Hľadaj
× Aplikácia Aplikácia

Servis je dôležitá súčasť práce finančného agenta. Klienti často ani netušia, že naň majú bezplatný nárok

Arian Ali Financie
SK
EN
Poslať

Napriek dôležitosti servisu finančných zmlúv klienti väčšinou ani len netušia, že naň majú nárok. Pritom je zo zákona povinný a majú ho už zaplatený. Na druhej strane ani samotní finanční agenti si v niektorých prípadoch neuvedomujú jeho dôležitosť a prínos pre nich samotných. Kvalitne urobený servis totiž prináša osoh nielen klientovi, ale aj finančnému agentovi.

image

Foto: Shutterstock

Čo to servis na finančnom trhu vlastne je?

„Servis pokladáme za absolútne najdôležitejšiu súčasť finančného poradenstva klientov,“ uvádza finančný analytik OVB Allfinanz Slovensko Marián Búlik. Napriek tomu, že väčšina samostatných finančných agentov na Slovensku „zdieľa“ túto filozofiu, práca ich podriadených finančných agentov niekedy až príliš často skĺzava na úroveň priameho predaja.

Skutočnou pridanou hodnotou je však až následná starostlivosť, ktorú si klient, na rozdiel od podpisu zmluvy, nevie zabezpečiť sám. „Profesionálny, komplexný a pravidelný servis je nevyhnutný pre dosiahnutie finančných cieľov klienta,“ tvrdí obchodný riaditeľ FinGO.sk Marek Gemainer.

Dôležité je vykonávať ho pravidelne, minimálne raz za rok. „Zanedbávanie servisných služieb vedie k nečakaným výdavkom, a teda k nespokojnosti klienta,“ hovorí okresný riaditeľ spoločnosti Servisné Centrum Marek Sekeráš.

Aký je prínos pre klienta?

Servis predstavuje formu dlhodobej starostlivosti o klienta. „Rola podriadeného finančného agenta je dlhodobo pomáhať ľuďom s ich financiami tak, aby mali zabezpečenú dostatočnú finančnú ochranu, nastavenú tvorbu rezervy na dôchodok a mohli si postupne budovať majetok,“ vysvetľuje M. Búlik.

Pravidelný servis v prvom rade klientovi šetrí čas a uberá stres. „Finančný agent exkluzívne pre neho filtruje informácie z finančného trhu. Klient tak nemusí strácať energiu jeho sledovaním. Hlavne však vďaka pravidelnému kontaktu klient začne rozumieť princípom trhu a jeho finančná gramotnosť stúpa,“ konštatuje M. Sekeráš.

„Vďaka priebežnému servisu zmlúv má klient istotu, že sú jeho finančné produkty a služby nastavené vždy výhodne. Finančný trh sa neustále vyvíja a banky, poisťovne a investičné spoločnosti svoje produkty priebežne upravujú a inovujú. Servis tak klientovi môže priniesť za tú istú cenu kvalitnejšie podmienky,“ hovorí M. Gemainer.

Positive

Partnerom článku je Positive Services s.r.o

Pre agenta len neplatená práca navyše?

Medzi klientmi, ale aj finančnými agentmi často panuje predstava, že provízia vo finančníctve je za predaj zmluvy. Tak vzniká dojem, že následná starostlivosť o klienta nie je zaplatená. Práca podriadeného finančného agenta však nie je len o predaji zmlúv. Ten by mal byť len jednou zo súčastí komplexnej starostlivosti o klienta.

Servis je vždy príležitosť pre nový obchod. „Finančnému agentovi prináša v prvom rade profesionálne naplnenie podstaty jeho práce a spokojnosť klienta. Kvalitne vykonaný servis môže finančnému agentovi zabezpečiť finančnú odmenu. Najväčším prínosom je však klientom poskytnutá pozitívna referencia vo svojom okolí na profesionálne služby finančného agenta,“ uvádza M. Gemainer.

Navyše existujúci klient má oproti tomu novému jednu veľkú výhodu – k finančnému agentovi už má vybudovaný vzťah a dôveru. „Pre sprostredkovateľa je výrazne jednoduchšie starať sa o existujúcich klientov, ako hľadať a získavať nových,“ vysvetľuje M. Búlik.

„Podriadený finančný agent, ktorý servis nerobí, pripravuje klienta, ale i seba, o množstvo výhod,“ dodáva M. Sekeráš.

Ako často má klient nárok na servis?

V zmysle zákona by každá spoločnosť pôsobiaca na finančnom trhu mala v rámci každej uzatvorenej zmluvy aspoň raz ročne vykonať finančný servis. „Finančný servis je natoľko kvalitný, nakoľko sa mu venuje sám finančný agent. V konečnom dôsledku legislatíva nehrá v kvalite servisu žiadnu úlohu, pretože takéto pravidlo je prakticky nevymožiteľné. Jediným indikátorom kvality je spokojnosť klienta,“ tvrdí M. Búlik. Klienti by si ho však mali sami aktívne nárokovať, keďže už ho majú zaplatený v poplatkoch.

O vykonanie servisu svojich finančných služieb je však možné požiadať aj častejšie. „Počas pandémie koronavírusu sme zaznamenali zvýšený záujem o servis a kontrolu svojich finančných zmlúv, najmä v oblasti životného poistenia. Naši sprostredkovatelia klientom zároveň radili, ako môžu refinancovaním alebo konsolidáciou svojich úverov zoptimalizovať svoje výdavky a vyhnúť sa tak prípadnému odkladu splátok,“ uzatvára M. Gemainer.

Kľúčové slová

logo
Prečítajte si tiež:
31.3.2023 Redakcia FinReport

Ceny pohonných látok sú stabilné, neklesajú, no ani nestúpajú

Čerpacie stanice po nedávnom prepisovaní cenoviek pohonných látok zaznamenali pokojný týždeň. Priemerné ceny 95-oktánového benzínu a ...

31.3.2023 Redakcia FinReport

Mnohí ľudia majú problémy so splácaním dlhov, hrozia im exekúcie

Viac ako 15-percentná inflácia valcuje rozpočty slovenských domácností. Reálne mzdy klesajú, spotrebitelia pociťujú, že im bežné ...

31.3.2023 Redakcia FinReport

Najzraniteľnejší občania dostanú jednorazový 100-eurový finančný príspevok

Najzraniteľnejšie skupiny obyvateľstva dostanú finančnú pomoc. Občania, ktorí majú za posledného pol roka mesačný príjem menší ako ...

31.3.2023 Zuzana Fryč

Parlament schválil novelu zákona o príspevku pri narodení dieťaťa. Ktoré mamičky dostanú viac peňazí?

Parlament schválil zmeny vo výške príspevku pri narodení dieťaťa. Po novom rodičia pri štvrtom narodenom dieťati dostanú rovnaký ...

31.3.2023 Redakcia FinReport

Poslanci rozhodli: Spotrebná daň z liehu sa zvyšuje o 30 %

Poslanci Národnej rady SR rozhodli, že od 1. apríla 2023 nadobudne účinnosť novela zákona o spotrebnej dani z alkoholických nápojov, ktorou ...

31.3.2023 Martin Jamnický

Tohtoročná Veľká noc nebude štedrá. Slováci plánujú šetriť viac ako v predchádzajúcich rokoch

Slováci sa, v porovnaní s minulým rokom, plánujú počas Veľkej noci viac uskromniť. Môžu za to vysoké ceny potravín, ale aj neistá ...

31.3.2023 Redakcia FinReport

Žiadosti o príspevok za ubytovanie poskytnuté odídencom je možné predložiť do konca apríla 2023

Ministerstvo dopravy SR pripomína, že žiadosti od poskytovateľov ubytovania za ubytovanie odídencov za júl 2022 až február 2023 musia ...

30.3.2023 Martin Jamnický

DSS Uniqa dostala 25-tisícovú pokutu. Podľa NBS mala poslať klientom nepravdivé informácie

Národná banka Slovenska (NBS) opäť pokutovala. Tentoraz od nej dostala pokutu vo výške 25-tisíc eur dôchodková správcovská spoločnosť ...

30.3.2023 Robert Juriš

Jan Tyl: Úlohou umelej inteligencie nie je konať za nás, ale stimulovať naše myslenie

Je technologickým fenoménom súčasnosti. Pochopenie jej fungovania nie je jednoduché, preto môže niekoho iritovať, ďalšieho fascinovať a ...

30.3.2023 Robert Juriš

NBS upozorňuje na riziko zvyšovania počtu nesplácaných hypotekárnych úverov

Rast úrokových sadzieb, pretrvávajúca neistota, zvyšujúce sa ceny a životné náklady zmierňujú dopyt domácností po úveroch. Spomalili sa ...

30.3.2023 Redakcia FinReport

Nálada spotrebiteľov stúpa, no podnikatelia zostávajú naďalej podstatne opatrnejší

Dôvera spotrebiteľov v slovenskú ekonomiku sa v marci 2023 medzimesačne zvýšila, a to vo všetkých štyroch zložkách jej indikátora. Medzi ...

30.3.2023 Redakcia FinReport

Sergio Ermotti: Vracia sa na čelo švajčiarskej banky UBS a bude riadiť prevzatie konkurenčnej Credit Suisse

Do čela najväčšej švajčiarskej banky UBS sa postaví Sergio Ermotti, ktorý už na čele tejto banky stál počas uplynulého desaťročia od ...

30.3.2023 Eva Sadovská

Veľká noc bude drahšia ako vlani. Ako nakupovať s rozumom?

Veľkonočné sviatky sa blížia a mnohé domácnosti práve v týchto dňoch začínajú realizovať nákupy potravín či dekorácií. Mobilita ...

29.3.2023 Redakcia FinReport

Sociálna poisťovňa vyplatí dôchodky počas veľkonočných sviatkov v zmenených termínoch

Blížiace sa veľkonočné sviatky zasiahli do tradičných výplatných termínov dôchodkov. Sociálna poisťovňa sa preto rozhodla, že časť ...

29.3.2023 Zuzana Fryč

Tretia výzva na obnovu rodinných domov je zverejnená, no žiadosť je možné podať až o mesiac

Hoci nová výzva na obnovu starších rodinných domov, ktorá je už treťou v poradí, bola zverejnená 27. marca 2023, žiadosti o dotáciu bude ...

28.3.2023 Martin Jamnický

Energodotácie môžu v niektorých prípadoch spôsobiť firmám dodatočné daňové povinnosti

Aktuálna výzva pre predkladanie žiadostí o dotáciu na zvýšené ceny plynu a elektriny za január 2023 má aj daňové dôsledky. Firmy totiž ...

28.3.2023 Roland Régely

Finanční sprostredkovatelia zarábajú viac, no na vykonávanie činnosti majú čoraz náročnejšie podmienky

Zisky samostatných finančných agentov z roka na rok rastú, rovnako ako počet podriadených finančných sprostredkovateľov. V porovnaní s ...

28.3.2023 Redakcia FinReport

Lízingovky vlani prefinancovali predmety za takmer 2,9 miliardy eur, vedú firemné automobily

Obstarávacia cena bez DPH predmetov, financovaných prostredníctvom členov Asociácie leasingových spoločností SR, dosiahla počas roka 2022 ...

Mobilná aplikácia