Servis je dôležitá súčasť práce finančného agenta. Klienti často ani netušia, že naň majú bezplatný nárok
Napriek dôležitosti servisu finančných zmlúv klienti väčšinou ani len netušia, že naň majú nárok. Pritom je zo zákona povinný a majú ho už zaplatený. Na druhej strane ani samotní finanční agenti si v niektorých prípadoch neuvedomujú jeho dôležitosť a prínos pre nich samotných. Kvalitne urobený servis totiž prináša osoh nielen klientovi, ale aj finančnému agentovi.
Foto: Shutterstock
Čo to servis na finančnom trhu vlastne je?
„Servis pokladáme za absolútne najdôležitejšiu súčasť finančného poradenstva klientov,“ uvádza finančný analytik OVB Allfinanz Slovensko Marián Búlik. Napriek tomu, že väčšina samostatných finančných agentov na Slovensku „zdieľa“ túto filozofiu, práca ich podriadených finančných agentov niekedy až príliš často skĺzava na úroveň priameho predaja.
Skutočnou pridanou hodnotou je však až následná starostlivosť, ktorú si klient, na rozdiel od podpisu zmluvy, nevie zabezpečiť sám. „Profesionálny, komplexný a pravidelný servis je nevyhnutný pre dosiahnutie finančných cieľov klienta,“ tvrdí obchodný riaditeľ FinGO.sk Marek Gemainer.
Dôležité je vykonávať ho pravidelne, minimálne raz za rok. „Zanedbávanie servisných služieb vedie k nečakaným výdavkom, a teda k nespokojnosti klienta,“ hovorí okresný riaditeľ spoločnosti Servisné Centrum Marek Sekeráš.
Aký je prínos pre klienta?
Servis predstavuje formu dlhodobej starostlivosti o klienta. „Rola podriadeného finančného agenta je dlhodobo pomáhať ľuďom s ich financiami tak, aby mali zabezpečenú dostatočnú finančnú ochranu, nastavenú tvorbu rezervy na dôchodok a mohli si postupne budovať majetok,“ vysvetľuje M. Búlik.
Pravidelný servis v prvom rade klientovi šetrí čas a uberá stres. „Finančný agent exkluzívne pre neho filtruje informácie z finančného trhu. Klient tak nemusí strácať energiu jeho sledovaním. Hlavne však vďaka pravidelnému kontaktu klient začne rozumieť princípom trhu a jeho finančná gramotnosť stúpa,“ konštatuje M. Sekeráš.
„Vďaka priebežnému servisu zmlúv má klient istotu, že sú jeho finančné produkty a služby nastavené vždy výhodne. Finančný trh sa neustále vyvíja a banky, poisťovne a investičné spoločnosti svoje produkty priebežne upravujú a inovujú. Servis tak klientovi môže priniesť za tú istú cenu kvalitnejšie podmienky,“ hovorí M. Gemainer.
Pre agenta len neplatená práca navyše?
Medzi klientmi, ale aj finančnými agentmi často panuje predstava, že provízia vo finančníctve je za predaj zmluvy. Tak vzniká dojem, že následná starostlivosť o klienta nie je zaplatená. Práca podriadeného finančného agenta však nie je len o predaji zmlúv. Ten by mal byť len jednou zo súčastí komplexnej starostlivosti o klienta.
Servis je vždy príležitosť pre nový obchod. „Finančnému agentovi prináša v prvom rade profesionálne naplnenie podstaty jeho práce a spokojnosť klienta. Kvalitne vykonaný servis môže finančnému agentovi zabezpečiť finančnú odmenu. Najväčším prínosom je však klientom poskytnutá pozitívna referencia vo svojom okolí na profesionálne služby finančného agenta,“ uvádza M. Gemainer.
Navyše existujúci klient má oproti tomu novému jednu veľkú výhodu – k finančnému agentovi už má vybudovaný vzťah a dôveru. „Pre sprostredkovateľa je výrazne jednoduchšie starať sa o existujúcich klientov, ako hľadať a získavať nových,“ vysvetľuje M. Búlik.
„Podriadený finančný agent, ktorý servis nerobí, pripravuje klienta, ale i seba, o množstvo výhod,“ dodáva M. Sekeráš.
Ako často má klient nárok na servis?
V zmysle zákona by každá spoločnosť pôsobiaca na finančnom trhu mala v rámci každej uzatvorenej zmluvy aspoň raz ročne vykonať finančný servis. „Finančný servis je natoľko kvalitný, nakoľko sa mu venuje sám finančný agent. V konečnom dôsledku legislatíva nehrá v kvalite servisu žiadnu úlohu, pretože takéto pravidlo je prakticky nevymožiteľné. Jediným indikátorom kvality je spokojnosť klienta,“ tvrdí M. Búlik. Klienti by si ho však mali sami aktívne nárokovať, keďže už ho majú zaplatený v poplatkoch.
O vykonanie servisu svojich finančných služieb je však možné požiadať aj častejšie. „Počas pandémie koronavírusu sme zaznamenali zvýšený záujem o servis a kontrolu svojich finančných zmlúv, najmä v oblasti životného poistenia. Naši sprostredkovatelia klientom zároveň radili, ako môžu refinancovaním alebo konsolidáciou svojich úverov zoptimalizovať svoje výdavky a vyhnúť sa tak prípadnému odkladu splátok,“ uzatvára M. Gemainer.
Mzdová kalkulačka
Mzdová kalkulačka ADVANCED
Kalkulačka tehotenskej dávky
Kalkulačka materskej dávky
Kalkulačka rodičovského bonusu
Valorizácia dôchodkov
Kalkulačka na výpočet dôchodku
Kalkulačka dôchodkového veku
Kalkulačka vdovského dôchodku
Kalkulačka sirotského dôchodku
Kalkulačka minimálneho dôchodku
Porovnanie zdravotných poisťovní
2024
Finanční agenti
Kryptomeny
Unicef
Zamestnanie
SPRAVODAJSTVO
Najčítanejšie
- 1.Dramatické road movie o úteku v ústrety dospelosti – Už ťa nemám rád
- 2.Daň z finančných transakcií je realitou. Čo to prinesie v praxi?
- 3.Do platnosti vstúpili nové pravidlá pre preclievanie, ruší sa aj oslobodenie zásielok od DPH
- 4.RTVS sa ohradzuje voči vyhláseniam Čekovského o predraženej výrobe diskusnej relácie Do kríža
- 5.The Best Epic Film Music & Music of Game of Thrones 22. novembra 2024