Swiss Life Select Slovensko: Rebranding počas pandémie a postupný návrat k rekordným tržbám
Swiss Life Select Slovensko je novou značkou na slovenskom trhu, ale nováčikom rozhodne nie je. Vznikla po akvizícii spoločnosti Fincentrum švajčiarskym finančným koncernom Swiss Life. Firma aj v pandemickom roku potvrdila pozíciu v TOP päťke najväčších finančných sprostredkovateľov a po rebrandingu smeruje k tržbám z najúspešnejších rokov.
Foto: Swiss Life
Vlaňajší zisk 1,3 milióna eur
Spoločnosť Swiss Life Select Slovensko (ďalej len Swiss Life Select) v roku 2020 udržala zisk z predpandemického roka. Ten vlani narástol len minimálne, presnejšie o 1 % na 1,307 milióna eur.
Od založenia firmy ide o piaty najlepší výsledok. Najvyšší zisk tento finančný sprostredkovateľ dosiahol v roku 2015, a bolo to 2,117 milióna eur. Minuloročný zisk spoločnosti tak bol v porovnaní s najsilnejším rokom nižší takmer o 40 %.
Tržby viac ako 16 miliónov eur
Tržby Swiss Life Select v roku 2020 narástli o 4 % na 16,57 milióna eur. Aj napriek tomu firma jemne zaostáva za svojimi najsilnejšími rokmi. Kým v roku 2015 dosiahla tržby v hodnote 18,211 milióna eur, minuloročný výnos bol o 9 % nižší – no stále tretí najvyšší v histórii firmy.
„Pod výsledky roku 2020 sa výrazne podpísala koronavírusová kríza. Dokázali sme sa však rýchlo prispôsobiť novým podmienkam. Naša dlhodobá stratégia digitalizácie procesov priniesla ovocie a život vo firme napriek lockdownom nezastal. A od začiatku roka 2021 rastieme každý mesiac medziročne v priemere o 30 %,“ uvádza Business Development Director Swiss Life Select Monika Gavenčiaková.
Rebranding môže pomôcť spoločnosti odlíšiť sa
Značka Swiss Life je síce na Slovensku nová, v Európe však ide o zvučné meno na poli poistenia, správy majetku a finančného sprostredkovania. Swiss Life pôsobí najmä vo Švajčiarsku, Nemecku a Francúzsku. Divízia Swiss Life Asset Managers je najväčším privátnym vlastníkom nehnuteľností vo Švajčiarsku a patrí v tejto oblasti aj medzi lídrov v západnej Európe. Slovenský Swiss Life Select patrí pod divíziu Swiss Life International, spolu s entitami vo Veľkej Británii, Rakúsku, Lichtenštajnsku, Luxemburgu, Veľkej Británii, Českej republike a Singapure.
Akvizícia, respektíve rebranding na značku Swiss Life Select, má firme pomôcť vymaniť sa zo skupiny slovenských spoločností pôsobiacich pod tradičným označením začínajúcim písmenami „fin“. „Zmena však nie je len o lepšej rozpoznateľnosti značky. Vstup strategického investora je najmä o podpore materskej spoločnosti a zdieľaní know-how v oblasti financií zo všetkých trhov, na ktorých švajčiarsky koncern pôsobí,“ vysvetľuje M. Gavenčiaková.
Najviac agentov pôsobí v úverovom sektore
Podľa verejne dostupných údajov od Národnej banky Slovenska má Swiss Life Select v súčasnosti 647 podriadených finančných agentov (PFA), ku koncu roka 2020 ich bolo 585.
V prípade tohto samostatného finančného sprostredkovateľa má najviac agentov licenciu v sektore poskytovania úverov 577. V sektore poistenia a zaistenia má licenciu 569 PFA a v sektore kapitálového trhu 419 PFA. Znamená to, že značnú časť tržieb spoločnosti tvoria najmä hypotekárne úvery, čo vychádza z historického zamerania firmy. Najväčší nárast sprostredkovateľov je v sektore kapitálového trhu, čo odráža väčšie zameranie firmy na správu klientskeho majetku.
Z celkového počtu finančných agentov má 144 licenciu pre všetkých šesť sektorov, v ktorých sa poskytuje finančné sprostredkovanie. Spoločnosť v roku 2020 pracovala s hrubou maržou na úrovni 21 %. Toľko percent z tržieb teda firme zostalo po zaplatení nákladov.
Najväčším nákladom firmy sú agentské provízie
Tak, ako to už pri TOP finančných sprostredkovateľoch na Slovensku býva zvykom, najväčším nákladom firmy je aj v prípade Swiss Life Select vyplatenie provízií sprostredkovateľom. Spoločnosť vlani svojim agentom vyplatila 11,87 milióna eur, čo je viac ako rok predtým. Fincentrum vtedy na províziách svojim agentom vyplatilo 11,22 milióna.
Pri analýze finančnej závierky za rok 2020 si možno tiež všimnúť, že spoločnosť v uplynulom roku znížila náklady na školenia a konferencie – v roku 2019 dosiahli úroveň 421-tisíc eur, minulý rok rovnaká položka stála firmu len 259-tisíc eur.
Pokles vidno aj v reprezentačných nákladoch a pri rozpočte na marketing. Náklady na reprezentáciu medziročne klesli zo 180-tisíc na 29-tisíc eur. Swiss Life Select podľa účtovnej závierky v roku 2020 minula na reklamu a propagáciu 113-tisíc eur, v roku 2019 to bolo 109-tisíc eur. Marketingový rozpočet tak nebol významne vyšší ani vo chvíli, keď firma prechádzala rebrandingom.
Naopak, spoločnosť v uplynulom roku výraznejšie investovala do informačných technológií. Inovácie si vyžiadali zvýšenie nákladov zo 189-tisíc eur v roku 2019 na 258-tisíc eur v roku 2020.
„Pod nižšie náklady sa do veľkej miery podpísala pandémia. Zároveň však do hry vstúpila pomoc materského koncernu, keď náklady na príchod novej značky na trh znášal Swiss Life Intellectual Property Management. Rovnako projekty v digitálnej sfére sa u nás nerealizujú na lokálnej úrovni. Ak ich nezdieľa celá skupina, tak sa tvoria minimálne na úrovni strednej a východnej Európy. Sprostredkovateľom preto prinášame neustále nové online riešenia bez toho, aby sme sami investovali milióny eur do ich vývoja,“ opisuje Business Development Director Swiss Life Select.
Celková zadlženosť firmy bola minulý rok na úrovni takmer 73 %. Tento ukazovateľ vyjadruje, do akej miery financuje spoločnosť aktíva pomocou cudzích zdrojov.
Rok 2021: Portál na správu peňazí a majetku FiLiP
Swiss Life Select v uplynulom období priniesol jednotnú online platformu pre osobné a rodinné účty, respektíve pre majetok a investície, ktorú nazval Financial Life Planner, v skratke FiLiP. Webové rozhranie umožňuje „vizualizovať“ financie domácnosti a plánovať rozpočet na nasledujúce obdobia. Klienti takýmto spôsobom môžu sledovať dlhodobé ciele a systém im ponúka spôsob, ako sa k nim môžu investične dopracovať.
Vďaka integrácii európskej smernice PSD2 si klienti môžu pripojiť do portálu účty piatich najväčších bánk a mať tak komplexný prehľad o finančných transakciách na jednom mieste. Prostredníctvom FiLiP-a sa tiež kedykoľvek vedia spojiť so svojím finančným sprostredkovateľom a zdieľať mu informácie zo svojho klientskeho účtu.
Úlohou portálu je uľahčiť klientom rozhodovanie a prácu sprostredkovateľom. V online systéme stačí zadať sumu, ktorú budete potrebovať, a spoločne s portálom a finančným sprostredkovateľom potom hľadáte zdroje na jej získanie pomocou investovania či sporenia. FiLiP vie tiež odhadnúť, ako dlho bude trvať splnenie stanoveného finančného plánu.
Swiss Life Select sa implementáciou novinky pripojili k ostatným veľkým hráčom na poli finančného sprostredkovania, ktorí tlačia na inovácie, a upriamili aj počas pandémie pozornosť na kontakt s klientom na diaľku.
Dôraz na správu majetku
Z Fincentra ako jednotky v sprostredkovaní hypoték sa najmä po príchode švajčiarskeho akcionára stáva komplexnejší finančný sprostredkovateľ s veľkým dôrazom na investície a správu majetku. „Zatiaľ čo na jeseň 2019 sme sa klientom starali o 50 miliónov eur, dnes im už spravujeme viac ako 115 miliónov. Aj preto, lebo prinášame exkluzívne riešenia, ktoré sú zaujímavé i pre privátnu klientelu – ako napríklad aktívne manažované portfóliá, postavené na know-how a nástrojoch BlackRock, najväčšieho správcu majetku sveta,“ ozrejmuje M. Gavenčiaková.
Firma podľa nej rástla aj v produkcii, a to nielen na nových obchodoch, ale tiež kvôli servisu, na ktorý kladie mimoriadny dôraz. „Vďaka kvalitne poskytovaných služieb, digitálnym nástrojom a neustále sa zlepšujúcim procesom si finančne polepšili aj naši sprostredkovatelia, keďže investície a ďalšie zaujímavé produkty im prinášajú dvojnásobok v produkcii,“ vysvetľuje riaditeľka.
Ako hovorí, pre rozvoj obchodu je dôležité budovanie dobrých vzťahov vo finančnom sprostredkovaní nielen s klientmi, ale aj so spolupracujúcimi inštitúciami. „Cítili sme veľkú ochotu spolupracovať online, prispôsobovať postupy a systémy novej pandemickej situácii. Klienti boli ochotní stretávať sa s nami virtuálne a využívať naše digitálne nástroje pri zjednávaní finančných produktov,“ dodáva M. Gavenčiaková.
Profil spoločnosti: Sila strategického investora
Spoločnosť Fincentrum začala pôsobiť na Slovensku v roku 2007. O dva roky neskôr sa firma v tržbách dostala cez hranicu jedného milióna eur a v roku 2011 zaknihovala prvý zisk v zelených číslach. Od toho momentu krivka rastu tržieb a zisku smerovala takmer každý rok nahor, prípadne mala stabilnú pozíciu a neklesala. Dlhodobo bola jednotkou v sprostredkovaní hypotekárnych úverov na slovenskom trhu.
V roku 2018 vstúpil do spoločnosti strategický investor – švajčiarska finančná skupina Swiss Life. O zmene názvu spoločnosti rozhodli samotní sprostredkovatelia a lokálne vedenie. Nový akcionár toto rozhodnutie podporil. V Českej republike pôsobí spoločnosť pod značkou Fincentrum & Swiss Life Select a na Slovensku vystupuje pod značkou Swiss Life Select od septembra 2020. Švajčiarsky koncern má viac ako 160-ročnú históriu. Stál pri zrode komerčného životného poistenia vo Švajčiarsku a jeho klientom bol podľa údajov firmy aj laureát Nobelovej ceny Albert Einstein.
Švajčiarska spoločnosť má dnes viac ako 8 600 zamestnancov na celom svete a jej služby využíva viac ako 4 milióny klientov. Jej akcie sa obchodujú na švajčiarskej burze a sú aj súčasťou globálneho akciového indexu MSCI World. Ratingová agentúra Standard & Poor's potvrdila v júni minulého roka pre Swiss Life Ltd. rating finančnej sily na úrovni „A+ so stabilným výhľadom“.
Swiss Life vidí na slovenskom trhu veľký potenciál a chce ďalej expandovať aj formou ďalších akvizícií.
Mzdová kalkulačka
Mzdová kalkulačka ADVANCED
Kalkulačka tehotenskej dávky
Kalkulačka materskej dávky
Kalkulačka rodičovského bonusu
Valorizácia dôchodkov
Kalkulačka na výpočet dôchodku
Kalkulačka dôchodkového veku
Kalkulačka vdovského dôchodku
Kalkulačka sirotského dôchodku
Kalkulačka minimálneho dôchodku
Porovnanie zdravotných poisťovní
2024
Finanční agenti
Kryptomeny
Unicef
Zamestnanie
SPRAVODAJSTVO
Najčítanejšie
- 1.Ľadový dóm, kilometre zjazdoviek a bežkárskych tratí, skialpinizmus aj rôzne podujatia. Vysoké Tatry majú v zime čo ponúknuť
- 2.Podnikateľský účet bude povinný a štát zdaní jednotlivé platby
- 3.Spotrebné úvery: Záujem o ne zvyšuje očakávané zdražovanie
- 4.Otravné telefonáty sa stanú minulosťou. Predvoľba (0)888 znamená, že ide o marketingový hovor
- 5.Prieskum: Až dve tretiny Slovákov uprednostňujú digitálne platby