Hľadaj
× Aplikácia Aplikácia

Mastercard prinesie do mobilného bankovníctva väčší prehľad a zníži počet reklamácií

Redakcia FinReport FinTech Poslať

Azda každému sa už niekedy stalo, že nedokázal hneď identifikovať niektorý zo svojich výdavkov vo výpise transakcií platobnou kartou. Najčastejšou príčinou bolo, že firma predajcu bola uvedená nezrozumiteľne, alebo ju zastupoval len názov spracovateľa platby. Nedávny prieskum spoločnosti Mastercard zistil, že na Slovensku sa s niečím podobným stretlo až 89 % respondentov, pričom každý piaty opýtaný uviedol, že k podobnej situácii dochádza často, alebo dokonca veľmi často.

online platby

Foto: Shutterstock

Obavy vedú k reklamáciám, často neopodstatneným

Obavy z možného podvodu bankových klientov až v 58 % prípadov vedú k podávaniu reklamácií, ktoré sú však často neopodstatnené. Výsledkom je, že až tretina opýtaných Slovákov sa potom cíti skľúčene, rozhorčene (13 %) alebo bezmocne (12 %).

V rámci prieskumu slovenskí respondenti uvádzali, že by vo svojich výpisoch kartových transakcií uvítali podrobnejšie informácie, ktoré by im umožnili uskutočnené platby ľahšie identifikovať. Za najužitočnejšie považovali uvedenie názvu obchodníka (74 %), jeho loga (42 %) a miesta uskutočnenia nákupu (21 %).

Tieto informácie by slovenským spotrebiteľom podľa ich vlastných slov lepšie objasnili výpis ich transakcií (56 %), umožnili jednoducho identifikovať predajcu (50 %) a samotný nákup (43 %). Navyše by nadobudli pocit istoty, že majú nad svojimi platbami potrebnú kontrolu (39 %).

Cieľom je maximálny prehľad klienta o transakciách

Tieto dáta spolu s údajmi z prieskumov v iných krajinách viedli spoločnosť Mastercard k hľadaniu riešenia. Výsledkom je, že spolu so svojou dcérskou spoločnosťou, fimou Ethoca, poskytne zákazníkom detailnejšie informácie o uskutočnených transakciách. Výpis platieb doplní napríklad o názov a logo obchodu či miesto nákupu.

Positive

Partner témy

 

Nielenže tým obchodníci zviditeľnia svoju značku, ale zároveň aj minimalizujú počty reklamácií potenciálne neoprávnených platieb. Mastercard v súčasnosti spolu s partnerskými vydavateľmi kariet pracuje na novom štandarde, ktorý by mal umožniť zobrazenie podrobnejších informácií o transakciách v digitálnom bankovníctve od roku 2022.

Zobrazia nielen logo obchodníka, ale aj ďalšie údaje

„Spolu so slovenskými vydavateľmi platobných kariet a obchodníkmi usilovne pracujeme na tom, aby držiteľom kariet boli dodatočné informácie o ich platbách k dispozícii priamo v aplikácii mobilného bankovníctva úplne štandardne už od roku 2022. Okrem loga obchodníka a jeho zrozumiteľného a jednoznačného názvu si budú môcť používatelia zobraziť aj ďalšie údaje, ako napríklad adresu prevádzky a jej polohu na mape,“ hovorí generálny riaditeľ spoločnosti Mastercard pre Slovensko a Českú republiku Michal Čarný.

Podľa jeho slov bude riešenie výhodné aj pre obchodníkov. Spomenul napríklad pozitívny vplyv na viditeľnosť značky alebo zníženie počtu reklamácií. „Naša snaha poskytovať držiteľom kariet relevantné informácie sa však týmto nekončí. Už čoskoro by malo byť možné rozšíriť možnosti tohto riešenia aj o zobrazenie digitálnej účtenky za nákup,“ uviedol ďalej.

Riešenie je aktuálne najmä v čase nárastu mobilného bankovníctva

Riešenie spoločností Mastercard a Ethoca je zvlášť významné v čase, keď využívanie internetového a mobilného bankovníctva rastie nezvyčajným tempom. Už teraz ide o hlavné spôsoby, akými klienti so svojimi bankami komunikujú. Podľa výsledkov prieskumu využíva služby digitálneho bankovníctva niekoľkokrát týždenne až 43 % Slovákov a 30 % dokonca raz alebo viackrát denne.

logo
Prečítajte si tiež:
18.6.2024 Klaudia Lászlóová

Chcení – nechcení Slováci v Rakúsku držia spolu a pomáhajú si

Časy, keď sa Slováci z Bratislavy sťahovali do rakúskeho pohraničia preto, lebo tam boli nehnuteľnosti lacnejšie u nás, sú nenávratne ...

18.6.2024 Redakcia FinReport

Mastercard chce poslať tradičné opisovanie čísla karty do zabudnutia

Spoločnosť Mastercard zverejnila svoju víziu stopercentnej tokenizácie online elektronického obchodu v Európe do konca aktuálnej dekády, teda ...

18.6.2024 Redakcia FinReport

Na Slovensko mieri litovská digitálna banka myTU

Na slovenský finančný trh vstupuje nová digitálna banka. Má licenciu Litovskej centrálnej banky a nazýva sa jednoducho myTU. Banka sa už ...

18.6.2024 Redakcia FinReport

Rekordné čísla spoločnosti Nvdidia: Päťročná návratnosť akcií stúpla na 2 855 %

Cena akcií spoločnosti Nvidia pôsobiacej v oblasti čipov a umelej inteligencie od začiatku tohto roka prudko vzrástla. Investorom do jej akcií ...

17.6.2024 Martin Jamnický

Agentúra Moody´s: Hodnotenie Slovenska zostáva vysoké, no s negatívnym výhľadom

Aj tretia veľká ratingová agentúra ponechala, a teda neznížila Slovensku pôvodné hodnotenie. Po S&P a Fitch Rating aj Moody´s potvrdila ...

17.6.2024 Roland Régely

Na výšku úrokových sadzieb hypoték majú vplyv aj rozhodnutia slovenských politikov

Dopyt po nových hypotékach síce v prvom kvartáli tohto roka klesol na najnižšiu úroveň za posledných päť rokov, banky však zostávajú ...

17.6.2024 Redakcia FinReport

Od 1. júla sa zvyšujú príspevky na osobnú asistenciu a na opatrovanie

Už o tri týždne, od 1. júla 2024, sa zvyšujú príspevky na osobnú asistenciu a na opatrovanie ťažko zdravotne postihnutých osôb. Zmenu v ...

17.6.2024 Redakcia FinReport

Švajčiarska FlowBank prišla o licenciu a putuje do konkurzu

Ďalšia banka skrachovala. Do konkurzného konania vstúpila švajčiarska online maklérska a obchodná banka FlowBank so sídlom v Ženeve. O ...

16.6.2024 Redakcia FinReport

Počet kryptomenových bankomatov rastie, na celom svete ich je takmer 40-tisíc

Kryptomenám sa darí, a tak stúpa aj počet kryptomenových bankomatov. Úspešné obdobie však trvá len približne 10 posledných mesiacov, ...

15.6.2024 Redakcia FinReport

Najviac držiteľov kryptomien je medzi Indami, najvyššie výnosy však dosahujú Američania

Počet Američanov, ktorí prijímajú kryptomeny, stále rastie. V tomto roku ho podporuje nielen intenzívny záujem o nové technológie, ale aj ...

14.6.2024 Redakcia FinReport

mBank prináša karty z recyklovaného plastu určené aj pre zrakovo hendikepovaných klientov

Na prvý pohľad by sa mohlo zdať, že všetky platobné karty na trhu sú rovnaké. Formátom aj materiálom. Jediným zásadným na prvý pohľad ...

9.6.2024 Redakcia FinReport

Visa používa generatívnu umelú inteligenciu na potláčanie útokov „hrubou silou“

Kartová spoločnosť Visa predstavila generatívny nástroj umelej inteligencie na priraďovanie skóre rizika v reálnom čase transakciám v snahe ...

8.6.2024 Redakcia FinReport

Dve z troch finančných spoločností zažili vlani ransomvérový útok

Hoci celosvetový počet ransomvérových útokov vlani klesol o viac ako tretinu (o 36 %), finančné spoločnosti stále vnímajú hrozbu tohto ...

4.6.2024 Redakcia FinReport

mBank, ako prvá banka na Slovensku, prináša platenie prsteňom

Inovatívne spôsoby platenia posúvajú svoje hranice. Digitálna banka mBank sa spojila s Mastercard a Niceboy, a ako prvá na Slovensku uviedla na ...

3.6.2024 Redakcia FinReport

Nvidia stále rastie, už predbehla Apple a doháňa Microsoft

Spoločnosť Nvidia je fenomén, ktorý neprestáva udivovať. Keď tento americký výrobca čipov vlani v indexe S&P 500 skončil ako najsilnejší ...

2.6.2024 Redakcia FinReport

Výskumníci blockchainu používajú umelú inteligenciu na odhaľovanie podvodov v bitcoinoch

Umelá inteligencia je fenomén, ktorý vyvoláva veľké očakávania, no zároveň spôsobuje aj intenzívne obavy. Pri správnom využití však ...

1.6.2024 Redakcia FinReport

Brazílska digitálna banka Nubank prekročila hranicu 100 miliónov klientov

Brazílska neobanka Nubank má za sebou mimoriadne úspešné obdobie. Počas minulého roku dokázala vygenerovať tržby na úrovni 8 miliárd ...

31.5.2024 Redakcia FinReport

Mastercard spúšťa Európske centrum kybernetickej odolnosti

V rámci svojej európskej centrály spoločnosť Mastercard spustila prevádzku Európskeho centra kybernetickej odolnosti (European Cyber ...

Mobilná aplikácia
VISA MasterCard Maestro Apple Pay Google Pay