Najnižšia nezamestnanosť problémom pre firmy. Ako ho riešiť?
Piate vydanie Financial Report v roku 2019 prináša tému pracovného trhu. Aj napriek tomu, že nezamestnanosť je na svojom historickom minime, uchádzači o prácu si stále môžu vyberať. To sa však už nedá povedať o zamestnávateľoch. Dopyt po kvalifikovaných ľuďoch neutícha a konkurencia je veľká.
Presýtený pracovný trh
Pracovný trh sa nachádza vo zvláštnej situácii. Počet inzerovaných voľných pracovných pozícií sa totiž približne rovná počtu ľudí, ktorí sú okamžite schopní nastúpiť do práce. „Hoci úrady práce evidujú viac ako 136-tisíc záujemcov, ktorí sú ihneď pripravení nastúpiť do práce, zamestnávatelia majú problém s obsadzovaním voľných pozícií,“ upozorňuje Ministerstvo práce, sociálnych vecí a rodiny SR. Z toho vyplýva, že existuje zásadný nesúlad medzi ľuďmi, ktorí sa dostávajú na úrad práce, a ľuďmi, ktorých zamestnávatelia aktuálne potrebujú.
Robert Krause: Zamestnávateľ by mal viac počúvať svojich zamestnancov a vnímať ich ako partnerov
Zamestnanci čoraz viac pracujú digitálne, sedavá práca prináša viac fyzických problémov a ľudia nevedia zvládať stresové situácie. Ako sa so stresom vyrovnať a ako by sa mali správať zamestnávatelia k svojim zamestnancom? Pre magazín Financial Report odpovedá a radí neuropsychológ Dr. Robert Krause.
Čo môže pre získanie kvalitných zamestnancov urobiť líder
Zamestnávatelia nemali zabúdať na úprimnú komunikáciu. Ľudia sa dnes nedajú získať už len peniazmi, ale firmy musia ponúknuť aj svoje myšlienky, ktorým zamestnanci môžu skutočne veriť. Spoločnosť a jej líder by mali poznať svoje hodnoty. Ak ich vedia zrozumiteľne a autenticky odkomunikovať a zamestnanci sú s nimi stotožnení, to je cesta, ktorou možno získať nových kvalitných kolegov. Starostlivosťou o tých súčasných. Pretože práve tí môžu dať na svoju firmu najlepšiu referenciu priateľom a známym.
Marián Chrvala: Komunikujte tak, aby ste boli uveriteľní. Robte to s vášňou!
Podľa komunikačného kouča Mariána Chrvalu by mali firmy najmä jasne a zrozumiteľne prezentovať svoje hodnoty a mali by im veriť. Pritiahnu si tak k sebe klientov, ktorí ich potrebujú, a zamestnancov, ktorí majú podobné mentálne nastavenie. Počas svojej odbornej praxe vytvoril sériu workshopov a prednášok TALKFLOW®, kde učí lídrov, ako branding, marketing a behaviorálna psychológia ovplyvňujú rozhodovanie a nákupné správanie zákazníkov. Pre magazín Financial Report sa podelil o svoje pätnásťročné skúsenosti.
Financial Report september - október 2019 na stiahnutie
Mzdová kalkulačka
Mzdová kalkulačka ADVANCED
Kalkulačka tehotenskej dávky
Kalkulačka materskej dávky
Kalkulačka rodičovského bonusu
Valorizácia dôchodkov
Kalkulačka na výpočet dôchodku
Kalkulačka dôchodkového veku
Kalkulačka vdovského dôchodku
Kalkulačka sirotského dôchodku
Kalkulačka minimálneho dôchodku
Porovnanie zdravotných poisťovní
2024
Finanční agenti
Kryptomeny
Unicef
Zamestnanie
SPRAVODAJSTVO
Najčítanejšie
- 1.Pozor na podvodníkov vymáhajúcich fiktívne daňové nedoplatky
- 2.Nemecká ekonomika predbehla japonskú a je tretia najsilnejšia na svete
- 3.Poplatky za služby katastra nehnuteľností budú od 1. apríla drahšie
- 4.Priemyselná produkcia na Slovensku začala konečne rásť. Polepšila si vďaka výrobe automobilov
- 5.Farmári blokujú cesty naprieč celým Francúzskom na protest proti nízkym zárobkom a rastúcim nákladom (foto)