Hľadaj

Internet banking na Slovensku ľudí sklamal, ocenili ochotu call centier

FinancnaHitparada.sk Financie Poslať

Neprehľadný internet banking a neprofesionalita bankárov je to, čo hnevá väčšinu Slovákov. Vyplýva to z celonárodného prieskumu kvality bánk, ktorý zrealizoval nezávislý hodnotiaci systém Staffino v spolupráci s portálom FinančnáHitparáda.sk.

image

Nezávislé hodnotenia ukázali na nepokojnosť

Klienti bánk sa prvýkrát vyjadrili ku kvalite služieb poskytovaných bankami a prezradili, s čím sú najviac nespokojní. Na základe vyše 3300 hodnotení sa v prieskume hneď za neprehľadným internet bankingom umiestnili neochota a neprofesionalita personálu či nevýhodnosť bankových produktov. Pre Slovákov je používanie internet bankingu viac stresujúce než osobná návšteva pobočky.  Napriek technickému pokroku klienti vyčítajú aj zastaranosť vzhľadu a funkcionalitu internet bankingu. Slováci by na základe prieskumu uvítali väčšie možnosti vybavenia svojich požiadaviek cez internet alebo prostredníctvom call centra.

Čo Slováci na službách bánk najviac kritizujú?

Neochotní zamestnanci sú tŕňom v oku

Slovákom sa nepáči, ak im bankári neodbytne ponúkajú nové produkty.  Sympatické im nie sú ani zmeny poplatkov a podmienok využívania osobných účtov, či iných produktov. Ak chcú totiž získať účet bez poplatku alebo inú výhodnejšiu službu, musia splniť množstvo niekedy až absurdných podmienok. Toto ľudí trápi paradoxne viac ako rýchlosť vybavenia ich žiadostí či to, že majú na pobočkách málo súkromia pri jednotlivých priehradkách. „Prieskum jednoznačne ukázal, že Slováci chcú využívať viac bankových služieb cez internet a zároveň menej často navštevovať pobočky. Preto si aj viac všímajú nedokonalosti internet bankingu. Prekážajú im rozličné komplikované podmienky, ktoré musia splniť, aby mali nárok na účet zdarma či iné výhody. Zároveň by privítali, ak by si banky viac vážili verných klientov,“ hovorí Dominik Miša zo spoločnosti Staffino. „Naopak služby call centier, ústretovosť a odbornosť zamestnancov sú tie vlastnosti, ktoré Slováci na bankách najviac oceňujú. Osobný kontakt so špecialistom banky je v určitých situáciách potrebný a skutočne na nezaplatenie.“ hovorí Alica Dobáková z portálu www.FinancnaHitparada.sk.  „Až 24% klientov sa negatívne vyjadrilo k výhodnosti bankových produktov a výške poplatkov. Ak sa pozrieme len na poplatok za vedenie balíka služieb k bežnému účtu, tak bez akýchkoľvek podmienok je zadarmo len v dvoch bankách. Ďalšie banky uvádzajú spolu skoro 80 rôznych podmienok k získaniu 50% alebo 100% zľavy z poplatku. Tu je stále priestor na zlepšenie.“ doplnil Martin Švidroň.

Slováci na službách bánk najviac oceňujú

Kľúčové slová

logo
Prečítajte si tiež:
20.1.2021 Správy

Mimovládka Transparency skúmala dotácie na nájomné, našla pochybnosti pri 24 spoločnostiach

20.1.2021 (Webnoviny.sk) - Štátne dotácie na nájomné dostávajú podľa zistení Transparency International Slovensko (TIS) aj firmy bez ...

20.1.2021 Dominik Horváth

Trištvrte roka trvalo americkému Kongresu vyrokovanie a schválenie balíka pomoci za takmer bilión dolárov

Po viac ako osem mesiacov trvajúcej sérii rokovaní prijal americký Kongres balík opatrení na zmiernenie dôsledkov pandémie koronavírusu vo ...

20.1.2021 Redakcia FinReport

Zahraničné e-shopy zatiaľ vedú nad slovenskými, ale rozdiely v tržbách sa pomaly zmenšujú

V predchádzajúcom roku prakticky všetci ľudia zmenili svoje tradičné nákupné zvyky. Navyše v dôsledku obmedzení mnohí spotrebitelia ...

19.1.2021 Redakcia FinReport

Dôchodkové a investičné spoločnosti AXA sa premenovali na Uniqa, poisťovne to ešte len čaká

V polovici januára 2021 sa zvŕšila ďalšia etapa integrácie spoločnosti AXA do Uniqa. Dokončilo sa preznačenie kontaktných miest a budov ...

19.1.2021 Redakcia FinReport

Každý tretí človek je ochotný za protihodnotu poskytnúť svoje citlivé údaje a každý šiesty to už urobil

Dátum narodenia, adresa, informácie o zdravotnom stave alebo nákupné správanie – to všetko sú osobné údaje, ktoré sú ľudia ochotní za ...

18.1.2021 Redakcia FinReport

Koronakríza urýchlila investície do digitalizácie. Máme síce kvalitných odborníkov, ale musíme spolupracovať

Firmy zo strednej a východnej Európy prežívajú zložitú ekonomickú situáciu. Napriek tomu považujú investície do digitalizácie za ...

18.1.2021 Roland Régely

Monopolné postavenie Googlu, Facebooku, Apple či Amazonu je ohrozené. Bidenovi demokrati si na ne brúsia zuby

V roku 2021 zrejme dôjde k „skroteniu“ dominantného postavenia niektorých internetových firiem. Firmy ako Google, Facebook, Apple či Amazon ...

11.1.2021 Redakcia FinReport

Minimálnu mzdu síce máme dvakrát vyššiu ako v Bulharsku, ale až trikrát nižšiu ako v Luxembursku

Zvýšenie minimálnej mzdy na Slovensku v roku 2021 na úroveň 623 eur posunie našu krajinu na 14. priečku medzi krajinami Európskej únie ...

30.12.2020 Redakcia FinReport

Vianočné stoly boli štedrejšie ako vlani, pri darčekoch sme sa trochu uskromnili

Tohtoročné Vianoce na Slovensku boli aj napriek pandémii koronavírusu relatívne bohaté. Podľa štatistík Slovenskej sporiteľne sme kartou v ...

29.12.2020 Arian Ali

Servis je dôležitá súčasť práce finančného agenta. Klienti často ani netušia, že naň majú bezplatný nárok

Napriek dôležitosti servisu finančných zmlúv klienti väčšinou ani len netušia, že naň majú nárok. Pritom je zo zákona povinný a majú ...

24.12.2020 Redakcia FinReport

Tieto Vianoce sú iné ako v minulých rokoch. Sme viac zodpovední, ekologickejší a vnímavejší k svojmu okoliu

Tohtoročné Vianoce sú iné ako tie v predchádzajúcich rokoch. Dokazujú to viaceré prieskumy, ktoré urobili renomované agentúry v ...

22.12.2020 Arian Ali

Kedy sa financie zhodnocujú s čo najvyšším výnosom a, naopak, kedy je riziko investovania čo najmenšie?

Slováci ešte pred 10 rokmi patrili medzi najsporivejšie národy v Európe. Problémom je, že väčšina úspor, a sú to miliardy eur, ležia na ...

20.12.2020 Redakcia FinReport

Kedy počas sviatkov posielať peniaze tak, aby prišli včas?

Platenie účtov a potreba elektronického posielania peňazí sa nám nevyhne ani počas blížiacich sa sviatkov. Počas voľných dní však ...

17.12.2020 Arian Ali

Koľko klientov má mať jeden finančný sprostredkovateľ a kedy je ich už priveľa?

Na slovenskom finančnom trhu pracuje približne 13 000 finančných agentov. Potenciálnych klientov je však omnoho viac. Sú nimi prakticky ...

16.12.2020 Robert Juriš

Slovenská ekonomika je na tom lepšie ako aktuálna epidemiologická situácia

Napriek pesimisticky stúpajúcim krivkám chorobnosti aj úmrtnosti, Národná banka Slovenska (NBS) končí rok 2020 mierne optimisticky. Prepad ...

12.12.2020 Redakcia FinReport

Finančná pohoda v Európe klesá, stres stúpa, a Slováci sú na tom horšie ako vlani

V čase koronakrízy je finančná pohoda mimoriadne dôležitým faktorom, ktorý poukazuje na kvalitu života v jednotlivých krajinách. Z ...

11.12.2020 Redakcia FinReport

Takmer polovica Slovákov si musí šetriť na vianočné darčeky, Bratislavčania za ne chcú minúť viac ako vlani

Takmer polovica Slovákov (45 %) uvádza, že si počas roka sporí na kúpu vianočných darčekov pre svojich blízkych. Oproti minulému roku ...

9.12.2020 Redakcia FinReport

Zákon roka je schválený. Vláda ušetrí na sebe, a pomôže školstvu, zdravotníctvu a ministerstvu sociálnych vecí

Poslanci slovenského parlamentu schválili zákon roka. Rozpočet na rok 2021 sa stal realitou. Zahlasovali zaň všetky strany vládnej koalície, ...

PHP Developer - študentská brigáda PHP Developer - študentská brigáda
PHP Developer províznych systémov PHP Developer províznych systémov
PHP Developer poistných agregátorov PHP Developer poistných agregátorov
PHP Developer FinTech cloudových riešení PHP Developer FinTech cloudových riešení

Najčítanejšie

  1. 1.
    Rodinný dom v Dubnici nad Váhom zachvátil požiar, hasičom komplikovalo prácu počasie
  2. 2.
    Anketa: Ako sa masívny nástup digitalizácie premietol do konania lídrov a riadenia finančných spoločností
  3. 3.
    Dôchodkové a investičné spoločnosti AXA sa premenovali na Uniqa, poisťovne to ešte len čaká
  4. 4.
    Trištvrte roka trvalo americkému Kongresu vyrokovanie a schválenie balíka pomoci za takmer bilión dolárov
  5. 5.
    Zahraničné e-shopy zatiaľ vedú nad slovenskými, ale rozdiely v tržbách sa pomaly zmenšujú