Tržby z bankových platforiem do roku 2028 narastú o viac ako 1 125 %
Tržby z bankových aplikácií do roku 2028 vzrastú o viac ako tisíc percent. Profitovať z nich budú tie finančné spoločnosti, ktoré do svojich procesov dokážu zapojiť tretie strany tak, aby nemuseli vytvárať všetky nové služby úplne samy. Ušetria na nákladoch a budú mať k dispozícii moderné technológie.
Foto: Unsplash.com
Ako si vrátiť konkurenčnú výhodu
Podľa najnovšej štúdie spoločnosti Juniper Research, ktorá je popredným odborníkom v oblasti finančných technológií, globálne príjmy zo služieb BaaP (Banking-as-a-Platform) sa v roku 2028 globálne zvýšia na z dnešných 4 miliárd dolárov na 49 miliárd dolárov, čo predstavuje nárast o 1 125 %.
Štúdia tvrdí, že BaaP môže pomôcť tradičným bankám získať späť svoju konkurenčnú výhodu oproti neobankám. Prostredníctvom spolupráce s inovatívnymi predajcami môžu banky ponúkať nové služby od partnerov, vrátane vstavaného poistenia, lifestylových ponúk s poprednými značkami alebo prístupu k HR službám pre malé podniky.
Bankovníctvo ako platforma
Juniper Research definuje Banking-as-a-Platform ako: „Obchodný model, ktorý umožňuje partnerom tretích strán vytvárať produkty a služby pre zákazníkov bánk. Najčastejšie je to technologická spoločnosť, ktorá môže poskytovať API, zatiaľ čo banka riadi výmenu údajov, dohliada na autentifikáciu a zabezpečuje súlad.“
Štúdia tvrdí, že banky môžu využívať partnerstvá s lídrami v tomto odvetví na budovanie svojho základného bankového modelu. Pomáha im konkurovať finančným technológiám ponúkaním používateľsky prívetivejších služieb.
Partner témy
V porovnaní s tradičnými akvizíciami sú partnerstvá BaaP vysoko flexibilné a možno ich ľahšie integrovať, keďže banky prechádzajú na modely zamerané na API. Ponukou širokej škály služieb prostredníctvom BaaP môžu banky získať konkurenčnú výhodu bez toho, aby museli odbočiť od svojej hlavnej činnosti.
Spolupráce sú výhodnejšie
Podľa správy sú bankové trhy najefektívnejším spôsobom, ako sa môžu banky prispôsobiť digitálnemu veku. Pomáha im vytvárať ekosystémy finančných služieb, ktoré ponúkajú personalizované skúsenosti zákazníkov bez toho, aby samy vyvíjali služby.
Napríklad neobanka Revolut výrazne rozšíril svoju ponuku životného štýlu v aplikácii, a to aj bez vytvorenia vlastného ekosystému služieb, pričom nemusel vynaložiť prostriedky, ktoré vynakladajú banky pri rozširovaní svojich služieb. Zákazníci zase profitujú z inovatívnych riešení, ktoré sú prispôsobené ich potrebám.
Juniper Research odporúča bankám vyhodnotiť, ktoré služby sú pre ne kľúčové, a ktoré služby možno nahradiť spoluprácou s inovatívnymi tretími stranami, čo by im umožnilo zlepšiť ponúkané služby a zároveň znížiť náklady v ťažkej ekonomickej situácii.
Mzdová kalkulačka
Mzdová kalkulačka ADVANCED
Kalkulačka tehotenskej dávky
Kalkulačka materskej dávky
Kalkulačka rodičovského bonusu
Valorizácia dôchodkov
Kalkulačka na výpočet dôchodku
Kalkulačka dôchodkového veku
Kalkulačka vdovského dôchodku
Kalkulačka sirotského dôchodku
Kalkulačka minimálneho dôchodku
Porovnanie zdravotných poisťovní
2024
Finanční agenti
Kryptomeny
Unicef
Zamestnanie
SPRAVODAJSTVO
Najčítanejšie
- 1.Pozastaví EÚ Slovensku vyplácanie eurofondov?
- 2.Róbert Schochmann: Skonštruoval lietadlo, ktoré je začiatkom ďalšieho projektu
- 3.Otravné telefonáty sa stanú minulosťou. Predvoľba (0)888 znamená, že ide o marketingový hovor
- 4.Novomestský jarmok 13. - 15. septembra 2024
- 5.Otec na materskej: Návod na vybavenie a tipy, ako získať čo najviac peňazí do rodinného rozpočtu