Prieskum Mastercard: Slováci majú radi e-shopy, v roku 2020 v nich utratili o polovicu viac ako predvlani
Nákupy na internete sú čoraz populárnejšie. Vyplýva to zo štúdie Mastercard iResearch, podľa ktorej až 91 % Slovákov aspoň niekedy nakupuje na internete. Výsledkom je, že vlani u nás stúpol objem tohto typu nákupov medziročne o 47 %. Obchodom s potravinami či športovými potrebami tržby narástli dokonca o viac ako dvojnásobok.
Foto: Shutterstock
Všeobecne tiež rastie dôvera v bezpečnosť platieb kartou na internete. Nedôveruje im len 15 % opýtaných.
Jednoducho, rýchlo a bezpečne
„Robíme všetko pre to, aby nákupy na internete boli čo najbezpečnejšie a používateľsky najprívetivejšie. Je to dôležité najmä v čase, keď je obmedzená možnosť nakupovať iným, tradičnejším spôsobom. Pre takmer polovicu zákazníkov je dôležité, aby boli platby rýchle a čo najjednoduchšie. Pri pravidelných nákupoch si tak zákazníci môžu napríklad bezpečne uložiť svoje údaje u obchodníka, čo zrýchli celý proces platby,“ hovorí generálny riaditeľ spoločnosti Mastercard pre Slovensko a Českú republiku Michal Čarný.
O možnosti uložiť si bezpečne svoje dáta u predajcu vedelo až 73 % respondentov prieskumu. Využilo ju zatiaľ 33 % opýtaných, a to najmä pri streamovacích službách. Až 31 % si svoje dáta u internetových obchodníkov neukladá. Je to jeden zo spôsobov, ako si ich chránia pred prípadným zneužitím. Ďalších 41 % (v roku 2019 iba 25 %) respondentov uviedlo, že nakupujú iba u overených predajcov.
Najčastejším spôsobom platenia pri nákupoch na internete bola v minulom roku platba kartou (57 %). Naproti tomu platba v hotovosti na dobierku klesla v porovnaní s predchádzajúcim rokom o plných 21 percentuálnych bodov a využila ju len viac ako tretina zákazníkov. Kartou na dobierku platilo vlani 25 % spotrebiteľov, čo predstavuje medziročný nárast o 16 percentuálnych bodov.
Partner témy
Kreditnú kartu pri platbe na internete využilo 66 % z tých, ktorí ju mali k dispozícii. Čím ďalej, tým viac ľudí tak využíva kreditnú kartu na zvýšenie ochrany nákupov na internete najmä preto, aby platba nebola priamo spojená s ich bežným účtom.
Toto sa nám pri nakupovaní na internete nepáči
Čo odrádza spotrebiteľov od ešte intenzívnejšieho nakupovania na internete? Vzhľadom na to, že rýchlosť, jednoduchosť a bezpečnosť nákupu sú priorita, vypisovanie údajov platobnej karty nespĺňa podmienku hneď v prvom bode. Práve to označilo za otravné 25 % respondentov.
Ďalších 25 % k internetovým platbám nemá dôveru, 12 % opýtaných nevyhovuje, že ich dáta majú okrem banky uložené aj predajcovia a 10 % považuje celý proces za príliš zdĺhavý. Viac ako tretine držiteľov kariet príde zbytočné opätovne overovať platby pri pravidelných nákupoch a 42 % opýtaných by neoverovalo nákupy v hodnote do 20 eur.
Presne 7 % z opýtaných ľudí, ktorí nakupujú u internetových predajcov, však cez internet neplatí. Najčastejším dôvodom je strach zo zneužitia osobných dát či krádeže účtu, prípadne nedôvera v samotný nákup, a tak radšej zaplatia až po prevzatí objednaného tovaru. Na druhej strane až 33 % opýtaných na internetových nákupoch nevadí vôbec nič.
Mzdová kalkulačka
Mzdová kalkulačka ADVANCED
Kalkulačka tehotenskej dávky
Kalkulačka materskej dávky
Kalkulačka rodičovského bonusu
Valorizácia dôchodkov
Kalkulačka na výpočet dôchodku
Kalkulačka dôchodkového veku
Kalkulačka vdovského dôchodku
Kalkulačka sirotského dôchodku
Kalkulačka minimálneho dôchodku
Porovnanie zdravotných poisťovní
2024
Finanční agenti
Kryptomeny
Unicef
Zamestnanie
SPRAVODAJSTVO
Najčítanejšie
- 1.Zubné benefity zdravotných poisťovní sa už o niekoľko dní skončia. Čo bude s ich ďalšími službami?
- 2.Dubaj: Z najrušnejšieho letiska na svete sa dnes nelieta, je pod vodou
- 3.Ekonomická prognóza: Situácia sa môže zlepšiť, nesmieme však prísť o miliardy z plánu obnovy
- 4.NBS vydáva striebornú desaťeurovku s motívom holokaustu
- 5.Väčšina služieb Slovenskej sporiteľne bude nedostupná