Hľadaj

Pod vplyvom koronakrízy až 80 % slovenských firiem investovalo do online marketingu

Redakcia FinReport Podnikanie Poslať

Koronakríza zásadným spôsobom poznačila ekonomiku štátu, veľké aj malé firmy. Napriek tomu však niektoré spoločnosti aj z tejto náročnej situácie dokázali vyťažiť plus body vo svoj prospech.

image

Foto: Shutterstock

Podľa slovenských marketérov združených v Paneli marketingových profesionálov si počas najkritickejších mesiacov tohto roka, teda od marca až do leta 2020, spomedzi slovenských firiem najlepšie počínala spoločnosť Dedoles.

Túto známu značku zameranú na produkciu veselého oblečenia v prieskume organizovanom prieskumnou agentúrou Go4insight a platformou TheMarketers.biz označila za „víťaza koronakrízy“ viac ako štvrtina opýtaných marketérov. Za ňou nasledovali Slovenská sporiteľňaTelekom, ktoré zhodne získali viac ako 22 % hlasov.

Štyri z piatich firiem investovali do digitálnych technológií

Takéto je poradie firiem, ktoré v tomto roku najlepšie dokázali zúročiť potenciál marketingu. Ako sa však toto odvetvie podporujúce obchod dokázalo zmeniť a vyvíjať počas ostatných mesiacov? Podľa Panelu marketingových profesionálov až takmer 80 % slovenských firiem počas koronakrízy investovalo do niektorých z digitálnych technológií alebo online nástrojov.

Najviac firiem (viac ako polovica) investovalo do digitálnej internej komunikácie a riadenia interných procesov. Takmer polovica firiem zamerala svoje investície do svojho webu, kde optimalizovali SEO, uskutočňovali redizajn alebo vylepšovali user experience pre svojich návštevníkov.

Viac ako 40 % firiem investovalo svoje prostriedky a úsilie do newsletterov alebo e-mailových kampaní pre svojich súčasných či budúcich klientov.

Približne pätina firiem investovala do nástrojov, ktoré zbierajú alebo vyhodnocujú dáta. Šestina firiem sa zamerala na zvýšenie svojej digitálnej bezpečnosti. Do automatizácie, respektíve technológií spojených s umelou inteligenciou, investovala každá siedma spoločnosť a do chatbotov každá desiata spomedzi sledovaných spoločností.

Naopak, len 21 % slovenských firiem zastúpených v Paneli marketingových profesionálov počas koronakrízy nepovažovalo zlepšenie digitálnych technológií alebo nástrojov za svoju prioritu.

Ako efektívne boli online kampane?

Zvýšenie efektivity svojich online kampaní počas koronakrízy zaznamenalo až takmer 60 % marketérov. Každý piaty z nich deklaruje, že ich online kampane boli výrazne efektívnejšie ako obdobné kampane pred koronakrízou. Ľudia boli častejšie doma a výrazne sa zvýšila konzumácia online médií a intenzita využívania sociálnych médií.

Opačnú skúsenosť má približne sedmina marketérov. Ich online kampane počas karantény boli o niečo menej efektívne ako pred karanténou. Žiadnu zmenu v efektivite online kampaní nezaznamenala približne pätina marketérov.

Pozitívne skúsenosti so zvýšenou efektivitou online kampaní mali marketéri z malých, stredných aj najväčších spoločností, pričom najväčšiu pozitívnu zmenu zaznamenali práve tie najmenšie firmy. Čo sa týka oblasti pôsobenia, najväčšie zlepšenie deklarovali marketéri pracujúci v sektore maloobchodu a e-commerce, IT a telekomunikačných spoločností. Mierne zníženie efektivity si všimli niektoré spoločnosti v sektore financií.

Čo je to Panel marketingových profesionálov

Panel slúži ako platforma na kontinuálne exkluzívne prieskumy názorov a postojov medzi slovenskými marketérmi a zadávateľmi reklamy. Jeho členmi sú marketéri, ktorí pracujú predovšetkým pre stredné a veľké slovenské spoločnosti. Aktuálny prieskum bol realizovaný na vzorke 91 respondentov.

Ready Made Maklér
Staňte sa samostatným
finančným agentom už dnes.
Robte biznis,
byrokraciu nechajte na nás.

Kľúčové slová

logo
Prečítajte si tiež:
5.3.2021 Robert Juriš

Krutá rana pre slovenský maloobchod. Pokles je výraznejší ako počas najtvrdšieho minuloročného lockdownu

Maloobchodné tržby v januári 2021 medziročne klesli o 16,8 %. Je to výrazne viac, než sa očakávalo, a zároveň výraznejšie, než sme ...

5.3.2021 Zuzana Mecková

Útok na Wall Street: Keď zlyhajú finančný aj právny systém, bývalý vojak berie spravodlivosť do vlastných rúk

Dramatický príbeh bývalého vojaka Jima Baxforda, ktorý čelí náročnému obdobiu aj kvôli vážnemu ochoreniu svojej manželky, sa odohráva ...

4.3.2021 Roland Régely

Gastrolístky alebo peniaze? Zamestnanci si môžu vybrať a firmy im do konca roka musia umožniť zmenu

Zamestnanci si na Slovensku po novom môžu vybrať, akou formou im firma prispeje na stravovanie. Od marca tohto roku vstúpila do platnosti novela ...

4.3.2021 Redakcia FinReport

Slovenská sporiteľňa prináša prvý slovenský spoločensky zodpovedný investičný fond

Slovenská sporiteľňa spoločne s Asset Managementom Slovenskej sporiteľne prinášajú na trh Fond zodpovedného investovania. Vďaka nemu môžu ...

3.3.2021 Vladimír Pisár

Hypotekárny trh stále rastie, čísla však už štvrtý rok po sebe ukazujú spomalenie

Výrazný pokles ekonomiky, dočasné uzavretie prevádzok, znižovanie platov, prepúšťanie... Slovensko a celý svet má za sebou veľmi ...

3.3.2021 Redakcia FinReport

Investície firiem vlani výrazne klesli, v súčasnosti sa očakáva ich oživenie aj vďaka záujmu o robotizáciu a internet vecí

Pandémia koronavírusu v minulom roku významne ovplyvnila investičné správanie firiem. Podľa nedávneho prieskumu Európskej investičnej banky ...

2.3.2021 Roland Régely

Dostali ste list z dôchodcovskej spoločnosti a nezdá sa vám výška penzie? Žiadnu paniku, je to len časť dôchodku

Ľudia sporiaci v druhom dôchodkovom pilieri dostali v uplynulých týždňoch nový výpis s odhadovanou výškou dôchodku, a mnohých tieto ...

2.3.2021 Redakcia FinReport

Najviac slovenských firiem vlani kúpili Česi, Maďari a Američania

Najčastejšími zahraničnými majiteľmi slovenských firiem sa v minulom roku stali Česi, Maďari a Američania. Zahraniční investori vlani ...

1.3.2021 Zuzana Mecková

Deutsche Telekom, IBM či Unicorn Systems hľadajú desiatky zamestnancov. Žiadaní sú IT špecialisti, dopyt je aj vo výrobe

Napriek ekonomicky náročnej situácii, keď sa firmy snažia personálne ušetriť, niektoré spoločnosti hľadajú posily pre novootvorené ...

1.3.2021 Redakcia FinReport

Náklady na bývanie: Tento rok ušetríme na energiách, ale produkovanie odpadu nás, naopak, vyjde drahšie

V čase pandémie trávia Slováci a Slovenky viac času doma. Výsledkom je väčšia spotreba energií a vyššia produkcia odpadu. S tým, ...

18.2.2021 Redakcia FinReport

Paradox: Vlani ukončilo podnikanie štyridsať hotelov a ubytovní, pribudli však dve stovky nových

Pre pandémiu koronavírusu fungujú hotely a krátkodobé prenájmy len vo veľmi obmedzenom režime už takmer rok. To je určite jeden z hlavných ...

17.2.2021 Správy

Predaj áut na Slovensku klesol v januári oproti predošlému roku o viac než polovicu

17.2.2021 (Webnoviny.sk) - Registrácie nových osobných automobilov klesli v januári tohto roku medziročne o viac ako polovicu. Ako informuje ...

14.2.2021 Redakcia FinReport

Firmy sa v roku 2021 najviac obávajú phishingových a ransomvérových útokov

Slovenské a české firmy považujú v roku 2021 za aktuálne viaceré kybernetické hrozby – od malvéru, cez výpadky služieb až po úniky či ...

9.2.2021 Redakcia FinReport

Počas pandémie na Slovensku zaniklo menej živností ako pred ňou, keď sa ešte ekonomike darilo

V roku 2020 zrušilo na Slovensku živnosť o 26 % menej podnikateľov – fyzických osôb – ako v roku 2019. Paradoxne sa tak udialo v čase ...

7.2.2021 Redakcia FinReport

Len menej ako tretina pracujúcich Slovákov dokáže robiť z domu

V snahe zastaviť šírenie nákazy koronavírusu máme na Slovensku už niekoľko týždňov lockdown. Cieľom sprísnených opatrení je obmedziť ...

4.2.2021 Redakcia FinReport

Prieskum Deloitte: Podnikateľské prostredie na Slovensku patrí najnestabilnejším v Európe

Neistota súvisiaca s pandémiou koronavírusu stále trvá. Slovensko patrí medzi krajiny s najvyššou mierou nestability. Väčšina ...

2.2.2021 Roland Régely

Živnosť verzus eseročka. Ktorá možnosť sa podnikateľom v roku 2021 oplatí viac?

Začínajúci, ale aj tí skúsenejší podnikatelia často riešia dilemu, či majú podnikať ako samostatne zárobkovo činné osoby (SZČO), ...

1.2.2021 Magdaléna Švančarková

Trendom roku 2021 je online podnikanie bez osobného kontaktu s klientom

Bez zákazníkov, bez osobného kontaktu, ale aj s nižšími tržbami a s existenčnými problémami. Koronakríza poriadne zamiešala trhové ...

PHP Developer - študentská brigáda PHP Developer - študentská brigáda
PHP Developer províznych systémov PHP Developer províznych systémov
PHP Developer poistných agregátorov PHP Developer poistných agregátorov
PHP Developer FinTech cloudových riešení PHP Developer FinTech cloudových riešení

Najčítanejšie

  1. 1.
    Dostali ste list z dôchodcovskej spoločnosti a nezdá sa vám výška penzie? Žiadnu paniku, je to len časť dôchodku
  2. 2.
    Živnosť verzus eseročka. Ktorá možnosť sa podnikateľom v roku 2021 oplatí viac?
  3. 3.
    Michal Liday: Sme banka, ktorá je posadnutá inovatívnosťou a mladosťou
  4. 4.
    Muž z Badína otvoril prevádzku rýchleho občerstvenia, čelí obvineniu z porušovania povinnosti za krízovej situácie
  5. 5.
    Krutá rana pre slovenský maloobchod. Pokles je výraznejší ako počas najtvrdšieho minuloročného lockdownu