Byť či nebyť (viditeľní)
Máme priestor – stage, máme možnosti, máme špecialistov, ktorí nám povedia, ako na to. Stačí pár klikov a môžeme zdieľať svoje myšlienky, talenty a kompetencie s celým svetom. Sebaprezentácia nie je len o online svete, ale ten môže slúžiť minimálne ako skvelý odrazový mostík. Vedieť zažiariť nie je dnes len výsadou slávnych osobností. Ak máte čo povedať, nečakajte, kým to za vás vysloví vaša konkurencia.
Foto: Jana Mišíková
Budovanie osobnej značky
Riadené budovanie osobnej značky (tzv. personal branding) je pri sebaprezentácii kľúčové. Je to vyzdvihnutie našich predností a skúsenosti, formou, ktorá zaujme našu cieľovú skupinu.
V niektorých prípadoch je potrebné to najskôr objaviť. Avšak aj na to existujú efektívne procesy.
Ak už vieme v čom vynikáme, je čas pritiahnuť pozornosť a budovať si reputáciu. Efektívne budovanie vlastnej osobnej značky je komplexný a premyslený proces, ktorý nám umožní byť viditeľnými, dôveryhodnými ale zároveň aj autentickými. Správne vytvorená osobná značka nám vie rozhodne poskytnúť výhodu v konkurenčnom prostredí.
Imidž
Imidž a osobný štýl sú súčasťou nášho vizuálneho a obsahového prejavu, ktorý nás odlišuje od ostatných. Imidž nie je len o tom, ako vyzeráme, ale aj ako pôsobíme na iných. Svojím výzorom vytvárame dojem, ktorý má vplyv na našu reputáciu. Odborníčka (odborník) v tejto oblasti nám môže pomôcť byť atraktívnymi pre našu cieľovú skupinu a aj tomu uveriť, resp. ostať autentickým. To, ako vyzeráme, by malo byť v súlade s tým, čo komunikujeme.
Ak túžite mať naozaj autentický a originálny vzhľad a váš šatník má byť profesionálny, ale nie nudný, nespoliehajte sa len na veľké globále značky, ale spolupracujte aj s lokálnymi módnymi dizajnérmi. Okrem toho, že váš imidž nadobudne osobitý charakter, je takýto prístup aj ekologickejší.
Zladená marketingová stratégia
Aby bola vaša komunikácia marketingovo úspešná, je potrebné, aby bola cielená a systematická. Aby sme mali jasne určenú identitu, hodnoty aj cieľ. Dobrou pomôckou môžu byť napríklad marketingové brand archetypy.
Archetypy vo všeobecnosti sú vzory alebo typické obrazy, ktoré sa opierajú o hlboko zakorenené motívy správania. V marketingu sa používajú na vytvorenie emocionálneho prepojenia a zjednodušenie komunikácie hodnôt. Je to len jedna z možností, ktorá asistuje pri vytvorení konzistentného obrazu a efektívnejšej komunikácie toho, kým sme a čo reprezentujeme.
Obsah a storytelling
Obsah, ktorý zdieľame, či už na sociálnych médiách, alebo aj pri rôznych iných príležitostiach, by mal byť hodnotný a relevantný pre našu cieľovú skupinu. Tým, že prinášame zaujímavé informácie, riešenia problémov alebo inšpiráciu, si budujeme dôveru a lojalitu. Jedna z podôb, ako ponúknuť pozoruhodný obsah, je storytelling.
Umožňuje odhaliť vašu cestu – výzvy, neúspechy aj úspechy. Keď sa delíte o skutočné príbehy a nepredkladáte len dokonalý obraz, ľudia vám viac dôverujú a dôvera je kľúčová. Pretože ak vám ľudia veria, budú pravdepodobne viac angažovaní a ochotní spolupracovať, alebo vás podporiť. Ak viete svoj príbeh efektívne sprostredkovať, vaša osobná značka bude rásť a váš vplyv sa posilní. Nezabudnite však aj na kvalitný vizuálny obsah, ktorý môže výrazne zvýšiť atraktivitu a záujem.
Bariéry a limitujúce presvedčenia
Aby sme sa vôbec mohli pustiť do efektívnej komunikácie a naozaj naplno zažiariť, je potrebné odbúrať bariéry a limitujúce presvedčenia, ktoré nás zväzujú:
- strach z kritiky a odsúdenia,
- perfekcionizmus,
- nedostatok sebavedomia,
- nedostatok času,
- nedostatok skúseností s komunikáciou a ovládaním sociálnych médií.
Tieto a iné presvedčenia nás limitujú len dovtedy, kým sa nerozhodneme s tým niečo urobiť. Ak problém nie je príliš zložitý a viete si poradiť sami, neváhajte. Ak nie, existujú kompetentní odborníci, konzultanti a mentori, ktorí pomôžu odbúrať mentálne bariéry, alebo zorientovať sa na sociálnych médiách, efektívne si vybudovať osobnú značku, tvoriť hodnotný obsah či stať sa atraktívnejšími a sebavedomejšími.
Veľkou príležitosťou pre všetky ženy, ktoré sa rozhodli s tým naozaj niečo urobiť a vystúpiť zo svojho tieňa, je aj event „Každá žena môže zažiariť“, ktorý organizuje šestica odborníčok na budovanie osobnej značky, marketing, komunikáciu na sociálnych sieťach a storytelling, imidž a módu, mentálnu podporu a mentoring a odbúravanie limitujúcich presvedčení.
Jana Schochmann, Inge Kosibová, Izabela Komjati, Adela Jasenovcová, Tatiana Ondrisková a Eva Lelkes vám rady pomôžu. Viac informácií nájdete tu.
Mzdová kalkulačka
Mzdová kalkulačka ADVANCED
Kalkulačka tehotenskej dávky
Kalkulačka materskej dávky
Kalkulačka rodičovského bonusu
Valorizácia dôchodkov
Kalkulačka na výpočet dôchodku
Kalkulačka dôchodkového veku
Kalkulačka vdovského dôchodku
Kalkulačka sirotského dôchodku
Kalkulačka minimálneho dôchodku
Porovnanie zdravotných poisťovní
2024
Finanční agenti
Kryptomeny
Unicef
Zamestnanie
SPRAVODAJSTVO
Najčítanejšie
- 1.Ktorí dôchodcovia dostanú v decembri od Sociálnej poisťovne nižší 13. dôchodok
- 2.Podnikateľský účet bude povinný a štát zdaní jednotlivé platby
- 3.Havarijné poistenie rýchlo rastie, no 9 % automobilov stále nemá zaplatené PZP
- 4.Prečo nemajú makléri záujem o poisťovanie malých podnikateľov?
- 5.Novým generálnym riaditeľom Všeobecnej zdravotnej poisťovne sa stal Matúš Jurových