TOP 5 trendov z oblasti o bezpečnosti platieb v roku 2021. Všetky oči sa upierajú na Európu
V roku 2020 sa zdalo, akoby sa zastavil čas, ale nebola to pravda. Kvôli pandémii koronavírusu sa globálna ekonomika zásadne zmenila. Skúsenosti z predchádzajúceho roku urýchlili inovácie aj v rokoch nasledujúcich. Zmeny nastali tiež v digitálnych platbách, a zdá sa, že budú trvalé.

Foto: Shuterstock
Toto je päť najdôležitejších odkazov z predchádzajúceho roka pre nasledujúce obdobie na poli finančných technológií, presnejšie pre oblasť bezpečnosti platieb podľa spoločnosti VISA.
1. Spotrebiteľské návyky z čias pandémie sa stanú bežným štandardom
Podľa štúdie Back to Business spoločnosti Visa z roku 2020 až 78 % spotrebiteľov z celého sveta upravilo spôsob svojich platieb kvôli zvýšeným obavám o bezpečnosť. A takmer polovica opýtaných (48 %) by nenakupovala v obchode, ktorý ponúka iba spôsoby platby vyžadujúce kontakt s pokladňou alebo zdieľaným prístrojom, ako je napríklad čítačka kariet.
Je viac než pravdepodobné, že tieto spotrebiteľské preferencie nie sú dočasné a zostanú rovnaké aj v roku 2021. Predpokladá sa, že toto spotrebiteľské správanie bude motivovať obchodníkov investovať do nových spôsobov platenia, ako sú napríklad online platby, platby v aplikáciách či bezkontaktné platby.
Keďže sa však obchodníci presunuli do online prostredia, nasledujú ich aj podvodníci. Obchodníci preto budú musieť aktualizovať svoje postupy na predchádzanie podvodom, aby podporili rôzne spôsoby predaja.
2. Silné overenie zákazníka pomôže zvýšiť bezpečnosť platieb aj mimo Európy
Nariadenie pre silné overenie zákazníka (SCA) začalo v európskych krajinách platiť s príchodom nového roku od 1. januára 2021. Napriek tomu, že ide o nariadenie pre európske krajiny, úsilie o posilnenie a splnenie požiadaviek SCA sa bude šíriť aj mimo Európy.
S nárastom podvodov pri platení bez použitia platobných kariet niektoré nadnárodné spoločnosti pravdepodobne rozšíria svoje požiadavky na posilnenie bezpečnostných opatrení aj na ďalšie trhy, najmä tam, kde si to bezpečnosť vyžaduje najviac.
Partner témy
3. Modernizácia platobných infraštruktúr odhalí nové potenciálne slabé miesta
Mnohé centrálne banky a fintechy sa snažia hľadať a skúmať nové a rýchlejšie spôsoby odosielania peňazí, zúčtovania platieb a zdieľania informácií. Platby v reálnom čase, digitálna mena a otvorené bankovníctvo napomáhajú inováciám, ktoré zodpovedajú očakávaniam digitálne zdatných spotrebiteľov, a pomáhajú rozvíjať digitálny obchod. Rýchlejšie platby však otvárajú dvere aj rýchlejším podvodom, a preto pri zdieľaní informácií o zákazníkoch treba mať zvlášť na pamäti ochranu osobných údajov.
Fintechy a centrálne banky musia mať zavedené mechanizmy na zisťovanie atypických vzorcov, ktoré môžu byť indikátorom podvodu. Je tiež dôležité, aby sa zásady otvoreného bankovníctva a zdieľania údajov využívali zodpovedne a eticky vo všetkých produktoch, službách a technológiách. V roku 2021 bude objem platieb v reálnom čase naďalej rásť, digitálne meny sa stanú ešte bežnejšími, ochrana spotrebiteľa a údajov budú v popredí mnohých diskusií, a hráči z tohto odvetvia budú spolupracovať na vyriešení odhalených slabých miest.
4. Vládne inštitúcie zavedú prísnejšie opatrenia v boji s krádežami identity
Počas prvej fázy pandémie v USA vzrástol počet podvodov. Na vládnu pomoc určenú pre zraniteľných občanov postihnutých pandémiou sa zamerali podvodníci pomocou ukradnutej identity pri žiadostiach o dávky. Potenciálne škody predstavujú pravdepodobne viac ako 1 miliardu dolárov.
Vládne inštitúcie sa budú chcieť vyhnúť ďalším stratám, a ak bude pomoc pokračovať, preskúmajú svoje procesy a použité technológie, ktoré používali na overenie oprávnenosti a pridelenia dávok. V roku 2021 sa musí stať prioritou posilnenie možností overenia s cieľom lepšie posúdiť oprávnenosť vládnych výhod.
5. Rozmach digitálnej identity sa zameria na silné riešenia overovania zákazníkov
Odklon od hesiel a od overovania založeného na znalostiach používateľa sa urýchli prijatím prísnych štandardov overovania zákazníka. Plány vládnych a bankových systémov elektronickej identity (e-ID) budú naďalej napredovať spolu s dôveryhodnými predpismi opisujúcimi to, ako môžu jednotliví účastníci spolupracovať, ak kvôli pandémii koronavírusu vzrastie dopyt po riešeniach, ktoré pomôžu bankám a obchodníkom digitálne overiť identitu spotrebiteľa. Dôverčiví účastníci, ktorí nedokážu efektívne spravovať identitu, sa stanú terčom podvodov.
Všetci čakajú, ako sa osvedčí silnejšie overovanie klienta v praxi
Koncept, že digitálna identita je jedným zo základných kameňov potrebných na to, aby spoločnosť fungovala v digitálnom veku – spolu s otvorenými údajmi, ochranou súkromia a súhlasom spotrebiteľov s platbami – získa ďalšiu podporu. Všetky oči sa budú upierať na Európu, kde nariadenie SCA už vstúpilo do platnosti a digitálna identita je jednou z možností pre silnejšie overenie klienta pri platbách.
Mzdová kalkulačka - výpočet čistej mzdy a ceny práce
Mzdová kalkulačka ADVANCED
Tehotenské: Online kalkulačka na výpočet dávky
Kalkulačka materskej dávky
Valorizácia dôchodkov
Kalkulačka na výpočet dôchodku
Kalkulačka na výpočet dôchodkového veku
Kalkulačka na výpočet vdovského dôchodku
Kalkulačka sirotského dôchodku
Kalkulačka minimálneho dôchodku
Hypotekárna kalkulačka
Porovnanie zdravotných poisťovní
DPH kalkulačka pre rok 2025
Investičná kalkulačka

SPRAVODAJSTVO





Najčítanejšie
- 1.Štátny smútok za pápeža Františka prinesie obmedzenia. Budú v sobotu otvorené obchody?
- 2.Kam až klesnú úrokové sadzby hypoték v roku 2025 a čo to urobí s realitným trhom
- 3.Otravné telefonáty sa stanú minulosťou. Predvoľba (0)888 znamená, že ide o marketingový hovor
- 4.NBS vydáva nový súbor zberateľských euromincí
- 5.Rizikové e-shopy – ako ich spoznať a nenechať sa nachytať?