Hľadaj
× Aplikácia Aplikácia

Internet banking na Slovensku ľudí sklamal, ocenili ochotu call centier

FinancnaHitparada.sk Financie
SK
EN
Poslať

Neprehľadný internet banking a neprofesionalita bankárov je to, čo hnevá väčšinu Slovákov. Vyplýva to z celonárodného prieskumu kvality bánk, ktorý zrealizoval nezávislý hodnotiaci systém Staffino v spolupráci s portálom FinančnáHitparáda.sk.

image

Nezávislé hodnotenia ukázali na nepokojnosť

Klienti bánk sa prvýkrát vyjadrili ku kvalite služieb poskytovaných bankami a prezradili, s čím sú najviac nespokojní. Na základe vyše 3300 hodnotení sa v prieskume hneď za neprehľadným internet bankingom umiestnili neochota a neprofesionalita personálu či nevýhodnosť bankových produktov. Pre Slovákov je používanie internet bankingu viac stresujúce než osobná návšteva pobočky.  Napriek technickému pokroku klienti vyčítajú aj zastaranosť vzhľadu a funkcionalitu internet bankingu. Slováci by na základe prieskumu uvítali väčšie možnosti vybavenia svojich požiadaviek cez internet alebo prostredníctvom call centra.

Čo Slováci na službách bánk najviac kritizujú?

Neochotní zamestnanci sú tŕňom v oku

Slovákom sa nepáči, ak im bankári neodbytne ponúkajú nové produkty.  Sympatické im nie sú ani zmeny poplatkov a podmienok využívania osobných účtov, či iných produktov. Ak chcú totiž získať účet bez poplatku alebo inú výhodnejšiu službu, musia splniť množstvo niekedy až absurdných podmienok. Toto ľudí trápi paradoxne viac ako rýchlosť vybavenia ich žiadostí či to, že majú na pobočkách málo súkromia pri jednotlivých priehradkách. „Prieskum jednoznačne ukázal, že Slováci chcú využívať viac bankových služieb cez internet a zároveň menej často navštevovať pobočky. Preto si aj viac všímajú nedokonalosti internet bankingu. Prekážajú im rozličné komplikované podmienky, ktoré musia splniť, aby mali nárok na účet zdarma či iné výhody. Zároveň by privítali, ak by si banky viac vážili verných klientov,“ hovorí Dominik Miša zo spoločnosti Staffino. „Naopak služby call centier, ústretovosť a odbornosť zamestnancov sú tie vlastnosti, ktoré Slováci na bankách najviac oceňujú. Osobný kontakt so špecialistom banky je v určitých situáciách potrebný a skutočne na nezaplatenie.“ hovorí Alica Dobáková z portálu www.FinancnaHitparada.sk.  „Až 24% klientov sa negatívne vyjadrilo k výhodnosti bankových produktov a výške poplatkov. Ak sa pozrieme len na poplatok za vedenie balíka služieb k bežnému účtu, tak bez akýchkoľvek podmienok je zadarmo len v dvoch bankách. Ďalšie banky uvádzajú spolu skoro 80 rôznych podmienok k získaniu 50% alebo 100% zľavy z poplatku. Tu je stále priestor na zlepšenie.“ doplnil Martin Švidroň.

Slováci na službách bánk najviac oceňujú

Kľúčové slová

logo
Prečítajte si tiež:
25.3.2023 Redakcia FinReport

ESET odhalil škodlivé verzie aplikácií WhatsApp a Telegram, ktoré používateľom kradnú kryptomeny

Výskumníci spoločnosti ESET objavili desiatky napodobenín webových stránok aplikácií Telegram a WhatsApp, ktoré sa zameriavajú najmä na ...

25.3.2023 Redakcia FinReport

Exportno-importné aktivity krajín EÚ smerom na Ukrajinu sú intenzívnejšie ako pred vojnou

Ruská vojenská invázia na Ukrajinu silno ovplyvnila aj exportno-importné vzťahy medzi Ukrajinou a krajinami Európskej únie. Kým na začiatku ...

24.3.2023 Robert Juriš

365.bank dostala od Finančnej spravodajskej jednotky pokutu 2 milióny eur, jej závery odmieta

Finančná spravodajská jednotka Prezídia policajného zboru uložila 365.bank pokutu vo výške dva milióny. Informuje o tom Polícia SR na ...

24.3.2023 Redakcia FinReport

Ceny pohonných látok znovu začali klesať a benzín je opäť lacnejší ako nafta

Čerpacie stanice po krátkom období stagnácie opäť začali prepisovať cenovky pohonných látok. V uplynulom týždni to bolo smerom nadol. ...

24.3.2023 Roland Régely

Investori sa vracajú k dlhopisom. Prinášajú im lepšie zhodnotenie ako pred rokom či dvomi

Centrálne banky v boji proti inflácii pokračujú v sprísňovaní menovej politiky, čo sa prejavuje zvyšovaním úrokových sadzieb a ...

24.3.2023 Redakcia FinReport

Prognóza: Tri scenáre, ako by sa mohli kryptomeny vyvíjať v roku 2023

Kryptomeny sa vyznačujú enormnou volatilitou svojej hodnoty. Vlani sa o tom presvedčil každý, kto vlastní alebo sa aspoň zaujíma o ...

24.3.2023 Redakcia FinReport

Rezort práce navrhuje zvýšenie stravného aj minimálnej hodnoty stravnej poukážky

Ministerstvo práce, sociálnych vecí a rodiny SR navrhuje zvýšiť sumy stravného pre zamestnancov. Reaguje tým na vývoj indexu cien jedál a ...

23.3.2023 Redakcia FinReport

Daniari pre svoju e-kasu predĺžili spoluprácu s firmou Allexis za 1,2 milióna eur

Finančná správa SR na ďalší rok predĺžila spoluprácu so spoločnosťou Allexis, ktorá sa stará o podporu prevádzky jej e-kasy. ...

23.3.2023 Redakcia FinReport

Sociálna poisťovňa už v apríli pošle pracujúcim dôchodcom vyššie dôchodky za rok 2022

Sociálna poisťovňa zvyšuje viac ako 156-tisíc starobných a predčasných starobných dôchodkov. Polepšia si tí dôchodcovia, ktorí v roku ...

23.3.2023 Zuzana Fryč

Sporenie v treťom pilieri sa oplatí tým zamestnancom, ktorým naň prispieva aj zamestnávateľ

Spoliehanie sa výhradne na štátom vyplácaný dôchodok môže v budúcnosti priniesť viac smútku ako úžitku. Je preto dobré hľadať ...

22.3.2023 Martin Jamnický

Daniari predlžujú úradné hodiny, posilňujú call centrum a spustili online poradňu

Už len niečo viac ako týždeň zostáva na podanie daňového priznania a zaplatenie dane. Finančná správa SR preto vychádza v ústrety svojim ...

22.3.2023 Redakcia FinReport

Generálny pardon: Sociálna poisťovňa uľahčuje cestu k oddlženiu sa

Sociálna poisťovňa už začala s uplatňovaním generálneho pardonu. Toto opatrenie sa týka tých dlžníkov, ktorí splnili stanovené ...

21.3.2023 Martin Jamnický

Dôchodkové správcovské spoločnosti sa obávajú jednorazových výberov úspor z druhého piliera

Poslanci parlamentu sa aktuálne venujú aj novelizácii zákona o starobnom dôchodkovom sporení. Asociácia dôchodkových správcovských ...

21.3.2023 Eva Sadovská

Inflácia vplýva na financie troch štvrtín mladých Slovákov, no ich investičná gramotnosť je slabá

Aktuálne (20. až 26. marec 2023) na celom svete prebieha Global Money Week, teda Globálny týždeň peňazí. Cieľom každoročnej kampane je ...

21.3.2023 Redakcia FinReport

Sociálna poisťovňa začína rozposielať prvé rozhodnutia o nároku na rodičovský dôchodok

Sociálna poisťovňa začína vydávať a rozposielať prvé rozhodnutia o nároku na rodičovský dôchodok. Ako prví prišli na rad noví ...

20.3.2023 Redakcia FinReport

NBS začína s predajom zberateľskej desaťeurovky s motívom portrétu Viktora Kubala a jeho filmov

Najnovšia strieborná zberateľská desaťeurovka z dielne Národnej banky Slovenska je venovaná stému výročiu narodenia legendárneho ...

20.3.2023 Redakcia FinReport

Na podporu trhu práce a sociálnu oblasť je v eurofondoch na tento rok 464 miliónov eur

Ministerstvo práce, sociálnych vecí a rodiny SR v rámci Operačného programu Ľudské zdroje 2014 ‒2020 vyčerpalo viac ako 80 % alokácie ...

18.3.2023 Redakcia FinReport

Každý dvanásty Slovák poberá invalidný dôchodok. Až v 97 % prípadov je príčinou choroba

Štatistiky uvádzajú, že každý 12-ty Slovák v produktívnom veku poberá invalidný dôchodok. V porovnaní s priemernou mzdou sa jeho výška ...

Mobilná aplikácia