Hľadaj

Lojalita zákazníkov

Lojalita zákazníkov predstavuje kľúčový aspekt v oblasti podnikania, zameraný na udržanie existujúcich zákazníkov a vytváranie s nimi trvalých vzťahov. Je to proces, v ktorom si zákazníci vyberajú a opakovane nakupujú produkty alebo služby od určitej spoločnosti v dôsledku ich pozitívnych skúseností, preferencií alebo emocionálnych pripútaní.
Obsah

Faktory ovplyvňujúce lojalitu zákazníkov

Kvalita produktov a služieb: Kvalitné produkty a služby sú základným predpokladom pre vytvorenie lojálnych zákazníkov. Kvalitný výrobok spolu so spoľahlivým poskytovaním služieb vytvára pozitívne skúsenosti.

 

Osobný zážitok: Individuálny prístup a pozornosť k zákazníkovi môžu vytvoriť silné puto. Vytvorenie osobného spojenia s klientom a porozumenie jeho potrebám je kľúčové.

 

Cena a hodnota: Správne nastavená cena, ktorá odráža hodnotu produktu alebo služby, môže prispieť k vytvoreniu lojálnej zákazníckej základne. Zákazníci očakávajú, že za svoje peniaze dostanú primeranú hodnotu.

 

Komunikácia: Transparentná a efektívna komunikácia so zákazníkmi môže posilniť ich dôveru v značku. Rovnako dôležité je aj počúvanie zákazníckych názorov a spätnej väzby.

 

Výhody pre zákazníkov: Rôzne programy vernosti, zľavy a výhody pre stálych zákazníkov môžu motivovať k opakovaným nákupom.

 

Výhody lojality zákazníkov pre podnik

Opakované nákupy: Lojálni zákazníci majú tendenciu opakovane kupovať od rovnakej značky, čím prispievajú k stabilným predajom.

 

Odporúčania: Spokojní zákazníci môžu byť najlepším propagátormi. Ich odporúčania môžu prilákať nových zákazníkov.

 

Nižšie náklady na získavanie nových zákazníkov: Získavanie nových zákazníkov môže byť drahšie než udržiavanie existujúcich.

 

Vytvorenie pozitívnej brand identity: Silné puto so zákazníkmi môže posilniť pozitívny obraz značky a jej identitu na trhu.

 

Lojalita zákazníkov je pre mnohé spoločnosti kritickým faktorom úspechu. Je dôležité neustále investovať do vytvárania pozitívnych skúseností a vzťahov, ktoré povedú k trvalej zákazníckej vernosti.

 

 

Prečítajte si tiež:
23.11.2023 Miloslava Némová

Petr Suchánek: Niekedy je výhodnejšie ísť do reštrukturalizácie, inokedy zase podnikanie úplne ukončiť

Vlastné podnikanie môže fungovať skvele a prinášať slušné výnosy, na druhej strane to vždy tak nie je. Ako spoznať, či vaše podnikanie ...

24.10.2022 Redakcia FinReport

Fintech banka Revolut prichádza s novinkou – bude prenajímať dovolenkové domy

Globálna superaplikácia Revolut svojim klientom prináša originálnu novinku s príznačným názvom Homes. Nová funkcionalita sa týka možnosti ...

12.8.2022 Redakcia FinReport

Prieskum: Viac ako polovica firiem si myslí, že dáta budú dôležitejšie ako obchodné vzťahy

V dôsledku pandémie koronavírusu, ktorá narušila a prinútila digitalizovať obchodné operácie ako nikdy predtým, sa spôsoby práce ...

3.7.2021 Dominik Horváth

Jeff Bezos odstupuje z postu riaditeľa Amazonu. Ostane mu viac času na kozmické projekty

Zakladateľ Amazonu Jeff Bezos plánuje 5. júla 2021 odstúpiť z postu výkonného riaditeľa spoločnosti. Bezos, ktorý založil gigant vo svojej ...

22.6.2021 Roland Régely

Banky predstavujú klientom nové lákadlá. Zaplatia za založenie účtu, odpustia mesačné poplatky

Desaťpercentný cashback za platbu kartou, znalecký posudok k nehnuteľnosti zadarmo či finančný bonus za založenie účtu. Banky pritvrdili v ...

27.5.2021 Dominik Horváth

Ako bude vyzerať poisťovňa budúcnosti? Kľúčovým sa stane zabezpečenie prevencie a zmierňovanie rizík

Poistný sektor sa mení. Rovnako tak sa menia aj potreby a očakávania zákazníkov. Je zrejmé, že tieto zmeny budú v budúcnosti napredovať ...

24.5.2021 Roland Régely

Slovákov hnevajú absurdné poplatky v bankách. Podľa bankárov sa týkajú len malého počtu klientov

Zriaďte si bankový účet, využívajte balík služieb a nebudete platiť nič navyše. Taká je reakcia slovenských bánk na nedávnu anketu s ...

12.5.2021 Redakcia FinReport

Prieskum: Svetová ekonomika sa otriasa z pandemického útlmu, ale prichádzajú obavy z inflácie

Dôvera v globálnu ekonomiku je na pozitívnej vlne. Najnovší ekonomický prieskum medzinárodnej asociácie ACCA (The Association of Chartered ...

1.5.2021 Dominik Horváth

Bernie Madoff: Marketingový čarodejník „namotal“ exkluzívnu klientelu, ktorú pripravil o 65 miliárd dolárov

Odborník na finančné trhy, riaditeľ burzy NASDAQ a finančný mág. Tak poznala verejnosť Bernarda Madoffa. Okrem toho bol však aj tvorcom ...

18.4.2021 Magdaléna Švančarková

Podnikatelia žiadajú plán pre znovuotváranie gastra. Až štyri z piatich prevádzok na pomoc stále len čakajú

Gastro zažilo mimoriadne náročný rok. Najprv zatváranie, potom otváranie prevádzok a terás, no a napokon úplný lockdown. Gastro podniky ...

Mobilná aplikácia

Najčítanejšie

  1. 1.
    „Nebudeme ticho“ sa opäť ozývalo námestím v Poprade. Po 22-krát sa konalo zhromaždenie, ktoré reaguje na súčasné politické a spoločenské dianie
  2. 2.
    Daň z finančných transakcií je realitou. Čo to prinesie v praxi?
  3. 3.
    V niektorých bankách odíde platba ako okamžitá, len ak ju tak označíte
  4. 4.
    Otravné telefonáty sa stanú minulosťou. Predvoľba (0)888 znamená, že ide o marketingový hovor
  5. 5.
    Štátne dlhopisy: Od tisíc eur a s približne 3-percentným úrokom
VISA MasterCard Maestro Apple Pay Google Pay