Hľadaj

Internet banking na Slovensku ľudí sklamal, ocenili ochotu call centier

Financie Poslať

Neprehľadný internet banking a neprofesionalita bankárov je to, čo hnevá väčšinu Slovákov. Vyplýva to z celonárodného prieskumu kvality bánk, ktorý zrealizoval nezávislý hodnotiaci systém Staffino v spolupráci s portálom FinančnáHitparáda.sk.

image

Nezávislé hodnotenia ukázali na nepokojnosť

Klienti bánk sa prvýkrát vyjadrili ku kvalite služieb poskytovaných bankami a prezradili, s čím sú najviac nespokojní. Na základe vyše 3300 hodnotení sa v prieskume hneď za neprehľadným internet bankingom umiestnili neochota a neprofesionalita personálu či nevýhodnosť bankových produktov. Pre Slovákov je používanie internet bankingu viac stresujúce než osobná návšteva pobočky.  Napriek technickému pokroku klienti vyčítajú aj zastaranosť vzhľadu a funkcionalitu internet bankingu. Slováci by na základe prieskumu uvítali väčšie možnosti vybavenia svojich požiadaviek cez internet alebo prostredníctvom call centra.

 

Čo Slováci na službách bánk najviac kritizujú?

 

 

Neochotní zamestnanci sú tŕňom v oku

Slovákom sa nepáči, ak im bankári neodbytne ponúkajú nové produkty.  Sympatické im nie sú ani zmeny poplatkov a podmienok využívania osobných účtov, či iných produktov. Ak chcú totiž získať účet bez poplatku alebo inú výhodnejšiu službu, musia splniť množstvo niekedy až absurdných podmienok. Toto ľudí trápi paradoxne viac ako rýchlosť vybavenia ich žiadostí či to, že majú na pobočkách málo súkromia pri jednotlivých priehradkách. „Prieskum jednoznačne ukázal, že Slováci chcú využívať viac bankových služieb cez internet a zároveň menej často navštevovať pobočky. Preto si aj viac všímajú nedokonalosti internet bankingu. Prekážajú im rozličné komplikované podmienky, ktoré musia splniť, aby mali nárok na účet zdarma či iné výhody. Zároveň by privítali, ak by si banky viac vážili verných klientov,“ hovorí Dominik Miša zo spoločnosti Staffino. „Naopak služby call centier, ústretovosť a odbornosť zamestnancov sú tie vlastnosti, ktoré Slováci na bankách najviac oceňujú. Osobný kontakt so špecialistom banky je v určitých situáciách potrebný a skutočne na nezaplatenie.“ hovorí Alica Dobáková z portálu www.FinancnaHitparada.sk.  „Až 24% klientov sa negatívne vyjadrilo k výhodnosti bankových produktov a výške poplatkov. Ak sa pozrieme len na poplatok za vedenie balíka služieb k bežnému účtu, tak bez akýchkoľvek podmienok je zadarmo len v dvoch bankách. Ďalšie banky uvádzajú spolu skoro 80 rôznych podmienok k získaniu 50% alebo 100% zľavy z poplatku. Tu je stále priestor na zlepšenie.“ doplnil Martin Švidroň.

 

Slováci na službách bánk najviac oceňujú

Múdro a spoľahlivo.
Poradíme vám s problematikou
GDPR
General Data Protection Regulation

Kľúčové slová

logo
Prečítajte si tiež:
16.2.2019 Marek Mittaš

V zime do tepla? Toto sú tie správne miesta

Vymeniť treskúce mrazy za príjemné leto je otázkou niekoľkých hodín. Niekedy dokonca nemusia byť v hre ani mimoriadne finančné náklady. ...

14.2.2019 Jana Čipková

Kto môže byť zodpovednou osobou podľa GDPR

Od nadobudnutia účinnosti nariadenia GDPR ubehlo takmer trištvrte roka, no množstvo spoločností stále nerozumie aký je prínos jej ...

13.2.2019 Redakcia FinReport

Natália Hučková spíkerkou workshopu o GDPR v online prostredí

Softvérová spoločnosť Positive v spolupráci so Študentským parlamentom elektrotechnikov a informatikov STU organizuje v utorok 19. februára o ...

12.2.2019 Redakcia FinReport

Taxify môže mať problémy s GDPR, vodiči mali klientom posielať súkromné správy

Taxify čelí v posledných dňoch vlne kritiky za zneužívanie telefónnych čísel vodičmi spolupracujúcimi s Taxify. Niektoré klientky mali ...

12.2.2019 Marek Mittaš

Vrcholoví športovci to majú na poistnom trhu ťažké

Profesionálni športovci majú vyššie riziko zranenia ako rekreační, a  preto sa aj pre poisťovne stávajú rizikovými už od začiatku. ...

11.2.2019 Redakcia FinReport

Finančné aktuality 7/2019: Na Slovensku sú tisíce rizikových firiem

Slovák si v rámci minimálnej mzdy zarobí v hrubom 520 eur. Na Slovensku podniká viac ako 31 tisíc rizikových firiem. Posledný kvartál ...

11.2.2019 Ján Beracka

Finanční agenti a finanční poradcovia budú vypĺňať štvrťročné výkazy

Finanční agenti budú vypĺňať výkazy štvrťročne. Rozhodla o tom Banková rada Národnej banky Slovenska (NBS). Ide o nový výkaz, ročný ...

25.1.2019 Ján Beracka

AFISP: Rok 2018 bol pre sprostredkovateľov náročný, plný novej legislatívy

Rok 2018 bol pre finančných sprostredkovateľov plný zmien. Asociácia finančných sprostredkovateľov a finančných poradcov (AFISP) hodnotí ...

24.1.2019 Ján Beracka

Ročný príspevok agentov a poradcov do NBS sa v roku 2019 nemení

Finanční agenti a finanční poradcovia sú subjektmi, ktoré spadajú pod dohľad Národnej banky Slovenska (NBS) nad finančným trhom. Aj ...

7.1.2019 Ján Beracka

Druhý pilier v minulom roku nevynášal

V roku 2018 sa záujem o sporenie na dôchodok v druhom pilieri zvýšil. Do roku 2017 sa fondom z pohľadu výnosov darilo, uplynulých dvanásť ...

2.1.2019 Marek Šimo

Daňové novinky v oblasti DPH v roku 2019

Daň z pridanej hodnoty (DPH) čakajú v tomto roku zmeny. Pripravili sme prehľad najdôležitejších zmien, ktoré platia od 1. januára 2019 ...

31.12.2018 Ján Beracka

Mnohí Slováci sa pred Vianocami zadlžujú, viacerí klienti si úver vyberajú nerozvážne

Vianočné sviatky už definitívne majú významný konzumný rozmer a tohtoročné Vianoce neboli žiadnou výnimkou. Slováci tento rok minuli ...

14.12.2018 Ján Beracka

Finanční agenti a finanční poradcovia budú vypĺňať štvrťročné výkazy

Finanční agenti budú vypĺňať výkazy štvrťročne. Rozhodla o tom Banková rada Národnej banky Slovenska (NBS). Ide o nový výkaz, ročný ...

13.12.2018 Ján Beracka

Miest, kde sa dá na Slovensku nakupovať s kryptomenami, sú len desiatky, v okolí je ich však viac

Bitcoin v súčasnosti nefunguje ako plnohodnotné platidlo, na Slovensku sú v podstate len desiatky miest, kde je možné platiť kryptomenami. Na ...

5.12.2018 Ján Beracka

Agenti o novom vzdelávaní: Predpisy na poslednú chvíľu a duplicita

Od februára tohto roku platia nové pravidlá pre osobitné finančné vzdelávanie finančných sprostredkovateľov. Ivica Chačaturianová zo ...

5.12.2018 Marek Šimo

Investovanie môže urýchliť splácanie hypotéky

Hypotéka je záväzok na veľmi dlhé obdobie. Kto chce bývať vo vlastnom, často si musí, chtiac či nechtiac, zobrať hypotéku a dlhé roky ju ...

3.12.2018 Natália Hučková

Mýty o GDPR #2: GDPR sa podriadených finančných agentov netýka

V rámci činnosti podriadených finančných agentov dochádza k rozsiahlemu spracúvaniu osobných údajov. To, že sa GDPR podriadených ...

14.11.2018 Ján Beracka

Klienti v III. pilieri budú mať k dispozícii prognózu dôchodkových dávok

Informácie, ktoré budú klienti dostávať o svojom doplnkovom dôchodkovom sporení sa menia. Klienti budú mať k dispozícii prognózu vývoja, ...

PHP Developer - študentská brigáda PHP Developer - študentská brigáda
PHP Developer províznych systémov PHP Developer províznych systémov
PHP Developer poistných agregátorov PHP Developer poistných agregátorov
PHP Developer FinTech cloudových riešení PHP Developer FinTech cloudových riešení

Najčítanejšie

  1. 1.
    Niektorých žiakov v Trnave budú na obedy voziť autobusy, rodičia to však financovať nebudú
  2. 2.
    Šťastlivec z Kalifornie vyhral v lotérii 522 miliónov dolárov, tiket si kúpil v predajni liehovín
  3. 3.
    Za brutálnu vraždu družky hrozí 24-ročnému Lučenčanovi doživotie
  4. 4.
    Vo Švédsku vzrástol počet ľudí s extrémistickými názormi
  5. 5.
    Sporitelia v treťom pilieri blížiaci sa k dôchodku majú dostávať informácie o dávkach