Hľadaj

Internet banking na Slovensku ľudí sklamal, ocenili ochotu call centier

Financie Poslať

Neprehľadný internet banking a neprofesionalita bankárov je to, čo hnevá väčšinu Slovákov. Vyplýva to z celonárodného prieskumu kvality bánk, ktorý zrealizoval nezávislý hodnotiaci systém Staffino v spolupráci s portálom FinančnáHitparáda.sk.

image

Nezávislé hodnotenia ukázali na nepokojnosť

Klienti bánk sa prvýkrát vyjadrili ku kvalite služieb poskytovaných bankami a prezradili, s čím sú najviac nespokojní. Na základe vyše 3300 hodnotení sa v prieskume hneď za neprehľadným internet bankingom umiestnili neochota a neprofesionalita personálu či nevýhodnosť bankových produktov. Pre Slovákov je používanie internet bankingu viac stresujúce než osobná návšteva pobočky.  Napriek technickému pokroku klienti vyčítajú aj zastaranosť vzhľadu a funkcionalitu internet bankingu. Slováci by na základe prieskumu uvítali väčšie možnosti vybavenia svojich požiadaviek cez internet alebo prostredníctvom call centra.

Čo Slováci na službách bánk najviac kritizujú?

Neochotní zamestnanci sú tŕňom v oku

Slovákom sa nepáči, ak im bankári neodbytne ponúkajú nové produkty.  Sympatické im nie sú ani zmeny poplatkov a podmienok využívania osobných účtov, či iných produktov. Ak chcú totiž získať účet bez poplatku alebo inú výhodnejšiu službu, musia splniť množstvo niekedy až absurdných podmienok. Toto ľudí trápi paradoxne viac ako rýchlosť vybavenia ich žiadostí či to, že majú na pobočkách málo súkromia pri jednotlivých priehradkách. „Prieskum jednoznačne ukázal, že Slováci chcú využívať viac bankových služieb cez internet a zároveň menej často navštevovať pobočky. Preto si aj viac všímajú nedokonalosti internet bankingu. Prekážajú im rozličné komplikované podmienky, ktoré musia splniť, aby mali nárok na účet zdarma či iné výhody. Zároveň by privítali, ak by si banky viac vážili verných klientov,“ hovorí Dominik Miša zo spoločnosti Staffino. „Naopak služby call centier, ústretovosť a odbornosť zamestnancov sú tie vlastnosti, ktoré Slováci na bankách najviac oceňujú. Osobný kontakt so špecialistom banky je v určitých situáciách potrebný a skutočne na nezaplatenie.“ hovorí Alica Dobáková z portálu www.FinancnaHitparada.sk.  „Až 24% klientov sa negatívne vyjadrilo k výhodnosti bankových produktov a výške poplatkov. Ak sa pozrieme len na poplatok za vedenie balíka služieb k bežnému účtu, tak bez akýchkoľvek podmienok je zadarmo len v dvoch bankách. Ďalšie banky uvádzajú spolu skoro 80 rôznych podmienok k získaniu 50% alebo 100% zľavy z poplatku. Tu je stále priestor na zlepšenie.“ doplnil Martin Švidroň.

Slováci na službách bánk najviac oceňujú

Provízie rozpočítavajte
v ICM2
Insurance Contract Manager
Softvér a služby pre finančný trh
www.ICM2.sk

Kľúčové slová

logo
Prečítajte si tiež:
24.7.2019 Ján Beracka

Ondrej Faith: Klienti sú citliví na cenu poistenia. Riešia aj navýšenie o päť eur ročne

„Niektorí klienti chcú poistku najmä rýchlo, na svojho agenta často nemajú čas,“ hovorí Ondrej Faith, prezident Slovenskej asociácie ...

23.7.2019 Ján Beracka

Neautorizované platby sa dajú reklamovať, nie však vždy

Platobná karta je, pochopiteľne, zabezpečená ochrannými prvkami, no napriek tomu sa dá zneužiť. Ľudia sú navyše zraniteľnejší v ...

22.7.2019 Marek Mittaš

Dovolenka bez poistenia môže vyjsť draho. Operácia slepého čreva v Grécku stála 10-tisíc eur

Letná sezóna, to nie sú len dovolenky a zábava, ale aj nešťastia a poistné udalosti. Priemerná poistná škoda v zahraničí za minulý rok ...

19.7.2019 Ján Beracka

Štát si od občanov prestane pýtať ďalšie dokumenty v papierovej forme

Slovensko sa už od 1. septembra minulého roka konkrétnym spôsobom obmedzuje v byrokracii tým, že určité potvrdenia sa dajú získať ...

18.7.2019 Ján Beracka

Na Slovensku majú agenti viac povinností, ako vyžaduje európska smernica

Smernica IDD vznikala so vznešeným cieľom, ktorým bolo chrániť spotrebiteľa a nastaviť rovnaké pravidlá pre všetky kanály distribúcie ...

17.7.2019 Ján Beracka

Hybridne financovaný poistný maklér? Nič také sa na Slovensku nechystá

Agenti sa nahlas sťažujú na to, že slovenská legislatíva prísne oddeľuje finančných agentov od finančných poradcov. Túto problematiku ...

16.7.2019 Ján Beracka

Nick de Maesschalck o smernici IDD: Určité rozdiely medzi krajinami sú zdravé, no nesmú byť veľké

Smernica IDD je základnou reguláciou, ktorá predstavuje minimálnu harmonizáciu pravidiel v oblasti distribúcie poistenia. Členské štáty ...

15.7.2019 Ján Beracka

Zavedenie smernice IDD v EÚ je náročné, niektoré krajiny ho doteraz nezvládli

Smernica o distribúcii poistenia (IDD) sa do národných legislatív členských štátov EÚ dostáva s pomerne veľkými ťažkosťami. Táto ...

12.7.2019 Ján Beracka

Dohoda o navýšení minimálnej mzdy je zatiaľ ďaleko

Do 15. júla by sa mali zamestnávatelia, odborári a vláda dohodnúť na prípadnom navýšení minimálnej mzdy. Zamestnávatelia sú ochotní ...

11.7.2019 Redakcia FinReport

Financial Report júl - august analyzuje európsku smernicu IDD

Jednou z výhod európskej integrácie, na ktorú sme si zvykli, je slobodné cestovanie. No z Európskej únie na Slovensko skutočne prichádza ...

19.6.2019 Redakcia FinReport

Podnikatelia s obratom do 100 000 eur by mali platiť nižšiu daň z príjmu

Koalícia pripravuje nižšie dane pre malé firmy a živnostníkov. Spoločnosti a živnostníci s obratom do 100 000 by mali platiť nižšiu daň ...

18.6.2019 Redakcia FinReport

Čas na podanie odloženého daňového priznania sa kráti

Na jún si podanie daňového priznania odložilo približne 193-tisíc daňovníkov. Na podanie daňového priznania tak majú tieto osoby ...

17.6.2019 Redakcia FinReport

Záujem o kryptomeny opäť rastie, hodnota bitcoinu stúpa

Virtuálne meny sú stále živé. Hoci má bitcoin za sebou ťažký minulý rok, opäť sa vracia k rastu. Bitcoin rastie spolu s ďalšími ...

14.6.2019 Ján Beracka

Slovensko má málo ambiciózne rozpočtové ciele, ani tie zrejme nesplní

Slovensko nemá dostatočne ambiciózne rozpočtové ciele na dosiahnutie dlhodobo udržateľných financií. Upozorňuje na to Rada pre ...

8.6.2019 Marek Šimo

Je lepšie investovať sám alebo sa poradiť s poradcom?

Väčšina ľudí má svoj názor na to, aký postup zvoliť. Jasná odpoveď v tomto prípade však neexistuje. Závisí totiž od mnohých ...

6.6.2019 Redakcia FinReport

Životné minimum by malo od júla stúpnuť o približne päť eur

Životné minimum na dospelú osobu sa má od začiatku júla tohto roka zvýšiť o 2,5 %, teda o 5,13 eura na 210,20 eura. Vyplýva to z údajov ...

5.6.2019 Redakcia FinReport

Počet sporiteľov v druhom pilieri sa zvyšuje

Počet sporiteľov v druhom pilieri bol koncom apríla tohto roku viac ako 1,5 milióna. Vyplýva to z údajov Sociálnej ...

4.6.2019 Ján Beracka

Sociálne odvody sa majú zmeniť. Viac pôjde na starobné dôchodky, inde zaplatíme menej

Skladba odvodov do Sociálnej poisťovne by sa mohla zmeniť. V parlamente je novela zákona 461/2003 Z. z. o sociálnom poistení, ktorá počíta s ...

PHP Developer - študentská brigáda PHP Developer - študentská brigáda
PHP Developer províznych systémov PHP Developer províznych systémov
PHP Developer poistných agregátorov PHP Developer poistných agregátorov
PHP Developer FinTech cloudových riešení PHP Developer FinTech cloudových riešení