Konverzační voiceboti sú pre firmy výzvou. Mnohé však vyčkávajú, ako sa uchytia
Viac ako polovica firiem považuje konverzačných voicebotov za vhodný spôsob komunikácie so svojimi zákazníkmi. Až 55 % opýtaných spoločností uviedlo, že konverzační voiceboti majú veľkú budúcnosť a potenciál. Vo vedení firiem však stále pretrváva určitá nedôvera v to, že umelá inteligencia dokáže zastúpiť živého operátora.
Foto: Shutterstock
Pochybnosti vystrieda záujem
Ako vyplynulo z výskumu, ktorý si nechala spracovať spoločnosť Coworkers.ai, nadpolovičná väčšina opýtaných zástupcov firiem má s voicebotmi buď pozitívne asociácie, alebo im ich funkcia zatiaľ nič nehovorí. Jednoznačne pozitívnu asociáciu s voicebotmi vyjadrilo 13 % opýtaných. Ďalších 19 % respondentov následne uviedlo, že majú s voicebotmi skôr všeobecnú asociáciu a približne štvrtina (28 %) firiem si pod týmto pojmom nevie nič predstaviť.
Výsledky prieskumu však preukazujú jednu zásadnú vec, a to, že ľudia majú po osobnej skúsenosti s konverzačnými voicebotmi k tejto technológii výrazne lepšie postoje. „Dáta nám potvrdzujú to, s čím sa stretávame pri osobných schôdzkach so zástupcami firiem. Pokiaľ si na vlastnej koži konverzáciu s voicebotom vyskúšajú, ľahko pochopia benefity komunikácie s ním. Pochybnosti väčšinou vystrieda nadšenie a záujem,” hovorí Luboš Urbančok z Coworkers.ai.
Bot človeka nenahradí, ale pomôže mu
Vďaka využitiu konverzačnej umelej inteligencie môžu firmy so svojimi zákazníkmi komunikovať kedykoľvek a kdekoľvek. Chatbot nebýva chorý, nerieši rodinné záležitosti a nejazdí na dovolenku. Je dostupný 24/7 a navyše je možné prepojiť ho so všetkými dostupnými platformami, ako je napríklad webový chat, Facebook Messenger alebo WhatsApp.
Partner témy
Vďaka využitiu voicebotov a chatbotov dokážu firmy obslúžiť viac zákazníkov naraz. „Už dávno nie je pravda, že by umelá inteligencia vedela riešiť len jednoduché rutinné úkony a odpovedať len na obmedzenú škálu otázok. Bot vie živého operátora zastúpiť aj pri omnoho zložitejších a komplexnejších úlohách, nie je však jeho náhradou,“ konštatuje odborník.
Podľa neho ľudia vďaka umelej inteligencii získajú v zákazníckej starostlivosti či v oddelení predaja omnoho väčší priestor pre budovanie lepších vzťahov so zákazníkmi či na účinnejší predaj. Myslí si tiež, že firmy, ktoré nasadia túto technológiu včas, získajú veľký náskok pred svojou konkurenciou.
Viac o prieskume
Do prieskumu sa zapojili zástupcovia 67 spoločností zo Slovensku a 188 firiem z Česka. Približne štvrtina z nich sa už stretla s konverzačnými voicebotmi. Len 2 % z nich však uviedli, že s nimi majú osobnú skúsenosť z firmy, v ktorej pracujú. Až 65 % opýtaných však uviedlo, že majú skúsenosť s tlačidlovými voicebotmi, pri ktorých je potrebné vybrať si z ponúkaných možností.
Mzdová kalkulačka
Mzdová kalkulačka ADVANCED
Kalkulačka tehotenskej dávky
Kalkulačka materskej dávky
Kalkulačka rodičovského bonusu
Valorizácia dôchodkov
Kalkulačka na výpočet dôchodku
Kalkulačka dôchodkového veku
Kalkulačka vdovského dôchodku
Kalkulačka sirotského dôchodku
Kalkulačka minimálneho dôchodku
Porovnanie zdravotných poisťovní
Finanční agenti
Kryptomeny
Unicef
Zamestnanie
SPRAVODAJSTVO
Najčítanejšie
- 1.Novomestský jarmok 13. - 15. septembra 2024
- 2.Zamestnanosť na Slovensku klesá, do predčasného dôchodku odišlo 60-tisíc ľudí
- 3.Otravné telefonáty sa stanú minulosťou. Predvoľba (0)888 znamená, že ide o marketingový hovor
- 4.Na Slovensku hrozia povodne. Ako ochrániť svoj majetok pred živlami?
- 5.Inflácia na Slovensku vzrástla na 2,8 %. Je to viac, ako má väčšina krajín eurozóny