Pri platení na internete čoraz viac ľudí využíva digitálne peňaženky a metódu Click to Pay
Nakupovanie na internete je pre slovenských zákazníkov bežnou súčasťou ich každodenného života. Z e-shopov si tovar objednáva 92 % ľudí, ktorí v priemere uskutočnia dva nákupy mesačne. Najobľúbenejší spôsob platby je karta, pomocou ktorej najčastejšie nakupuje 69 % zákazníkov. Na vzostupe sú však najmä digitálne peňaženky a moderné platobné metódy, ako Click to Pay, ktoré umožňujú rýchlu a bezpečnú platbu online bez zdĺhavého odpisovania údajov z platobnej karty.
Foto: Freepik
Prečo nakupujeme na internete
Ľudia nakupujú na internete predovšetkým kvôli pohodliu. Ľahko môžu porovnávať ceny a nájsť najnižšiu možnú cenu produktov. Ďalej si cenia širší výber tovaru a možnosť nakupovať kedykoľvek a odkiaľkoľvek bez toho, aby museli opustiť svoj domov. Rovnaké pohodlie očakávajú aj od procesu platby. Vadí im napríklad, keď musia hľadať svoju kartu v peňaženke, a potom ručne zadávať údaje do platobnej brány.
Podľa prieskumu spoločnosti Mastercard prostredníctvom platobnej karty najčastejšie nakupuje 69 % zákazníkov. V posledných rokoch však pribúda tých, ktorí namiesto odpisovania čísla karty využívajú najrôznejšie digitálne peňaženky. V roku 2020 pomocou nich platilo 12 % zákazníkov, dnes už je to 32 %.
Bez vkladania údajov z karty
Ďalšou možnosťou je platobná metóda Click to Pay, ktorá funguje na zariadeniach všetkých výrobcov a umožňuje nákup na pár kliknutí bez nutnosti zadávania hesiel alebo ručného vkladania údajov z platobnej karty.
„Tokenizáciu, teda nahradzovanie kariet najmä v online prostredí ich zabezpečenými digitálnymi odtlačkami, sme zaviedli už pred desiatimi rokmi a je to trend, ktorý sa postupne stáva vo svete aj u nás štandardom. Pre zákazníkov totiž pri nakupovaní na internete prináša presne to, čo vyžadujú – bezpečnosť, rýchlosť a pohodlie,“ hovorí generálna riaditeľka kartovej spoločnosti pre Slovensko a Českú republiku Jana Lvová.
Partner témy
Proces tokenizácie nahrádza citlivé dáta platobnej karty jedinečným identifikátorom, čiže tokenom. Tento proces zvyšuje bezpečnosť platieb tým, že chráni skutočné údaje karty pred zneužitím pri online a bezkontaktných platbách. Použitie tokenu znižuje riziko podvodov a zlepšuje ochranu osobných údajov spotrebiteľov.
Spoločnosť Mastercard pritom len nedávno zverejnila svoju víziu stopercentnej tokenizácie online elektronického obchodu v Európe do roku 2030. Táto vízia je súčasťou globálneho cieľa úplne odstrániť nutnosť ručného zadávania údajov platobnej karty, vďaka čomu bude elektronický obchod nielen bezpečnejší, ale aj výrazne dostupnejší. Na Slovensku sa podiel platieb uskutočnených tokenom za posledného dva a pol roka zdvojnásobil.
Rastie aj záujem o nakupovanie cez aplikácie
V posledných rokoch na Slovensku rastie tiež obľúbenosť nakupovania priamo z mobilných aplikácií. Tento spôsob využívajú 4 z 10 zákazníkov. Naopak, stále menej ľudí si objednáva tovar na dobierku, a keď túto možnosť zvolia, platia kartou, nie hotovosťou. Medzi hlavné dôvody, prečo ľudia volia práve dobierku, patrí nedôvera ku konkrétnemu obchodníkovi a možnosť neplatiť za tovar vopred, ale až v momente, keď naozaj príde.
Mzdová kalkulačka - výpočet čistej mzdy a ceny práce
Mzdová kalkulačka ADVANCED
Tehotenské: Online kalkulačka na výpočet dávky
Kalkulačka materskej dávky
Kalkulačka rodičovského bonusu
Valorizácia dôchodkov
Kalkulačka na výpočet dôchodku
Kalkulačka na výpočet dôchodkového veku
Kalkulačka na výpočet vdovského dôchodku
Kalkulačka sirotského dôchodku
Kalkulačka minimálneho dôchodku
Hypotekárna kalkulačka
Porovnanie zdravotných poisťovní
SPRAVODAJSTVO
Najčítanejšie
- 1.Otec na materskej: Návod na vybavenie a tipy, ako získať čo najviac peňazí do rodinného rozpočtu
- 2.Kam až klesnú úrokové sadzby hypoték v roku 2025 a čo to urobí s realitným trhom
- 3.Aké sú peňažné príspevky pre zdravotne ťažko postihnutých
- 4.Túto daňovú povinnosť musíte stihnúť do konca januára 2025
- 5.Podnikateľský účet bude povinný a štát zdaní jednotlivé platby