Aj keď finanční agenti cítia pokles tržieb, ľudia sa o financie zaujímajú viac
Finančné sprostredkovanie pre svoje fungovanie nevyhnutne potrebuje spoločenský kontakt. Hoci finanční agenti nemuseli prerušiť svoju činnosť, pandémia koronavírusu im zrušila väčšinu obchodných stretnutí s klientmi. Pokles tržieb cítia zatiaľ iba mierny, no to predovšetkým vďaka zvýšenej aktivite v online komunikácii. Ľudia sa vraj teraz o financie zaujímajú viac.
Foto: Shutterstock
Pokles najmä pri nových klientoch
Finanční agenti patria ku skupine podnikateľov, ktorí môžu vykonávať svoju činnosť aj počas pandémie koronavírusu takmer bez obmedzení. Osobný kontakt je však neoddeliteľnou súčasťou ich každodennej práce. Neistota a najmä spomalenie procesov, ktoré sú následkom výrazného zníženia počtu osobných stretnutí, spôsobili v ich obchode útlm. Finanční agenti sú tak nútení vykonávať viac aktivít na to, aby dosiahli ten istý výsledok ako predtým. Navyše, jeho dosiahnutie spravidla trvá dlhší čas ako predtým.
„Škrt cez rozpočet nám spravili najmä banky, pretože sa automaticky spomalil schvaľovací proces na úveroch. Kým sa nastavili všetky potrebné parametre, tak obchod to dosť ovplyvnilo,“ hovorí Juliana Veselá, okresná riaditeľka spoločnosti F-one. „Napriek tomu, obchod bol rozbehnutý už z predchádzajúcich mesiacov, a tak útlm nebol až tak výrazný,“ dodáva.
Mierny pokles obratu a dopytu zaznamenali aj v iných firmách. „Je síce pravda, že obrat nám poklesol len nepatrne, ale stojí nás to nemalé úsilie. Významne sme navýšili svoje pracovné aktivity,“ tvrdí František Ďurkáč, oblastný riaditeľ spoločnosti SOPHISTIC Pro finance.
Najvýraznejší pokles na trhu finančného sprostredkovania evidovali finanční agenti pri nových klientoch, tesne po oznámení prvých karanténnych opatrení. „V úvodnom období bol badať pokles v množstve nových klientov, ale obrat neklesol ani o 20 %,“ uvádza Marek Sekeráš, okresný riaditeľ spoločnosti Servisné Centrum.
Príležitosť pre klientov, ale aj pre agentov
Napriek komplikáciám, ktoré pandémia koronavírusu so sebou prináša, predstavuje aj istú príležitosť. „Zaznamenali sme zvýšený záujem klientov o aktuálne informácie z finančného trhu. Súčasná situácia zatiaľ naznačuje, že činnosť profesionálneho sprostredkovateľa finančných služieb je vyhľadávaná a pre mnoho ľudí veľmi dôležitá. Klienti síce majú viac času na riešenie svojich potrieb, ale mnohí prišli o príjem. Tým sa ich situácia významne skomplikovala a potrebujú odbornú pomoc aj z finančného sektora,“ vysvetľuje František Ďurkáč.
Z dôvodu zvýšenej neistoty, ktorú klienti momentálne pociťujú, badať ich väčší záujem optimalizovať svoje financie. Snažia sa tak nájsť zdroje na vykrytie prípadných výpadkov v rodinných rozpočtoch. Viaceré spoločnosti preto zvolili proaktívny prístup, keďže čas je v krízových situáciách dôležitý. „Teraz komunikujeme s klientmi cez telefón a e-mail, v rámci servisu kontaktujeme každého klienta, o ktorého sa staráme, a informujeme ho o zmenách na finančnom trhu,“ hovorí Marek Sekeráš.
Jednou z veľmi aktuálnych tém dneška sú investície. Klienti majú teraz možnosť vstúpiť do akéhokoľvek investičného nástroja v čase, keď sú kapitálové trhy podhodnotené. Čím viac teraz nakúpia, o to viac môžu v budúcnosti zarobiť.
Koronakríza tak nie je len prekážkou, ale prináša nové príležitosti ako pre klientov, tak aj pre finančných agentov. „Prepad na kapitálovom trhu, ktorý sa objavil v dôsledku súčasnej situácie, výrazne zatraktívnil všetky investičné produkty. Zdroje klientov, s ktorými sme dlhodobo pracovali na tvorbe finančných rezerv, teraz presúvame do podhodnotených investícií,“ uvádza Juliana Veselá.
Komunikácia výlučne online
Osobný kontakt neoddeliteľne patrí k finančnému sprostredkovaniu. No situácia, ktorú spôsobila pandémia koronavírusu, vyvoláva potrebu digitalizácie vzájomnej komunikácie. Všetci na to viac menej pripravení sú, otázne však ostáva, či aj samotní klienti. Podriadení finanční agenti by s prispôsobením nemali mať problém.
Logickou odpoveďou tak je presunutie čo najväčšieho množstva procesov do online sveta. „Zintenzívnili sme komunikáciu v tíme a podporili výmenu skúseností a názorov na dennej báze. Začali sme využívať aj komunikačné online nástroje či už na porady, školenia, ale aj na komunikáciu s klientmi. Významným spôsobom sme vo firme podporili online vzdelávanie a zavedenie nových technológií. Sme pomerne mladý tím, takže modernizáciu a digitalizáciu nášho podnikania sme iba uvítali,“ opisuje František Ďurkáč zo spoločnosti SOPHISTIC Pro finance.
„My sme prešli v podstate výhradne na online komunikáciu. Máme spôsoby na uzatváranie zmlúv, na komunikáciu s klientom používame rôzne online komunikačné platformy a navzájom tiež komunikujeme rovnakým spôsobom. Tento biznis sa jednoducho robiť dá, je to všetko len o nastavení hlavy. Nutné ale je, aby sme sa počas online komunikácie samozrejme navzájom videli, keďže je to úplne iné ako obyčajný telefonát,“ dodáva Juliana Veselá zo spoločnosti F-one.
Ako ďalej?
Z tohto pohľadu je momentálny stav len ďalším impulzom na rozvoj podnikania, aj keď možno náročnejším. „Tí ľudia, ktorí neboli nastavení na online technológie, tak jednoducho teraz už online nastavení sú, pretože nie je na výber a dokážeme tak vyriešiť všetku komunikáciu,“ hovorí Juliana Veselá.
„Tento stav nie je príjemný pre nikoho, myslím si, že by sme mali byť zodpovední a vydržať toto obdobie, a hlavne nepanikáriť. Naše podnikanie dokážeme prevádzkovať aj v takejto situácii, ak by trvala hoci aj dlhodobo, aj keď by sme museli samozrejme zaviesť hĺbkovejšie zmeny ako tie, čo sme zaviedli doteraz,“ tvrdí Marek Sekeráš.
Žiadne z opatrení vlády na zmiernenie súčasnej situácie priamo podriadeným finančným agentom nepomáha (aj keď ako podnikatelia majú niektorí po splnení podmienok nárok na pomoc), ale ani nezabraňuje pracovať. „Nezaznamenal som, že by mne ako finančnému agentovi nejaké vládne opatrenia pomohli, no vďaka obmedzeniu stretávať sa, je práca sťažená. Vďaka úzkemu vzťahu, ktorý majú naši spolupracovníci s klientmi vytvorený, sa ale dá pracovať ďalej,“ dodáva Marek Sekeráš zo spoločnosti Servisné Centrum.
Rozšíril sa aj priestor pre nábor nových ľudí do spoločností, keďže niektorí ľudia prišli o prácu a stratu príjmu potrebujú kompenzovať. Pandémia koronavírusu tak pre podriadených finančných agentov predstavuje podnikateľskú výzvu, s ktorou sa musia úspešne vysporiadať a prispôsobiť sa situácii. Čím skôr s tým začnú, tým lepšie pre nich, ako aj ich siete spolupracovníkov. „V podstate sa nič až tak veľmi nezmenilo, len je to celé náročnejšie,“ uzatvára Juliana Veselá.
Mzdová kalkulačka
Mzdová kalkulačka ADVANCED
Kalkulačka tehotenskej dávky
Kalkulačka materskej dávky
Kalkulačka rodičovského bonusu
Valorizácia dôchodkov
Kalkulačka na výpočet dôchodku
Kalkulačka dôchodkového veku
Kalkulačka vdovského dôchodku
Kalkulačka sirotského dôchodku
Kalkulačka minimálneho dôchodku
Porovnanie zdravotných poisťovní
2024
Finanční agenti
Kryptomeny
Unicef
Zamestnanie
SPRAVODAJSTVO
Najčítanejšie
- 1.Veľkonočné sviatky klopú na dvere a s nimi aj obmedzené možnosti nakupovania počas voľných dní
- 2.Zimný čas sa končí, v nedeľu si posuňte hodinky o hodinu dopredu
- 3.J&T ARCH sa stal najväčším fondom v Česku a na Slovensku
- 4.Daňové úrady posilňujú podporu a predlžujú úradné hodiny
- 5.Vďaka lotérii Mega Milllions je na svete o jedného miliardára viac