Koľko klientov má mať jeden finančný sprostredkovateľ a kedy je ich už priveľa?
Na slovenskom finančnom trhu pracuje približne 13 000 finančných agentov. Potenciálnych klientov je však omnoho viac. Sú nimi prakticky všetci obyvatelia Slovenska v produktívnom veku, ktorých je približne 3,5 milióna. Otázkou je, koľko klientov by mal mať jeden agent, aby sa o nich dokázal optimálne postarať?
Foto: Shutterstock
Sprostredkovaním zmluvy sa spolupráca len začína
Na prvý pohľad hlavná pracovná náplň všetkých finančných agentov vyzerá rovnako – sprostredkovanie zmlúv. „Z jedného alebo dvoch stretnutí klient ani nemôže mať odlišný pocit. O to viac, ak agent považuje svoju prácu za ukončenú momentom podpisu zmluvy,“ hovorí regionálny riaditeľ spoločnosti Servisné Centrum Marek Sekeráš.
Vzťah medzi maklérom a klientom je založený na dlhodobej spolupráci. „Je dôležité, aby spoločnosti kontrolovali maklérov a motivovali ich k dlhodobej starostlivosti o klienta. Práve to napomáha vybudovaniu potrebného vzťahu. Zároveň je to vizitka dobrého makléra,“ myslí si regionálny riaditeľ spoločnosti Swell Vladimír Poliaček.
Finančný agent je vždy povinný vykonávať svoju činnosť v súlade so zákonom, odborne a v zhode so záujmami klienta. „Počet klientov, ktorí sú v starostlivosti jedného podriadeného finančného agenta, nie je stanovený právnymi predpismi, ani odporúčaním Národnej banky Slovenska. Poskytovanie všetkých informácií a predkladanie dokladov súvisiacich so sprostredkovaním zmluvy o poskytnutí finančnej služby musí byť dodržané pri akomkoľvek počte klientov finančného agenta,“ uvádza hovorca NBS Peter Majer.
Stretnúť sa s klientom je potrebné aspoň raz ročne
„Frekvencia stretávania sa závisí od typu zmlúv a potrieb jednotlivých klientov. Starostlivosť o klienta a servis zmlúv by sa mal vykonávať priebežne podľa potreby, ale v každom prípade minimálne raz za pol roka,“ hovorí V. Poliaček.
Podľa súčasnej legislatívnej úpravy je finančný agent povinný sa s klientom stretnúť minimálne raz za rok a skontrolovať jeho zmluvy. „Nevyhnutnou súčasťou kvalitnej starostlivosti je mať v správe celé klientovo portfólio. Vďaka tomu môže finančný agent všetky zmluvy navzájom zladiť tak, aby prinášali klientovi čo najväčší úžitok. Firmy by preto svojich agentov mali aktívne viesť k preberaniu celého portfólia klienta do svojej správy,“ myslí si regionálna riaditeľka spoločnosti F-one Juliana Veselá.
„Následná starostlivosť buduje meno spoločnosti, a pokiaľ je poskytovaná seriózne a tak, ako sa má, prináša aj svoje ovocie. Preto je nutné do nej investovať minimálne toľko času a pozornosti, ako do získavania nového klienta, a venovať jej maximálnu prípravu. Počet klientov, ktorých má finančný agent v správe, výrazne vplýva na jeho schopnosť poskytovať im svoje služby kvalitne,“ tvrdí M. Sekeráš.
Koľko klientov by mal mať jeden agent?
Konkrétne číslo sa, pochopiteľne, líši medzi spoločnosťami navzájom. Všetky sa však zhodujú v tom, že optimum pre dodržanie kvality je niekde medzi 100 až 250 klientmi na jedného agenta.
„Pre každého finančného agenta by malo byť dôležité nielen sa hnať za novou produkciou, ale aj sa vracať k starým klientom kvôli servisu,“ hovorí J. Veselá.
Každý klient má špecifickú životnú situáciu – od počtu detí, až po spôsob, akým žije a býva. Navyše finančný trh sa neustále mení a vyvíja. Ak má agent dostatok priestoru, vie klientovi vytvoriť portfólio šité na mieru. „Dôležitá je kvalita a pravidelnosť, nie kvantita,“ myslí si M. Sekeráš.
Venovať sa už existujúcim klientom je dôležité aj pre agenta samotného. Ak klient dosahuje svoje ciele, spravidla je spokojný. Dlhodobá spolupráca vedie k stabilite agentovho portfólia a prináša mu pozitívne referencie do budúcnosti.
Mzdová kalkulačka
Mzdová kalkulačka ADVANCED
Kalkulačka tehotenskej dávky
Kalkulačka materskej dávky
Kalkulačka rodičovského bonusu
Valorizácia dôchodkov
Kalkulačka na výpočet dôchodku
Kalkulačka dôchodkového veku
Kalkulačka vdovského dôchodku
Kalkulačka sirotského dôchodku
Kalkulačka minimálneho dôchodku
Porovnanie zdravotných poisťovní
2024
Finanční agenti
Kryptomeny
Unicef
Zamestnanie
SPRAVODAJSTVO
Najčítanejšie
- 1.Novomestský jarmok 13. - 15. septembra 2024
- 2.Ceny povinného zmluvného poistenia môžu opäť rásť, výhodou je jazdiť bez nehody
- 3.Otravné telefonáty sa stanú minulosťou. Predvoľba (0)888 znamená, že ide o marketingový hovor
- 4.Počet obyvateľov Bratislavy stúpa, no nie vďaka pôrodnosti, ale migráciou
- 5.INOFEST 2024: S dôrazom na umelú inteligenciu, vesmírnu a cirkulárnu ekonomiku