Hľadaj
× Aplikácia Aplikácia

Pod vplyvom koronakrízy až 80 % slovenských firiem investovalo do online marketingu

Redakcia FinReport Podnikanie
SK
EN
Poslať

Koronakríza zásadným spôsobom poznačila ekonomiku štátu, veľké aj malé firmy. Napriek tomu však niektoré spoločnosti aj z tejto náročnej situácie dokázali vyťažiť plus body vo svoj prospech.

image

Foto: Shutterstock

Podľa slovenských marketérov združených v Paneli marketingových profesionálov si počas najkritickejších mesiacov tohto roka, teda od marca až do leta 2020, spomedzi slovenských firiem najlepšie počínala spoločnosť Dedoles.

Túto známu značku zameranú na produkciu veselého oblečenia v prieskume organizovanom prieskumnou agentúrou Go4insight a platformou TheMarketers.biz označila za „víťaza koronakrízy“ viac ako štvrtina opýtaných marketérov. Za ňou nasledovali Slovenská sporiteľňaTelekom, ktoré zhodne získali viac ako 22 % hlasov.

Štyri z piatich firiem investovali do digitálnych technológií

Takéto je poradie firiem, ktoré v tomto roku najlepšie dokázali zúročiť potenciál marketingu. Ako sa však toto odvetvie podporujúce obchod dokázalo zmeniť a vyvíjať počas ostatných mesiacov? Podľa Panelu marketingových profesionálov až takmer 80 % slovenských firiem počas koronakrízy investovalo do niektorých z digitálnych technológií alebo online nástrojov.

Najviac firiem (viac ako polovica) investovalo do digitálnej internej komunikácie a riadenia interných procesov. Takmer polovica firiem zamerala svoje investície do svojho webu, kde optimalizovali SEO, uskutočňovali redizajn alebo vylepšovali user experience pre svojich návštevníkov.

Viac ako 40 % firiem investovalo svoje prostriedky a úsilie do newsletterov alebo e-mailových kampaní pre svojich súčasných či budúcich klientov.

Približne pätina firiem investovala do nástrojov, ktoré zbierajú alebo vyhodnocujú dáta. Šestina firiem sa zamerala na zvýšenie svojej digitálnej bezpečnosti. Do automatizácie, respektíve technológií spojených s umelou inteligenciou, investovala každá siedma spoločnosť a do chatbotov každá desiata spomedzi sledovaných spoločností.

Naopak, len 21 % slovenských firiem zastúpených v Paneli marketingových profesionálov počas koronakrízy nepovažovalo zlepšenie digitálnych technológií alebo nástrojov za svoju prioritu.

Ako efektívne boli online kampane?

Zvýšenie efektivity svojich online kampaní počas koronakrízy zaznamenalo až takmer 60 % marketérov. Každý piaty z nich deklaruje, že ich online kampane boli výrazne efektívnejšie ako obdobné kampane pred koronakrízou. Ľudia boli častejšie doma a výrazne sa zvýšila konzumácia online médií a intenzita využívania sociálnych médií.

Opačnú skúsenosť má približne sedmina marketérov. Ich online kampane počas karantény boli o niečo menej efektívne ako pred karanténou. Žiadnu zmenu v efektivite online kampaní nezaznamenala približne pätina marketérov.

Pozitívne skúsenosti so zvýšenou efektivitou online kampaní mali marketéri z malých, stredných aj najväčších spoločností, pričom najväčšiu pozitívnu zmenu zaznamenali práve tie najmenšie firmy. Čo sa týka oblasti pôsobenia, najväčšie zlepšenie deklarovali marketéri pracujúci v sektore maloobchodu a e-commerce, IT a telekomunikačných spoločností. Mierne zníženie efektivity si všimli niektoré spoločnosti v sektore financií.

Čo je to Panel marketingových profesionálov

Panel slúži ako platforma na kontinuálne exkluzívne prieskumy názorov a postojov medzi slovenskými marketérmi a zadávateľmi reklamy. Jeho členmi sú marketéri, ktorí pracujú predovšetkým pre stredné a veľké slovenské spoločnosti. Aktuálny prieskum bol realizovaný na vzorke 91 respondentov.

Kľúčové slová

logo
Prečítajte si tiež:
29.6.2022 Redakcia FinReport

Coface znížila hodnotenie Slovenska z úrovne A3 na A4

Európa vrátane Slovenska významne dopláca na rusko-ukrajinský vojnový konflikt. Nadnárodná spoločnosť Coface až 16 európskym krajinám ...

29.6.2022 Redakcia FinReport

Mincovňa Kremnica vyrazila milión pamätných dvojeuroviek s Erazmom Rotterdamským, do obehu prídu od 1. júla 2022

Národná banka Slovenska (NBS) vydáva ďalšiu pamätnú euromincu. Jej nominálna hodnota je 2 eurá a je venovaná 35. výročiu vzdelávacieho ...

29.6.2022 Redakcia FinReport

Pesimizmus podnikateľov pri hodnotení ekonomiky stále rastie

Dôvera v slovenskú ekonomiku zo strany podnikateľov je značne rozkolísaná. Najmä v oblasti priemyslu a služieb v júni 2022 poklesla dokonca ...

29.6.2022 Eva Sadovská

Realitné fondy pokračujú v raste, ich aktíva medziročne narástli o 20,4 %

Záujem Slovákov o reality nenaštrbila ani koronakríza, a ukazuje sa, že ani vojnový konflikt na Ukrajine. Investovať do nehnuteľností však ...

29.6.2022 Monika Jakábová

Viaceré banky chystajú zmeny v cenníkoch svojich služieb, klienti si priplatia

Drahšie vklady, doručenie výpisov poštou či služby v pobočkách. Mnohé banky menia s príchodom letných mesiacov svoje cenníky. Zmeny ...

28.6.2022 Robert Juriš

Hrozba stagflácie je čoraz reálnejšia. Centrálne banky musia byť mimoriadne opatrné

Prakticky celý svet v súčasnosti čelí dramatickému rastu cien tovarov a služieb. Nárast inflácie ešte urýchlili dôsledky vojenského ...

26.6.2022 Redakcia FinReport

Insolvencie v strednej Európe rastú, problémy majú aj slovenské firmy

Insolvencie spoločností v strednej a východnej Európe sa v roku 2021 zvýšili a vo väčšine krajín takmer dosiahli úroveň spred vypuknutia ...

23.6.2022 Redakcia FinReport

E-commerce: Zo zdanlivého víťaza koronakrízy môže byť veľký porazený

Akcie e-commerce firiem stratili v tomto roku medziročne už 52 %, a za minulý rok dohromady 66 %, čím prišli o takmer celý svoj zisk z prvej ...

23.6.2022 Redakcia FinReport

Príchod stagflácie môže spôsobiť prudký nárast oneskorených platieb spoločností

Z aktuálneho celoeurópskeho prieskumu platobného správania sa podnikov vyplýva, že podniky v nadchádzajúcich mesiacoch očakávajú výrazný ...

22.6.2022 Redakcia FinReport

Gastrosektor má problém – opustilo ho 8-tisíc zamestnancov, zákazníci stratili niekdajšie návyky a šetria

Gastrosektor to má po dvoch rokoch pandémie koronavírusu mimoriadne náročné. Trpí nedostatkom personálu. Ľudia stále navštevujú podniky ...

21.6.2022 Redakcia FinReport

Lego investuje miliardu dolárov do výstavby novej fabriky v Spojených štátoch

Aj výrobca hračiek Lego hľadá spôsoby, ako skrátiť dodávateľské reťazce a udržať krok so stále rastúcim dopytom po farebných ...

21.6.2022 Redakcia FinReport

Udržateľnosť je síce v kurze, no mnohé firmy o nej len rozprávajú

Budúcnosť patrí udržateľnosti. To, ako ju dosiahnuť, patrí v súčasnosti k najviac diskutovaným témam. Lídri riešia, ako sa posunúť k ...

18.6.2022 Redakcia FinReport

V cestovnom ruchu na Slovensku pôsobí takmer 2-tisíc subjektov

Cestovný ruch si prešiel za posledné dva roky kvôli pandémii koronavírusu náročným obdobím spojeným s poklesom tržieb pre uzatvorenie či ...

16.6.2022 Redakcia FinReport

Parlament schválil podnikateľské Kilečko 2. Prinesie menej byrokracie a väčšie úspory

Poslanci Národnej rady SR schválili balík opatrení smerujúcich k zlepšeniu podnikateľského prostredia na Slovensku s pracovným názvom ...

15.6.2022 Redakcia FinReport

Častou prekážkou digitálnej transformácie firiem sú ich top manažéri

Hoci sa digitálna transformácia v krajinách Európskej únie počas pandémie koronavírusu razantne zrýchlila, slovenské firmy stále váhajú. ...

11.6.2022 Redakcia FinReport

Čoraz viac slovenských firiem prechádza do rúk zahraničných podnikateľov

Počet spoločností, ktoré prechádzajú z rúk slovenských podnikateľov do zahraničných rúk, neustále rastie. Aktuálne ovláda slovenské ...

6.6.2022 Redakcia FinReport

Investície do ESG rastú, firmy to vnímajú ako budúcu konkurenčnú výhodu

Princípy udržateľnosti (ESG) sa stávajú čoraz pevnejšou súčasťou firemnej kultúry. Samozrejmosťou je ekologické nakladanie s odpadmi (64 ...

5.6.2022 Redakcia FinReport

Tempo zakladania nových firiem je rýchlejšie ako vlani

V prvom kvartáli tohto roka založili podnikatelia na Slovensku takmer 6-tisíc nových kapitálových spoločností (akciové spoločnosti a ...

Aplikácia

  1. 1.
    Viaceré banky chystajú zmeny v cenníkoch svojich služieb, klienti si priplatia
  2. 2.
    Realitné fondy pokračujú v raste, ich aktíva medziročne narástli o 20,4 %
  3. 3.
    Coface znížila hodnotenie Slovenska z úrovne A3 na A4
  4. 4.
    Pesimizmus podnikateľov pri hodnotení ekonomiky stále rastie
  5. 5.
    Cestovná kancelária Alchemy Travel ohlásila úpadok