Hľadaj

Ako zvýšiť príjmy pred Vianocami

Podnikanie Poslať

Vianoce sú sviatkami lásky, pokoja a harmónie, ale netreba zabudnúť ani na ich finančný aspekt. Je to jednoducho obdobie, keď obchody praskajú vo švíkoch, objednávajú a kupujú sa darčeky a na strane predajcov je snaha odtrhnúť si čo najväčšiu časť vianočného koláča ešte pred Štedrým večerom. Ako na to, keď vianočné akcie majú všetci? Skúste to inak. Pretože peniaze prichádzajú z miest, ktoré iní prehliadnu.

image

Foto: shutterstock

Prekvapte inakosťou

Byť iný sa oplatí, a to nielen na Vianoce. Každý chce kúpiť pod stromček niečo iné. Ak by to aj boli naše stálice – ponožky, aspoň nech sú atraktívnejšie ako v minulom roku. Preto ak chcete pred koncom roka vylepšiť svoju finančnú bilanciu, tak skúste prísť s niečím, čo ak aj nebude absolútne prevratné, tak minimálne konkurencii vezme vietor z plachiet. „Niektoré firmy vytiahnu triumf v podobe inovatívneho produktu,“ hovorí analytik Next Finance Jiří Cihlář. Ak máte niečo zaujímavé, rozhodne s novinkou nečakajte na január, ale prebite konkurenciu a prekvapte inováciou aj vašich stálych zákazníkov.

Oprite sa o verných zákazníkov

Pred Vianocami je vhodné oprášiť databázu kontaktov. Pretože verných zákazníkov je možné nielen prekvapiť inováciou, ale aj zaujímavou ponukou. Najhoršie pre podnikanie v akejkoľvek oblasti je stratiť existujúceho zákazníka. To znamená, že svoj vianočný rozpočet minie u konkurencie. Preto je dobré zamerať sa na stabilný kmeň ľudí, ktorých možno považovať za vašich verných. Nespoliehajte sa na to, že ak zákazník nakupuje u vás pravidelne, musí tak urobiť aj pred Vianocami. „Ideálne je oprieť sa o dlhodobých zákazníkov, na ktorých sa môžete zamerať, a ponúknuť im napríklad zaujímavé zľavy,“ radí Cihlář.

„Skúste prísť s niečím, čo konkurencii vezme vietor z plachiet.“

Nemyslite len na zisk

Vianoce sú pre podnikateľa takou malou krízou, v ktorej hrozí, že zákazníci odídu vo väčšom množstve ku konkurencii. Ak nechcete s klientmi stratiť dobrý kontakt a komunikujú s nimi zamestnanci, dajte si záležať aj na atmosfére vo firme, nielen na vonkajšom imidži. Netreba myslieť iba na zisk, nemusí to prinášať vždy pravé ovocie.

„Vnímanie firmy a vízia sa v hlavách ľudí zúži na zisk a so ziskom ide ruka v ruke logicky pocit, že zamestnanci, vízia a vzťahy ustupujú do úzadia a prestávajú byť dôležité,“ hovorí Daniel Bradáč, riaditeľ odboru komunikácie a PR spoločnosti OVB, a dodáva: „ak sa ľudia cítia byť čoraz menšou súčasťou spoločných výsledkov a spoločnosti, nastáva presne opačný efekt, ako by si vedenie firmy želalo, namiesto stmelenia – odlúčenia sa od firmy.“ Spravte si príjemné Vianoce vo firme a nemusia byť len o zisku, ale aj o dobrej atmosfére, ktorá zisky zase prinesie.

Buďte na očiach

Vo vianočnom zhone je to ťažké, ale dá sa to. Netreba však zabudnúť na silnejšiu marketingovú podporu. Príchod tohoročných Vianoc je síce v znamení možnosti spomalenia ekonomiky a blížiacej sa krízy, ale treba pamätať, že zisky je možné zvýšiť len tým, ak si vás potenciálny zákazník všimne. V čase Vianoc je to zložitejšie, pretože videný chce byť každý, a preto netreba rezignovať na dobrý marketing. „Mala by sa zintenzívniť komunikácia so zákazníkmi a investovať do znalosti značky. Rozumne a efektívne, ale bez toho to nejde. Pretože platí, že zíde z očí, zíde z mysle,“ dodáva Bradáč.

„Vianoce nemusiabyť len o zisku, ale aj o dobrej atmosfére, ktorá zisky zase prinesie.“

Získajte strategického partnera

Nemusíte byť startup, možno by ste len do svojho portfólia prijali strategického partnera. A tu sa pred koncom roka núka skvelá možnosť, ako si dopriať pekný vianočný večierok. „Zaujímavým riešením je vstup partnera s finančnou injekciou,“ radí Cihlář, analytik Next Finance.

Pred Vianocami sa kupujú nielen darčeky, ale aj časť firmy alebo predaj akcií môže byť pre niekoho zaujímavé riešenie. Prijať do firmy partnera nemusí byť len finančným stimulom. Práve naopak. V mnohých prípadoch môže pomôcť finančne, ale aj strategicky. Môže byť dobrým vianočným darčekom aj prísľubom rozvoja firmy.

Kľúčové slová

logo
Prečítajte si tiež:
14.7.2020 Robert Juriš

Finančným sprostredkovateľom sa darilo vďaka investičným službám, ale poisťovníctvo zasiahla rana

Rok 2019 bol pre finančných sprostredkovateľov najúspešnejší vôbec. Najviac sa darilo spoločnostiam OVB Allfinanz Slovensko a Partners Group ...

13.7.2020 Magdaléna Švančarková

Povinné zmluvné poistenie môže byť lacnejšie až o 30 %

Za povinné zmluvné poistenie (PZP) môžete po novom zaplatiť menej. Podstatné je, koľko kilometrov počas roka najazdíte. Spravodlivejší ...

12.7.2020 Redakcia FinReport

Otvorené bankovníctvo si vyžaduje posilnenie bezpečnosti

Prostredie otvoreného bankovníctva sa rozvíja míľovými krokmi. Medzi finančnými inštitúciami, externými poskytovateľmi a klientmi však ...

11.7.2020 Redakcia FinReport

10 praktických rád, ako si bez stresu užiť letnú dovolenku

Leto znamená pre väčšinu ľudí obdobie, keď si doprajú zaslúžený oddych. Aby ste si letnú dovolenku mohli naplno užiť bez zbytočných ...

11.7.2020 Redakcia FinReport

Kľúčom k úspechu startupu je správna voľba jeho financovania

Až 90 % novozaložených startupových subjektov skončí svoju existenciu už v prvom roku pôsobenia. Jedným z najčastejších dôvodov zlyhania ...

10.7.2020 Marek Mittaš

Karty PZP menia farby ako chameleón – zo zelenej je zase biela

V októbri minulého roka na Slovensku definitívne skončili biele karty k povinnému zmluvnému poisteniu (PZP). Nahradili ich medzinárodné ...

9.7.2020 Robert Juriš

Finanční sprostredkovatelia zaznamenali najúspešnejší rok, najviac rástli investície

Uplynulý rok bol pre sprostredkovateľov finančných produktov najúspešnejší v histórii. Tvrdí to predseda predstavenstva Asociácie ...

2.7.2020 Marek Mittaš

Podnikateľom s úvermi pomôžu nielen banky, ale aj Európska únia

Úver na podnikanie je možné si vziať v nebankovke, alebo za výhodnejších podmienok v niektorej zo slovenských bánk. Ešte výhodnejší ...

24.6.2020 Magdaléna Švančarková

V čase koronakrízy sa na Slovensku bankrotovalo menej ako pred ňou

Zatvorené prevádzky, obmedzenia predaja, pokles tržieb a príjmov mnohí podnikatelia nezvládli. Kríza tak pre mnohých nie je len obdobím ...

21.6.2020 Magdaléna Švančarková

Koniec práce z domu prináša problémy, ale aj nové príležitosti

Aktuálna doba nielenže vyvíja tlak na firmy, aby zabojovali proti dôsledkom koronakrízy, ale aby sa postarali aj o zdravie a bezpečnosť ...

18.6.2020 Redakcia FinReport

Kto z koronakrízy vyšiel ako víťaz a kto ako porazený?

Koronakríza zasiahla svet ako vlna tsunami. Nielen jednotlivcov, ale aj celé hospodárske odvetvia našla nepripravených. Zo dňa na deň museli ...

16.6.2020 0100 Conferences

Prvá online Venture Capital a Private Equity konferencia v strednej a východnej Európe predstaví Tima Drapera

Jeden z najúspešnejších amerických VC investorov, ktorý investoval do firiem ako Baidu, Skype alebo Tesla bude hlavnou hviezdou júnového ...

4.6.2020 Magdaléna Švančarková

Ako na e-shop? Pomôže prežiť krízu, ale rieši aj budúcnosť

Koronakríza výrazne zmenila spotrebiteľské správanie. Online predaj cez internet vzrástol v marci na Slovensku o 40 percent. E-shop sa stal pre ...

21.5.2020 Redakcia FinReport

Iba 5 % Slovákov sa vzdeláva online, sme na chvoste v rámci európskych krajín

Online vzdelávanie je v posledných rokoch čoraz rozšírenejšou formou štúdia v rámci krajín Európskej únie. Napríklad vo Fínsku sa ...

18.5.2020 Redakcia FinReport

Nová platforma pomáha udržať zamestnanosť počas koronakrízy

Zamestnávatelia, ktorí plánujú hromadné prepúšťanie, majú možnosť komunikovať s firmami s nedostatkom pracovnej sily. Pomáha im v tom ...

15.5.2020 Bisnode Slovensko

Prežitie rieši takmer dvetisíc podnikateľov v cestovnom ruchu

Kríza spôsobená pandémiou koronavírusu najviac zasiahla oblasť cestovného ruchu. Podnikatelia z tohto segmentu doplácajú nielen na ...

7.5.2020 Zuzana Mecková

Zamestnanie alebo živnosť? Čo sa tento rok viac oplatí?

Trvalý pracovný pomer alebo živnosť? Obe možnosti prinášajú viaceré výhody i nevýhody. Tento rok vstúpila do platnosti novela zákona ...

3.5.2020 Natália Hučková

Pozor na obchodovanie s blízkymi osobami

Transferové oceňovanie nie je v oblasti daní žiadnym novým pojmom. Slúži ako kontrolný mechanizmus obchodných transakcií medzi osobami, ...

PHP Developer - študentská brigáda PHP Developer - študentská brigáda
PHP Developer províznych systémov PHP Developer províznych systémov
PHP Developer poistných agregátorov PHP Developer poistných agregátorov
PHP Developer FinTech cloudových riešení PHP Developer FinTech cloudových riešení

Najčítanejšie

  1. 1.
    Hromadné prepúšťanie v Banskej Štiavnici, o prácu zrejme príde viac ako 30 zamestnancov
  2. 2.
    Situácia v Chorvátsku sa zhoršuje, Slovensko ho možno vyradí zo zoznamu „zelených“ krajín
  3. 3.
    Chcete nové auto? Zbystrite pozornosť. V júli ho môžete získať za najlepšiu cenu
  4. 4.
    Povinné zmluvné poistenie môže byť lacnejšie až o 30 %
  5. 5.
    Mladík podpálil autá na sídlisku, nešlo o jediný jeho podpaľačský čin (foto)