Tatra banka používa virtuálnu realitu na učenie stredoškolákov finančnej gramotnosti
Raper Ego, špeciálna aplikácia, virtuálna realita a množstvo informácií v podobe zážitku. To všetko využíva Tatra banka na to, aby naučila stredoškolákov základom finančnej gramotnosti.

Foto: Shutterstock
Moderné technológie a raper Ego
„Rozvoj vzdelávania na Slovensku patrí medzi základné piliere, ktoré v Tatra banke systematicky podporujeme. Som rád, že sa medzi iniciatívy, ktorými k tomu prispievame, zaradí aj inovatívna forma nadobudnutia vedomostí v nezvyčajnom prostredí virtuálnej reality,“ hovorí člen Správnej rady Nadácie Tatra banky Martin Kubík.
Podľa jeho slov sa oblasť peňazí síce často pokladá za nudnú a nezaujímavú, no orientovanie sa vo svete financií je nevyhnutným predpokladom pre kvalitný život. Banka preto v spolupráci s firmou Virtual Everything predstavila inovatívne finančné vzdelávanie, ktoré prepája technológiu vzdelávania vo virtuálnej realite s umelcom a raperom Egom. Tento koncept má ambíciu vysvetliť zábavnou a ľahko pochopiteľnou formou práve zložité finančné témy.
„S pomocou virtuálnej technológie si dokážu mladí ľudia hravou zaujímavou formou osvojiť dôležité vedomosti z oblasti finančnej gramotnosti a zároveň môžu zažiť, ako pozitívne dokážu ich život ovplyvniť správne finančné rozhodnutia, čo v súčasnosti považujem za veľmi dôležité,“ dodáva spolumajiteľ spoločnosti Virtual Everything Tomáš Brngál.
Zo smartfónu VR okuliare
Tatra banka už v 2020 predstavila prvú verziu VR Generation, do ktorej bolo zapojených niekoľko vybraných stredných škôl z celého Slovenska. V prostredí virtuálnej reality si študenti vyskúšali rôzne situácie, ktoré sa týkali sveta financií. Prostredníctvom videí, koncipovaných ako príbeh, im GoGo (Daniel Štrauch) vysvetlil mnoho finančných tém. O úspechu kombinácie témy financií s technológiou virtuálnej reality svedčí 40-tisíc stiahnutí aplikácie a „páčivosť“ na úrovni 93 %.
V nadväznosti na úspech pilotnej verzie prináša banka pokračovanie dostupné pre všetky stredné školy na Slovensku. Tie mali možnosť zaregistrovať sa do projektu do začiatku októbra 2022. Zapojeným školám daruje Nadácia Tatra banky limitovanú verziu cardboardov – virtuálnych okuliarov, vďaka ktorým môžu študenti premeniť svoj smartfón na VR okuliare.
VR Generation v roku 2022 prináša viacero noviniek. Hráča sprevádza svetom financií raper Ego, ktorý v 7 kapitolách vysvetľuje finančné témy, ktoré by mali študenti stredných škôl ovládať. Študenti sa dozvedia napríklad o základoch investovania z helikoptéry nad Vysokými Tatrami. Môžu sa tiež tešiť na návštevu nahrávacieho štúdia alebo jazdu v super autách, na všetko to, čo už dobre poznajú z raperových videoklipov.
Dosiaľ sa do vzdelávacieho programu zapojilo 133 škôl z celého Slovenska, do ktorých putovalo 10-tisíc cardboardov.
Kľúčové slová
Podujatia

2023

Finanční agenti

Kryptomeny

Zamestnanie

Voľný čas


SPRAVODAJSTVO





- 1.Toto sú najdôležitejšie otázky súvisiace s rodičovským dôchodkom a odpovede na ne
- 2.Ako sa v roku 2023 zvýšia príplatky za prácu cez víkendy, v noci a počas sviatkov
- 3.Pre získanie úveru v banke je kľúčová bonita. Čo všetko musíte spĺňať, aby ste vyhoveli?
- 4.Banky vlani zaznamenali rekordné zisky 829 miliónov eur. Najväčšie príjmy pre ne predstavujú výnosy z úrokov
- 5.Mladí ľudia s hypotékou môžu získať až 400-eurový daňový bonus, ak splnia tieto podmienky