Finančná správa SR počas septembra 2022 zistila 234 porušení zákona o e-kase
Kontrolóri Finančnej správy SR v septembri tohto roka preverili 769 podnikateľských subjektov. V 454 prípadoch použili formu online monitorovania na mieste a 381-krát využili kontrolné nákupy. Porušenie zákona o používaní elektronickej registračnej pokladnice zistili v 234 prípadoch, najčastejšie neevidovaním tržieb.

Foto: Shutterstock
Dva z troch kontrolných nákupov neboli v poriadku
Daniari sa pri svojich kontrolách zamerali najmä na oblasť služieb pohostinstiev, jedální, maloobchodu a nešpecializovaných predajní, ostatných jedálenských služieb a zariadení účelového stravovania.
Porušenie zákona odhalili v 259 prípadoch, čo predstavuje 66,6 % z celkového počtu kontrolných nákupov a 33,7 % z celkového počtu kontrol, vrátane monitorovania. Podnikatelia najčastejšie porušili zákon tým, že neevidovali tržby, čo sa preukázalo v 214 prípadoch. Kontrolóri uložili pokuty vo výške 73 770 eur.
Niektorí podnikatelia opakovane porušujú zákon
Zaujímavosťou je, že niektorí podnikatelia napriek sankciám porušujú zákon aj opakovane. Kontrolóri totiž vykonali 11 opakovaných kontrolných nákupov u podnikateľov, ktorí v auguste 2022 tržbu nezaevidovali. Až v 6 prípadoch opätovne zistili porušenie zákona.
Spolu bolo v uvedenom období skontrolovaných aj 52 virtuálnych registračných pokladníc (VRP). Formou online monitorovania bolo preverených 21 VRP a formou kontrolných nákupov 38 VRP. Porušenie zákona bolo zistené v 28 prípadoch, za čo kontrolóri udelili pokuty vo výške 8 580 eur.
Kľúčové slová
Podujatia

2023

Finanční agenti

Kryptomeny

Zamestnanie

Voľný čas


SPRAVODAJSTVO





- 1.Ako sa v roku 2023 zvýšia príplatky za prácu cez víkendy, v noci a počas sviatkov
- 2.Obedy zadarmo sú späť, parlament schválil plošnú dotáciu na stravu pre deti v materských a základných školách
- 3.Za rok ubudlo na Slovensku 19 samostatných finančných agentov, aktuálne ich je 416
- 4.Aké sú trendy v životnom poistení pre rok 2023? V ponuke sú nové produkty aj výhodnejšie podmienky pre klientov
- 5.Generácia Z a technologický pokrok menia zaužívané vzorce aj v oblasti finančného sprostredkovania