Hľadaj

Móda ako účelný pracovný prostriedok

Lídri Poslať

Mnohí si to stále nepripúšťajú, ale oblečením a svojím zovňajškom komunikujeme svoj postoj nielen k móde, ale aj to, ako sme pripravení, dôslední, či sme napríklad kreatívni, alebo konzervatívni... Oblečenie môže byť vyjadrením vlastného sebavedomia, ale aj prejavom úcty k obchodnému partnerovi. Je to skrátka účelný a plnohodnotný pracovný nástroj. Je potrebné ho len správne použiť.

Na stretnutie Streetmeet Work & Fashion, ktorý organizovala agentúra Kremsa, boli pozvaní ľudia z biznisu a politiky, ktorých povolanie núti vyrovnať sa s otázkou výzoru a upraveného zovňajšku. Na terase príjemného podniku v Eurovei sa pri káve a nealku ochotne podelili o svoje osobné skúsenosti a názory. Medzi pozvanými bola aj naša šéfredaktorka Jana Schochmann.

image

Foto: Milan Maršalka

Jana SchochmannJANA SCHOCHMANN
Šéfredaktorka a riaditeľka časopisu Financial Report

V oblasti žurnalistiky a PR pôsobí približne 15 rokov. Pred ôsmimi rokmi rozbehla a následne viedla finančný časopis Next Future. Dnes riadi vlastný ekonomický a finančný časopis Financial Report. Móda bola odjakživa jej koníček, ale stretávala sa s ňou aj v profesionálnej rovine ako PR manažérka pre odevné značky či osobná poradkyňa.

Pomáha vám upravený zovňajšok a imidž pri vašej práci? Dávate si na ňom záležať?
Za posledných osem rokov som pracovala ako šéfredaktorka pre dva finančné a ekonomické časopisy a popritom som robila osobného poradcu v oblasti PR. Novinári, pokiaľ nepracujú pre televíziu, oblečeniu veľký význam neprikladajú, ja som však k tomu pristúpila inak. Jednak mám módu rada a súčasne preto, že som sa pohybovala medzi manažérmi z prostredia bánk, poisťovní a finančného poradenstva, kde mi upravený zovňajšok a pekné oblečenie nepochybne pomohli urobiť dobrý prvý dojem. Ešte v prvom magazíne sme každý mesiac mali zasadnutia redakčnej rady, kde sme sa stretávali s vyšším manažmentom bánk, poisťovní a s maklérmi. Na týchto rokovaniach všetci dodržiavali biznis dress code. Nikto to síce formálne nepožadoval, ale v tejto oblasti je to bežné. Vo vlastnom časopise Financial Report už biznisové, ale rozhodne šik, oblečenie považujem za normálnu súčasť pracovných stretnutí. Keď si dám na vzhľade záležať, cítim sa lepšie a aj ľudia okolo mňa na to reflektujú. Niekedy si ma pamätajú aj kvôli tomuto. Dámy sa dokonca občas za mnou ohľadne oblečenia prišli poradiť, a určite mi to pomohlo získať aj zákazky v oblasti PR. Samozrejme, iba zovňajšok v biznise nestačí, svoju odbornosť a profesionalitu je potrebné predviesť aj iným spôsobom. Zanedbať to však môže byť len na škodu.

Akú dôležitosť tomu pripisujete? Pri výbere oblečenia a tvorbe imidžu si necháte poradiť od odborníkov, alebo si dokážete pomôcť sama?​
Rady odborníka som zatiaľ nevyhľadala. Lichotí mi, že dámy, ale aj páni z biznisu, sa občas poradia so mnou. Považujem to už za súčasť PR aktivít a osobného poradenstva, ktorým sa taktiež zaoberám. Navyše, na Slovensku je len veľmi málo odborníkov, ktorí by sa seriózne zaoberali aj biznis módou. Stretla som sa s firmami a poradcami, ktorí podobné služby ponúkajú, no už pri ich prezentácii na webových stránkach je vidieť, že sa, žiaľ, zabudli niekde v 80-tych, 90-tych rokoch. Možno sa trochu vyznajú v etikete, ale ich poradenstvo vôbec nejde s dobou. A to aj napriek tomu, že ide o módu. Podľa mňa je pre dokonalý výsledok nevyhnutné rešpektovať aj módne trendy. Manažérky, s ktorými som sa stretla, rozhodne chcú byť aj moderné a šik. Chcú vyzerať atraktívne a nosiť trendové a kvalitné oblečenie. Hľadajú aj nové inšpirácie a nápady. Chcú sa odlišovať, mať svoj vlastný štýl. Sú to výrazné osobnosti a oblečením chcú podčiarknuť svoju individualitu. Popritom však to chcú byť dámy bez náznaku vulgárnosti. Zrejme preto málo využívajú aj služby „celebritných“ stylistov, ktorí vedia upraviť a „nastailovať“ dievčatá a ženy pôsobiace v šoubiznise tak, aby sa stali neprehliadnuteľné. Manažérky tento štýl prevažne, alebo dovolím si rovno povedať, že takmer úplne, odmietajú. Úprava zovňajšku celebrít, ktoré sa často objavujú v bulvárnej tlači, nespĺňa parametre biznis obliekania. Dôvodom nie je konzervatívnosť daných dám, netúžia ani po androgénnom/mužskom vzhľade. Naopak, sú za vyzdvihnutie ženskosti u žien a podčiarknutie mužného vzhľadu u mužov. Ak si však predstavím niektorú z krások, ktoré nám servíruje bulvár (mimochodom, podľa mňa všetky vyzerajú rovnako) na mieste vyššie postavenej manažérky z finančného prostredia, privolá mi to úsmev na tvári. Neviem, do akej miery by ju jej obchodní partneri brali vážne, ale možno sa mýlim.

Ako sa s formálnym pracovným oblečením vyrovnávate počas horúcich letných dní?​
Najideálnejší a najjednoduchší spôsob, ako si poradiť počas leta, je obliecť si šaty. V tomto smere je aj súčasná móda veľmi veľkorysá, takže sa iste nájde riešenie pre rozličné typy postáv. V biznis móde šaty všeobecne dosť preferujem. Je to super jednoduché a funkčné riešenie. Osobne hľadám len kvalitné a nadčasové šaty, ktoré sa mi zdajú naozaj krásne a očaria ma. Veľmi dbám na materiál. Nech si potom vyberiem zo šatníka ktorékoľvek, cítim sa v nich dobre. Je pravda, že u nás nemáme nepreberne veľa možností. Každý však dnes veľa cestuje, vznikajú aj nové slovenské značky a sú tu aj šikovní slovenskí dizajnéri. Ja si napríklad často vyberiem z tvorby módnej dizajnérky Izabely Komjati. Jej štýl mi vyhovuje. 

Lucia Ďuriš NicholsonováLUCIA ĎURIŠ NICHOLSONOVÁ
Poslankyňa Európskeho parlamentu
Predsedníčka Výboru pre zamestnanosť a sociálne veci

Matka, manželka, športovkyňa a niekto, koho vyrušujú rôzne skrivodlivosti sveta a má neustále nutkanie ich naprávať. Nielen v parlamente, ale aj na ulici a v rodine. Pred ideológiou uprednostňuje zdravý rozum a úsudok. Má rada slobodu. Miluje šport, najmä cestnú cyklistiku a beh.

Pomáha vám upravený zovňajšok a imidž pri vašej práci? Dávate si na ňom záležať?
Samozrejme, na vzhľade a oblečení si dávam záležať. Upravený zovňajšok je prejavom úcty voči okoliu a taktiež mi dodáva sebadôveru. Nie som zástancom uniformity, mám rada kreativitu.

Akú dôležitosť tomu pripisujete? Pri výbere oblečenia a tvorbe imidžu si necháte poradiť od odborníkov, alebo si dokážete pomôcť sama?​
Pri mojej práci je imidž veľmi dôležitý, každodenne som na očiach verejnosti. Neriadim sa žiadnymi trendmi, mám vlastný štýl obliekania a som s ním spokojná. Najviac sa venujem mojim vlasom, baví ma meniť účesy a nikdy dlho nezostanem pri tom istom.

Ako sa s formálnym pracovným oblečením vyrovnávate počas horúcich letných dní?​
Väčšinou sa v rámci práce pohybujem v klimatizovaných priestoroch, ale v lete všeobecne uprednostňujem vzdušné, prírodné materiály.

Marián Chrvala MARIÁN CHRVALA
Komunikačný kouč, autor TALKFLOW®

Pätnásť rokov pôsobí ako komunikačný kouč a tréner anglického a slovenského jazyka. Spolupracuje s ambasádami a obchodnými komorami, špecializuje sa na kórejskú kultúru. V roku 2013 vytvoril TALKFLOW® – sériu workshopov a prednášok, kde učí lídrov, ako branding, marketing a behaviorálna psychológia ovplyvňujú rozhodovanie a nákupné správanie zákazníkov. Aktívne pracuje s talentovanými študentmi, pripravuje ich na štúdium v zahraničí a inšpiruje ich, aby pracovali sami na sebe.

Pomáha vám upravený zovňajšok a imidž pri vašej práci? Dávate si na ňom záležať?
Samozrejme. „I don’t dress to impress, I dress to influence.” (Neobliekam sa, aby som zapôsobil, obliekam sa, aby som ovplyvňoval.) Každý deň mám super jasno v tom, čo chcem dosiahnuť, s kým mám face-to-face meeting a hlavne kde. Ráno pozriem počasie, diár a hodím na seba tú „správnu” pomádu. Na každý deň v mesiaci mám čistú košeľu, tak som v pohode. Zladím topánky, hodinky, opasok a manžetové gombíky. Tie naozaj milujem. Rýchly pohľad do zrkadla, parfém podľa sezóny, schmatnem puzdro s tabletom a hurá to terénu.

Akú dôležitosť tomu pripisujete? Pri výbere oblečenia a tvorbe imidžu si necháte poradiť od odborníkov, alebo si dokážete pomôcť sám?
Ako sa obliekame, ako komunikujeme a ako sa správame, to sú signály, ktoré vysielame a ktoré definujú náš osobný brand, naše hodnoty a postoj k životu. Rockový koncert bez koženej bundy a cvokov si neviem predstaviť, na folklórnom festivale nosím vyšívanú „košuľu“, krpce a klobúk, a keď vyrazím do mesta na drink, tak som „dressed down“ (neformálne oblečenie). To, čo učím pri komunikácii, platí aj pri móde, a síce: „Respect the platform, respect your audience.“ (Obliekaj sa podľa toho, kde si a s kým si.) 

Ako sa s formálnym pracovným oblečením vyrovnávate počas horúcich letných dní?​
Neznášam leto, milujem zimu, sneh a ľad. Našťastie „business casual“ je pre mňa záchrana. Nečakám len na piatok. Uvoľnená kravata, vyrolovaný rukáv na košeli a hipsterská vesta to vždy istí. Keď viem, že je to okej, hodím na seba roztrhané rifle kvôli „extra vetraniu“ a poltopánky vymením za tenisky. Stále som v duši rocker a rebel.

Erika JankajováERIKA JANKAJOVÁ
Managing Director, In Form Slovakia, s. r. o.

Veselá, usmievavá a večne zvedavá. Už takmer dve desiatky rokov organizuje odborné konferencie z oblastí marketingu, logistiky, stavebníctva, ľudských zdrojov, manažmentu či informačných technológií.

Pomáha vám upravený zovňajšok a imidž pri vašej práci? Dávate si na ňom záležať?
U mňa to platí skôr opačne – neupravený zovňajšok mi situácie často sťažuje. Stávalo sa mi, že ma kvôli neformálnemu oblečeniu považovali za asistentku alebo čašníčku. Prinieslo to i vtipné situácie, keď som sedela s klientmi v reštaurácii, kam vošiel cudzí človek a vykročil priamo ku mne s otázkou, či mám „marsky“. Odpovedala som, že nie, že nefajčím, tak sa zamračil a vysvetlil mi, že ho moje fajčenie nezaujíma, chce však vedieť, či v prevádzke predávame cigarety. Odpovedala som, že tam nepracujem, že som hosť. Na to prebehol pohľadom moje neformálne oblečenie, ospravedlnil sa a odišiel.

Boli i situácie menej milé, keď mi na konci stretnutia môj obchodný partner dal jasne najavo, že nabudúce chce „riešiť“ veci s niekým kompetentným a nie s asistentkou. Nezostávalo mi nič iné, len mu opäť podať vizitku s tým, že som za spoločnosť kompetentná konať. Našťastie sme to ustáli a obchodné vzťahy sa nenarušili. Naučila som sa, že aspoň na prvé obchodné stretnutia sa snažím ísť adekvátne oblečená.

Akú dôležitosť tomu pripisujete? Pri výbere oblečenia a dotváraní imidžu si nechávate poradiť od odborníkov, alebo si dokážete pomôcť sama?
Obávam sa, že oblečenie dosť podceňujem. Mám to šťastie, že moja veľmi dobrá priateľka Janka Schochmann je v tomto odborníčkou, a som jej vďačná, že ma v tejto oblasti skultúrňuje. Myslím, že sa jej podarilo usmerniť ma, čo s čím skombinovať, a toho sa držím. Faktom však je, že bez jej asistencie v obchode rozhodne neexperimentujem, kupujem iba overené strihy a farby. Doplnky takmer vôbec nepoužívam.

Ako sa s formálnym pracovným oblečením vyrovnávate počas horúcich letných dní?​
Volím tenšie materiály a kratšie rukávy. Mne leto, čo sa týka oblečenia, veľmi vyhovuje. Nemusím riešiť, ku ktorým nohaviciam si dám akú blúzku, a peklo pre mňa je k tomu vybrať ešte aj sako. V lete si jednoducho oblečiem šaty a snažím sa zladiť už iba topánky. Kabelky nenosím rada, tak sa snažím vyberať šaty, ktoré majú vrecká.

Miroslava Klimantová MIROSLAVA KLIMANTOVÁ
Generálna riaditeľka pre Upfield Česká a Slovenská republika

Vyštudovala Ekonomickú univerzitu v Bratislave, 18 rokov pôsobí v oblasti obchodu a manažmentu, uplynulých 6 rokov vo vrcholových manažérskych pozíciách v Českej a Slovenskej republike. Dva roky viedla Slovenské združenie pre značkových výrobcov ako predsedníčka predstavenstva. Aktuálne sa posúva do roly generálnej riaditeľky pre Upfield Česká a Slovenská republika do súkromnej sféry, kde pripravuje nové projekty zamerané na riešenie vzniku odpadov a dlhodobú udržateľnosť.

Pomáha vám upravený zovňajšok a imidž pri vašej práci? Dávate si na ňom záležať?
Upravený zovňajšok považujem za jeden zo základných spôsobov medziľudskej komunikácie. Verím, že naším vzhľadom máme príležitosť prejaviť rešpekt k ostatným a zároveň im pomôcť cítiť sa príjemne pri komunikácii. Je to pre mňa aj priestor na vyjadrenie hodnôt bez toho, aby som o nich musela hovoriť. 

Akú dôležitosť tomu pripisujete? Pri výbere oblečenia a tvorbe imidžu si necháte poradiť od odborníkov, alebo si dokážete pomôcť sama?
Oblečením a celkovým štýlom máme možnosť ovplyvniť, ako nás ľudia vnímajú, čo od nás očakávajú a ako k nám budú pristupovať. Každý máme svoje osobné posolstvo, ktoré potrebujeme alebo chceme vyjadriť, a náš imidž je výnimočne účinným nástrojom. O výbere oblečenia a imidži sa rozhodujem sama, pretože ma táto oblasť baví. Ak by ma nebavila, určite by som sa rada obrátila na odborníkov.

Ako sa s formálnym pracovným oblečením vyrovnávate počas horúcich letných dní?​
Výhoda pri obchodných rokovaniach je v tom, že sa odohrávajú v klimatizovaných priestoroch, takže človek kvôli teplu veľmi netrpí. Výzvou je najmä cestovanie, či už autom, alebo verejnou dopravou, prípadne pešo, a to pri presunoch na tieto stretnutia. Mne sa najviac osvedčila kombinácia topov s krátkym rukávom a sukní spolu so sakom, ktoré pomôže neprechladnúť v klimatizovaných priestoroch. Prekryje na hornej časti oblečenia oblasti s dôkazom, že všetci sme ľudia a že aj my sme podľahli teplu. 

Štefan RakŠTEFAN RAK
B2B marketingový manažér zodpovedný za segment korporátnych zákazníkov spoločnosti Orange Slovensko

Pomáha vám upravený zovňajšok a imidž pri vašej práci? Dávate si na ňom záležať?
Definitívne áno. Aj keď som zástancom toho, že človek má ohúriť tým, čo vie a nie tým, čo má na sebe, som si vedomý, aký efekt má na ľudí prvý dojem.

Akú dôležitosť tomu pripisujete? Pri výbere oblečenia a dotváraní imidžu si nechávate poradiť od odborníkov, alebo si dokážete pomôcť sám?
Obliekaním sa oficiálne začína môj pracovný deň, takže mu pripisujem adekvátnu dôležitosť. Podľa toho, aké stretnutia ma čakajú formálnosť a farebnú paletu na konkrétny deň. Čo sa týka konzultácie s odborníkom, zatiaľ som nevyužil takúto možnosť. Inšpiráciu čerpám z rôznych zdrojov okolo seba, primárne od ľudí, ktorých sám považujem za štýlových.

Ako sa s formálnym pracovným oblečením vyrovnávate počas horúcich letných dní?​
Všetkými dostupnými možnosťami v mužskej móde. Ľahké materiály ako ľan, prípadne vlna, nepodšité saká a nazúvacia obuv.

Monika Stehlíková

MONIKA STEHLÍKOVÁ
Odborníčka a mentorka neverbálnej komunikácie, CEO BodyTalks

Monika je autorkou knihy Tajomstvo reči tela, v ktorej čitatelia nájdu praktický návod, ako odhaliť svoju charizmu a autentickú reč tela. Tejto problematike sa venuje viac ako 20 rokov. Vedie tréningy, workshopy, prednášky na tému sebaistého vystupovania, reči tela, zvládania stresu a charizmy. Je šťastnou mamou dvoch krásnych detí. Na Slovensku udáva trend v oblasti reči tela a je ním autenticita.

Pomáha vám upravený zovňajšok a imidž pri vašej práci? Dávate si na ňom záležať?
Určite, dbám o svoj zovňajšok, pretože ten hovorí skôr, ako otvorím ústa a prehovorím. Zovňajšok patrí k reči tela, je to náš vizuál. Oblečením prehovárame, kým sme a za koho sa pokladáme. Úpravou zas nevedome hovoríme, ako si vážime samých seba a aký máme k sebe vzťah. Pre mňa je najviac prirodzenosť.

Akú dôležitosť tomu pripisujete? Pri výbere oblečenia a dotváraní imidžu si nechávate poradiť od odborníkov, alebo si dokážete pomôcť sám?
Celé roky mám okolo seba vizážistky a stylistky, ktoré mi radia. Potrebujem rešpektovať dress code, no zároveň moja práca nesie aj prvok tvorivosti, svojráznosti. Rada si nechám poradiť, aby to bolo originálne, no zároveň nie prestrelené. Je pre mňa dôležité, aby to bolo sexy a príťažlivé, ale zároveň vzbudzovalo dôveru. Čo je však podľa mňa ešte dôležitejšie, je skutočnosť, že oblečenie a úprava by mala byť v súhre s naším vnútrom a vyžarovaním. Ak príde krásne upravená žena, ale stojí ako zvädnutá kvetina, má pochmúrnu tvár alebo si neustále ovíja nohy, nebodaj sa hrbí, jej vyžarovanie bude v diskrepancii so zovňajškom a nebudeme jej to veriť. Ak muž príde nahodený, upravený, ale nebude sa správať ako džentlmen, ťažko nás presvedčí o tom, že si nás váži a rešpektuje nás. Dôležitý je zámer. Či je mocenský, alebo profesionálne ľudský. Či chceme byť za ozdobu, alebo sme aktivistky. Ak je náš zámer v zhode s naším zovňajškom, stane sa sláva, ľudia to vnímajú ako charizmu.

Ako sa s formálnym pracovným oblečením vyrovnávate počas horúcich letných dní?
Vo vnútri firiem a hotelov sú klimatizácie, takže s tým nie je problém. Horúce dni riešim tak, že má v kufri viaceré outfity.

Kľúčové slová

logo
Prečítajte si tiež:
22.10.2019 Natália Hučková

Cookies na webových stránkach sa menia, rozhodol Súdny dvor EÚ

Súdny dvor EÚ v októbri vydal rozhodnutie, ktoré zásadne mení používanie cookies. Rozsudok sprísňuje pravidlá aj pre cookies, ktoré ...

22.10.2019 Marek Mittaš

Korporácia alebo malá firma? 10 pre a proti

V pracovnom kolektíve je nutné plniť úlohy, znášať stres, ale aj ponorkovú chorobu či medziľudské nezhody. Rovnako ako v partnerskom ...

21.10.2019 Ján Beracka

Zamestnanecký pomer, rôzne dohody aj živnosť. Spôsobov, ako môžu študenti pracovať, je viac

Zamestnávanie študentov má pre firmy aj mladých ľudí význam. Spôsobov, ako zamestnať študentov, je niekoľko. Z rôznych foriem ...

18.10.2019 Jakub Zibura

Svetový súboj dlhodobo vyhrávajú americké a britské univerzity

V tvrdej konkurencii uspejú len najlepší. Súperenie medzi vzdelávacími inštitúciami je v mnohých aspektoch totožné s hospodárskou ...

17.10.2019 Ivana Brillová

Peter Krištofovič: Väčšina ľudí nikdy nevyhorí, pretože sa pre svoju prácu ani nenadchne

Zamestnávateľ by nemal mať zamestnancov, ale spoluzamestnancov, ktorí vnímajú pozitívne zmysel svojej činnosti. Ak ich práca baví a sú v ...

16.10.2019 Marek Mittaš

Najbohatší realitní magnáti sú z Ázie, najviac ich je v USA

Nehnuteľnosti patria dlhodobo k dobrým investičným príležitostiam. Nie sú to len dôchodkové fondy a investičné skupiny, ktoré v nich ...

15.10.2019 Jana Schochmann

Čo môže pre získanie kvalitných zamestnancov urobiť líder

Podnikatelia na Slovensku sú nútení zápasiť s mnohými ťažkosťami. Jedným zo stále aktuálnych problémov je situácia na trhu práce. ...

14.10.2019 Jana Schochmann

Marián Chrvala: Komunikujte tak, aby ste boli uveriteľní. Robte to s vášňou!

Podľa komunikačného kouča Mariána Chrvalu by mali firmy najmä jasne a zrozumiteľne prezentovať svoje hodnoty a mali by im veriť. Pritiahnu ...

30.9.2019 Zuzana Stískalová

Biznis lídri sa stretli šiestykrát na CFO Fórum Slovensko, pripravujú sa na brexit

Hovorí sa, že úspech je nákazlivý, ak sa oň delíte s inými. Čo všetko potrebuje CFO na to, aby bol úspešný? Pozícia finančného ...

24.9.2019 Zuzana Stískalová

Svet stojí na pokraji katastrofy

Na pondelkovom klimatickom summite v New Yorku sa stretli významní vládni činitelia, aby vyjadrili svoje znepokojenie nad klimatickými zmenami ...

14.8.2019 Redakcia FinReport

CFO Fórum Slovensko

Pozícia CFO je veľmi náročná a zodpovedná. Čo však finančný riaditeľ potrebuje na to, aby bol úspešný? Okrem odborných znalostí, ...

24.7.2019 Ján Beracka

Ondrej Faith: Klienti sú citliví na cenu poistenia. Riešia aj navýšenie o päť eur ročne

„Niektorí klienti chcú poistku najmä rýchlo, na svojho agenta často nemajú čas,“ hovorí Ondrej Faith, prezident Slovenskej asociácie ...

16.7.2019 Ján Beracka

Nick de Maesschalck o smernici IDD: Určité rozdiely medzi krajinami sú zdravé, no nesmú byť veľké

Smernica IDD je základnou reguláciou, ktorá predstavuje minimálnu harmonizáciu pravidiel v oblasti distribúcie poistenia. Členské štáty ...

10.7.2019 Peter Petráš

Tomáš Kročian: Cestovné poistenie nekryje len lekársku starostlivosť. V zahraničí sú aj státisícové nástrahy

Choroba môže razom zmeniť vysnívanú dovolenku na nočnú moru. Najmä vo vyspelých krajinách, v ktorých bežné zákroky v nemocnici stoja ...

25.6.2019 Redakcia FinReport

Asociácia AFISP si volila vedenie, predsedom ostáva Martin Lancz

Valné zhromaždenie Asociácie finančných sprostredkovateľov a finančných poradcov (AFISP) si v pondelok zvolilo nové predstavenstvo. ...

20.5.2019 Redakcia FinReport

M. Lancz: Chcem bojovať s byrokraciou a chrániť vaše peniaze

Onedlho sú voľby do európskeho parlamentu. O kreslo europoslanca sa uchádza aj Martin Lancz, predseda predstavenstva Asociácie finančných ...

14.5.2019 Ivana Brillová

Realitný expert: Ľudia sú emocionálne naviazaní na svoje nehnuteľnosti

„Ak by dnes mladá rodina mala za dvojizbový byt platiť nájomné 380 eur mesačne a vedela by, že v tom byte môže žiť 20 rokov, nič by ju ...

16.4.2019 Ivana Brillová

Výrobca drevených lyží: Slováci si poctivú remeselnú prácu nevážia

Na Slovensku existujú veľkoobchody, ktoré ponúkajú lacný tovar v priemernej kvalite. To sa týka aj lyží, za ktorých kvalitu si musí ...

PHP Developer - študentská brigáda PHP Developer - študentská brigáda
PHP Developer províznych systémov PHP Developer províznych systémov
PHP Developer poistných agregátorov PHP Developer poistných agregátorov
PHP Developer FinTech cloudových riešení PHP Developer FinTech cloudových riešení

Najčítanejšie

  1. 1.
    Zo železničných vagónov kradli benzín a naftu, colníci mužom vyrubili spotrebnú daň v stovkách eur
  2. 2.
    V Taliansku si trúfajú vytvoriť vládu nacionalistická strana Liga aj Hnutie piatich hviezd
  3. 3.
    McHappy Day je tu opäť na pomoc deťom v nemocniciach
  4. 4.
    Foto: V obci Rovensko sa zrazil kamión s autom, cestu museli uzavrieť
  5. 5.
    Foto: Diaľnicu D2 v smere do Bratislavy museli uzavrieť, zrazili sa dva nákladiaky a osobné auto