Prieskum: Dvaja z troch Slovákov sú ochotní priplatiť si za spoločensky zodpovedné produkty
Približne polovica slovenských spotrebiteľov tvrdí, že pri rozhodovaní sa o nákupe je pre nich dôležitá firemná zodpovednosť. Až dvaja z troch sú ochotní si za ňu dokonca aj priplatiť. Baví nás merať veľkosť a vplyv uhlíkovej stopy, ktorú vytvárame napríklad svojimi nákupmi, a chápeme, že to formuje naše budúce návyky.

Foto: Shutterstock
Slováci a spoločenská zodpovednosť
Najnovší prieskum spoločnosti Visa ukázal, že ochrana klímy, uvedomelý prístup k manažmentu prírodných zdrojov a aktivity podporujúce miestne komunity sa stali všeobecne uznávanými princípmi zodpovedného života. Víziu aktívne sa podieľať na ochrane životného prostredia má dnes až deväť z desiatich Slovákov.
Ovplyvňuje to aj ich vôľu prijať udržateľnosť v nakupovaní. Takmer pätina Slovákov a Sloveniek (19 %) je ochotná plne prispôsobiť svoje správanie udržateľnejšiemu životnému štýlu. Najväčšiu skupinu (58 %) tvoria ľudia, ktorí sa snažia žiť udržateľne bez výrazných obmedzení. O niečo vyššie percento populácie (62 %) je ochotné priplatiť si za produkty s pridanou spoločensky zodpovednou hodnotou.
Vysvitlo tiež, že Slováci sú veľkými priaznivcami svojho bezprostredného životného prostredia a miestnych komunít. Oceňujú stratégie CSR zamerané na lokálne prostredie – väčšina Slovákov a Sloveniek (82 %) chce vidieť, aký efekt má ich zodpovedné správanie v blízkosti svojho bydliska.
Partner témy
Radi meriame vplyv našej uhlíkovej stopy
Podľa spomenutého prieskumu v súvislosti s už dostupnými finančnými technológiami Slováci a Slovenky považujú za zaujímavú ponuku pre majiteľov platobných kariet umožňujúcu napríklad meranie uhlíkovej stopy. Toto riešenie sa páči 52 % oslovených.
Na Slovensku Tatra banka predstavila svoj Účet pre modrú planétu, ktorého súčasťou je aj kalkulačka uhlíkovej stopy. Klienti banky si v bankovej aplikácii veľmi jednoducho môžu pozrieť, aký vplyv mala tá-ktorá ich platba kartou na planétu – či už išlo o nákup cestovného lístka, alebo nákup zeleniny u lokálneho obchodníka. Aj vďaka tomuto opatreniu je možné formovať nákupné návyky držiteľov bankových kariet.
„Visa prispieva k udržateľnejšiemu svetu tým, že využíva svoju sieť, produkty, služby, údaje a značku na podporu udržateľného obchodu a celosvetového prechodu na nízkouhlíkové hospodárstvo. Naším cieľom je začleniť udržateľnosť do digitálnych bezhotovostných platieb a bankových účtov, a pomôcť tak spotrebiteľom získať relevantné informácie o vplyvoch ich spotreby a správania sa,“ vysvetľuje Country Lead pre Slovensko Ľubica Gubová.
Mzdová kalkulačka - výpočet čistej mzdy a ceny práce
Mzdová kalkulačka ADVANCED
Tehotenské: Online kalkulačka na výpočet dávky
Kalkulačka materskej dávky
Valorizácia dôchodkov
Kalkulačka na výpočet dôchodku
Kalkulačka na výpočet dôchodkového veku
Kalkulačka na výpočet vdovského dôchodku
Kalkulačka sirotského dôchodku
Kalkulačka minimálneho dôchodku
Hypotekárna kalkulačka
Porovnanie zdravotných poisťovní
DPH kalkulačka pre rok 2025
Investičná kalkulačka

SPRAVODAJSTVO





Najčítanejšie
- 1.Alarmujúci stav finančnej gramotnosti žiakov
- 2.Kam až klesnú úrokové sadzby hypoték v roku 2025 a čo to urobí s realitným trhom
- 3.Otec na materskej: Návod na vybavenie a tipy, ako získať čo najviac peňazí do rodinného rozpočtu
- 4.Biedronka a jej expanzia na Slovensko: aké výzvy čakajú firmu a kto je jej najväčší konkurent?
- 5.Otravné telefonáty sa stanú minulosťou. Predvoľba (0)888 znamená, že ide o marketingový hovor