce, IT a telekomunikačných spoločností. Mierne zníženie efektivity si všimli niektoré spoločnosti v sektore financií.

Čo je to Panel marketingových profesionálov

Panel slúži ako platforma na kontinuálne exkluzívne prieskumy názorov a postojov medzi slovenskými marketérmi a zadávateľmi reklamy. Jeho členmi sú marketéri, ktorí pracujú predovšetkým pre stredné a veľké slovenské spoločnosti. Aktuálny prieskum bol realizovaný na vzorke 91 respondentov.

Potrebujete licenciu na výkon finančného sprostredkovania ?
Rýchlosťou blesku vám poskytneme odborné a komplexné služby.

Kľúčové slová

logo
Prečítajte si tiež:
13.6.2021 Redakcia FinReport

Prieskum: Polovica ľudí na Slovensku sa obáva, či v budúcnosti vyjdú s peniazmi

Takmer každý druhý Slovák má strach, že v blízkej budúcnosti bude horšie vychádzať s financiami. Ale až skoro dve tretiny respondentov ...

13.6.2021 Redakcia FinReport

Tovary s etickým certifikátom Fairtrade pomáhajú prežiť mnohým dodávateľom z rozvojových krajín

Na Slovensku každoročne rastú predaje tovarov s etickou certifikáciou Fairtrade. Takto sa označujú produkty, za ktoré pestovatelia dostali ...

12.6.2021 Redakcia FinReport

S nedostatkom čipov bude automotive bojovať až do konca roka. Problémom sú aj rastúce ceny vstupov

Hoci sa pôvodne očakávalo, že výroba čipov a dopyt po nich sa zladia už počas letných mesiacov tohto roka, najnovšie prognózy ukazujú, ...

12.6.2021 Redakcia FinReport

Slovenská sporiteľňa predala zelené dlhopisy za 100 miliónov eur

Slovenská sporiteľňa predala emisiu zelených dlhopisov v objeme 100 miliónov eur. Je to prvá emisia zelených dlhopisov tejto banky v rámci ...

12.6.2021 Redakcia FinReport

Svetovým podnikateľom roka 2021 sa stal juhokórejčan JungJin Seo

JungJin Seo, čestný predseda predstavenstva juhokórejskej skupiny Celltrion, bol vyhlásený za EY Svetového podnikateľa roka 2021. Uspel v ...

11.6.2021 Robert Juriš

Na Slovensku vzniká unikátny superpočítač fungujúci na báze umelej inteligencie

Slovensko sa síce postupne prepadáva medzi ekonomicky menej úspešné krajiny Európskej únie, no zdá sa, že existuje oblasť, v ktorej by sa ...

11.6.2021 Redakcia FinReport

Novou výkonnou riaditeľkou Poštovej banky sa stala Melinda Burdanová

Poštová banka sa chce ešte viac priblížiť ku svojim klientom v obciach a v menších mestách prostredníctvom širokej distribučnej siete ...

11.6.2021 Redakcia FinReport

TOP 9 rád, na čo by ste nemali zabudnúť pred aj počas cesty autom na dovolenku

Mnohí z nás obľubujú jazdu autom za dovolenkou, pretože poskytuje slobodu, voľnosť a možnosť zažiť dobrodružstvá. Zo Slovenska to máme ...

30.5.2021 Redakcia FinReport

Takmer každá piata firma sa v čase koronakrízy prepadla zo zisku do straty. Môže za to aj zlé riadenie nákladov

Pri pohľade na hospodárenie firiem v predchádzajúcom roku je viditeľný veľký nepomer medzi poklesom ich tržieb a zisku. Mnoho firiem sa ...

9.5.2021 Redakcia FinReport

Na tisíc obyvateľov Slovenska pripadá 56 firiem. V Bratislavskom kraji je ich až trikrát viac

Na tisíc obyvateľov Slovenska pripadá v priemere 56 firiem. Hoci rok 2020 bol kritický, spojený so šírením pandémie koronavírusu a prepadom ...

7.5.2021 Redakcia FinReport

Jednoduchá spoločnosť na akcie je novou možnosťou, ako financovať rozvíjajúce sa firmy

Na trh prichádza nová forma podnikania nazvaná jednoduchá spoločnosť na akcie. Predstavuje hybridnú formu obchodnej spoločnosti, ktorá ...

5.5.2021 Redakcia FinReport

Slováci v Česku vlastnia rovnaký počet firiem ako Česi na Slovensku

Podnikatelia z Českej republiky sú stále najčastejšími zahraničnými majiteľmi slovenských firiem. Vlastnia u nás dovedna 14 740 podnikov, ...

25.4.2021 Redakcia FinReport

Najviac našich firiem vlani nakúpili českí podnikatelia, ale najväčší podiel na majetku spoločností získali Cyperčania

Firmy s najväčším objemom základného imania v minulom roku na Slovensku nadobudli Cyperčania, Česi a Íri. A to i napriek tomu, že Cyprus ...

19.4.2021 Redakcia FinReport

Zelené podnikanie a obehová ekonomika prinesú menej odpadu a lepšie využívanie zdrojov

Silnou témou dneška, ktorá rezonuje aj vďaka Plánu obnovy a odolnosti, je prechod firiem na zelené podnikanie. Cieľom je, aby tvorili menej ...

18.4.2021 Magdaléna Švančarková

Podnikatelia žiadajú plán pre znovuotváranie gastra. Až štyri z piatich prevádzok na pomoc stále len čakajú

Gastro zažilo mimoriadne náročný rok. Najprv zatváranie, potom otváranie prevádzok a terás, no a napokon úplný lockdown. Gastro podniky ...

12.4.2021 Redakcia FinReport

Paradox: V koronakríze sužovanom gastro sektore vlani vzniklo viac ako 700 nových reštaurácií

Jedným z najviac postihnutých odvetví aktuálnou koronakrízou je gastro sektor. Už viac ako rok znášajú majitelia reštaurácií, bistier a ...

11.4.2021 Redakcia FinReport

Očakávalo sa, že koronakríza si vyžiada viac bankrotov. Ich čas však ešte len príde, sú „odložené“

Ekonomickí analytici predpokladali, že v roku 2020 stúpne počet bankrotov firiem, ktoré nezvládnu ničivý nápor koronakrízy. Opak sa však ...

4.4.2021 Redakcia FinReport

Iba štvrtina podnikateľov na Slovensku platí štátu daň z pridanej hodnoty

Len každý štvrtý podnikateľ na Slovensku prispieva do štátneho rozpočtu prostredníctvom platenia dane z pridanej hodnoty (DPH). Z celkového ...

Aplikácia
PHP Developer - študentská brigáda PHP Developer - študentská brigáda
PHP Developer províznych systémov PHP Developer províznych systémov
PHP Developer poistných agregátorov PHP Developer poistných agregátorov
PHP Developer FinTech cloudových riešení PHP Developer FinTech cloudových riešení

Najčítanejšie

  1. 1.
    Obec Lúky v púchovskom okrese žije referendom, obyvatelia rozhodnú o osude miestnej lekárne
  2. 2.
    Prečo zostal okres Trenčín v ružovej farbe? Dôvodom sú lokálne epidémie, vysvetľujú hygienici
  3. 3.
    Bratislavské Staré Mesto pomáha podnikateľom, nájom za terasy chce znížiť až do konca roka
  4. 4.
    Partners Group SK: Nový líder na slovenskom trhu finančného sprostredkovania. Ako sa mu to podarilo?
  5. 5.
    Prieskum: Polovica ľudí na Slovensku sa obáva, či v budúcnosti vyjdú s peniazmi