Hľadaj

Byť či nebyť (viditeľní)

Jana Schochmann Podnikanie Poslať

Máme priestor – stage, máme možnosti, máme špecialistov, ktorí nám povedia, ako na to. Stačí pár klikov a môžeme zdieľať svoje myšlienky, talenty a kompetencie s celým svetom. Sebaprezentácia nie je len o online svete, ale ten môže slúžiť minimálne ako skvelý odrazový mostík. Vedieť zažiariť nie je dnes len výsadou slávnych osobností. Ak máte čo povedať, nečakajte, kým to za vás vysloví vaša konkurencia.

Byť či nebyť (viditeľní)

Foto: Jana Mišíková

Budovanie osobnej značky

Riadené budovanie osobnej značky (tzv. personal branding) je pri sebaprezentácii kľúčové. Je to vyzdvihnutie našich predností a skúsenosti, formou, ktorá zaujme našu cieľovú skupinu.  

V niektorých prípadoch je potrebné to najskôr objaviť. Avšak aj na to existujú efektívne procesy.

Ak už vieme v čom vynikáme, je čas pritiahnuť pozornosť a budovať si reputáciu. Efektívne budovanie vlastnej osobnej značky je komplexný a premyslený proces, ktorý nám umožní byť viditeľnými, dôveryhodnými ale zároveň aj autentickými. Správne vytvorená osobná značka nám vie rozhodne poskytnúť výhodu v konkurenčnom prostredí.

122
84785

Imidž

Imidž a osobný štýl sú súčasťou nášho vizuálneho a obsahového prejavu, ktorý nás odlišuje od ostatných. Imidž nie je len o tom, ako vyzeráme, ale aj ako pôsobíme na iných. Svojím výzorom vytvárame dojem, ktorý má vplyv na našu reputáciu. Odborníčka (odborník) v tejto oblasti nám môže pomôcť byť atraktívnymi pre našu cieľovú skupinu a aj tomu uveriť, resp. ostať autentickým. To, ako vyzeráme, by malo byť v súlade s tým, čo komunikujeme.

Ak túžite mať naozaj autentický a originálny vzhľad a váš šatník má byť profesionálny, ale nie nudný, nespoliehajte sa len na veľké globále značky, ale spolupracujte aj s lokálnymi módnymi dizajnérmi. Okrem toho, že váš imidž nadobudne osobitý charakter, je takýto prístup aj ekologickejší.

76719

Zladená marketingová stratégia

Aby bola vaša komunikácia marketingovo úspešná, je potrebné, aby bola cielená a systematická. Aby sme mali jasne určenú identitu, hodnoty aj cieľ. Dobrou pomôckou môžu byť napríklad marketingové brand archetypy.  

Archetypy vo všeobecnosti sú vzory alebo typické obrazy, ktoré sa opierajú o hlboko zakorenené motívy správania. V marketingu sa používajú na vytvorenie emocionálneho prepojenia a zjednodušenie komunikácie hodnôt. Je to len jedna z možností, ktorá asistuje pri vytvorení konzistentného obrazu a efektívnejšej komunikácie toho, kým sme a čo reprezentujeme.

80995

Obsah a storytelling

Obsah, ktorý zdieľame, či už na sociálnych médiách, alebo aj pri rôznych iných príležitostiach, by mal byť hodnotný a relevantný pre našu cieľovú skupinu. Tým, že prinášame zaujímavé informácie, riešenia problémov alebo inšpiráciu, si budujeme dôveru a lojalitu. Jedna z podôb, ako ponúknuť pozoruhodný obsah, je storytelling.

Umožňuje odhaliť vašu cestu – výzvy, neúspechy aj úspechy. Keď sa delíte o skutočné príbehy a nepredkladáte len dokonalý obraz, ľudia vám viac dôverujú a dôvera je kľúčová. Pretože ak vám ľudia veria, budú pravdepodobne viac angažovaní a ochotní spolupracovať, alebo vás podporiť. Ak viete svoj príbeh efektívne sprostredkovať, vaša osobná značka bude rásť a váš vplyv sa posilní. Nezabudnite však aj na kvalitný vizuálny obsah, ktorý môže výrazne zvýšiť atraktivitu a záujem.

Bariéry a limitujúce presvedčenia

Aby sme sa vôbec mohli pustiť do efektívnej komunikácie a naozaj naplno zažiariť, je potrebné odbúrať bariéry a limitujúce presvedčenia, ktoré nás zväzujú:

  • strach z kritiky a odsúdenia,
  • perfekcionizmus,
  • nedostatok sebavedomia,
  • nedostatok času,
  • nedostatok skúseností s komunikáciou a ovládaním sociálnych médií.

Tieto a iné presvedčenia nás limitujú len dovtedy, kým sa nerozhodneme s tým niečo urobiť. Ak problém nie je príliš zložitý a viete si poradiť sami, neváhajte. Ak nie, existujú kompetentní odborníci, konzultanti a mentori, ktorí pomôžu odbúrať mentálne bariéry, alebo zorientovať sa na sociálnych médiách, efektívne si vybudovať osobnú značku, tvoriť hodnotný obsah či stať sa atraktívnejšími a sebavedomejšími.   

122

Veľkou príležitosťou pre všetky ženy, ktoré sa rozhodli s tým naozaj niečo urobiť a vystúpiť zo svojho tieňa, je aj event „Každá žena môže zažiariť“, ktorý organizuje šestica odborníčok na budovanie osobnej značky, marketing, komunikáciu na sociálnych sieťach a storytelling, imidž a módu, mentálnu podporu a mentoring a odbúravanie limitujúcich presvedčení.

Jana Schochmann, Inge Kosibová, Izabela Komjati, Adela Jasenovcová, Tatiana Ondrisková a Eva Lelkes vám rady pomôžu. Viac informácií nájdete tu.

logo
Prečítajte si tiež:
14.11.2024 Redakcia FinReport

Ako sa zvýši maximálny vymeriavací základ pre platenie odvodov

Maximálny mesačný vymeriavací základ, ktorý je v súčasnosti 9 128 eur, sa od 1. januára 2025 zvýši na 15 730 eur. Zmena sa dotýka ...

14.11.2024 Martin Jamnický

Efektivita vymáhania dlhov exekútormi za posledné dva roky klesla o 40 %

Efektivita vymáhania dlhov exekútormi klesla za posledné dva roky až o takmer 40 %. Asociácia slovenských inkasných spoločností (ASINS) ...

14.11.2024 Robert Juriš

Havarijné poistenie rýchlo rastie, no 9 % automobilov stále nemá zaplatené PZP

Poisťovne pôsobiace na slovenskom finančnom trhu sa konečne opäť dostávajú do kondície spred koronakrízy. Aktuálne majú v stave takmer ...

14.11.2024 Redakcia FinReport

Najväčšou skupinou poberateľov 2-percentnej dane z príjmu sa stanú dôchodcovia

V roku 2023 poukázalo 2 % dane z príjmu 930-tisíc fyzických osôb a 65-tisíc podnikov a podnikateľov. Od roku 2026 bude možné asignovať 2 % ...

13.11.2024 Martin Jamnický

Ako postupovať pri dedičskom konaní – krok za krokom

Úmrtie blízkeho človeka prináša nielen ľútosť a smútok, ale po ich odznení sa k slovu dostávajú aj povinnosti súvisiace s dedičským ...

13.11.2024 Redakcia FinReport

Ktorí dôchodcovia dostanú v decembri od Sociálnej poisťovne nižší 13. dôchodok

Pôvodne to vyzeralo tak, že všetci starobní a invalidní dôchodcovia na Slovensku si v decembri tohto roku prilepšia o 606,30 eura. Presne ...

13.11.2024 Robert Juriš

Zvýšenie DPH pohne najmä cenami nehnuteľností a automobilov

Očakávané zvýšenie DPH z 20 na 23 % s platnosťou od začiatku nasledujúceho roka zatrasie cenami viacerých tovarov a služieb. Po novom ...

7.11.2024 Martin Jamnický

Ako pri poistnej udalosti skrátiť čakanie na vyplatenie poistného plnenia?

Za hospitalizáciu, vážne úrazy, invaliditu či úmrtie vlani poisťovne vyplatili cez 360 miliónov eur pri celkovom počte bezmála 240-tisíc ...

26.10.2024 Redakcia FinReport

Daňové povinnosti: Na toto nesmiete zabudnúť pri prenájme nehnuteľnosti cez digitálne platformy

Podmienky pre prenájom nehnuteľností cez medzinárodné digitálne platformy, ako sú Booking či Airbnb, sa zmenili. Každý, kto využíva ...

24.10.2024 Redakcia FinReport

Trendy v e-commerce pre koniec tohto roka a Vianoce

Vianočná sezóna sa blíži a vedia to aj e-shopy, z ktorých pre mnohé je práve úspešný koniec roka dôležitý pre ich celoročné ...

19.10.2024 Redakcia FinReport

Toto sú nové granty pre podnikateľov na registráciu ochrannej známky, patentu alebo dizajnu

Úrad priemyselného vlastníctva SR pripravil nové granty z Fondu pre podporu malých a stredných podnikov pre tých podnikateľov, ktorí si ...

17.10.2024 Redakcia FinReport

Viac ako polovica rodinných biznisov nemá pripravený podnikateľský plán pre ďalšiu generáciu

V posledných rokoch na Slovensku pribúda podnikateľov a podnikateliek, ktorí začali s budovaním biznisu po páde socializmu v roku 1989 a ...

9.10.2024 Redakcia FinReport

Spoločnosť Agrofert dostala od Protimonopolného úradu SR 21-miliónovú pokutu

Rada Protimonopolného úradu SR (PMÚ) potvrdila vlastné prvostupňové rozhodnutie, ktorým udelila pražskej spoločnosti Agrofert pokutu vo ...

7.10.2024 Redakcia FinReport

Počet konkurzov firiem na Slovensku v porovnaní s koncom leta klesol o 40 %

Počas tohtoročného septembra bolo na Slovensku vyhlásených podstatne menej konkurzov firiem ako počas predchádzajúceho mesiaca. September ...

6.10.2024 Redakcia FinReport

Top 7 rád pre zdravý cash flow a finančnú stabilitu vo firme

Takmer tretina slovenských firiem čelí problémom v oblasti cash flow, čo významne ovplyvňuje plánovanie investícií a často aj ich bežné ...

5.10.2024 Redakcia FinReport

Podniky nie sú dostatočne pripravené na digitálnu transformáciu, chýbajú im tí správni ľudia

Hoci hnacím motorom podnikových transformačných programov je rýchly technologický pokrok, spoločnosti s ním majú problém držať krok ...

3.10.2024 Redakcia FinReport

GDPR: Šifrovanie citlivých údajov sa stáva prioritou

V ére digitalizácie a narastajúceho množstva osobných údajov uložených v elektronických systémoch sa šifrovanie dát stáva nevyhnutným ...

2.10.2024 Martin Jamnický

Veľká časť živnostníkov bude mať na dôchodku problém vyžiť

Polovica samostatne zárobkovo činných osôb neplatí štátu na penziu nič, pričom z tej druhej polovice si až 80 % volí minimálne odvody. ...

Mobilná aplikácia
VISA MasterCard Maestro Apple Pay Google Pay