Hľadaj

Anketa: Čo robia pre ekologicky šetrné správanie slovenské firmy?

Váš názor Poslať
image

Lucia Poláčeková, PR supervízor pre SR McDonald´s Slovakia

V spoločnosti McDonald´s zodpovedne dodržiavame ciele stanovené Európskou úniou v rámci obehového hospodárstva. Uvedomujeme si, že sme veľkým hráčom, ktorého ekologické záväzky a ich uplatňovanie v praxi majú veľký vplyv na životné prostredie. Chceme tento fakt využívať a ísť iným spoločnostiam príkladom. Naším cieľom je do roku 2030 znížiť emisie skleníkových plynov o 36 % porovnateľne tak ako v roku 2015.

Realizujeme preto množstvo aktivít, ku ktorým patrí už od roku 2000 ručné triedenie  všetkého odpadu určeného na ďalšiu recykláciu. Do roku 2025 plánujeme mať 100 % našich obalov len z recyklovaných, obnoviteľných alebo plne certifikovaných materiálov a triediť odpad po našich zákazníkoch. V súčasnosti používame 80 % obalov na papierovej báze.

Aktuálne máme rozpracované viaceré eko-projekty. Prispievame k obmedzeniu produkcie plastov prechodom z jednorazových plastových téglikov na papierové, čo predstavuje až 30 ton ušetreného plastu ročne. Okrem toho testujeme papierové slamky, kompostovateľné obaly na naše burgery i plne recyklovateľné tégliky v rámci projektu NextGen Cup Consortium. Celoplošné zavedenie papierových slamiek by ušetrilo ďalších približne 10 ton plastov. 

Marián Galajda, PR manager Tatry mountain resorts

Marián GalajdaSpoločnosť Tatry mountain resorts (TMR) sa pri svojich investičných a prevádzkových aktivitách snaží minimalizovať negatívny vplyv na životné prostredie.

V tomto roku najväčší slovenský akvapark Tatralandia informoval o 80-percentnom znížení produkcie plastového odpadu z gastronómie. Termálny park Bešeňová má ambíciu stať sa „zeleným parkom“. Racionálne nakladanie so zdrojmi plnia aj hotelové strediská, ktoré sa okrem toho venujú aj pomoci prírode – čoho príkladom je osadenie včelích úľov na streche hotela FIS na Štrbskom Plese.

V Českej republike sme v rezorte Ještěd rozbehli pilotný projekt Ještědéle, ktorého cieľom je prvé ekologické lyžiarske stredisko. V našich lyžiarskych strediskách podporujeme aktivity spojené so zalesňovaním a novou výsadbou. Veľkú pozornosť venujeme samotným zjazdovkám, na ktorých ročne vysejeme tony špeciálneho trávneho semena schváleného odborníkmi z národných parkov. Pri zasnežovaní sa snažíme zachytávať dažďovú vodu a cyklicky ju vraciame späť do prírody.

Ochrana životného prostredia je celosvetovou témou, pričom šanca na zmenu príde len vtedy, ak každý začne od seba a od svojich možností. Spoločnosť TMR rovnako ako všetky veľké spoločnosti musia byť v tomto smere príkladom.  

Lucia Kovarovič Makayová, hovorkyňa Volkswagen Slovakia

Kovacir MakayovaUdržateľná výroba automobilov je jedným zo zásadných princípov spoločnosti Volkswagen Slovakia. Automobilke sa podarilo splniť cieľ zníženia zaťaženia životného prostredia na jedno vyrobené vozidlo do roku 2018 o 25 % oproti roku 2010. Aktuálne pokračuje naša stratégia v oblasti ochrany životného prostredia pod názvom Zero Impact Factory, ktorej cieľom je znížiť zaťaženie životného prostredia až o 45 % na jedno vyrobené vozidlo do roku 2025. Znižovanie zaťaženia životného prostredia dlhodobo meria pomocou piatich kľúčových ukazovateľov: spotreba energie a vody, produkcia odpadov končiacich na skládke, emisií CO2 a prchavých organických zlúčenín (VOC).

Rok 2019 sa nesie v našej spoločnosti v oblasti životného prostredia v znamení vody. Z pohľadu investícií sme sa venovali rozsiahlej sanácii potrubných rozvodov privádzajúcich do bratislavského závodu pitnú a úžitkovú vodu, zmodernizovali sme vlastnú úpravňu úžitkovej vody, ako aj čistiareň odpadových vôd.  Aj v oblasti energií nasadzuje spoločnosť úsporné opatrenia a technológie. Automobilka odoberá elektrinu pochádzajúcu výlučne z obnoviteľných zdrojov, čím priamo prispieva k trvalo udržateľnému rozvoju a znižovaniu produkcie skleníkových plynov.

Anna Jamborová, hovorkyňa ČSOB

JamborováV ČSOB eliminujeme používanie papierových materiálov a letákov v našich pobočkách a ich obsah presúvame do tabletov. Do digitálneho prostredia sa snažíme v čo najväčšej miere koncentrovať aj komunikáciu  so zákazníkmi.  Naša centrála spĺňa prísne kritériá zelenej certifikácie podľa štandardu BREEAM Excellent. Na budove „Bralo“ sa nachádza zelená strecha.

Potrebu ochrany životného prostredia vnímajú ako samozrejmosť aj naši zamestnanci. Motivujeme ich k tomu, aby odpad v čo najväčšej možnej miere triedili, aj preto pri pracovných stoloch nie sú bežné odpadkové koše. Čoraz intenzívnejšie dochádzajú do práce na bicykloch alebo využívajú na presúvanie na pracovné stretnutia korporátne bicykle.   

Na jar minulého roku sme spustili nadnárodnú výzvu Team BLUE, cieľom ktorej bolo motivovať tak zamestnancov, ako aj klientov či dodávateľov vo všetkých krajinách, v rámci ktorých pôsobí skupina KBC, k znižovaniu produkcie CO2, podpore cirkulárnej ekonomiky a zbieraniu odpadu. Za každého zapojeného účastníka ČSOB zabezpečí vysadenie jedného nového stromu na Slovensku.  

Kľúčové slová

logo
bike trails
Prečítajte si tiež:
14.7.2020 Robert Juriš

Finančným sprostredkovateľom sa darilo vďaka investičným službám, ale poisťovníctvo zasiahla rana

Rok 2019 bol pre finančných sprostredkovateľov najúspešnejší vôbec. Najviac sa darilo spoločnostiam OVB Allfinanz Slovensko a Partners Group ...

13.7.2020 Magdaléna Švančarková

Povinné zmluvné poistenie môže byť lacnejšie až o 30 %

Za povinné zmluvné poistenie (PZP) môžete po novom zaplatiť menej. Podstatné je, koľko kilometrov počas roka najazdíte. Spravodlivejší ...

12.7.2020 Redakcia FinReport

Otvorené bankovníctvo si vyžaduje posilnenie bezpečnosti

Prostredie otvoreného bankovníctva sa rozvíja míľovými krokmi. Medzi finančnými inštitúciami, externými poskytovateľmi a klientmi však ...

11.7.2020 Redakcia FinReport

10 praktických rád, ako si bez stresu užiť letnú dovolenku

Leto znamená pre väčšinu ľudí obdobie, keď si doprajú zaslúžený oddych. Aby ste si letnú dovolenku mohli naplno užiť bez zbytočných ...

11.7.2020 Redakcia FinReport

Kľúčom k úspechu startupu je správna voľba jeho financovania

Až 90 % novozaložených startupových subjektov skončí svoju existenciu už v prvom roku pôsobenia. Jedným z najčastejších dôvodov zlyhania ...

10.7.2020 Marek Mittaš

Karty PZP menia farby ako chameleón – zo zelenej je zase biela

V októbri minulého roka na Slovensku definitívne skončili biele karty k povinnému zmluvnému poisteniu (PZP). Nahradili ich medzinárodné ...

9.7.2020 Robert Juriš

Finanční sprostredkovatelia zaznamenali najúspešnejší rok, najviac rástli investície

Uplynulý rok bol pre sprostredkovateľov finančných produktov najúspešnejší v histórii. Tvrdí to predseda predstavenstva Asociácie ...

2.7.2020 Marek Mittaš

Podnikateľom s úvermi pomôžu nielen banky, ale aj Európska únia

Úver na podnikanie je možné si vziať v nebankovke, alebo za výhodnejších podmienok v niektorej zo slovenských bánk. Ešte výhodnejší ...

24.6.2020 Magdaléna Švančarková

V čase koronakrízy sa na Slovensku bankrotovalo menej ako pred ňou

Zatvorené prevádzky, obmedzenia predaja, pokles tržieb a príjmov mnohí podnikatelia nezvládli. Kríza tak pre mnohých nie je len obdobím ...

21.6.2020 Magdaléna Švančarková

Koniec práce z domu prináša problémy, ale aj nové príležitosti

Aktuálna doba nielenže vyvíja tlak na firmy, aby zabojovali proti dôsledkom koronakrízy, ale aby sa postarali aj o zdravie a bezpečnosť ...

18.6.2020 Redakcia FinReport

Kto z koronakrízy vyšiel ako víťaz a kto ako porazený?

Koronakríza zasiahla svet ako vlna tsunami. Nielen jednotlivcov, ale aj celé hospodárske odvetvia našla nepripravených. Zo dňa na deň museli ...

16.6.2020 0100 Conferences

Prvá online Venture Capital a Private Equity konferencia v strednej a východnej Európe predstaví Tima Drapera

Jeden z najúspešnejších amerických VC investorov, ktorý investoval do firiem ako Baidu, Skype alebo Tesla bude hlavnou hviezdou júnového ...

4.6.2020 Magdaléna Švančarková

Ako na e-shop? Pomôže prežiť krízu, ale rieši aj budúcnosť

Koronakríza výrazne zmenila spotrebiteľské správanie. Online predaj cez internet vzrástol v marci na Slovensku o 40 percent. E-shop sa stal pre ...

21.5.2020 Redakcia FinReport

Iba 5 % Slovákov sa vzdeláva online, sme na chvoste v rámci európskych krajín

Online vzdelávanie je v posledných rokoch čoraz rozšírenejšou formou štúdia v rámci krajín Európskej únie. Napríklad vo Fínsku sa ...

18.5.2020 Redakcia FinReport

Nová platforma pomáha udržať zamestnanosť počas koronakrízy

Zamestnávatelia, ktorí plánujú hromadné prepúšťanie, majú možnosť komunikovať s firmami s nedostatkom pracovnej sily. Pomáha im v tom ...

15.5.2020 Bisnode Slovensko

Prežitie rieši takmer dvetisíc podnikateľov v cestovnom ruchu

Kríza spôsobená pandémiou koronavírusu najviac zasiahla oblasť cestovného ruchu. Podnikatelia z tohto segmentu doplácajú nielen na ...

7.5.2020 Zuzana Mecková

Zamestnanie alebo živnosť? Čo sa tento rok viac oplatí?

Trvalý pracovný pomer alebo živnosť? Obe možnosti prinášajú viaceré výhody i nevýhody. Tento rok vstúpila do platnosti novela zákona ...

3.5.2020 Natália Hučková

Pozor na obchodovanie s blízkymi osobami

Transferové oceňovanie nie je v oblasti daní žiadnym novým pojmom. Slúži ako kontrolný mechanizmus obchodných transakcií medzi osobami, ...

PHP Developer - študentská brigáda PHP Developer - študentská brigáda
PHP Developer províznych systémov PHP Developer províznych systémov
PHP Developer poistných agregátorov PHP Developer poistných agregátorov
PHP Developer FinTech cloudových riešení PHP Developer FinTech cloudových riešení

Najčítanejšie

  1. 1.
    Hromadné prepúšťanie v Banskej Štiavnici, o prácu zrejme príde viac ako 30 zamestnancov
  2. 2.
    Situácia v Chorvátsku sa zhoršuje, Slovensko ho možno vyradí zo zoznamu „zelených“ krajín
  3. 3.
    Chcete nové auto? Zbystrite pozornosť. V júli ho môžete získať za najlepšiu cenu
  4. 4.
    Povinné zmluvné poistenie môže byť lacnejšie až o 30 %
  5. 5.
    Finančným sprostredkovateľom sa darilo vďaka investičným službám, ale poisťovníctvo zasiahla rana