Mastercard prinesie do mobilného bankovníctva väčší prehľad a zníži počet reklamácií
Azda každému sa už niekedy stalo, že nedokázal hneď identifikovať niektorý zo svojich výdavkov vo výpise transakcií platobnou kartou. Najčastejšou príčinou bolo, že firma predajcu bola uvedená nezrozumiteľne, alebo ju zastupoval len názov spracovateľa platby. Nedávny prieskum spoločnosti Mastercard zistil, že na Slovensku sa s niečím podobným stretlo až 89 % respondentov, pričom každý piaty opýtaný uviedol, že k podobnej situácii dochádza často, alebo dokonca veľmi často.
Foto: Shutterstock
Obavy vedú k reklamáciám, často neopodstatneným
Obavy z možného podvodu bankových klientov až v 58 % prípadov vedú k podávaniu reklamácií, ktoré sú však často neopodstatnené. Výsledkom je, že až tretina opýtaných Slovákov sa potom cíti skľúčene, rozhorčene (13 %) alebo bezmocne (12 %).
V rámci prieskumu slovenskí respondenti uvádzali, že by vo svojich výpisoch kartových transakcií uvítali podrobnejšie informácie, ktoré by im umožnili uskutočnené platby ľahšie identifikovať. Za najužitočnejšie považovali uvedenie názvu obchodníka (74 %), jeho loga (42 %) a miesta uskutočnenia nákupu (21 %).
Tieto informácie by slovenským spotrebiteľom podľa ich vlastných slov lepšie objasnili výpis ich transakcií (56 %), umožnili jednoducho identifikovať predajcu (50 %) a samotný nákup (43 %). Navyše by nadobudli pocit istoty, že majú nad svojimi platbami potrebnú kontrolu (39 %).
Cieľom je maximálny prehľad klienta o transakciách
Tieto dáta spolu s údajmi z prieskumov v iných krajinách viedli spoločnosť Mastercard k hľadaniu riešenia. Výsledkom je, že spolu so svojou dcérskou spoločnosťou, fimou Ethoca, poskytne zákazníkom detailnejšie informácie o uskutočnených transakciách. Výpis platieb doplní napríklad o názov a logo obchodu či miesto nákupu.
Partner témy
Nielenže tým obchodníci zviditeľnia svoju značku, ale zároveň aj minimalizujú počty reklamácií potenciálne neoprávnených platieb. Mastercard v súčasnosti spolu s partnerskými vydavateľmi kariet pracuje na novom štandarde, ktorý by mal umožniť zobrazenie podrobnejších informácií o transakciách v digitálnom bankovníctve od roku 2022.
Zobrazia nielen logo obchodníka, ale aj ďalšie údaje
„Spolu so slovenskými vydavateľmi platobných kariet a obchodníkmi usilovne pracujeme na tom, aby držiteľom kariet boli dodatočné informácie o ich platbách k dispozícii priamo v aplikácii mobilného bankovníctva úplne štandardne už od roku 2022. Okrem loga obchodníka a jeho zrozumiteľného a jednoznačného názvu si budú môcť používatelia zobraziť aj ďalšie údaje, ako napríklad adresu prevádzky a jej polohu na mape,“ hovorí generálny riaditeľ spoločnosti Mastercard pre Slovensko a Českú republiku Michal Čarný.
Podľa jeho slov bude riešenie výhodné aj pre obchodníkov. Spomenul napríklad pozitívny vplyv na viditeľnosť značky alebo zníženie počtu reklamácií. „Naša snaha poskytovať držiteľom kariet relevantné informácie sa však týmto nekončí. Už čoskoro by malo byť možné rozšíriť možnosti tohto riešenia aj o zobrazenie digitálnej účtenky za nákup,“ uviedol ďalej.
Riešenie je aktuálne najmä v čase nárastu mobilného bankovníctva
Riešenie spoločností Mastercard a Ethoca je zvlášť významné v čase, keď využívanie internetového a mobilného bankovníctva rastie nezvyčajným tempom. Už teraz ide o hlavné spôsoby, akými klienti so svojimi bankami komunikujú. Podľa výsledkov prieskumu využíva služby digitálneho bankovníctva niekoľkokrát týždenne až 43 % Slovákov a 30 % dokonca raz alebo viackrát denne.
Mzdová kalkulačka
Mzdová kalkulačka ADVANCED
Kalkulačka tehotenskej dávky
Kalkulačka materskej dávky
Kalkulačka rodičovského bonusu
Valorizácia dôchodkov
Kalkulačka na výpočet dôchodku
Kalkulačka dôchodkového veku
Kalkulačka vdovského dôchodku
Kalkulačka sirotského dôchodku
Kalkulačka minimálneho dôchodku
Porovnanie zdravotných poisťovní
2024
Finanční agenti
Kryptomeny
Unicef
Zamestnanie
SPRAVODAJSTVO
Najčítanejšie
- 1.Veľkonočné sviatky klopú na dvere a s nimi aj obmedzené možnosti nakupovania počas voľných dní
- 2.Otravné telefonáty sa stanú minulosťou. Predvoľba (0)888 znamená, že ide o marketingový hovor
- 3.Zimný čas sa končí, v nedeľu si posuňte hodinky o hodinu dopredu
- 4.Vďaka lotérii Mega Milllions je na svete o jedného miliardára viac
- 5.Ktorý sprostredkovateľ má najviac podriadených finančných agentov a ktorý si vlani najviac polepšil?