Hľadaj
× Aplikácia Aplikácia

Servis je dôležitá súčasť práce finančného agenta. Klienti často ani netušia, že naň majú bezplatný nárok

Arian Ali Financie Poslať

Napriek dôležitosti servisu finančných zmlúv klienti väčšinou ani len netušia, že naň majú nárok. Pritom je zo zákona povinný a majú ho už zaplatený. Na druhej strane ani samotní finanční agenti si v niektorých prípadoch neuvedomujú jeho dôležitosť a prínos pre nich samotných. Kvalitne urobený servis totiž prináša osoh nielen klientovi, ale aj finančnému agentovi.

image

Foto: Shutterstock

Čo to servis na finančnom trhu vlastne je?

„Servis pokladáme za absolútne najdôležitejšiu súčasť finančného poradenstva klientov,“ uvádza finančný analytik OVB Allfinanz Slovensko Marián Búlik. Napriek tomu, že väčšina samostatných finančných agentov na Slovensku „zdieľa“ túto filozofiu, práca ich podriadených finančných agentov niekedy až príliš často skĺzava na úroveň priameho predaja.

Skutočnou pridanou hodnotou je však až následná starostlivosť, ktorú si klient, na rozdiel od podpisu zmluvy, nevie zabezpečiť sám. „Profesionálny, komplexný a pravidelný servis je nevyhnutný pre dosiahnutie finančných cieľov klienta,“ tvrdí obchodný riaditeľ FinGO.sk Marek Gemainer.

Dôležité je vykonávať ho pravidelne, minimálne raz za rok. „Zanedbávanie servisných služieb vedie k nečakaným výdavkom, a teda k nespokojnosti klienta,“ hovorí okresný riaditeľ spoločnosti Servisné Centrum Marek Sekeráš.

Aký je prínos pre klienta?

Servis predstavuje formu dlhodobej starostlivosti o klienta. „Rola podriadeného finančného agenta je dlhodobo pomáhať ľuďom s ich financiami tak, aby mali zabezpečenú dostatočnú finančnú ochranu, nastavenú tvorbu rezervy na dôchodok a mohli si postupne budovať majetok,“ vysvetľuje M. Búlik.

Pravidelný servis v prvom rade klientovi šetrí čas a uberá stres. „Finančný agent exkluzívne pre neho filtruje informácie z finančného trhu. Klient tak nemusí strácať energiu jeho sledovaním. Hlavne však vďaka pravidelnému kontaktu klient začne rozumieť princípom trhu a jeho finančná gramotnosť stúpa,“ konštatuje M. Sekeráš.

„Vďaka priebežnému servisu zmlúv má klient istotu, že sú jeho finančné produkty a služby nastavené vždy výhodne. Finančný trh sa neustále vyvíja a banky, poisťovne a investičné spoločnosti svoje produkty priebežne upravujú a inovujú. Servis tak klientovi môže priniesť za tú istú cenu kvalitnejšie podmienky,“ hovorí M. Gemainer.

Positive

Partnerom článku je Positive Services s.r.o

Pre agenta len neplatená práca navyše?

Medzi klientmi, ale aj finančnými agentmi často panuje predstava, že provízia vo finančníctve je za predaj zmluvy. Tak vzniká dojem, že následná starostlivosť o klienta nie je zaplatená. Práca podriadeného finančného agenta však nie je len o predaji zmlúv. Ten by mal byť len jednou zo súčastí komplexnej starostlivosti o klienta.

Servis je vždy príležitosť pre nový obchod. „Finančnému agentovi prináša v prvom rade profesionálne naplnenie podstaty jeho práce a spokojnosť klienta. Kvalitne vykonaný servis môže finančnému agentovi zabezpečiť finančnú odmenu. Najväčším prínosom je však klientom poskytnutá pozitívna referencia vo svojom okolí na profesionálne služby finančného agenta,“ uvádza M. Gemainer.

Navyše existujúci klient má oproti tomu novému jednu veľkú výhodu – k finančnému agentovi už má vybudovaný vzťah a dôveru. „Pre sprostredkovateľa je výrazne jednoduchšie starať sa o existujúcich klientov, ako hľadať a získavať nových,“ vysvetľuje M. Búlik.

„Podriadený finančný agent, ktorý servis nerobí, pripravuje klienta, ale i seba, o množstvo výhod,“ dodáva M. Sekeráš.

Ako často má klient nárok na servis?

V zmysle zákona by každá spoločnosť pôsobiaca na finančnom trhu mala v rámci každej uzatvorenej zmluvy aspoň raz ročne vykonať finančný servis. „Finančný servis je natoľko kvalitný, nakoľko sa mu venuje sám finančný agent. V konečnom dôsledku legislatíva nehrá v kvalite servisu žiadnu úlohu, pretože takéto pravidlo je prakticky nevymožiteľné. Jediným indikátorom kvality je spokojnosť klienta,“ tvrdí M. Búlik. Klienti by si ho však mali sami aktívne nárokovať, keďže už ho majú zaplatený v poplatkoch.

O vykonanie servisu svojich finančných služieb je však možné požiadať aj častejšie. „Počas pandémie koronavírusu sme zaznamenali zvýšený záujem o servis a kontrolu svojich finančných zmlúv, najmä v oblasti životného poistenia. Naši sprostredkovatelia klientom zároveň radili, ako môžu refinancovaním alebo konsolidáciou svojich úverov zoptimalizovať svoje výdavky a vyhnúť sa tak prípadnému odkladu splátok,“ uzatvára M. Gemainer.

Kľúčové slová

logo
Prečítajte si tiež:
2.8.2021 Zuzana Mecková

Finanční agenti porušujú pravidlá NBS. Pokuty dostalo viacero spoločností, niektoré prišli aj o licenciu

Od začiatku tohto roka Národná banka Slovenska (NBS) udelila finančným sprostredkovateľom viacero sankcií a niektorým aj odobrala licenciu. ...

2.8.2021 Redakcia FinReport

Záťažové testy potvrdili odolnosť bankového systému eurozóny aj pri nepriaznivom scenári vývoja

Európska centrálna banka (ECB) zverejnila výsledky záťažového testu, podľa ktorých je bankový systém eurozóny odolný aj voči ...

1.8.2021 Redakcia FinReport

Cestovný ruch prechádza náročným obdobím, no nikdy v ňom nepodnikalo viac firiem ako dnes

Cestovný ruch už druhý rok prechádza kvôli pandémii koronavírusu veľmi náročným obdobím. Spoločnosti podnikajúce v tejto oblasti stále ...

1.8.2021 Redakcia FinReport

Dekarbonizácia je pre Európu príležitosťou na znovuzískanie pozície svetového lídra

Už od konca roku 2007 prinášajú európske akcie nižšie zhodnotenie ako americké. Dôvodom sú dva hlavné faktory. Prvým je nástup ...

31.7.2021 Naďa Černá

Obchádzanie zákonov sa jej vypomstilo. Najväčšia burza kryptomien Binance je v problémoch

Binance, najväčšia burza kryptomien na svete, sa dostala do problémov s regulačnými úradmi vo Veľkej Británii. Chýba jej totiž povolenie ...

31.7.2021 Redakcia FinReport

Skontrolovali investičných poradcov. Zistili aj nedostatky, neboli však zásadné

Európsky orgán pre cenné papiere a trhy (ESMA) si posvietil na sprostredkovateľov a finančné inštitúcie, presnejšie na investičné ...

30.7.2021 Dominik Horváth

Čo znamená, keď sa vo svete investovania povie býk alebo medveď? Obaja dokážu poriadne zatriasť trhom

Vo svete investovania majú výrazy „býk“ a „medveď“ dlhodobú históriu. Aj keď nikto presne nevie, ako tieto pomenovania vznikli, dnes ...

30.7.2021 Redakcia FinReport

Ženy majú na sporiacich účtoch v priemere 2-tisíc eur a dokážu si ušetriť viac ako muži

Ženy síce zarábajú v priemere o pätinu menej ako muži, no na sporiacich účtoch majú nasporených približne o 8 % viac finančných ...

29.7.2021 Roland Régely

OVB Allfinanz Slovensko: Počas pandémie si udržala vysoké zisky aj obrat

Najväčší počet agentov a rekordné tržby počas pandémie síce nestačili na prvenstvo, no aj tak má OVB Allfinanz Slovensko za sebou ...

27.7.2021 Redakcia FinReport

Hovoríte doma o spoločných peniazoch? Najlepšie je začať čo najskôr, už pred svadbou

Štatistiky hovoria, že až 90 % konfliktov v domácnosti vzniká kvôli peniazom. Dôvodom je zvyčajne nesprávne nastavenie spoločného ...

26.7.2021 Redakcia FinReport

Ceny nehnuteľností v Bratislave stále rastú. Príčinou je nedostatočná ponuka na trhu, byty sa predávajú „z papiera“

Dopyt po novom bývaní v Bratislave sa oproti minulému roku zvýšil 2,5-násobne. A to aj napriek neustále rastúcim cenám nového bývania. ...

22.7.2021 Arian Ali

Finanční agenti: Niektorí sa usilujú o čo najširší výber produktov, iní si vyberajú len tie kvalitnejšie

Najdôležitejšou úlohou samostatných finančných agentov je pomôcť klientom vybrať si v spleti finančných produktov pre nich tie ...

21.7.2021 Redakcia FinReport

Štát ohlásil očkovaciu lotériu. Ako sa do nej zapojiť a ako získať sprostredkovateľský bonus?

Od 1. augusta sa na Slovensku začína očkovacia lotéria. Zapojiť sa do nej môže každý, kto sa dal zaočkovať a to bez ohľadu na to, že ...

20.7.2021 Redakcia FinReport

Dvaja z troch Slovákov využívajú internetbanking. Denne ním platíme v priemere 20 eur

Až dve tretiny Slovákov vo veku od 16 do 74 rokov vlani využívali internetbanking. Ten sa dostal do popredia v dôsledku čiastočného ...

20.7.2021 Redakcia FinReport

Národná banka Slovenska upozorňuje, že spoločnosť Salus Populi nemá oprávnenie na svoju činnosť

Národná banka Slovenska (NBS) upozorňuje na aktivity družstva Salus Populi. Spoločnosti so sídlom v bratislavskom Starom Meste podľa ...

8.7.2021 Redakcia FinReport

Záujem ľudí o mobilné finančné aplikácie sa výrazne zvýšil najmä kvôli online investovaniu

V prvom štvrťroku tohto roka zaznamenali mobilné aplikácie pre finančné služby takmer jeden a pol miliardy stiahnutí. V porovnaní s prvým ...

7.7.2021 Redakcia FinReport

Naše služby sú nielen o financiách, ale aj o spoločenskej zodpovednosti

PARTNERS GROUP SK predstavila hospodárske výsledky za prvú polovicu roka. Dvojciferný nárast dosiahla v segmente životného poistenia a takmer ...

5.7.2021 Redakcia FinReport

Na CFO Congress 2021 sa zišlo 150 finančných riaditeľov a riaditeliek. Zhodnotili dôsledky pandémie

Jedna z prvých tohtoročných konferencií v Česku organizovaných naživo za prítomnosti publika bola venovaná finančným riaditeľom a ...

Aplikácia
PHP Developer - študentská brigáda PHP Developer - študentská brigáda
PHP Developer províznych systémov PHP Developer províznych systémov
PHP Developer poistných agregátorov PHP Developer poistných agregátorov
PHP Developer FinTech cloudových riešení PHP Developer FinTech cloudových riešení

Najčítanejšie

  1. 1.
    Finanční agenti porušujú pravidlá NBS. Pokuty dostalo viacero spoločností, niektoré prišli aj o licenciu
  2. 2.
    Záťažové testy potvrdili odolnosť bankového systému eurozóny aj pri nepriaznivom scenári vývoja
  3. 3.
    Používanie cookies
  4. 4.
    OVB Allfinanz Slovensko: Počas pandémie si udržala vysoké zisky aj obrat
  5. 5.
    Skontrolovali investičných poradcov. Zistili aj nedostatky, neboli však zásadné