Hľadaj

Pod vplyvom koronakrízy až 80 % slovenských firiem investovalo do online marketingu

Redakcia FinReport Podnikanie Poslať

Koronakríza zásadným spôsobom poznačila ekonomiku štátu, veľké aj malé firmy. Napriek tomu však niektoré spoločnosti aj z tejto náročnej situácie dokázali vyťažiť plus body vo svoj prospech.

image

Foto: Shutterstock

Podľa slovenských marketérov združených v Paneli marketingových profesionálov si počas najkritickejších mesiacov tohto roka, teda od marca až do leta 2020, spomedzi slovenských firiem najlepšie počínala spoločnosť Dedoles.

Túto známu značku zameranú na produkciu veselého oblečenia v prieskume organizovanom prieskumnou agentúrou Go4insight a platformou TheMarketers.biz označila za „víťaza koronakrízy“ viac ako štvrtina opýtaných marketérov. Za ňou nasledovali Slovenská sporiteľňaTelekom, ktoré zhodne získali viac ako 22 % hlasov.

Štyri z piatich firiem investovali do digitálnych technológií

Takéto je poradie firiem, ktoré v tomto roku najlepšie dokázali zúročiť potenciál marketingu. Ako sa však toto odvetvie podporujúce obchod dokázalo zmeniť a vyvíjať počas ostatných mesiacov? Podľa Panelu marketingových profesionálov až takmer 80 % slovenských firiem počas koronakrízy investovalo do niektorých z digitálnych technológií alebo online nástrojov.

Najviac firiem (viac ako polovica) investovalo do digitálnej internej komunikácie a riadenia interných procesov. Takmer polovica firiem zamerala svoje investície do svojho webu, kde optimalizovali SEO, uskutočňovali redizajn alebo vylepšovali user experience pre svojich návštevníkov.

Viac ako 40 % firiem investovalo svoje prostriedky a úsilie do newsletterov alebo e-mailových kampaní pre svojich súčasných či budúcich klientov.

Približne pätina firiem investovala do nástrojov, ktoré zbierajú alebo vyhodnocujú dáta. Šestina firiem sa zamerala na zvýšenie svojej digitálnej bezpečnosti. Do automatizácie, respektíve technológií spojených s umelou inteligenciou, investovala každá siedma spoločnosť a do chatbotov každá desiata spomedzi sledovaných spoločností.

Naopak, len 21 % slovenských firiem zastúpených v Paneli marketingových profesionálov počas koronakrízy nepovažovalo zlepšenie digitálnych technológií alebo nástrojov za svoju prioritu.

Ako efektívne boli online kampane?

Zvýšenie efektivity svojich online kampaní počas koronakrízy zaznamenalo až takmer 60 % marketérov. Každý piaty z nich deklaruje, že ich online kampane boli výrazne efektívnejšie ako obdobné kampane pred koronakrízou. Ľudia boli častejšie doma a výrazne sa zvýšila konzumácia online médií a intenzita využívania sociálnych médií.

Opačnú skúsenosť má približne sedmina marketérov. Ich online kampane počas karantény boli o niečo menej efektívne ako pred karanténou. Žiadnu zmenu v efektivite online kampaní nezaznamenala približne pätina marketérov.

Pozitívne skúsenosti so zvýšenou efektivitou online kampaní mali marketéri z malých, stredných aj najväčších spoločností, pričom najväčšiu pozitívnu zmenu zaznamenali práve tie najmenšie firmy. Čo sa týka oblasti pôsobenia, najväčšie zlepšenie deklarovali marketéri pracujúci v sektore maloobchodu a e-commerce, IT a telekomunikačných spoločností. Mierne zníženie efektivity si všimli niektoré spoločnosti v sektore financií.

Čo je to Panel marketingových profesionálov

Panel slúži ako platforma na kontinuálne exkluzívne prieskumy názorov a postojov medzi slovenskými marketérmi a zadávateľmi reklamy. Jeho členmi sú marketéri, ktorí pracujú predovšetkým pre stredné a veľké slovenské spoločnosti. Aktuálny prieskum bol realizovaný na vzorke 91 respondentov.

bezpecnykurier
bezpecnykurier
bezpecnykurier Chráňte
vašu komunikáciu
bezpecnykurier Dôverné informácie
zabezpečte heslom
bezpecnykurier Diskrétnosť požadujte
aj od vašich partnerov

Kľúčové slová

logo
Prečítajte si tiež:
4.12.2020 Redakcia FinReport

Citlivosť zákazníkov na cenu výrobkov a služieb počas pandémie koronavírusu prekvapujúco klesla

Hovorí sa, že najdôležitejším faktorom pri nakupovaní je cena. Tomu je zrejme ťažké protirečiť. No podľa celoeurópskej štúdie ...

4.12.2020 Zuzana Mecková

Film Zlato, nakrútený podľa skutočnej udalosti, je príbehom jedného z najväčších škandálov v dejinách ťažobného priemyslu

Dobrodružná dráma s názvom Zlato prináša príbeh inšpirovaný skutočným ťažobným škandálom z počiatku 90-tych rokov minulého ...

3.12.2020 Magdaléna Švančarková

Vykurovacia sezóna prináša viac požiarov a poisťovne majú plné ruky práce

Najčastejšou príčinou vzniku požiarov v rodinných domoch počas zimnej sezóny sú zanesené komíny, kozuby, pece, ale aj neudržiavané ...

3.12.2020 Redakcia FinReport

Čoraz viac ľudí sa obáva ekonomických problémov. Preto vám prinášame 5 rád, ako im predísť

Plánovať budúcnosť, aj tú finančnú, je teraz dôležitejšie ako kedykoľvek v minulosti. To je jedno z najdôležitejších poznaní, ktoré ...

2.12.2020 Redakcia FinReport

Centrálne banky bojujú proti koronakríze pumpovaním rekordných objemov peňazí do ekonomiky

Centrálne banky naozaj intenzívne pracujú na zdolávaní dôsledkov koronakrízy. Len v treťom kvartáli tohto roku dodali do ekonomiky likviditu ...

2.12.2020 Magdaléna Švančarková

Stratová OTP Banka Slovensko už má nového vlastníka. Kúpila ju ČSOB, ktorá si posilnila pozíciu na trhu

Belgická KBC Bank získala všetky povolenia regulátorov a stala sa takmer stopercentným vlastníkom OTP Banky Slovensko. Na Slovensku pôsobí ...

1.12.2020 Zuzana Mecková

Sen o vyšších dôchodkoch na Slovensku je na míle vzdialený od reality. Riešením by mohol byť 4. dôchodkový pilier

Oproti silným zahraničným ekonomikám majú Slováci na dôchodky nasporené veľmi málo. Podľa prieskumov očakávame výrazne vyšší ...

29.11.2020 Redakcia FinReport

Až 87 % podnikateliek tvrdí, že koronavírus má negatívny vplyv na ich podnikanie. Najlepšie podmienky na prácu majú v Izraeli

Takmer deväť z desiatich (presne 87 %) spomedzi oslovených podnikateliek uvádza, že aktuálna svetová pandémia COVID-19 nepriaznivo ovplyvnila ...

28.11.2020 Redakcia FinReport

So štátom aktuálne robí biznis 21-tisíc firiem, najviac ich sídli v Bratislavskom kraji

So štátnymi inštitúciami či inými subjektmi verejného sektora aktuálne obchoduje 20 944 firiem. Od konca minulého roka sa ich počet ...

26.11.2020 Redakcia FinReport

V tomto roku na Slovensku pribudlo takmer 15-tisíc nových firiem

Napriek pandémii spojenej so šírením ochorenia COVID-19 pribudlo na Slovensku za prvých deväť mesiacov tohto roka 14 676 firiem. Z toho bolo ...

22.11.2020 Redakcia FinReport

Strach z prepúšťania je späť. Tretina pracovníkov sa obáva, že kvôli koronakríze príde o prácu

Koronakríza spôsobila, že v tretine firiem a organizácií na Slovensku sa hovorí o prepúšťaní. Najväčšie obavy majú ľudia s ...

21.11.2020 Redakcia FinReport

Nižšie príjmy a meškajúce platby. Koronakríza negatívne ovplyvnila polovicu firiem

Spoločnosti v Európe, vrátane Slovenska, počas pandémie koronavírusu čelia poklesu podnikateľských príjmov. Kríza však nezasiahla všetky ...

10.11.2020 Marek Mittaš

Gastro prevádzky: Máme pocit, že sa nám vláda smeje do tváre

Proti pandémii koronavírusu bojujú reštrikciami všetky štáty sveta. Jedným z najviac zasiahnutých odvetví je gastro segment, ktorý zo dňa ...

8.11.2020 Redakcia FinReport

Pri práci z domu musia firmy myslieť na zvýšenú ochranu dát

V dôsledku druhej vlny pandémie koronavírusu stále viac firiem opätovne zatvára svoje kancelárie a priestory. Tisícky pracovníkov ...

29.10.2020 Redakcia FinReport

Pesimizmus je na vzostupe aj v realitnom sektore. Budúcnosť kancelárií je neistá

Ešte na začiatku tohto roku realitní experti predpokladali, že sektor komerčných nehnuteľností bude v znamení ďalšieho rastu. Pandémia ...

28.10.2020 Magdaléna Švančarková

Predajne a gastroprevádzky bojujú o prežitie aj za cenu hľadania výnimiek vo výnimkách

Druhá vlna pandémie priniesla nové opatrenia. Podnikatelia však hovoria, že majú chaos v tom, čo sa môže a čo nie. Niektorí zatvorili ...

23.10.2020 Redakcia FinReport

Počet živnostníkov klesá. Najviac v stavebníctve a finančných službách

Počas prvých siedmich mesiacov tohto roka zrušilo svoje živnostenské podnikanie presne 28 248 Slovákov. Najviac živností ubudlo v sektore ...

22.10.2020 Magdaléna Švančarková

Korona je pre gastrobiznis ako vlna cunami. Od začiatku roka zaniklo takmer tisíc reštaurácií

Kríza drví slovenský gastrobiznis. Podľa informácií poradenskej spoločnosti Bisnode v tomto roku na Slovensku zaniklo už takmer 1 000 ...

PHP Developer - študentská brigáda PHP Developer - študentská brigáda
PHP Developer províznych systémov PHP Developer províznych systémov
PHP Developer poistných agregátorov PHP Developer poistných agregátorov
PHP Developer FinTech cloudových riešení PHP Developer FinTech cloudových riešení

Najčítanejšie

  1. 1.
    Film Zlato, nakrútený podľa skutočnej udalosti, je príbehom jedného z najväčších škandálov v dejinách ťažobného priemyslu
  2. 2.
    Ukrajina zaradila Slovensko do zelenej zóny, od cestujúcich však vyžaduje špeciálne poistenie
  3. 3.
    Citlivosť zákazníkov na cenu výrobkov a služieb počas pandémie koronavírusu prekvapujúco klesla
  4. 4.
    Čoraz viac ľudí sa obáva ekonomických problémov. Preto vám prinášame 5 rád, ako im predísť
  5. 5.
    Trinásty dôchodok bude od 50 do 300 eur. Vypočítajte si, koľko dostanete (kalkulačka)