Každý štvrtý podnik v Európskej únii predáva aj online
Najvyšší podiel digitalizácie predaja v rámci krajín Európskej únie sa podarilo dosiahnuť Dánsku. Podľa údajov Európskeho štatistického úradu Eurostat v tejto krajine majú najvyšší počet podnikov predávajúcich online – je ich až 38 %. Pre porovnanie na Slovensku tento ukazovateľ dosahuje 14 %.

Foto: Shutterstock
Najvyšší podiel online obchodov majú Dáni
V rámci celej Európskej únie takmer každý štvrtý podnik (22 %) uvádza, že využíva služby elektronického obchodu a v 19 % predstavuje online predaj aspoň 1 % z ich celkového obratu. „Stabilný rast využívania e-commerce predaja v mnohých krajinách umocnila pandémia koronavírusu a obmedzenia pohybu, čo viedlo zákazníkov aj firmy k zvýšenému záujmu o online predaj,“ konštatuje Eurostat.
Najväčší úspech spomedzi členských štátov Európskej únie má tento spôsob predaja v Dánsku, kde sa dostal na úroveň 38 %. Nasledujú Írsko a Švédsko s 34 %. Významný medziročný nárast zaznamenali v Belgicku a Fínsku. Podiel e-commerce na všetkých obchodoch v týchto dvoch krajinách predstavuje 31 a 24 %.
Mohlo by sa zdať, že online predaje v čase koronakrízy rastú vo všetkých krajinách Európskej únie, no nie je to pravda. Vyskytujú sa aj také, v ktorých došlo k masívnym prepadom e-commerce predaja. Medziročne najvýznamnejší pokles zaznamenalo Rumunsko (z 18 % na 12 %), Česko (z 30 % na 25 %) a Portugalsko (z 20 % na 16 %).
Cez web, apku alebo trhovisko elektronického obchodu
Podniky v rámci e-commerce najčastejšie využívajú predaj súkromným spotrebiteľom (B2C), nasleduje predaj podnikom a vláde (B2BG), a v menšej miere využívajú predaj typu EDI s cieľom predávať svojim biznis zákazníkom. Na takýto predaj používajú najmä svoje webové stránky, aplikácie a trhoviská elektronického obchodu.
Kľúčové slová
Vojna na Ukrajine

Rok 2022

Finanční agenti

Kryptomeny

Zamestnanie


SPRAVODAJSTVO




- 1.Vláda schválila jednorazové zvýšenie prídavkov na deti vo výške 100 eur
- 2.Slováci čoraz častejšie využívajú výhodné úrokové sadzby sporenia v Česku
- 3.Kryptomena luna stratila 99 % zo svojej hodnoty. Pridajú sa aj ďalšie?
- 4.Národná banka Slovenska chce vytvoriť jednotný dátový sklad a inovuje aj svoju webstránku
- 5.Martin Vlachynský: Pozor na ekonomický populizmus, situáciu na Slovensku to môže len zhoršiť