V karanténe rekordne rástol záujem o online zážitky aj charitu
Internetové nákupy prekonali v období karantény všetky ostatné spôsoby utrácania peňazí. Nadpolovičná väčšina (57%) európskych spotrebiteľov uviedla, že na internete nakupujú viac ako predtým. Aj poskytovatelia virtuálnych zážitkov, ako sú lekcie fitness, sledovanie TV a filmov alebo internetové vzdelávacie kurzy, zaznamenali počas obmedzenia pohybu rekordné počty predplatiteľov. Svoje výdavky za virtuálne zážitky zvýšil približne každý tretí Európan (30%). Vyplýva to z aktuálneho prieskumu medzi európskymi spotrebiteľmi spoločnosti Mastercard.
Zdroj: Mastercard (foto: shutterstock)
Okrem videohovorov so svojimi blízkymi, ktoré uviedlo 75% respondentov, bolo najpopulárnejším virtuálnym zážitkom sledovanie predplatených internetových televízií alebo filmových služieb ako Netflix či Amazon Prime Video (58% Európanov). Nasledovali online komédie alebo stand-up predstavenia (36%), online koncerty (32%), videohry (31%) a online kurzy varenia alebo online recepty (30%). Viac ako štvrtina opýtaných online cvičila (26%) a až 24% ľudí v Európe virtuálne navštevovalo múzeá a pamiatky.
Podľa prieskumu sa aktuálna situácia odzrkadlila aj vo väčšej štedrosti: viac ako štvrtina respondentov (28%) uviedla, že v poslednom mesiaci venovala prostredníctvom online prevodov prostriedky na dobročinné účely, pričom pre 14% respondentov to bolo prvýkrát.
Čas, ktorý ľudia po celej Európe trávia v súčasnosti doma, vnímajú aj ako príležitosť získať za pomoci online kurzov nové zručnosti. Takmer dve pätiny (37%) respondentov začali využívať online bankovníctvo, viac ako štvrtina (28%) sa učí ako dbať o svoje zdravie a objednávať si lieky online a takmer tretina (31%) sa s pomocou internetových kurzov učí variť. Každý desiaty človek sa podľa prieskumu učí programovať, sedem percent využíva internet na výuku hry na hudobný nástroj a 14 % respondentov si dokonca našlo online kurz kaderníctva.
„Všetci sa pochopiteľne snažíme existujúcej situácii prispôsobiť a s tým súvisí i väčšie množstvo internetových nákupov. To sa týka nielen základných potrieb, ale tiež virtuálnych zážitkov – od sledovania filmov po lekcie fitnessu. Ťažké časy často vynesú na povrch to najlepšie, čo v ľuďoch je. Môže nás tak hriať pri srdci nárast počtu tých, ktorí v tejto dobe venujú peniaze na dobročinné účely, rovnako ako s potešením sledujeme, koľko ľudí sa učí využívať internet a možnosti online sveta v svojich každodenných životoch. Ľudia teraz potrebujú prístup k digitálnej ekonomike viac ako kedykoľvek predtým,“ uviedol Mark Barnett, prezident európskeho zastúpenia spoločnosti Mastercard.
Okrem nárastu množstva ľudí, ktorí na internete nakupujú základné potreby (o celých 36%) sa pomerne výrazne zvýšil záujem aj o iné produkty, ako sú napríklad knihy (32%), strojčeky na vlasy (19%) alebo činky a podložky na jogu (13%).
Z prieskumu ďalej vyplynulo, že nákupné správanie na internete do značnej miery kopíruje správanie v reálnom svete: štyri pätiny (81%) tých, ktorí v kamenných obchodoch vyhľadávajú zľavové akcie, sú ochotní tráviť hodiny hľadaním najvýhodnejších ponúk aj na internete a dve tretiny tých, ktorí v reálnom svete tovar viac prezerajú vo výkladoch, ako nakupujú, uviedli, že si pravidelne zhotovujú zoznamy prianí, hoci nie vždy tovar na nich skutočne kúpia. Polovica z nakupujúcich uviedla, že na internete zostávajú verní značkám z kamenných obchodov.
Výrazná väčšina (87%) opýtaných uviedla, že si dáva pozor na to, čo a kde na internete nakupuje a 65% uviedlo, že majú obavy z toho, že sa stanú obeťami internetového podvodu. V snahe o čo najvyššiu mieru bezpečnosti pri nakupovaní online sa štyri pätiny (81%) európskych spotrebiteľov obracia radšej na im známych predajcov, 80% kontroluje skúsenosti predchádzajúcich zákazníkov a tretina (31%) nového alebo neznámeho predajcu pred nákupom kontaktuje.
Mzdová kalkulačka
Mzdová kalkulačka ADVANCED
Kalkulačka tehotenskej dávky
Kalkulačka materskej dávky
Kalkulačka rodičovského bonusu
Valorizácia dôchodkov
Kalkulačka na výpočet dôchodku
Kalkulačka dôchodkového veku
Kalkulačka vdovského dôchodku
Kalkulačka sirotského dôchodku
Kalkulačka minimálneho dôchodku
Porovnanie zdravotných poisťovní
2024
Finanční agenti
Kryptomeny
Unicef
Zamestnanie
SPRAVODAJSTVO
Najčítanejšie
- 1.Nie je diéta ako diéta, vždy ide najmä o obchod
- 2.Chatbot s umelou inteligenciou od Klarny pracuje ako 700 zamestnancov na plný úväzok
- 3.Na Slovensku sa najčastejšie falšujú dvojeurové mince a desaťeurové bankovky
- 4.Farmári blokujú cesty naprieč celým Francúzskom na protest proti nízkym zárobkom a rastúcim nákladom (foto)
- 5.K nehode Danka sa už vyjadrila aj polícia. Prečo nemohli vykonať dychovú skúšku?