Hľadaj

Agent vs Agent - ako si vybrať toho správneho?

Financie Poslať

Kým v zahraničí sú služby finančných agentov a poradcov pomerne bežné, na Slovensku finančníci stále bojujú s nedôverou zo strany klientov. Pochybnosti nezriedka vyplývajú zo zlých skúseností. Na trhu sa jednoducho stále pohybujú aj nekompetentní a nátlakoví obchodníci, pre ktorých je klient len číslo a provízia. FinReport.sk chce podporovať kvalitu, preto prinášame pár tipov, podľa ktorých je možné identifikovať správneho agenta.

image

Agent má poskytnúť pomoc a odbornú radu, nie len predložiť poistnú zmluvu

Úloha finančného agenta či poradcu je vedieť klientovi pomôcť a fundovane poradiť vo finančných záležitostiach. Či už ide o výber adekvátnej poistky, alebo pomoc pri vybavení a nastavení hypotéky, agent by mal ku každému klientovi pristupovať individuálne. Medzi pracovné povinnosti agenta patrí aj zistiť si od klienta, aká je jeho životná situácia, vypočuť si jeho možnosti, a zohľadniť to. Agent by mal klienta oboznámiť aj s možnými rizikami a vysvetliť mu možné výluky z poistenia. Na základe získaných informácií a diskusie s klientom môže následne odporúčať produkt šitý „na mieru“.

 

Ak agent tlačí a chce sa čo najskôr dostať k podpisu zmluvy, je to zlé znamenie.

 

Dobrý finančný agent má byť rozhodne empatický a ústretový. Netlačiť na klienta a dať mu čas na rozmyslenie a priestor na otázky. Ak agent tlačí a chce sa čo najskôr dostať k podpisu zmluvy, je to zlé znamenie. Nedajte sa! Úlohou agenta je venovať sa klientovi a poskytnúť mu odborné rady. Neoplatí sa to podceniť.

 

 

Ak agent alebo poradca príliš trvá na jednej poisťovni či banke, taktiež to nemusí byť dobrý signál.

 

Ako k tomu dodáva Silvia Nosková Illášová z poisťovne Kooperativa: „Nevyhnutnou výbavou kvalitného finančného poradcu je nielen licencia, ale aj schopnosť klásť správne otázky a identifikovať reálne potreby klienta.

 

Klient má právo vybrať si z viacerých možností a produktov

K radám, ktoré agent či poradca poskytne klientovi, môže patriť aj odporúčanie, do rúk ktorej poisťovne či banky sa má zveriť. V každom prípade by však finanční agenti mali mať v portfóliu zastúpené všetky poisťovne a banky. Ideálne je, ak klient dostane na výber z viacerých možností, ktoré mu budú náležite objasnené. Ak agent alebo poradca príliš trvá na jednej poisťovni či banke, taktiež to nemusí byť dobrý signál. Môže to znamenať, že preferuje skôr vlastné záujmy. Jednoducho obhajuje inštitúciu, s ktorou má dohodnuté lepšie podmienky. Preto nezaškodí nechať si všetko dôkladne vysvetliť a opýtať sa aj na produkty iných bánk a poisťovní. Konečné rozhodnutie je len na klientovi.

 

Informácie a neustále finančné vzdelávanie patria k základným kompetenciám finančníkov. Jednoducho obhajuje inštitúciu, s ktorou má dohodnuté lepšie podmienky.

 

Zuzana Zedníková, Chief Operating Officer DELUVIS k tomu dodáva: „Niektorí sprostredkovatelia sú, bohužiaľ, zvyknutí ponúkať produkty iba jednej inštitúcie. Tie však nemusia byť vhodné pre úplne každého klienta. Preto je dobré, ak klient vždy dostane na výber aspoň z dvoch ponúk.“ Nie je logické, ak si máte vybrať z jedného produktu, pretože to vlastne ani výberom nie je. Zaváňa to skôr predajom ako kvalitným finančným sprostredkovaním a poradenstvom.

Podobný názor má aj pani Daniela Vlčková z Wüstenrot poisťovne, ktorá tvrdí: „Klient by si mal dávať pozor na nátlakové správanie agenta, ktoré by mohlo viesť k uzavretiu poistenia či iného finančného produktu s väčším úžitkom pre agenta ako samotného klienta.“ Ak máte pocit, že ste sa ocitli v reklame na konkrétny produkt, spravte to, čo sa s reklamou robí. Preskočte ju!

 

Pravidelná návšteva u kaderníka či barbiera môže byť u agenta taktiež vnímaná ako benefit, veď mať štýl a šarm v tomto povolaní nie je na zahodenie, ale v prvom rade je potrebné, aby si agent kultivoval svoje vzdelanie, nielen vlasy a frajerskú briadku.

 

Informácie a vzdelanie – základná výzbroj finančného agenta

Dobrý finančný agent nie je „včerajší“. Musí disponovať dostatkom aktuálnych informácií zo sveta financií. Informácie a neustále finančné dovzdelávanie patria k základným kompetenciám finančníkov. Kým agent Bond potrebuje výzbroj v podobe moderných vynálezov a skutočných zbraní, modernou výzbrojou finančného agenta je vzdelanie a informovanosť. Prvotriedny finančník sa vzdeláva neustále, číta odborné magazíny, zaujíma sa o dianie aj legislatívne zmeny zo svojho odboru. Rozhodne aj nad rámec povinných produktových školení. Ak si chcete agenta overiť, pripravte si vopred niekoľko otázok, ktoré vás trápia a zaujímajú a posúďte sami, či pán v obleku náhodou nemá menší prehľad ako vy.

Pravidelná návšteva u kaderníka či barbiera môže byť u agenta taktiež vnímaná ako benefit, veď mať štýl a šarm v tomto povolaní nie je na zahodenie, ale v prvom rade je potrebné, aby si agent kultivoval svoje vzdelanie, nielen vlasy a frajerskú briadku.

 

Vo finančnom sprostredkovaní nie je fluktuácia ničím nezvyčajným, no väčšinou sa k nej uchyľujú tí, ktorým sa nikde nedarí. Ak je agent verný jednej firme, bude aj svojim slovám a klientom.

 

 

Vernosť k jednej spoločnosti

Pokojne sa spýtajte na to, ako dlho pracuje v jednej spoločnosti a v koľkých firmách pracoval predtým. Vo finančnom sprostredkovaní nie je fluktuácia ničím nezvyčajným, no väčšinou sa k nej uchyľujú tí, ktorým sa nikde nedarí. Ak je verný firme, bude aj svojim slovám a klientom. Striedanie spoločností, bohužiaľ, často znamená aj fluktuáciu zmlúv. Prepoisťovanie poistných zmlúv môže byť výhodné pre agenta, no pre klienta to väčšinou nie je dobré znamenie. Pri refinancovaní hypoték to platiť nemusí. Vzhľadom k znižujúcim sa úrokovým sadzbách a legislatívnych úpravám sa prenos hypotéky môže oplatiť. Aj tu si však rozhodne dajte pozor na fluktuantov. Pri finančnom agentovi platí, že čím má životopis bohatší na zmeny, tým je podozrivejší.

 

 

Starostlivosť o klienta

Spolupráca s klientom sa nikdy nemôže končiť podpisom zmluvy. Zodpovedný agent musí klientovi okrem pomoci pri výbere vhodnej poistky alebo hypotéky vedieť poskytnúť aj následný servis. Ak má teda klient nejaké otázky alebo pochybnosti, agent by mu mal byť stále k dispozícii a vedieť odpovedať. Rovnako tak, keď príde na problémové plnenie poistnej udalosti.

 

Spolupráca s klientom sa nikdy nemôže končiť podpisom zmluvy. Zodpovedný agent musí klientovi okrem pomoci pri výbere vhodnej poistky alebo hypotéky vedieť poskytnúť aj následný servis.

 

„Agent by mal vedieť pružne reagovať aj na meniace sa potreby, ktoré v živote klienta nastanú. Všetky potrebné náležitosti ohľadom poistných plnení, zmien na zmluve až po zmenu pripoistení, sú pre bežného klienta náročné a tento servis zabezpečuje práve finančný agent,“ dopĺňa Helena Kanderková, špecialistka externej komunikácie Allianz – Slovenskej poisťovne.

Veď ako sa hovorí: „V núdzi poznáš priateľa!“ Presne to isté platí aj o dobrom finančnom agentovi alebo poradcovi.

Kľúčové slová

logo
Prečítajte si tiež:
16.11.2018 Ján Beracka

Letné pneumatiky v zime môžu znefunkčniť poistenie

V zimnom období môže nesprávne obutie automobilu spôsobovať dopravné nehody, navyše môže znamenať problémy pri uplatňovaní poistného ...

15.11.2018 Ján Beracka

Životné poistenie je na hrane udržateľnosti, varujú poisťovne

Slovenské poisťovne majú obavy o udržateľnosť poistných produktov, predovšetkým sa to týka životného poistenia. Vyplýva to z diskusií ...

14.11.2018 Ján Beracka

Klienti v III. pilieri budú mať k dispozícii prognózu dôchodkových dávok

Informácie, ktoré budú klienti dostávať o svojom doplnkovom dôchodkovom sporení sa menia. Klienti budú mať k dispozícii prognózu vývoja, ...

13.11.2018 Ján Beracka

Slováci používajú prevažne hotovosť, aj tak patríme k pokrokovejším krajinám

Na Slovensku je bezhotovostných 40 % platieb, kartami teda urobíme milióny transakcií ročne v hodnote miliárd eur. ...

12.11.2018 Redakcia FinReport

Finančné aktuality 45/2018: Dlhy Slovákov sú vyššie ako objem vkladov v bankách

Slovenskej ekonomike sa darí, koncom septembra pribudlo na Slovensku viac ako 15 tisíc firiem. Slováci majú v bankách menej ako dlhujú. Ľudia ...

12.11.2018 Ján Beracka

Najväčšie sprostredkovateľské firmy boli v roku 2017 ziskové, zvýšili svoj obrat

Sprostredkovateľský trh má za sebou rok nárastu čistého obratu. Ukazujú to výsledky najväčších poisťovacích agentov na slovenskom trhu. ...

9.11.2018 Marek Šimo

Investovanie do akcií je beh na dlhé trate

Investovanie do akcií je najrozšírenejším druhom investovania na svete. Existuje viacero spôsobov, akými sa dá do akcií investovať ...

8.11.2018 Marek Šimo

Pri dlhodobom investovaní je dôležité nepanikáriť

Investovanie je pojem, ktorý znamená dočasné uloženie voľných peňažných prostriedkov do aktív, u ktorých sa predpokladá rast hodnoty. ...

7.11.2018 Ján Beracka

Slováci sa zadlžujú, hodnota ich finančného majetku klesá

Národná banka Slovenska (NBS) bojuje proti zadlžovaniu Slovákov sprísnením podmienok poskytovania úverov, no výrazné zadlžovanie ...

6.11.2018 Jana Schochmann

D. Galandová: V cestovnom ruchu nevyužívame potenciál SR, ponúkame najmä to, čo je všade okolo

„Príliš sa zameriavame na masový turizmus, teda akvaparky, lyžiarske rezorty, veľké hrady a zámky. To všetko však majú aj okolité ...

6.11.2018 Redakcia FinReport

Natália Hučková vystúpi ako jeden zo spíkrov na konferencii Daily Web 2018

V súvislosti s pripravovanou konferenciou Daily Web 2018 sme sa rozhodli informovať o základných otázkach týkajúcich sa implementácie GDPR. ...

26.10.2018 Ivana Brillová

Zdanenie poistiek bude cítiť aj v bankách, najmä pri úveroch na bývanie

Nová 8-percentná daň z neživotného poistenia zvýši od budúceho roka ľuďom náklady na financovanie bývania, ktoré si kúpili na ...

25.10.2018 Ján Beracka

Poistná daň padne za špeciálnych okolností aj na plecia klientov

Slováci, ktorí by sa snažili „ujsť“ pred prichádzajúcou poistnou daňou poistením v zahraničí, zrejme neuspejú. Povinnosť platiť daň ...

23.10.2018 Marek Mittaš

Ako hodnotíte zavedenie stropu na provízie za sprostredkovanie niektorých úverov?

19.10.2018 SIBAF

SIBAF® Award 2018 pozná svojich víťazov!

Anketa SIBAF® Award sa koná pravidelne od roku 2006. Jej výsledky odrážajú kvalitu služieb, ktorú poisťovne poskytujú pre klientov a ...

15.10.2018 Ján Beracka

Slovensko nevyberie približne štvrtinu daní, tržby bude evidovať elektronicky

Slovensko sa musí vyrovnať s tým, že mu unikajú daňové príjmy. Výrazné problémy sú najmä v maloobchode, preto štát zavádza ...

4.10.2018 Ján Beracka

Počet osobných bankrotov sa v treťom kvartáli medziročne zdvojnásobil

Počet osobných bankrotov na Slovensku sa v treťom kvartáli medziročne približne zdvojnásobil. Osobný bankrot v období od júla do septembra ...

3.10.2018 Ján Beracka

Finančný majetok vo svete rastie rýchlejšie ako dlhy, na Slovensku je to naopak

Finančný majetok domácností vo svete rástol rýchlejšie ako dlhy. Na Slovensku to je presne naopak. Slováci sa jednoducho čoraz viac ...

PHP Developer - študentská brigáda PHP Developer - študentská brigáda
PHP Developer províznych systémov PHP Developer províznych systémov
PHP Developer poistných agregátorov PHP Developer poistných agregátorov
PHP Developer FinTech cloudových riešení PHP Developer FinTech cloudových riešení

Najčítanejšie

  1. 1.
    Vdovy po účastníkoch odboja dostanú vyšší príspevok, Sociálna poisťovňa zverejnila presnú sumu
  2. 2.
    Letné pneumatiky v zime môžu znefunkčniť poistenie
  3. 3.
    Koaličná strana Smer pripomenula, že vďaka novembru 1989 sa mohlo vydať Slovensko vlastnou cestou
  4. 4.
    Musím sa opäť naučiť chodiť, vyhlásil Ross Edgley po tom, ako prvý oboplával Veľkú Britániu
  5. 5.
    Vyčíňajúci cyklón Gaja v Indii si už vyžiadal 33 obetí

Chcete dostávať novinky na E-mail?