Internet banking na Slovensku ľudí sklamal, ocenili ochotu call centier
Neprehľadný internet banking a neprofesionalita bankárov je to, čo hnevá väčšinu Slovákov. Vyplýva to z celonárodného prieskumu kvality bánk, ktorý zrealizoval nezávislý hodnotiaci systém Staffino v spolupráci s portálom FinančnáHitparáda.sk.

Nezávislé hodnotenia ukázali na nepokojnosť
Klienti bánk sa prvýkrát vyjadrili ku kvalite služieb poskytovaných bankami a prezradili, s čím sú najviac nespokojní. Na základe vyše 3300 hodnotení sa v prieskume hneď za neprehľadným internet bankingom umiestnili neochota a neprofesionalita personálu či nevýhodnosť bankových produktov. Pre Slovákov je používanie internet bankingu viac stresujúce než osobná návšteva pobočky. Napriek technickému pokroku klienti vyčítajú aj zastaranosť vzhľadu a funkcionalitu internet bankingu. Slováci by na základe prieskumu uvítali väčšie možnosti vybavenia svojich požiadaviek cez internet alebo prostredníctvom call centra.
Čo Slováci na službách bánk najviac kritizujú?
Neochotní zamestnanci sú tŕňom v oku
Slovákom sa nepáči, ak im bankári neodbytne ponúkajú nové produkty. Sympatické im nie sú ani zmeny poplatkov a podmienok využívania osobných účtov, či iných produktov. Ak chcú totiž získať účet bez poplatku alebo inú výhodnejšiu službu, musia splniť množstvo niekedy až absurdných podmienok. Toto ľudí trápi paradoxne viac ako rýchlosť vybavenia ich žiadostí či to, že majú na pobočkách málo súkromia pri jednotlivých priehradkách. „Prieskum jednoznačne ukázal, že Slováci chcú využívať viac bankových služieb cez internet a zároveň menej často navštevovať pobočky. Preto si aj viac všímajú nedokonalosti internet bankingu. Prekážajú im rozličné komplikované podmienky, ktoré musia splniť, aby mali nárok na účet zdarma či iné výhody. Zároveň by privítali, ak by si banky viac vážili verných klientov,“ hovorí Dominik Miša zo spoločnosti Staffino. „Naopak služby call centier, ústretovosť a odbornosť zamestnancov sú tie vlastnosti, ktoré Slováci na bankách najviac oceňujú. Osobný kontakt so špecialistom banky je v určitých situáciách potrebný a skutočne na nezaplatenie.“ hovorí Alica Dobáková z portálu www.FinancnaHitparada.sk. „Až 24% klientov sa negatívne vyjadrilo k výhodnosti bankových produktov a výške poplatkov. Ak sa pozrieme len na poplatok za vedenie balíka služieb k bežnému účtu, tak bez akýchkoľvek podmienok je zadarmo len v dvoch bankách. Ďalšie banky uvádzajú spolu skoro 80 rôznych podmienok k získaniu 50% alebo 100% zľavy z poplatku. Tu je stále priestor na zlepšenie.“ doplnil Martin Švidroň.
Slováci na službách bánk najviac oceňujú
Kľúčové slová
Podujatia

2023

Finanční agenti

Kryptomeny

Zamestnanie

Voľný čas


SPRAVODAJSTVO





Najčítanejšie
- 1.Exportno-importné aktivity krajín EÚ smerom na Ukrajinu sú intenzívnejšie ako pred vojnou
- 2.ESET odhalil škodlivé verzie aplikácií WhatsApp a Telegram, ktoré používateľom kradnú kryptomeny
- 3.Changpeng Zhao: Šéf Binance bagatelizuje hrozbu digitálnych mien centrálnych bánk pre kryptosvet
- 4.365.bank dostala od Finančnej spravodajskej jednotky pokutu 2 milióny eur, jej závery odmieta
- 5.Prognóza: Tri scenáre, ako by sa mohli kryptomeny vyvíjať v roku 2023