Svetovým podnikateľom roka 2022 podľa EY sa stal Gaston Taratuta z Argentíny
Zakladateľ a generálny riaditeľ argentínskej spoločnosti Aleph Group Gaston Taratuta bol vyhlásený za EY Svetového podnikateľa roka 2022. Súťaže sa zúčastnilo viac ako 350 podnikateľov, pričom Argentínčan uspel v konkurencii 50 víťazov národných kôl zo 41 krajín a regiónov sveta. Je len druhým víťazom pochádzajúcim z Južnej Ameriky. Ocenení boli aj ďalší ľudia z biznisu. Napríklad Cenu EY za celospoločensky prínosné podnikanie v oblasti udržateľnosti si tento rok odniesla módna ikona Stella McCartneyová.

Foto: EY
Tí správni ľudia
Štyridsaťdeväťročný G. Taratuta v roku 2005 založil najprv spoločnosť Internet Media Services (IMS) s cieľom prehĺbiť digitálny ekosystém v rodnej Argentíne a prispieť k rastu globálneho technologického odvetvia v celom regióne. Neskôr k svojej spoločnosti pripojil viaceré strategické akvizície a vytvoril Aleph Group, Inc., významnú globálnu reklamnú holdingovú spoločnosť, ktorá pôsobí na 90 trhoch štyroch kontinentov. V minulom roku Aleph Group, ktorá má viac než tisíc zamestnancov, vykázala EBITDA vo výške viac ako 70 miliónov dolárov.
„Byť podnikateľom znamená viac, než len vybudovať úspešný podnik. Ide o vytváranie a využívanie príležitostí tam, kde príležitosti buď vôbec neexistujú, alebo kde nie sú ľahko dosiahnuteľné. Len máloktoré odvetvie zažilo za posledných dvadsať rokov taký rozmach ako digitálna reklama. A práve preto sa s takým nadšením venujem jej budúcnosti,“ povedal G. Taratuta s tým, že kľúčovým predpokladom každého úspechu je obklopiť sa tými správnymi ľuďmi.
Cesta k úspechu
Cesta G. Taratutu za podnikateľským úspechom sa začala počas práce pre najväčšiu brazílsku mediálnu spoločnosť. Mal na starosti okrem iného spájať brazílskych inzerentov so zákazníkmi v Spojených štátoch. Vtedy odhalil medzeru na trhu, ktorá sa neskôr stala základom jeho úspechu.
Mnohé digitálne platformy sa totiž príliš sústredili na najvyspelejšie trhy, pričom prehliadali potenciál rozvíjajúcich sa ekonomík. Preto sa osamostatnil a založil spoločnosť, ktorej cieľom bolo posilniť zastúpenie digitálnych platforiem na niektorých dovtedy prehliadaných trhoch. Po nadviazaní partnerstva so spoločnosťou Twitter, pre ktorú IMS zabezpečovala prevádzku v Latinskej Amerike, sa odštartovala spolupráca s ďalšími digitálnymi gigantmi, ako sú Spotify, Waze, LinkedIn a Snapchat.
Neskôr sa pustil do akvizícií ďalších spoločností, ktoré mali podobný obchodný model ako IMS, aby rozšíril svoju pôsobnosť na nové trhy. Svojej základnej filozofii však zostal verný. V roku 2021 založil Aleph Group ako firemnú značku, ktorá spája digitálne platformy s inzerentmi z rozvíjajúcich sa krajín.
Mzdová kalkulačka - výpočet čistej mzdy a ceny práce
Mzdová kalkulačka ADVANCED
Tehotenské: Online kalkulačka na výpočet dávky
Kalkulačka materskej dávky
Valorizácia dôchodkov
Kalkulačka na výpočet dôchodku
Kalkulačka na výpočet dôchodkového veku
Kalkulačka na výpočet vdovského dôchodku
Kalkulačka sirotského dôchodku
Kalkulačka minimálneho dôchodku
Hypotekárna kalkulačka
Porovnanie zdravotných poisťovní
DPH kalkulačka pre rok 2025
Investičná kalkulačka

SPRAVODAJSTVO





Najčítanejšie
- 1.Rok 2023 patrí k najškodovejším rokom v histórii Slovenska, najviac škôd vzniká v júli
- 2.Toto sú najlepšie akcie na európskom trhu
- 3.Banky predstavujú klientom nové lákadlá. Zaplatia za založenie účtu, odpustia mesačné poplatky
- 4.NBS: Životné náklady pre jednočlennú domácnosť vlani narástli z 335 na 395 eur
- 5.Financial Report zisťuje spokojnosť klientov s finančnými inštitúciami