Hľadaj
× Aplikácia Aplikácia

Konverzační voiceboti sú pre firmy výzvou. Mnohé však vyčkávajú, ako sa uchytia

Redakcia FinReport FinTech
SK
EN
Poslať

Viac ako polovica firiem považuje konverzačných voicebotov za vhodný spôsob komunikácie so svojimi zákazníkmi. Až 55 % opýtaných spoločností uviedlo, že konverzační voiceboti majú veľkú budúcnosť a potenciál. Vo vedení firiem však stále pretrváva určitá nedôvera v to, že umelá inteligencia dokáže zastúpiť živého operátora.

image

Foto: Shutterstock

Pochybnosti vystrieda záujem

Ako vyplynulo z výskumu, ktorý si nechala spracovať spoločnosť Coworkers.ai, nadpolovičná väčšina opýtaných zástupcov firiem má s voicebotmi buď pozitívne asociácie, alebo im ich funkcia zatiaľ nič nehovorí. Jednoznačne pozitívnu asociáciu s voicebotmi vyjadrilo 13 % opýtaných. Ďalších 19 % respondentov následne uviedlo, že majú s voicebotmi skôr všeobecnú asociáciu a približne štvrtina (28 %) firiem si pod týmto pojmom nevie nič predstaviť.

Výsledky prieskumu však preukazujú jednu zásadnú vec, a to, že ľudia majú po osobnej skúsenosti s konverzačnými voicebotmi k tejto technológii výrazne lepšie postoje. „Dáta nám potvrdzujú to, s čím sa stretávame pri osobných schôdzkach so zástupcami firiem. Pokiaľ si na vlastnej koži konverzáciu s voicebotom vyskúšajú, ľahko pochopia benefity komunikácie s ním. Pochybnosti väčšinou vystrieda nadšenie a záujem,” hovorí Luboš Urbančok z Coworkers.ai.

Bot človeka nenahradí, ale pomôže mu

Vďaka využitiu konverzačnej umelej inteligencie môžu firmy so svojimi zákazníkmi komunikovať kedykoľvek a kdekoľvek. Chatbot nebýva chorý, nerieši rodinné záležitosti a nejazdí na dovolenku. Je dostupný 24/7 a navyše je možné prepojiť ho so všetkými dostupnými platformami, ako je napríklad webový chat, Facebook Messenger alebo WhatsApp.

Positive

Partner témy

 

Vďaka využitiu voicebotov a chatbotov dokážu firmy obslúžiť viac zákazníkov naraz. „Už dávno nie je pravda, že by umelá inteligencia vedela riešiť len jednoduché rutinné úkony a odpovedať len na obmedzenú škálu otázok. Bot vie živého operátora zastúpiť aj pri omnoho zložitejších a komplexnejších úlohách, nie je však jeho náhradou,“ konštatuje odborník.

Podľa neho ľudia vďaka umelej inteligencii získajú v zákazníckej starostlivosti či v oddelení predaja omnoho väčší priestor pre budovanie lepších vzťahov so zákazníkmi či na účinnejší predaj. Myslí si tiež, že firmy, ktoré nasadia túto technológiu včas, získajú veľký náskok pred svojou konkurenciou.

Viac o prieskume

Do prieskumu sa zapojili zástupcovia 67 spoločností zo Slovensku a 188 firiem z Česka. Približne štvrtina z nich sa už stretla s konverzačnými voicebotmi. Len 2 % z nich však uviedli, že s nimi majú osobnú skúsenosť z firmy, v ktorej pracujú. Až 65 % opýtaných však uviedlo, že majú skúsenosť s tlačidlovými voicebotmi, pri ktorých je potrebné vybrať si z ponúkaných možností.

Kľúčové slová

logo
Prečítajte si tiež:
21.3.2023 Redakcia FinReport

Bitcoin sa blíži k hranici 30-tisíc dolárov za token, pomohli mu krachy bánk

Hodnota kryptomien začala záhadne rásť. Vojna na Ukrajine sa prehupla do svojho druhého roku. Viacero bánk, kryptobánk aj kryptobúrz ...

21.3.2023 Martin Jamnický

Dôchodkové správcovské spoločnosti sa obávajú jednorazových výberov úspor z druhého piliera

Poslanci parlamentu sa aktuálne venujú aj novelizácii zákona o starobnom dôchodkovom sporení. Asociácia dôchodkových správcovských ...

21.3.2023 Eva Sadovská

Inflácia vplýva na financie troch štvrtín mladých Slovákov, no ich investičná gramotnosť je slabá

Aktuálne (20. až 26. marec 2023) na celom svete prebieha Global Money Week, teda Globálny týždeň peňazí. Cieľom každoročnej kampane je ...

21.3.2023 Redakcia FinReport

Nové doklady bez tváre pre seniorov nad 65 rokov a deti do 15 rokov

Ministerstvo vnútra SR začalo znovu doručovať zásielky s občianskym preukazom bez podoby tváre. Prostredníctvom tohto dokladu totožnosti, ...

21.3.2023 Redakcia FinReport

Sociálna poisťovňa začína rozposielať prvé rozhodnutia o nároku na rodičovský dôchodok

Sociálna poisťovňa začína vydávať a rozposielať prvé rozhodnutia o nároku na rodičovský dôchodok. Ako prví prišli na rad noví ...

21.3.2023 Roland Régely

Úroky bankových vkladov na Slovensku konečne rastú, no na infláciu to stačiť nebude

Úroky z bankových vkladov na Slovensku začali v minulom roku rásť, čo okamžite vzbudilo záujem aj zo strany spotrebiteľov. Finančné domy ...

21.3.2023 Redakcia FinReport

ČSOB zvyšuje úrokové sadzby svojich hypoték. Ročný fix má drahší ako 20-ročný

Len pred niekoľkými dňami zvyšovali úrokové sadzby svojich úverov štyria veľkí hráči na slovenskom hypotekárnom trhu. Po víkende sa k ...

19.3.2023 Redakcia FinReport

Elon Musk chce prerobiť Twitter na finančnú spoločnosť s fintech službami

Komunikačná platforma Twitter, ktorú vlani kúpil Elon Musk za 44 miliárd dolárov, by sa mohla stať aj poskytovateľom platobných služieb. ...

19.3.2023 Redakcia FinReport

Umelá inteligencia nás nenahradí, skôr nám pomôže. Toto sú odvetvia, v ktorých je najžiadanejšia

18.3.2023 Redakcia FinReport

JPMorgan so svojou digitálnou bankou mieri do Európy, základňu bude mať v Berlíne

Najväčšia americká banka JPMorgan Chase plánuje pokračovať v rozširovaní svojich aktivít v Európe. Stavať chce na úspechu svojej ...

17.3.2023 Naďa Černá

Četovacie platformy predstavujú problém. Štáty sa boja špionáže, banky zase úniku informácií

Obľúbená sociálna sieť TikTok dostala v mnohých krajinách stopku. Podľa najnovších nariadení si ju budú musieť z mobilov, tabletov a ...

11.3.2023 Redakcia FinReport

E-shopy ako príležitosť pre nový biznis. Na začiatku tohto roka ich vzniklo o štvrtinu viac ako vlani

Na Slovensku počas prvých dvoch mesiacov tohto roka pribudlo o 25 % internetových obchodov viac ako za rovnaké obdobie minulého roku. V Česku ...

11.3.2023 Redakcia FinReport

Kryptobanka Silvergate Capital sa ocitla v dobrovoľnej likvidácii a cena kryptomien klesá

Americká kryptomenová banka Silvergate Capital sa ocitla v dobrovoľnej likvidácii. Jej podnikanie doplatilo na kolaps kryptoburzy FTX na sklonku ...

9.3.2023 Redakcia FinReport

ChatbotGPT postavený na umelej inteligencii má čoraz viac odporcov. Zakázali ho banky a stopku má aj v Číne

ChatbotGPT poháňaný umelou inteligenciou, ktorý vytvorila spoločnosť OpenAI, očaril svet len pred niekoľkými mesiacmi. Slúži bežným ...

9.3.2023 Robert Juriš

Vstavané financie za štyri roky zdvojnásobia objem výnosov a ohrozia dominanciu platobných kariet

Nová štúdia od Juniper Research tvrdí, že celosvetové príjmy z Embedded Finance (vstavaných financií) pre ich dodávateľov v roku 2027 ...

9.3.2023 Redakcia FinReport

Vytvorili finančnú platformu, ktorá zdigitalizovala finančného sprostredkovateľa

Spoločnosť Moneyhoon spúšťa rovnomennú digitálnu finančnú platformu. Cieľom je umožniť používateľovi spravovať svoje finančné ...

7.3.2023 Martin Jamnický

Augustín Cerstens: Vytvorením programovateľnej účtovnej knihy dosiahneme explóziu finančných inovácií

V Banke pre medzinárodné platby (Bank for International Settlements – BIS) plánujú zaviesť jednotnú programovateľnú účtovnú knihu. ...

6.3.2023 Dominik Horváth

Vojna vo vyhľadávaní: Po rokoch nadvlády Googlu mu na päty začína šliapať Microsoft

Bitka o pozíciu svetovej jednotky vo vyhľadávaní už 14 rokov nebola taká dramatická ako práve teraz. Naposledy sa niečo podobné dialo v ...

Mobilná aplikácia