Hľadaj

Agent vs Agent - ako si vybrať toho správneho?

Financie Poslať

Kým v zahraničí sú služby finančných agentov a poradcov pomerne bežné, na Slovensku finančníci stále bojujú s nedôverou zo strany klientov. Pochybnosti nezriedka vyplývajú zo zlých skúseností. Na trhu sa jednoducho stále pohybujú aj nekompetentní a nátlakoví obchodníci, pre ktorých je klient len číslo a provízia. FinReport.sk chce podporovať kvalitu, preto prinášame pár tipov, podľa ktorých je možné identifikovať správneho agenta.

image

Agent má poskytnúť pomoc a odbornú radu, nie len predložiť poistnú zmluvu

Úloha finančného agenta či poradcu je vedieť klientovi pomôcť a fundovane poradiť vo finančných záležitostiach. Či už ide o výber adekvátnej poistky, alebo pomoc pri vybavení a nastavení hypotéky, agent by mal ku každému klientovi pristupovať individuálne. Medzi pracovné povinnosti agenta patrí aj zistiť si od klienta, aká je jeho životná situácia, vypočuť si jeho možnosti, a zohľadniť to. Agent by mal klienta oboznámiť aj s možnými rizikami a vysvetliť mu možné výluky z poistenia. Na základe získaných informácií a diskusie s klientom môže následne odporúčať produkt šitý „na mieru“.

Ak agent tlačí a chce sa čo najskôr dostať k podpisu zmluvy, je to zlé znamenie.

Dobrý finančný agent má byť rozhodne empatický a ústretový. Netlačiť na klienta a dať mu čas na rozmyslenie a priestor na otázky. Ak agent tlačí a chce sa čo najskôr dostať k podpisu zmluvy, je to zlé znamenie. Nedajte sa! Úlohou agenta je venovať sa klientovi a poskytnúť mu odborné rady. Neoplatí sa to podceniť.

 

Ak agent alebo poradca príliš trvá na jednej poisťovni či banke, taktiež to nemusí byť dobrý signál.

Ako k tomu dodáva Silvia Nosková Illášová z poisťovne Kooperativa: „Nevyhnutnou výbavou kvalitného finančného poradcu je nielen licencia, ale aj schopnosť klásť správne otázky a identifikovať reálne potreby klienta.

Klient má právo vybrať si z viacerých možností a produktov

K radám, ktoré agent či poradca poskytne klientovi, môže patriť aj odporúčanie, do rúk ktorej poisťovne či banky sa má zveriť. V každom prípade by však finanční agenti mali mať v portfóliu zastúpené všetky poisťovne a banky. Ideálne je, ak klient dostane na výber z viacerých možností, ktoré mu budú náležite objasnené. Ak agent alebo poradca príliš trvá na jednej poisťovni či banke, taktiež to nemusí byť dobrý signál. Môže to znamenať, že preferuje skôr vlastné záujmy. Jednoducho obhajuje inštitúciu, s ktorou má dohodnuté lepšie podmienky. Preto nezaškodí nechať si všetko dôkladne vysvetliť a opýtať sa aj na produkty iných bánk a poisťovní. Konečné rozhodnutie je len na klientovi.

Informácie a neustále finančné vzdelávanie patria k základným kompetenciám finančníkov. Jednoducho obhajuje inštitúciu, s ktorou má dohodnuté lepšie podmienky.

Zuzana Zedníková, Chief Operating Officer DELUVIS k tomu dodáva: „Niektorí sprostredkovatelia sú, bohužiaľ, zvyknutí ponúkať produkty iba jednej inštitúcie. Tie však nemusia byť vhodné pre úplne každého klienta. Preto je dobré, ak klient vždy dostane na výber aspoň z dvoch ponúk.“ Nie je logické, ak si máte vybrať z jedného produktu, pretože to vlastne ani výberom nie je. Zaváňa to skôr predajom ako kvalitným finančným sprostredkovaním a poradenstvom.

Podobný názor má aj pani Daniela Vlčková z Wüstenrot poisťovne, ktorá tvrdí: „Klient by si mal dávať pozor na nátlakové správanie agenta, ktoré by mohlo viesť k uzavretiu poistenia či iného finančného produktu s väčším úžitkom pre agenta ako samotného klienta.“ Ak máte pocit, že ste sa ocitli v reklame na konkrétny produkt, spravte to, čo sa s reklamou robí. Preskočte ju!

Pravidelná návšteva u kaderníka či barbiera môže byť u agenta taktiež vnímaná ako benefit, veď mať štýl a šarm v tomto povolaní nie je na zahodenie, ale v prvom rade je potrebné, aby si agent kultivoval svoje vzdelanie, nielen vlasy a frajerskú briadku.

Informácie a vzdelanie – základná výzbroj finančného agenta

Dobrý finančný agent nie je „včerajší“. Musí disponovať dostatkom aktuálnych informácií zo sveta financií. Informácie a neustále finančné dovzdelávanie patria k základným kompetenciám finančníkov. Kým agent Bond potrebuje výzbroj v podobe moderných vynálezov a skutočných zbraní, modernou výzbrojou finančného agenta je vzdelanie a informovanosť. Prvotriedny finančník sa vzdeláva neustále, číta odborné magazíny, zaujíma sa o dianie aj legislatívne zmeny zo svojho odboru. Rozhodne aj nad rámec povinných produktových školení. Ak si chcete agenta overiť, pripravte si vopred niekoľko otázok, ktoré vás trápia a zaujímajú a posúďte sami, či pán v obleku náhodou nemá menší prehľad ako vy.

Pravidelná návšteva u kaderníka či barbiera môže byť u agenta taktiež vnímaná ako benefit, veď mať štýl a šarm v tomto povolaní nie je na zahodenie, ale v prvom rade je potrebné, aby si agent kultivoval svoje vzdelanie, nielen vlasy a frajerskú briadku.

Vo finančnom sprostredkovaní nie je fluktuácia ničím nezvyčajným, no väčšinou sa k nej uchyľujú tí, ktorým sa nikde nedarí. Ak je agent verný jednej firme, bude aj svojim slovám a klientom.

 

Vernosť k jednej spoločnosti

Pokojne sa spýtajte na to, ako dlho pracuje v jednej spoločnosti a v koľkých firmách pracoval predtým. Vo finančnom sprostredkovaní nie je fluktuácia ničím nezvyčajným, no väčšinou sa k nej uchyľujú tí, ktorým sa nikde nedarí. Ak je verný firme, bude aj svojim slovám a klientom. Striedanie spoločností, bohužiaľ, často znamená aj fluktuáciu zmlúv. Prepoisťovanie poistných zmlúv môže byť výhodné pre agenta, no pre klienta to väčšinou nie je dobré znamenie. Pri refinancovaní hypoték to platiť nemusí. Vzhľadom k znižujúcim sa úrokovým sadzbách a legislatívnych úpravám sa prenos hypotéky môže oplatiť. Aj tu si však rozhodne dajte pozor na fluktuantov. Pri finančnom agentovi platí, že čím má životopis bohatší na zmeny, tým je podozrivejší.

Starostlivosť o klienta

Spolupráca s klientom sa nikdy nemôže končiť podpisom zmluvy. Zodpovedný agent musí klientovi okrem pomoci pri výbere vhodnej poistky alebo hypotéky vedieť poskytnúť aj následný servis. Ak má teda klient nejaké otázky alebo pochybnosti, agent by mu mal byť stále k dispozícii a vedieť odpovedať. Rovnako tak, keď príde na problémové plnenie poistnej udalosti.

Spolupráca s klientom sa nikdy nemôže končiť podpisom zmluvy. Zodpovedný agent musí klientovi okrem pomoci pri výbere vhodnej poistky alebo hypotéky vedieť poskytnúť aj následný servis.

„Agent by mal vedieť pružne reagovať aj na meniace sa potreby, ktoré v živote klienta nastanú. Všetky potrebné náležitosti ohľadom poistných plnení, zmien na zmluve až po zmenu pripoistení, sú pre bežného klienta náročné a tento servis zabezpečuje práve finančný agent,“ dopĺňa Helena Kanderková, špecialistka externej komunikácie Allianz – Slovenskej poisťovne.

Veď ako sa hovorí: „V núdzi poznáš priateľa!“ Presne to isté platí aj o dobrom finančnom agentovi alebo poradcovi.

Ready Made Maklér
Staňte sa samostatným
finančným agentom už dnes.
Robte biznis,
byrokraciu nechajte na nás.

Kľúčové slová

logo
Prečítajte si tiež:
24.4.2019 Ján Beracka

Finančné aktíva Slovákov sú vôbec najnižšie v eurozóne, bohatšie národy sa nám vzďaľujú

Slováci môžu mať problém sporiť si vlastnými silami na dôchodok. Popri dôchodkových pilieroch môžu byť v budúcnosti potrebné aj ...

24.4.2019 Ján Beracka

Slovensko minulý rok hospodárilo s deficitom 0,7 % HDP

Rozpočtový deficit Slovenska je nižší ako sa očakávalo. Jarná notifikácia štatistického úradu Eurostat odhalila, že Slovensko v minulom ...

23.4.2019 Redakcia FinReport

FinVision 2019: Automatizácia dokáže firmy odbremeniť a umožniť im rásť

Digitalizácia a s ňou súvisiaca automatizácia podnikových procesov, vrátane poskytovaných služieb, môže firmám nielenže ušetriť ...

23.4.2019 Ján Beracka

O životné poistenie väčšina Slovákov záujem nemá

Väčšina Slovákov nemá žiadnu životnú poistku. Spomedzi poistených občanov je väčšina klientov vo veku nad 30 rokov. Objem poistného na ...

20.4.2019 Redakcia FinReport

Cez Veľkú noc pozor na alkohol aj prejedanie, radia poisťovne

Veľkonočné sviatky patria z pohľadu poisťovní k tým pokojnejším. Slováci by si však mali dať pozor na životosprávu. Tradičným ...

18.4.2019 Jana Čipková

Mýtus o GDPR #4: Žiadosti o prenos osobných údajov klienta musí finančný agent vždy vyhovieť

Právo na prenosnosť osobných údajov patrí medzi práva dotknutých osôb, ktoré zaviedlo až nariadenie GDPR. Vzhľadom na to, že mnohí ...

18.4.2019 Redakcia FinReport

Ľudia majú obavy o svoje údaje v mobile

Spotrebitelia majú pochybnosti o bezpečnosti svojich mobilných zariadení. Obavy majú aj z toho, že ich údaje môžu zneužiť maloobchodníci. ...

17.4.2019 Marek Mittaš

Poistenie firemných áut má svoje špecifiká

Auto predstavuje v rámci hnuteľného majetku firmy významnú položku. Často má dokonca firma aj viacero vozidiel, prípadne ich využíva ...

16.4.2019 Ján Beracka

Poistná daň sa doplnkových poistení ku životným poistkám napokon nedotkne

Doplnkové neživotné pripoistenia k životným poistkám nebudú napokon podliehať dani z poistenia. Pôvodne sa mali zdaňovať, Ministerstvo ...

15.4.2019 Marek Šimo

Investori, ktorí sa neboja rizika, majú množstvo možností

Každý investor je iný. Niekto chce investovať krátkodobo a stačí mu aj nižší výnos za cenu nižšieho rizika. Na druhej strane stoja ...

9.4.2019 Redakcia FinReport

Výška všeobecného vymeriavacieho základu za rok 2018 je 12 156 eur

Sociálna poisťovňa zverejnila výšku všeobecného vymeriavacieho základu, ktorý sa používa pri výpočte výšky odvodov a aj dôchodkových ...

5.4.2019 Marek Šimo

Investovanie na dôchodok ovplyvňuje rizikový profil investora aj poplatky

Aj keď pre väčšinu mladých ľudí je dôchodok ďaleko, je dôležité už teraz nad ním začať z pohľadu budúceho finančného ...

4.4.2019 Redakcia FinReport

Živnostníci, pozor na chyby v daňovom priznaní. Môžu meniť výšku odvodov

Mnoho samostatne zárobkovo činných osôb (SZČO), napríklad živnostníkov, má daňové povinnosti v tomto roku už za sebou. Ak však takáto ...

3.4.2019 Redakcia FinReport

Najviac nesplácaných dlhov majú ľudia v Trenčianskom kraji

Najvyššie problémové dlhy majú v priemere ľudia v Trenčianskom kraji, v tesnom závese je Bratislavský kraj. Vyplýva to z údajov ...

2.4.2019 Ján Beracka

Na Slovensko prichádza eKasa

Na Slovensko prichádza elektronická registračná pokladnica (eKasa). Noví používatelia budú mať povinnosť používať eKasu od apríla tohto ...

29.3.2019 Redakcia FinReport

Pozor! Zdaniť treba aj príjmy z prenájmu

Aj príjmy z prenájmu nehnuteľnosti patria do daňového priznania. Upozorňuje na to finančná správa ...

28.3.2019 Ján Beracka

Ako zhodnotiť peniaze v roku 2019? Šancou sú rozvíjajúce sa trhy

Investori majú za sebou ťažký rok, no aj v roku 2019 sa investičné príležitosti objavia. Akcie mali náročný rok, no môžu byť dobrou ...

27.3.2019 Ján Beracka

Agenti nesúhlasia s informačnými formulármi, hovoria o nadmernej záťaži

Ministerstvo financií SR (MF SR) už uviedlo svoju predstavu o podobe informačného formulára o jednotlivých zložkách poistného. Vyhláška ...

PHP Developer - študentská brigáda PHP Developer - študentská brigáda
PHP Developer províznych systémov PHP Developer províznych systémov
PHP Developer poistných agregátorov PHP Developer poistných agregátorov
PHP Developer FinTech cloudových riešení PHP Developer FinTech cloudových riešení