Hľadaj
× Aplikácia Aplikácia

Servis je dôležitá súčasť práce finančného agenta. Klienti často ani netušia, že naň majú bezplatný nárok

Arian Ali Financie Poslať

Napriek dôležitosti servisu finančných zmlúv klienti väčšinou ani len netušia, že naň majú nárok. Pritom je zo zákona povinný a majú ho už zaplatený. Na druhej strane ani samotní finanční agenti si v niektorých prípadoch neuvedomujú jeho dôležitosť a prínos pre nich samotných. Kvalitne urobený servis totiž prináša osoh nielen klientovi, ale aj finančnému agentovi.

image

Foto: Shutterstock

Čo to servis na finančnom trhu vlastne je?

„Servis pokladáme za absolútne najdôležitejšiu súčasť finančného poradenstva klientov,“ uvádza finančný analytik OVB Allfinanz Slovensko Marián Búlik. Napriek tomu, že väčšina samostatných finančných agentov na Slovensku „zdieľa“ túto filozofiu, práca ich podriadených finančných agentov niekedy až príliš často skĺzava na úroveň priameho predaja.

Skutočnou pridanou hodnotou je však až následná starostlivosť, ktorú si klient, na rozdiel od podpisu zmluvy, nevie zabezpečiť sám. „Profesionálny, komplexný a pravidelný servis je nevyhnutný pre dosiahnutie finančných cieľov klienta,“ tvrdí obchodný riaditeľ FinGO.sk Marek Gemainer.

Dôležité je vykonávať ho pravidelne, minimálne raz za rok. „Zanedbávanie servisných služieb vedie k nečakaným výdavkom, a teda k nespokojnosti klienta,“ hovorí okresný riaditeľ spoločnosti Servisné Centrum Marek Sekeráš.

Aký je prínos pre klienta?

Servis predstavuje formu dlhodobej starostlivosti o klienta. „Rola podriadeného finančného agenta je dlhodobo pomáhať ľuďom s ich financiami tak, aby mali zabezpečenú dostatočnú finančnú ochranu, nastavenú tvorbu rezervy na dôchodok a mohli si postupne budovať majetok,“ vysvetľuje M. Búlik.

Pravidelný servis v prvom rade klientovi šetrí čas a uberá stres. „Finančný agent exkluzívne pre neho filtruje informácie z finančného trhu. Klient tak nemusí strácať energiu jeho sledovaním. Hlavne však vďaka pravidelnému kontaktu klient začne rozumieť princípom trhu a jeho finančná gramotnosť stúpa,“ konštatuje M. Sekeráš.

„Vďaka priebežnému servisu zmlúv má klient istotu, že sú jeho finančné produkty a služby nastavené vždy výhodne. Finančný trh sa neustále vyvíja a banky, poisťovne a investičné spoločnosti svoje produkty priebežne upravujú a inovujú. Servis tak klientovi môže priniesť za tú istú cenu kvalitnejšie podmienky,“ hovorí M. Gemainer.

Positive

Partnerom článku je Positive Services s.r.o

Pre agenta len neplatená práca navyše?

Medzi klientmi, ale aj finančnými agentmi často panuje predstava, že provízia vo finančníctve je za predaj zmluvy. Tak vzniká dojem, že následná starostlivosť o klienta nie je zaplatená. Práca podriadeného finančného agenta však nie je len o predaji zmlúv. Ten by mal byť len jednou zo súčastí komplexnej starostlivosti o klienta.

Servis je vždy príležitosť pre nový obchod. „Finančnému agentovi prináša v prvom rade profesionálne naplnenie podstaty jeho práce a spokojnosť klienta. Kvalitne vykonaný servis môže finančnému agentovi zabezpečiť finančnú odmenu. Najväčším prínosom je však klientom poskytnutá pozitívna referencia vo svojom okolí na profesionálne služby finančného agenta,“ uvádza M. Gemainer.

Navyše existujúci klient má oproti tomu novému jednu veľkú výhodu – k finančnému agentovi už má vybudovaný vzťah a dôveru. „Pre sprostredkovateľa je výrazne jednoduchšie starať sa o existujúcich klientov, ako hľadať a získavať nových,“ vysvetľuje M. Búlik.

„Podriadený finančný agent, ktorý servis nerobí, pripravuje klienta, ale i seba, o množstvo výhod,“ dodáva M. Sekeráš.

Ako často má klient nárok na servis?

V zmysle zákona by každá spoločnosť pôsobiaca na finančnom trhu mala v rámci každej uzatvorenej zmluvy aspoň raz ročne vykonať finančný servis. „Finančný servis je natoľko kvalitný, nakoľko sa mu venuje sám finančný agent. V konečnom dôsledku legislatíva nehrá v kvalite servisu žiadnu úlohu, pretože takéto pravidlo je prakticky nevymožiteľné. Jediným indikátorom kvality je spokojnosť klienta,“ tvrdí M. Búlik. Klienti by si ho však mali sami aktívne nárokovať, keďže už ho majú zaplatený v poplatkoch.

O vykonanie servisu svojich finančných služieb je však možné požiadať aj častejšie. „Počas pandémie koronavírusu sme zaznamenali zvýšený záujem o servis a kontrolu svojich finančných zmlúv, najmä v oblasti životného poistenia. Naši sprostredkovatelia klientom zároveň radili, ako môžu refinancovaním alebo konsolidáciou svojich úverov zoptimalizovať svoje výdavky a vyhnúť sa tak prípadnému odkladu splátok,“ uzatvára M. Gemainer.

Kľúčové slová

logo
Prečítajte si tiež:
19.6.2021 Redakcia FinReport

Bitcoin: Svetová banka Salvádoru nepomôže a britský finančný regulačný úrad varuje pred stratou úspor

Kryptomeny sú fenomén, u ktorého po skúsenostiach z ostatných mesiacov môžeme očakávať prakticky čokoľvek. Opakované kolísanie ceny ...

19.6.2021 Zuzana Mecková

Film Enrico Piaggio – Vespa: Jeho otec vyrábal lietadlá, on prišiel s kultovým skútrom, symbolom Talianska

Taliansky životopisný film Enrico Piaggio – Vespa inšpirovaný skutočnými udalosťami zobrazuje príbeh zapáleného podnikateľa, vďaka ...

18.6.2021 Dominik Horváth

Digitálne súbory, a niekedy aj úplne naivné obrázky, sa na NFT trhu predávajú za státisíce až milióny dolárov

Nová vlna digitálnych tvorcov vytvorila úplne novú umeleckú scénu, v rámci ktorej autori predávajú svoje diela spotrebiteľom v digitálnej ...

18.6.2021 Redakcia FinReport

Počet neplatičov DPH za jediný rok stúpol o 40 %. Doteraz ich nikdy nebolo viac

Náročná medicínska aj ekonomická situácia počas uplynulých mesiacov zásadne ovplyvnila drvivú väčšinu podnikateľov. Podľa aktuálnej ...

17.6.2021 Roland Régely

FinGO.sk: Vďaka hypotékam aj online klientom majú za sebou mimoriadne úspešný rok

Pre broker poolovú spoločnosť FinGO.sk bol rok 2020 úspešný vo viacerých oblastiach. Mladá firma rastie aj počas pandémie, minulý rok ...

17.6.2021 Redakcia FinReport

Inflácia vyskočila na 2,2 %. Môže za to zdraženie ovocia a zeleniny, ale aj tabaku a ropy

Inflácia na Slovensku v máji 2021 opäť akcelerovala. Z aprílových 1,6 % poskočila na 2,2 %. Po roku sa tak opäť dostala nad 2 %. ...

16.6.2021 Redakcia FinReport

Finanční makléri z Partners expandujú na Slovensko ako Simplea. Prinesú si aj vlastné finančné produkty

Najväčšia česká sprostredkovateľská skupina Partners Financial Services expanduje na Slovensko. Pre tento svoj krok si vybrala nový názov a ...

16.6.2021 Arian Ali

Neuspeli ste so sťažnosťou u svojej finančnej inštitúcie? Obráťte sa na Národnú banku Slovenska

Na základe opodstatnených žiadostí podaných na Národnú banku Slovenska museli len za uplynulý rok finančné inštitúcie vrátiť ...

16.6.2021 Redakcia FinReport

Úspory občanov v druhom dôchodkovom pilieri presiahli 11 miliárd eur

Objem finančných prostriedkov v druhom dôchodkovom pilieri prekročil hranicu 11 miliárd eur. Presnejšie, k 11. júnu 2021 dosiahol 11 003 540 ...

15.6.2021 Redakcia FinReport

NBS schválila kúpu Poštovej poisťovne poisťovňou Union, ktorá takto získala 160-tisíc nových klientov

Národná banka Slovenska (NBS) schválila, že poisťovňa Union môže definitívne prevziať Poštovú poisťovňu. Financial. Report o tejto ...

14.6.2021 Zuzana Mecková

Nová vyhláška ministerstva financií skomplikuje život klientom poisťovní. Je nepresná a mätúca

Nedávno publikovaná vyhláška z rezortu financií, ktorá zahŕňa tri nové formuláre o jednotlivých zložkách poistného, nadobudne ...

13.6.2021 Redakcia FinReport

Prieskum: Polovica ľudí na Slovensku sa obáva, či v budúcnosti vyjdú s peniazmi

Takmer každý druhý Slovák má strach, že v blízkej budúcnosti bude horšie vychádzať s financiami. Ale až skoro dve tretiny respondentov ...

9.6.2021 Magdaléna Švančarková

Peter Stražovec z Payout: Slovensko je dobrý inkubátor na prinášanie inovácií vo financiách

Posledné roky na Slovensku priniesli viacero spojení, ktoré hľadajú nové a kvalitné inovácie. Vznikli rôzne centrá, podnikateľské či ...

3.6.2021 Roland Régely

Partners Group SK: Nový líder na slovenskom trhu finančného sprostredkovania. Ako sa mu to podarilo?

Spoločnosť dosiahla výrazný nárast tržieb a udržala si miliónové zisky aj počas pandémie koronavírusu. Partners Group SK sa počas ...

2.6.2021 Robert Juriš

Správa o finančnej stabilite: Problémom je zadlženosť domácností, úvery budeme splácať aj na dôchodku

Vplyv viac ako rok trvajúcej pandémie koronavírusu na ekonomiku, spoločnosť, domácnosti aj banky bol miernejší, ako sa pôvodne očakávalo. ...

26.5.2021 Redakcia FinReport

Prieskum FinGo.sk: Pri hypotékach je najväčší záujem o nízke úroky, ktoré však nemusia znamenať najvýhodnejší úver

Hypotéka s najnižšou úrokovou sadzbou nemusí byť vždy tá najvýhodnejšia. Priaznivý úrok je zvyčajne podmienený využívaním ďalších ...

25.5.2021 Zuzana Mecková

TOP 10 rád, ako hospodáriť s peniazmi po uvoľnení pandemických opatrení

Pandémia koronavírusu nám ukázala, aké dôležité je každý mesiac si niečo zo svojho príjmu odložiť. Niektorí pre pandémiu ušetrili ...

18.5.2021 Redakcia FinReport

Darina Huttová: Životné poistenie s investičnou zložkou odporúčam uzatvoriť len s odborným poradcom

Neistá ekonomická situácia, ako aj strach o zdravie počas pandémie koronavírusu, spôsobili zvýšený dopyt nielen po finančných produktoch, ...

Aplikácia
PHP Developer - študentská brigáda PHP Developer - študentská brigáda
PHP Developer províznych systémov PHP Developer províznych systémov
PHP Developer poistných agregátorov PHP Developer poistných agregátorov
PHP Developer FinTech cloudových riešení PHP Developer FinTech cloudových riešení

Najčítanejšie

  1. 1.
    V Dunajskej Strede vzbĺkol suchý porast a blízke pole, zasahovať muselo tridsať hasičov (foto)
  2. 2.
    Povinné zmluvné poistenie: Čo robiť, ak ho vinník nemá uzatvorené, alebo dokonca z miesta nehody ušiel?
  3. 3.
    Bitcoin: Svetová banka Salvádoru nepomôže a britský finančný regulačný úrad varuje pred stratou úspor
  4. 4.
    Film Enrico Piaggio – Vespa: Jeho otec vyrábal lietadlá, on prišiel s kultovým skútrom, symbolom Talianska
  5. 5.
    Úraduje na Slovensku bankomatová mafia? V Šoporni jeden vybuchol a dva ďalšie boli poškodené (foto)