Mastercard prinesie do mobilného bankovníctva väčší prehľad a zníži počet reklamácií
Azda každému sa už niekedy stalo, že nedokázal hneď identifikovať niektorý zo svojich výdavkov vo výpise transakcií platobnou kartou. Najčastejšou príčinou bolo, že firma predajcu bola uvedená nezrozumiteľne, alebo ju zastupoval len názov spracovateľa platby. Nedávny prieskum spoločnosti Mastercard zistil, že na Slovensku sa s niečím podobným stretlo až 89 % respondentov, pričom každý piaty opýtaný uviedol, že k podobnej situácii dochádza často, alebo dokonca veľmi často.

Foto: Shutterstock
Obavy vedú k reklamáciám, často neopodstatneným
Obavy z možného podvodu bankových klientov až v 58 % prípadov vedú k podávaniu reklamácií, ktoré sú však často neopodstatnené. Výsledkom je, že až tretina opýtaných Slovákov sa potom cíti skľúčene, rozhorčene (13 %) alebo bezmocne (12 %).
V rámci prieskumu slovenskí respondenti uvádzali, že by vo svojich výpisoch kartových transakcií uvítali podrobnejšie informácie, ktoré by im umožnili uskutočnené platby ľahšie identifikovať. Za najužitočnejšie považovali uvedenie názvu obchodníka (74 %), jeho loga (42 %) a miesta uskutočnenia nákupu (21 %).
Tieto informácie by slovenským spotrebiteľom podľa ich vlastných slov lepšie objasnili výpis ich transakcií (56 %), umožnili jednoducho identifikovať predajcu (50 %) a samotný nákup (43 %). Navyše by nadobudli pocit istoty, že majú nad svojimi platbami potrebnú kontrolu (39 %).
Cieľom je maximálny prehľad klienta o transakciách
Tieto dáta spolu s údajmi z prieskumov v iných krajinách viedli spoločnosť Mastercard k hľadaniu riešenia. Výsledkom je, že spolu so svojou dcérskou spoločnosťou, fimou Ethoca, poskytne zákazníkom detailnejšie informácie o uskutočnených transakciách. Výpis platieb doplní napríklad o názov a logo obchodu či miesto nákupu.
Partner témy
Nielenže tým obchodníci zviditeľnia svoju značku, ale zároveň aj minimalizujú počty reklamácií potenciálne neoprávnených platieb. Mastercard v súčasnosti spolu s partnerskými vydavateľmi kariet pracuje na novom štandarde, ktorý by mal umožniť zobrazenie podrobnejších informácií o transakciách v digitálnom bankovníctve od roku 2022.
Zobrazia nielen logo obchodníka, ale aj ďalšie údaje
„Spolu so slovenskými vydavateľmi platobných kariet a obchodníkmi usilovne pracujeme na tom, aby držiteľom kariet boli dodatočné informácie o ich platbách k dispozícii priamo v aplikácii mobilného bankovníctva úplne štandardne už od roku 2022. Okrem loga obchodníka a jeho zrozumiteľného a jednoznačného názvu si budú môcť používatelia zobraziť aj ďalšie údaje, ako napríklad adresu prevádzky a jej polohu na mape,“ hovorí generálny riaditeľ spoločnosti Mastercard pre Slovensko a Českú republiku Michal Čarný.
Podľa jeho slov bude riešenie výhodné aj pre obchodníkov. Spomenul napríklad pozitívny vplyv na viditeľnosť značky alebo zníženie počtu reklamácií. „Naša snaha poskytovať držiteľom kariet relevantné informácie sa však týmto nekončí. Už čoskoro by malo byť možné rozšíriť možnosti tohto riešenia aj o zobrazenie digitálnej účtenky za nákup,“ uviedol ďalej.
Riešenie je aktuálne najmä v čase nárastu mobilného bankovníctva
Riešenie spoločností Mastercard a Ethoca je zvlášť významné v čase, keď využívanie internetového a mobilného bankovníctva rastie nezvyčajným tempom. Už teraz ide o hlavné spôsoby, akými klienti so svojimi bankami komunikujú. Podľa výsledkov prieskumu využíva služby digitálneho bankovníctva niekoľkokrát týždenne až 43 % Slovákov a 30 % dokonca raz alebo viackrát denne.
Kľúčové slová
Do čoho investovať

TOP 10

Inšpiratívne filmy

SPRAVODAJSTVO




Najčítanejšie
- 1.Trestné oznámenie, ktoré podal Fico na Krajniaka a Lipšica, bude riešiť Krajská prokuratúra v Bratislave
- 2.Inflácia sa zobudila, rastú ceny surovín aj potravín. Pri pokračovaní súčasného trendu by mohla stúpnuť na 3 %
- 3.Živnosť verzus eseročka. Ktorá možnosť sa podnikateľom v roku 2021 oplatí viac?
- 4.Peniaze iných: Podarí sa neľútostnému obchodníkovi z Wall Street prevziať kontrolu nad rodinným podnikom?
- 5.Michal Liday: Sme banka, ktorá je posadnutá inovatívnosťou a mladosťou