Hľadaj

Ako pri poistnej udalosti skrátiť čakanie na vyplatenie poistného plnenia?

Martin Jamnický Podnikanie Poslať

Za hospitalizáciu, vážne úrazy, invaliditu či úmrtie vlani poisťovne vyplatili cez 360 miliónov eur pri celkovom počte bezmála 240-tisíc poistných udalostí. Denne tak likvidátori vyriešia v priemere dva a pol tisíc prípadov. Aby prostriedky z poistného plnenia dokázali v ťaživej životnej situácii pomôcť čo najrýchlejšie, je potrebné správne postupovať pri hlásení poistnej udalosti a dodržiavať tri základné zásady.

Poistná udalosť: Čakanie na vyplatenie poistného plnenia

Foto: Freepik

1) Odovzdanie kompletnej dokumentácie

Prvou a najdôležitejšou zásadou je postrážiť si dodanie všetkých potrebných dokumentov. „Ak vznikne škodová udalosť, je ideálne pripraviť si poistnú zmluvu, fotodokumentáciu, prípadne lekárske správy. Je tiež dôležité si presne zaznamenať všetky relevantné informácie o danej udalosti vrátane dátumu, miesta a okolností, ktoré k nej viedli,“ uvádza Denisa Kahánková z poisťovne YOUPLUS.

Klienti totiž často nevenujú dostatočnú pozornosť detailom, ktoré môžu byť pre šetrenie škodovej udalosti kľúčové. Mnohí z nich uvádzajú nepresné alebo nedostatočné údaje, čo môže celý proces šetrenia ich udalosti skomplikovať, a tým oddialiť vyplatenie poistného plnenia.

85587

Poisťovňa po nahlásení škodovej udalosti zašle potvrdenie o prijatí vrátane rekapitulácie vyplnených údajov. Následne je dôležitá aktívna komunikácia, a to z oboch strán. „Ak poisťovňa potrebuje doplňujúce dokumenty alebo informácie, je dôležité mať na pamäti, že každé zdržanie môže oddialiť proces šetrenia a výplaty poistnej udalosti.

2) Čas sú peniaze

Každá poistná zmluva obsahuje konkrétne termíny pre nahlásenie škodovej udalosti, ktoré je potrebné pozorne sledovať. Ak ľudia tieto lehoty nedodržia, môže dôjsť ku kráteniu alebo neposkytnutiu poistného plnenia. Preto je dôležité sa s termínmi oboznámiť už pri dojednávaní poistnej zmluvy.

98545

Niektorí klienti sa navyše zdráhajú s poisťovňou komunikovať pre obavy, že ich otázky budú vnímané ako zbytočné či nepodstatné. To môže viesť k tomu, že udalosť nahlásia neskoro alebo nesprávne. Často sa podľa expertov stáva, že ľudia nevedia, ako proces hlásenia presne funguje, a čo všetko je potrebné doložiť. Mnohí klienti navyše netušia, na koho sa obrátiť, ak potrebujú poradiť.

 „V takom prípade je namieste osloviť svojho finančného agenta, či zavolať na zákaznícku linku poisťovne, kde sú vyškolení odborníci, ktorých úlohou je pomôcť, aby bol celý proces hladký. Určite je namieste opýtať sa na čokoľvek, čo nie je na prvý pohľad jasné – či už ide o potrebné dokumenty, lehoty, alebo samotný postup hlásenia,“ odporúča odborníčka.

9

3) Ísť digitalizácii oproti

Rýchlemu nahláseniu poistnej udalosti pomáhajú elektronické formuláre. Šetria nielen čas, ale predovšetkým znižujú riziko straty dokumentov. „Moderné poisťovne dnes ponúkajú možnosť nahlásiť škodovú udalosť online. Bezpapierové riešenie umožní klientom všetko vyriešiť ľahko z domu a bez zbytočného behania či papierovania. Online formulár klienta celým procesom nahlásenia jednoducho prevedie, stačí iba odpovedať na položené otázky.

89357

Okrem samotného hlásenia poistnej udalosti moderné technológie urýchľujú a uľahčujú aj založenie poistky ako takej. „Pokročilé algoritmy využívame aj na hodnotenie rizík a rozhodovanie o schválení poistných zmlúv – dochádza tak k efektívnejšiemu a rýchlejšiemu rozhodovaniu o tom, či a za akých podmienok bude poistka schválená. Každý prípad sa, samozrejme, posudzuje individuálne, hoci časť práce vykonáva počítač,“ dodáva D. Kahánková.

logo
Prečítajte si tiež:
14.12.2024 Redakcia FinReport

Aké problémy môže priniesť využívanie umelej inteligencie v e-commerce

Umelú inteligenciu (AI) aspoň čiastočne dnes využíva väčšina e-shopov na trhu. Mnohí prevádzkovatelia si to ani nemusia uvedomovať, no ...

14.12.2024 Redakcia FinReport

Investovanie do kryptomien si zatiaľ vyskúšalo menej slovenských žien ako mužov

Kryptomeny vo všeobecnosti vlastní dvakrát viac slovenských mužov ako žien, no miera záujmu o investovanie do krypta je medzi mužmi a ženami ...

13.12.2024 Robert Juriš

365.bank a mBank znížili úrokové sadzby hypoték, najnižšie ich má Prima banka

Banky pôsobiace na slovenskom finančnom trhu začali na sklonku tohto roku súperiť, ktorá príde s výhodnejšou ponukou hypotekárnych úverov. ...

13.12.2024 Redakcia FinReport

Ceny pohonných hmôt sa po prechodnom zdražení opäť znižujú

Uplynulé týždne na trhu s pohonnými hmotami poznačilo ich zdražovanie. Počas niekoľkých posledných dní však vodiči mohli pozorovať ...

13.12.2024 Robert Juriš

Inflácia na Slovensku je stále nad úrovňou 3 %, príčinou sú najmä drahé potraviny

Rast spotrebiteľských cien tovarov a služieb na Slovensku sa aj v novembri 2024 dostal cez trojpercentnú hranicu. Podľa spresňujúcich údajov ...

13.12.2024 Mário Špilberger

Okamžité platby pri prevodoch peňazí budú od januára 2025 povinné

Spomínate si na časy, keď sme na cinknutie očakávaných peňazí na svojom účte čakali aj tri dni? Dnes už prevod peňazí medzi niektorými ...

10.12.2024 Redakcia FinReport

Slovenské firmy sú vo využívaní digitálnych technológií podpriemerné

Slovenské firmy sú vo využívaní digitálnych technológií piate najhoršie v celej Európskej únii. Síce zaostávame aj za našimi ...

8.12.2024 Redakcia FinReport

Najvyššie platy na Slovensku poskytujú „staršie“ obchodné spoločnosti

Úspech firmy sa zvykne merať tržbami, ktoré dokáže vygenerovať počas roka, prípadne dosiahnutým ziskom pred či po zdanení. Jedným z ...

1.12.2024 Redakcia FinReport

Spoločnosti sa pripravujú na nárast rizík, pomoc hľadajú u umelej inteligencie

Podľa novej správy spoločnosti KPMG Future of Risk je riadenie rizík vo firmách čoraz zložitejšie a náročnejšie. Príčinou je zvyšovanie ...

30.11.2024 Redakcia FinReport

Firmy zápasia s nárastom insolvencií a oneskoreným platením faktúr

Slovenské firmy čaká náročný záver roku. Hlavný exportný partner – Nemecko doteraz nenaštartovalo ekonomiku a dopyt z jeho strany preto ...

28.11.2024 Martin Jamnický

Faktoring ako spôsob riešenia pohľadávok. Kedy sa oplatí?

Dozvuky dvojcifernej inflácie, rast prevádzkových nákladov a vysoké úrokové sadzby napínajú rozpočty slovenských firiem na doraz. Stále ...

24.11.2024 Redakcia FinReport

V októbri 2024 zbankrotovalo najviac firiem počas tohto roka

Október 2024 bol zatiaľ najhorším mesiacom v tomto roku z pohľadu počtu bankrotov firiem na Slovensku. Presne 42 októbrových konkurzov ...

21.11.2024 Martin Jamnický

Ako môže nové nariadenie o ekodizajne ovplyvniť európsky trh?

Európska únia urobila významný krok smerom k zelenšej budúcnosti, keď v júli tohto roku schválila nové nariadenie, ktoré sprísňuje ...

19.11.2024 Redakcia FinReport

Čo je to ESG reporting a ako pomáha spoločenská zodpovednosť firmám

Firmy, aj tie slovenské, budú musieť zvýšiť transparentnosť a zodpovednosť svojho podnikania. Prikazuje im to zákon o účtovníctve, ktorý ...

16.11.2024 Redakcia FinReport

Home office sa môže po dohode so zamestnávateľom nachádzať kdekoľvek

Home office zažil najväčší boom najmä v rokoch 2021 a 2022. Mnohé firmy by teraz rady vrátili ľudí späť do kancelárií, pričom ...

14.11.2024 Martin Jamnický

Efektivita vymáhania dlhov exekútormi za posledné dva roky klesla o 40 %

Efektivita vymáhania dlhov exekútormi klesla za posledné dva roky až o takmer 40 %. Asociácia slovenských inkasných spoločností (ASINS) ...

26.10.2024 Redakcia FinReport

Daňové povinnosti: Na toto nesmiete zabudnúť pri prenájme nehnuteľnosti cez digitálne platformy

Podmienky pre prenájom nehnuteľností cez medzinárodné digitálne platformy, ako sú Booking či Airbnb, sa zmenili. Každý, kto využíva ...

24.10.2024 Redakcia FinReport

Trendy v e-commerce pre koniec tohto roka a Vianoce

Vianočná sezóna sa blíži a vedia to aj e-shopy, z ktorých pre mnohé je práve úspešný koniec roka dôležitý pre ich celoročné ...

Mobilná aplikácia
VISA MasterCard Maestro Apple Pay Google Pay