Hľadaj
× Aplikácia Aplikácia

Zuzana Gergeľová: Mojou úlohou je vytvárať bezpečný priestor a podnecovať

Jana Schochmann Lídri
SK
EN
Poslať

O včeľom spoločenstve sa hovorí, že má vynikajúcu organizáciu a jej príslušníčky sú nezvyčajne užitočné a nadané. Popri tom, ako plnia vlastné úlohy, a teda zbierajú nektár, stíhajú aj opeľovať, čím umožňujú iným rásť. Aj tieto hodnoty boli motívom pre založenie networkingovej a podpornej komunity BEELONG, ktorá umožňuje ženám rásť, rozvíjať si svoj biznis, pomáhať iným, či napĺňať si iné potreby. Jej členkami sú dámy so skutočne pôsobivými skúsenosťami a kariérou. Včelia kráľovná – teda spoluzakladateľka tohto združenia, má nevšedný talent spájať tých správnych ľudí a podnecovať ich k tomu, aby zo spojenia profitovali oni, ale aj ostatné členky. O rozhovor sme požiadali spoluzakladateľku komunity Beelong, Zuzanu Gergeľovú.

image

Foto: Zuzana Gergeľová

Zuzka, ty si pracovala v rôznych odvetviach, najdlhšie v PR agentúre a tiež si úspešne podnikala v gastronómii. Nakoniec si sa stala, ak to tak môžem nazvať, kráľovnou. Ako tento vývoj prebiehal?

Vyštudovala som marketingovú komunikáciu, potom som pracovala v PR agentúre, následne som robila pre ministerstvo práce komunikačnú kampaň o druhom pilieri a dôchodkovej reforme.

Ak by som mala charakterizovať tieto dve fázy života, tak v tej prvej – marketingovej komunikácii, som sa naozaj naučila, ako efektívne komunikovať. Tak, aby informácia naozaj zarezonovala. Pretože o čom sa nevie, to akoby ani neexistovalo. A tiež, že keď komunikujeme, je dôležité citlivo vnímať cieľovú skupinu, pretože tá keď nám nerozumie, je to naša chyba. Nehovoríme dostatočne zrozumiteľne.

V štátnej správe som sa paradoxne naučila, že dokážeme ovplyvňovať svoj život a dokonca aj štátnu politiku oveľa viac, ako si myslíme. Ten pocit, že nič nerobím, lebo aj tak neviem nič ovplyvniť, odvtedy naozaj nemám. Bola som fascinovaná tým, ako môže občan pripomienkovať zákony, že môže ísť za svojím poslancom a rozprávať mu o svojich problémoch. Získala som aktívny prístup k životu, a ten mi už zostal. Viem, že ak chcem, môžem svojím aktívnym konaním veľa vecí zmeniť.

Neskôr sme s manželom založili dve reštaurácie – KOGO a D.Steakhouse. Pre mňa to bola zase nová skúsenosť. Stretnutie s reálnym podnikaním. Mali sme zodpovednosť za 54 zamestnancov. Prichádzala som do kontaktu s rôznymi typmi ľudí. Zákazníci, zamestnanci či dodávatelia. Naši zákazníci sú ľudia prevažne z biznis sféry: manažéri, majitelia spoločností atď. Spoznala som ďalšiu veľkú komunitu – biznismenov. Trochu som sa naučila, ako uvažujú. Niektorí ľudia dnes možno opovrhujú biznisovým prístupom k životu, alebo dokonca aj peniazmi. Práve tam je však často veľká energia, sila a kapitál, ktoré môžu veľa vecí ovplyvniť a priniesť aj množstvo pozitívnych zmien. Napríklad zlepšenie ekológie a podobne. Tento potenciál je ukrytý práve v biznise.

Medzitým sme mali dve deti, takže skĺbiť pracovný život so súkromným bolo odrazu dosť ťažké.

Počas obdobia korony vo mne narastala túžba vytvoriť niečo nové, niečo iné, čo mi bude dávať veľký zmysel. Takou prirodzenou vecou pre mňa bolo vytvorenie coworkingovej kaviarne pre ženy. Špeciálne pre ich potreby, kam by mohli chodiť, stretávať sa, ale aj pracovať. Počas covidu však stretávanie sa odrazu nebolo možné. No mala som to šťastie, že som spoznala Janku Bernaťákovú, spoluzakladateľku Beelongu, a potom aj ďalšie ženy. Spolu sme už vytvorili komunitu. Povedali sme si, že fyzický priestor raz príde, ale najdôležitejšia je komunita. Presnejšie podporná ženská komunita. To je vyústenie môjho celoživotného sna. Dnes mám pocit, že sa v  komunite stretávajú šikovní ľudia, vymieňajú si myšlienky a názory, navzájom sa posúvajú ďalej a vymýšľajú nové projekty, ktoré môžu byť zase prínosom a inšpiráciou pre ďalších.

Hovorí sa, že život funguje v nejakých cykloch. Ja som si prešla obdobím, keď som sa učila, nabrala som veľmi veľa skúseností, naučila som sa veľa aj o sebe samej, a teraz z toho čerpám a zúročujem to práve v spomínanej komunite Beelong.

Zuzana Gergeľová

Z toho, čo o komunite aj o tebe viem, by som povedala, že si vo fáze, keď ani nie tak zúročuješ, ale rozdávaš. Svojimi skúsenosťami pomáhaš posúvať dopredu iné ženy. Vedela by si tvoj osobný prínos pre komunitu Beelong trochu rozvinúť?

Nemyslím, že ja niekoho posúvam, my sa posúvame navzájom. Každá z nás do Beelongu prináša niečo svoje, pre ňu špecifické, a to robí našu komunitu takou zaujímavou a podnetnou. Vyslovene sa podporujeme, aby sme sa prejavili  v našej rozdielnosti a jedinečnosti, ale aj priznali našu zraniteľnosť.

Ja som napríklad srdcom človek, ktorý rád komunikuje a má rád ľudí. Som aktivátor – zapaľovač. Možno sa zdá, že som prešla mnohými pozíciami, ale celá moja kariéra má tohto spoločného menovateľa.

Taktiež som vždy chcela mať nejakú kaviareň, salón, miesto, kam chodia ľudia, rozprávajú sa, tvoria idey a vymieňajú si názory. Kde vytvoria niečo nové a originálne. Mám tú schopnosť dostať ľudí do jednej miestnosti a vzbudiť v nich zápal a nadšenie, ale následne, keď spolu niečo nové a krásne vymyslíme, viem tomu nájsť aj praktické uplatnenie v bežnom živote. Teda zreálniť to. Dosiahnuť, aby to malo aj nejaký vplyv a dosah.

Čo v tebe prevláda? Považuješ sa skôr za „bizniswoman“, alebo máš skôr túžbu pomáhať?

Nemôžem jednoznačne povedať, že by som mala len biznisové nastavenie, alebo len chuť pomáhať, mám veľa aspektov.

Mojou najväčšou záľubou je podnecovať, dávať veci do pohybu, vytvárať priestor na to, aby sa veci diali tak, aby  z toho všetci mohli profitovať.

Je veľmi zaujímavé pozorovať ľudí, ktorí sa neboja „zdieľať“ svoje potreby, skúsenosti, know-how a chcú spolu vytvoriť niečo originálne, nekonvenčné, čo je pre nich aj okolie prínosom. „Zdieľanie“ je pre mňa najvyššia forma inteligencie.

Rady hovoríme, že Beelong je niečo ako „Expert hub“. Stretneme sa, identifikujeme nejakú našu potrebu, začneme túto tému rozvíjať. V skupine prídeme s nápadmi, ako ju vyriešiť, overíme na sebe, a keď to funguje, posúvame riešenia ďalej, trebárs aj pre korporáty.

Nikdy som nemala kompetitívne nastavenie, ani keď som robila biznis. Aj v našich reštauráciách nebolo pre mňa hnacím motorom byť lepší ako náš konkurent, ale počúvať zákazníkov a dať im zo seba to najlepšie, napríklad aj vo forme toho najlepšieho jedla.

Cítim, čo je najlepšie, ako to skombinovať a ako by z toho aj ostatní ľudia mohli profitovať.

Z toho, čo hovoríš, mi Beelong príde ako logické vyústenie. Začnime však od začiatku. Odkiaľ pochádza nápad? Ako sa toto združenie formovalo až do dnešnej podoby?

Ja to hovorievam zo žartu, ale je to pravda. Mne sa Beelong prisnil. Už dlhšie som cítila, že okrem našich reštaurácií sa chcem v živote niekam posunúť. Chcem sa vrátiť k tomu, čo mi dáva veľký zmysel, možno k pôvodnému povolaniu PR manažérky a organizátorky. Okrem PR som organizovala aj eventy. Mňa baví organizovať a stretávať ľudí. Som veľmi spoločenská.

Prisnilo sa mi, že mám urobiť coworking špeciálne pre ženy, resp. coworkingovú kaviareň, kde sa môžu ženy stretávať, rozprávať, pracovať, kam by prišli so svojimi klientmi na stretnutie. Ja som absolútne presvedčená, že keď sa stretnú ľudia a začnú sa rozprávať, vždy tam vznikne niečo nové. Vznikne nový projekt, podnikateľský plán, ľudia si pomôžu. Verím v spoluprácu. Baví ma kolektívne vedomie. Teší ma, keď vidím ľudí, ako sa spolu rozprávajú, ako tam prúdia nápady, ako sa to zveľaďuje a ako to niekedy až vybuchuje.

Potom však prišla korona a obmedzenia s tým spojené. Dôležité na tej ceste bolo, že som o tom stále uvažovala, rozprávala sa o tom s viacerými ženami, ktoré povedali, že niečo také by chceli a potrebovali. Ako som už spomínala, stretla som Janku Bernaťákovú a išli sme do toho spolu. Začali sme to vytvárať veľmi organicky. Oslovovali sme priateľky a ženy, pre ktoré by táto téma mohla byť príťažlivá. Ženy sa nám začali hlásiť a prichádzať samy.

Keby som mala povedať, čím je Beelong dnes, tak to nazvem najmä podpornou komunitou žien. Cieľom našej komunity je vytvárať spolu s Jankou bezpečný priestor plný dôvery, kde sa ženy môžu rozvíjať. Ženy môžu prísť a byť také, aké sú. Nemusia nič performovať, nemusia byť dokonalé. V tomto priestore sa môžu otvorene rozprávať, pomáhať si a deliť sa o svoje potreby aj skúsenosti.

Umožňujeme im a podporujeme ich v tom, aby vytvorili nové projekty, alebo rozbehli nový biznis. Voláme to „dotykové plochy“. Žena príde, ukáže, aká je, no a cez tie dotykové plochy sa spojí s inými ženami. Cez niečo, čo majú spoločné.

Spoločným menovateľom je, že sú to ženy, ktoré majú pocit, že sa v živote chcú niekam posunúť. Prídu do našej skupiny, a tam sa im to takpovediac „pootvára“.

Zuzana Gergeľová

Myslím si, že ak chce človek urobiť v živote výraznejšiu zmenu, tak v starom prostredí, v ktorom sa pohyboval doposiaľ, je to veľmi náročné. Často potrebuje nový impulz, možno aj láskavé sprevádzanie zmenou. Akokoľvek sme spoločenské typy, väčšinou žijeme vo svojej sociálnej bubline: rodina, priatelia a práca. Občas je veľmi prospešné prísť medzi úplne nových ľudí a získať novú perspektívu.

V rámci Beelongu máme rôzne aktivity a stretnutia, ktoré vznikajú aj z iniciatívy samotných členiek tak, aby sme mali dostatočnú príležitosť vnímať sa navzájom. Zistili sme, že ženy sú veľmi tvorivé a omnoho lepšie sa spoznajú pri nejakej aktivite, kde niečo spolu vytvoria. Keď sa navzájom zažijú, keď samy zistia, ako sa môžu navzájom obohatiť. Potom si často kúpia svoje služby, pomôžu si v biznise, alebo sa jednoducho spriatelia.

Miera zapojenia u nás v komunite je však dobrovoľná, každá žena sa zúčastňuje aktivít viac či menej aktívne podľa toho, ako to cíti. Niektoré ženy sú aktívne, niektoré len pozorovateľkami, a pre nás sú dôležité všetky rovnako.

Zábavné je, že máme členky, ktoré hovoria, že si nikdy nemysleli, že do nejakej ženskej komunity budú chcieť chodiť a patriť. Dokonca sú u nás sólo hráčky, teda baby, ktoré nemali rady ženské komunity. Nakoniec ich však pritiahla kvalita, podpora, pôsobivé skúsenosti iných členiek a nenútenosť. 

Vedela by si v krátkosti predstaviť členky?

My hovoríme, že sme taká zmiešaná lúka, prípadne zmiešaný les. Je tu veľká diverzita. Sú to ženy primárne okolo 40 rokov, alebo 40 plus. V tomto období sa chcú zvyčajne posunúť k niečomu, čo im dáva zmysel, a zároveň chcú dať spoločnosti to najlepšie zo seba. Majú už dostatok skúseností aj zaujímavý životopis. Chcú niečo nové, chcú sa inšpirovať, ale zároveň majú čo ponúknuť. V zásade sú to ženy od manažérok, cez ženy pracujúce v korporáciách, ženy zapojené vo filantropických projektoch, baby, ktoré majú slobodné povolania, ale aj umelkyne. Myslím, že tá rôznorodosť, či už profesionálna, alebo názorová, je veľmi prospešná. Umožňuje nám rozširovať si obzory.

Ak sa na to pozrieme čisto z biznisovej perspektívy, aké benefity z tohto pohľadu vie skupina svojim členkám ponúknuť? Čo môžu očakávať?

Myslím si, že škála benefitov je od duševnej a mentálnej podpory až po tú biznis rovinu naozaj veľká. Ak chceme hovoriť len o tej biznisovej, tak primárne je to aktívny networking. Je to odrazový mostík pre podnikanie. Čiže keď nejaká žena napríklad odíde z korporátu a zakladá si vlastnú konzultačnú firmu, tak získava najskôr feedback, podporu aj možnosť prezentovať. Môže sa ľudí opýtať na svoje produkty, konzultovať obchodný model, môže si to vyskúšať, ale aj predávať. Nájsť si v komunite prvé klientky. Je celkom prirodzené, že si u nás nájdu aj klientky, pretože ak si napríklad nevedia urobiť webovú stránku, tak v našej skupine žien môžu nájsť niekoho kvalitného.

Prípadne sa môžu spojiť s ostatnými ženami a vytvoriť nový funkčný biznis model, produkt, službu, webinár alebo čokoľvek iné.

Máme k dispozícii aj konkrétne doplnkové služby, ako je napríklad projekt „Biznis mudrovačka“ založený na kolektívnej inteligencii. Je to riadené skupinové stretnutie, keď napríklad členka má nejaký problém, nevyriešenú otázku, týkajúcu sa jej podnikateľskej činnosti, prednesie to skupine a ostatné členky jej radia. Je to premyslený koncept a prebieha to pod vedením dvoch členiek, ktoré majú za sebou pôsobivú kariéru postavenú na obchode a marketingu. Záverom sú konkrétne návrhy na riešenie nastoleného problému.

Čiže komunita otvára členkám mnoho možností.

Všimla som si, že často aj vysokopostavené manažérky, keď nastúpia na cestu osobného podnikania, akoby na chvíľu zabudli, aké sú schopné. Ako keby na chvíľku uverili, že nie ony, ale len ich predchádzajúci zamestnávateľ je zodpovedný za úspech, ktorý dosiahli. V tomto je komunita výborná, že nám zrkadlí naše dary. To je veľká vec, že vďaka interakcii s ostatnými sa učíme, v čom je naša sila.

Vedela by si povedať nejaké konkrétne prípady, keď Beelong zohrával kľúčovú úlohu pri podnikaní, resp. príklad firmy, ktorá vznikla v tomto úli? Ako fungujú? Ako pokračujú ďalej?

Prípadov, keď si členky vzájomne poradili, potom tú myšlienku použili a posunulo ich to v biznise, je mnoho. Máme aj konkrétne prípady, keď baby založili vlastný biznis a darí sa im. Napríklad naše dve členky Mirka Klimantová a Eva Babitzová, ktoré sa predtým nepoznali, si spolu založili firmu, ktorá sa volá Promo Punkers, a úspešne fungujú a spolupracujú.

Zuzana Gergeľová

Ty osobne do toho projektu vkladáš množstvo energie. Čo to prináša tebe?

Môžem robiť niečo, pričom využijem moje talenty. Prináša mi to veľkú radosť. Pre mňa je to splnený sen. Naša členka Katka Plichtová nás naučila, že keď človek používa pri práci svoje talenty, tak mu to ide dobre a prirodzene. On niekedy ani nevie, že ich má, pretože mu to ide tak prirodzene, že si myslí, že to musia vedieť všetci. Ale nie je to tak.

Baví ma vidieť, ako ženy vďaka Beelongu prekvitajú, ako sa ich životy menia, ako sa otvárajú. Toto je pre mňa najväčšia satisfakcia.

Takže zrejme nie si ten typ ženy, ktorý vníma iné ženy ako konkurenciu? Vieš dobre pracovať so ženským kolektívom.

Ja si myslím, že je to práve naopak. Že pri žene, ktorá je úspešná, treba priznať, že je to aj vďaka pomoci ďalších žien. Rovnako, keď je žena úspešná, môže byť inšpiráciou a motiváciou pre iné ženy. A čím má vyššiu pozíciu a vplyv, tým viac môže pomôcť ostatným ženám povyrásť.

Môj obľúbený citát Madeleine Albrightovej: „Je špeciálne miesto v pekle pre ženy, ktoré nepodporujú ostatné ženy. Myslím si, že je to absolútna pravda, aj keď ja sama by som to nepomenovala až tak tvrdo.

Včelia kráľovná je jedinečná. Jej význam a prítomnosť v úli je bezmedzný. Čo máš ty osobne spoločné so včeľou kráľovnou?

Beelong je inšpirovaný včelím úľom. V tom kontexte máme „to beelong“ ako niekam patriť a „bee“ ako včela. Inšpiráciu včelím úľom sme zvolili preto, lebo včely sú samy sebou, zbierajú nektár, ale automaticky opeľujú iných, čím im umožňujú rast a život. Potom, keď príde nektár do úľa, tak všetky včely prispejú k finálnemu produktu – v tomto je to inšpiratívne.

Nerozumiem organizácii úľa natoľko, aby som vedela presne povedať, aká je úloha kráľovnej. No našťastie máme aj členku, ktorá je perfektná včelárka, a z toho, čo od nej viem, som pochopila, že úloha kráľovnej je rovnako dôležitá ako úloha ostatných členov úľa. Jedna bez druhej skrátka neexistujú. Ja sa úplne neidentifikujem s tým, že som kráľovná. Možno iba v tom, že mojou a Jankinou úlohou je vytvárať bezpečný priestor, podnecovať a katalyzovať spojenia. Byť stále užitočná aj pre ostatných.

Keby sme si povedali, že včelia kráľovná vymedzuje feromónmi priestor, aby sa ostaní cítili bezpečne, tak možno toto je taktiež moja úloha. Dbať na to, aby bolo v úli bezpečie a aby sa ženy mohli slobodne rozvíjať a pomáhali si.

Beelong komunita je otvorená pre nové členky. Každá žena, ktorá cíti, že potrebuje byť v prajnom ženskom prostredí, je u nás vítaná.

Kto je to Zuzana Gergeľová

Zuzana GergeľováZuzana Gergeľová pracovala v oblasti komunikácie a PR, na MPSVaR, aj v korporáte. V roku 2006 spolu s manželom otvorili reštauráciu KOGO a v roku 2014 D.Steakhouse, z ktorých vybudovali vyhľadávané a známe podniky v historickom centre Bratislavy.

Viac ako dva roky je Zuzana spoluzakladateľkou a líderkou občianskeho združenia BEELONG Community & Networking. Venuje sa aj konzultingu v oblasti marketingovej komunikácie. Jej špecializáciou je budovanie zákazníckych komunít. Verí, že budúcnosť je v prepájaní a spájaní aj zdanlivo nekompatibilných „svetov“.

logo
Prečítajte si tiež:
30.6.2022 Magdaléna Švančarková

Cestovatelia, pozor – kreditky Diners Club končia, tak aby vám to nepokazilo dovolenku

Výhody, zľavy, špeciálne salóniky a miliónové poistné krytie pri cestovnom poistení patrili medzi bonusy kreditnej karty Diners Club. Tá ...

30.6.2022 Redakcia FinReport

Christina Lagardová: Éra ultranízkej inflácie sa už pravdepodobne nevráti

„Éra ultranízkej inflácie v eurozóne sa už pravdepodobne nevráti,“ povedala prezidentka Európskej centrálnej banky Christine Lagardová ...

30.6.2022 Redakcia FinReport

Dnes je posledný deň na podanie odloženého daňového priznania

Na podanie odloženého daňového priznania k dani z príjmov, ako aj na zaplatenie dane za rok 2021, zostávajú už posledné hodiny. Tým, ktorí ...

30.6.2022 Redakcia FinReport

Finanční riaditelia spoločnosti Achmea si na Slovensku a v Grécku vymenia svoje pozície

Po piatich rokoch pôsobenia v slovenskom Unione, ktorý je dcérskou spoločnosťou holandskej firmy Achmea, bol finančný riaditeľ (CFO) René ...

30.6.2022 Naďa Černá

Netflix má na Slovensku nového konkurenta v podobe Disney+. Obe spoločnosti majú problém

Dlho očakávaný príchod streamovacej platformy Disney+ sa stal realitou už aj na Slovensku. Pre diváka to znamená rozšírenie ponuky o ...

30.6.2022 Redakcia FinReport

Štátny príspevok za ubytovanie Ukrajincov sa od 1. júla 2022 zvýši až trojnásobne

Príspevok za ubytovanie odídencov z Ukrajiny bude v júli, auguste a septembri 2022 až trikrát vyšší, ako bol doteraz. Po novom bude ...

29.6.2022 Eva Sadovská

Realitné fondy pokračujú v raste, ich aktíva medziročne narástli o 20,4 %

Záujem Slovákov o reality nenaštrbila ani koronakríza, a ukazuje sa, že ani vojnový konflikt na Ukrajine. Investovať do nehnuteľností však ...

29.6.2022 Monika Jakábová

Viaceré banky chystajú zmeny v cenníkoch svojich služieb, klienti si priplatia

Drahšie vklady, doručenie výpisov poštou či služby v pobočkách. Mnohé banky menia s príchodom letných mesiacov svoje cenníky. Zmeny ...

23.6.2022 Redakcia FinReport

Novým šéfom Slovenskej asociácie poisťovní sa stane Martin Kaňa

Novým výkonným riaditeľom Slovenskej asociácie poisťovní (SLASPO) sa od 1. júla 2022 stane Martin Kaňa. Vo funkcii nahradí Jozefínu ...

17.6.2022 Redakcia FinReport

Novou členkou predstavenstva Tatra banky je Zuzana Koštialová

Zuzana Koštialová sa od júla tohto roku stane novou členkou predstavenstva Tatra banky. Na pozícii nahradí Marcela ...

14.6.2022 Redakcia FinReport

Svetovým podnikateľom roka 2022 podľa EY sa stal Gaston Taratuta z Argentíny

Zakladateľ a generálny riaditeľ argentínskej spoločnosti Aleph Group Gaston Taratuta bol vyhlásený za EY Svetového podnikateľa roka 2022. ...

13.6.2022 Redakcia FinReport

Peter Kažimír: Tohtoročné leto bude horúce, ale od roku 2024 to už pre ekonomiku vyzerá už priaznivo

V júli 2011 to bolo poslednýkrát, čo Európska centrálna banka (ECB) zvýšila svoje úrokové sadzby. Dnes sa po 12 rokoch opäť hlási o ...

8.6.2022 Redakcia FinReport

David Malpass: Svetová banka znižuje odhad tohtoročného rastu ekonomiky zo 4,1 na 2,9 %

Svetová banka znížila odhad tohtoročného rastu globálnej ekonomiky z pôvodne zverejneného odhadu vo výške 4,1 % na 2,9 %. Vyšší odhad ...

8.6.2022 Redakcia FinReport

Juraj Barta je novým členom predstavenstva Slovenskej sporiteľne

Slovenská sporiteľňa má nového člena predstavenstva zodpovedného za retailové bankovníctvo. Stal sa ním Juraj Barta, ktorý počas ...

7.6.2022 Redakcia FinReport

Generálny prokurátor rozhodol, že Peter Kažimír už nie je obvinený z podplácania

Bývalý dvojnásobný minister financií a súčasný guvernér Národnej banky Slovenska Peter Kažimír bol od polovice októbra minulého roku ...

27.5.2022 Redakcia FinReport

Depeche Mode sú už len duo. Zomrel zakladajúci člen skupiny Andrew Fletcher

Priekopnícka britská elektronická hudobná skupina, ktorá vznikla pred 45 rokmi, ohlásila smrť svojho zakladajúceho člena. Slávni Depeche ...

26.5.2022 Redakcia FinReport

Novým predsedom Najvyššieho kontrolného úradu bude Ľubomír Andrassy

Ľubomír Andrassy sa stane šéfom Najvyššieho kontrolného úradu (NKÚ) po tom, ako zaňho v parlamente hlasovalo 75 poslancov. Situáciu na ...

17.5.2022 Robert Juriš

Martin Vlachynský: Pozor na ekonomický populizmus, situáciu na Slovensku to môže len zhoršiť

Tŕňom v päte všetkých svetových ekonomík je inflácia. Keďže na Slovensku je už dvojciferná, pričom rastie podstatne rýchlejšie ako ...

Aplikácia

  1. 1.
    Štátny príspevok za ubytovanie Ukrajincov sa od 1. júla 2022 zvýši až trojnásobne
  2. 2.
    Christina Lagardová: Éra ultranízkej inflácie sa už pravdepodobne nevráti
  3. 3.
    Netflix má na Slovensku nového konkurenta v podobe Disney+. Obe spoločnosti majú problém
  4. 4.
    Cestovatelia, pozor – kreditky Diners Club končia, tak aby vám to nepokazilo dovolenku
  5. 5.
    Viaceré banky chystajú zmeny v cenníkoch svojich služieb, klienti si priplatia