Kto investuje na Slovensku do kryptomien?
Kryptomeny v uplynulých mesiacoch dokázali, že majú silný rastový potenciál. Aj preto lákajú pozornosť investorov, ktorí do nich investujú, či už zo zvedavosti, alebo aj seriózne kvôli diverzifikácii svojho portfólia. Kto vlastne na Slovensku investuje do kryptomien?
Foto: Freepik
Rast a bezpečnosť
Bitcoin pôvodne niektorí ľudia vnímali ako alternatívny spôsob investície, no čísla z prieskumu agentúry 2muse pre spoločnosť Fumbi ukazujú, že záujem o investovanie do kryptomien rastie aj na Slovensku.
Až 48 % kryptoinvestorov nakupuje bitcoin či iné kryptomeny pravidelne. Takmer dve tretiny kryptoinvestorov (62 %) uvádzajú ako očakávaný časový horizont investície minimálne jeden rok. Znamená to, že s kryptomenami počítajú vo svojom investičnom portfóliu aj do budúcnosti.
„Bitcoinu dávajú šancu stále viac napríklad aj retailoví investori, ktorí by možno niekedy v minulosti využili skôr klasické bankové investičné produkty. Dnes už čoraz viac chápu, že investovanie do krypta má nielen vysoký rastový potenciál, ale je aj bezpečné,“ opisuje CEO a zakladateľ spoločnosti Juraj Forgács.
Partner témy
Menej žien ako mužov
Záujem o investovanie do kryptomien na Slovensku majú radi muži aj ženy. U mužov je záujem o niečo vyšší (58 %). Dôvodov je hneď niekoľko. Ženy sa pred rozhodnutím spravidla potrebujú poradiť s inými ľuďmi. Bariérou môže byť nedostatok času práve na získanie dostatočného množstva informácií. Ďalšou príčinou môže byť menej kontaktu s technologickými témami. Hoci ženy reprezentujú 52 % populácie Európskej únie, medzi IT pracovníkmi majú celkovo len 17-percentné zastúpenie.
Skôr mladší ľudia
Najviac atraktívny spomedzi kryptomien pre slovenských investorov je bitcoin, a to najmä pre mladších obyvateľov vo veku 25 až 35 rokov, pričom táto veková skupina tvorí až 34 % všetkých záujemcov o kryptomeny. Hneď za nimi podľa prieskumu nasleduje ďalšia skupina vo veku 36 až 45 rokov s podielom 28 %.
Výsledky nie sú prekvapením. Pri prvej skupine ide o ľudí, ktorí už často vyrastali spolu s rozmachom počítačovej éry. Pri druhej hovoríme o respondentoch, z ktorých mnohí potrebujú digitálne technológie ku každodennej kancelárskej práci, alebo ich využívajú vo voľnom čase.