Hľadaj

AFISP: Digitalizácia finančného sprostredkovania napreduje. Osobný kontakt je potrebný len vo výnimočných prípadoch

Redakcia FinReport Financie Poslať

Karanténne opatrenia spojené s pandémiou koronavírusu ešte viac urýchľujú inovatívne zmeny vo finančnom sektore, finančné sprostredkovanie nevynímajúc. Komunikácia je už plne online, výnimku predstavuje len výhradná žiadosť alebo potreba klienta.

finančné sprostredkovanie

Foto: Shutterstock

Takmer všetci komunikujú online

„V ostatných rokoch naši členovia intenzívne investovali do digitálnych technológií a skvalitňovania elektronickej komunikácie. Najmä veľké sprostredkovateľské siete dokázali osobný kontakt a fyzické podpisovanie zmlúv veľmi rýchlo nahradiť modernými digitálnymi technológiami. Vlani dokonca prešli na online komunikáciu takmer všetci naši členovia,“ konštatuje generálna tajomníčka Asociácie finančných sprostredkovateľov a finančných poradcov (AFISP) Darina Huttová.

Podľa nej sektor už v čase príchodu pandémie koronavírusu patril medzi tie, ktoré boli na krízovú situáciu pripravené. Vzhľadom na prijaté opatrenia a snahu chrániť finančných agentov aj ich klientov pred koronavírusom tak v súčasnosti absolútne neodporúča vynucovanie si osobného kontaktu.

„Komunikácia je plne online. Osobné stretnutia sa môžu uskutočniť len na základe výhradnej žiadosti alebo potreby klienta,“ podotýka D. Huttová a dodáva, že nápomocná bola aj Národná banka Slovenska, ktorá vydala relevantné usmernenie pre elektronickú komunikáciu. Osobný kontakt pri overení identifikácie klienta je potrebný, ak dochádza k plneniu povinností podľa osobitného zákona o ochrane pred legalizáciou príjmov z trestnej činnosti a pred financovaním terorizmu.

Papierové zmluvy sú na ústupe

Tlak na reguláciu činností subjektov finančného trhu prináša ich povinnosť vnášať do svojich služieb nové technológie, ale na druhej strane znamená nielen skvalitnenie práce, ale aj komfort pre finančných spotrebiteľov a, v konečnom dôsledku, opätovný rast ziskovosti.

87

Namiesto dlhých týždňov a mesiacov schvaľovania finančného produktu totiž dnes skutočne stačí pár hodín a niekoľko klikov na smartfóne, respektíve v mobilnej aplikácii. Aj takto sa v ostatných rokoch zmenil finančný svet. Papierové zmluvy sú na ústupe, spracovávajú a podpisujú sa elektronicky, biometricky. Poistné udalosti je tiež možné nahlasovať elektronicky.

Množstvo online výhod pre klientov

„Digitalizácia prináša benefity pre klientov, finančné inštitúcie, ako aj finančných sprostredkovateľov a poradcov. Napríklad úsporu času a nákladov, zrýchlenie procesu akceptácie zmluvy pri životnom poistení vrátane medicínskeho upisovania, zrýchlenie toku platieb poistného, poistných plnení či provízií alebo výrazné zníženie environmentálnej záťaže,“ vypočítava predseda predstavenstva AFISP Martin Lancz.

Spoločnosti, ktoré asociácia zastupuje, aj podľa neho výrazne investovali do digitalizácie a nových technológií, aby sa skvalitnila práca a tým aj kvalita služieb klientom. „Bežné sú tak dnes už mobilné aplikácie s užitočnými službami. Klienti majú v aplikáciách uložené všetky zmluvy, kontaktné údaje, cez aplikáciu môžu nahlasovať poistné udalosti, porovnávať si finančné produkty a podobne,“ spresňuje M. Lancz.

V styku s klientom sa využívajú aj chatboty. Sprostredkovatelia už dnes komunikujú s finančnými inštitúciami online cez webservisy. Takáto forma prináša aj vysokú bezpečnosť ochrany dát pred zneužitím. „Online nástroje zefektívňujú poskytované služby, zvyšujú ich kvalitu, a finanční agenti tak majú viac času venovať sa svojim klientom, finančným spotrebiteľom,“ uzatvára šéf AFISP.

logo
Prečítajte si tiež:
15.2.2025 Redakcia FinReport

Slováci sa v zdraví dožívajú menej ako obyvatelia väčšiny krajín EÚ

Pre ekonomiku štátu je mimoriadne dôležitým údajom, akého veku (v priemere) sa dožívajú jeho obyvatelia v zdraví, a teda do kedy sa môžu ...

15.2.2025 Redakcia FinReport

Vo vlastníctve kryptomien vedú Argentínčania pred Brazílčanmi

Hoci už desaťročie platí, že transakcie v kryptomenách sa v najväčšom objeme realizujú v Spojených štátoch, z pohľadu zapojenia ...

14.2.2025 Mário Špilberger

Ako si vytvoriť pasívny príjem?

Či už ste študent, zamestnanec, alebo podnikateľ, aj vy určite túžite po finančnej slobode. V tejto súvislosti sa často skloňuje pasívny ...

14.2.2025 Redakcia FinReport

Ceny benzínu a nafty na Slovensku sa konečne stabilizovali

Ceny pohonných hmôt na Slovensku na začiatku februára začali stagnovať. Vzhľadom na intenzívny rast cien na prelome rokov je to pre vodičov ...

14.2.2025 Redakcia FinReport

Top 10 najčastejších otázok o poistení zimnej dovolenky

Pády, zlomeniny či nepríjemné strety na svahu sú najčastejšie hlásené poistné udalosti počas zimnej dovolenky na lyžiach. Niekedy sa ...

14.2.2025 Martin Jamnický

Tri chyby, ktorých sa investori dopúšťajú najčastejšie

Najčastejšie chyby, ktorých sa dopúšťajú investori milionári, sú, že sa príliš spoliehajú na hotovosť, robia emocionálne rozhodnutia a ...

14.2.2025 Redakcia FinReport

Všeobecná zdravotná poisťovňa má nové vedenie

Všeobecná zdravotná poisťovňa (VšZP) má nové vedenie. Predsedom predstavenstva a generálnym riaditeľom je Matúš Jurových (na snímke ...

13.2.2025 Redakcia FinReport

Žiadosť o ročné zúčtovanie môžete podať najneskôr do 17. februára

Zamestnanci, ktorí mali vlani zdaniteľné príjmy len zo závislej činnosti, majú posledné dni na požiadanie svojho zamestnávateľa, aby im ...

12.2.2025 Redakcia FinReport

Peniaze z druhého piliera pôjdu na výstavbu bytov a ciest

Majetok v správe dôchodkových správcovských spoločností na Slovensku v súčasnosti dosahuje 17,4 miliardy eur. Aj preto sa druhý ...

12.2.2025 Redakcia FinReport

Rast miezd sa na konci minulého roka spomalil

Mzdy na Slovensku počas minulého roka rástli, a dokonca tak rýchlo, že „predbehli“ aj infláciu. V porovnaní s predchádzajúcim rokom si ...

12.2.2025 Martin Jamnický

Slováci zmenili svoj postoj k zadlžovaniu sa

Slováci sú v prístupe k financiám dlhodobo pomerne konzervatívni. Novinkou však je prudký nárast vo využívaní platobných kariet a v ...

12.2.2025 Mário Špilberger

V čom sa líšia osobný a privátny bankár, a aké benefity prinášajú klientom?

Viaceré banky poskytujú svoje služby klientom aj prostredníctvom súkromných alebo privátnych bankárov. Pomenovanie pozície či služby znie ...

10.2.2025 Martin Jamnický

Top 10 tipov, ako efektívne sporiť

Viete, čo majú spoločné Kakebo, mikrosporenie, pravidlo 50 %, SMART metóda alebo kocková výzva? Všetko sú to spôsoby, ako si hravým alebo ...

6.2.2025 Mário Špilberger

Ako v roku 2025 vyťažiť čo najviac z daňového bonusu na dieťa

Od roku 2025 začnú platiť nové pravidlá pre uplatnenie si daňového bonusu. Bude nižší ako v minulosti a rodičia detí nad 18 rokov majú ...

5.2.2025 Robert Juriš

Realitný trh na Slovensku sa prebúdza, ceny nehnuteľností rastú

Minulý rok sa niesol v znamení opätovného prebúdzania sa realitného trhu na Slovensku, ceny nehnuteľností opäť stúpajú. Medziročný rast ...

3.2.2025 Redakcia FinReport

Nové odvody sociálneho poistenia zaplaťte do 10. februára 2025

Rok 2025 prináša zmeny v mnohých oblastiach. Jednou z nich je aj výber a platenie poistného pre samostatne zárobkovo činné osoby (SZČO) a ...

30.1.2025 Redakcia FinReport

Zahraničná pracovná cesta vás o daňový bonus nepripraví

Uplatňovanie si daňového bonusu na vyživované dieťa v tomto roku prináša niekoľko noviniek. Finančná správa SR preto vydala usmernenie, ...

28.1.2025 Redakcia FinReport

Daňový bonus za manželstvo odmení dlhoročné manželské páry

Do parlamentu smeruje zákon, vďaka ktorému by dlhoročné a stabilné manželské páry mohli získať daňovú výhodu, respektíve daňový ...

Mobilná aplikácia
VISA MasterCard Maestro Apple Pay Google Pay